Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Terkotanie silnika podczas przyśpieszania 1.8T audi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, szczerze mam już powoli dosyć tego ku**a samochodu, aktualnie jest jak promocje w lidlu, co tydzień coś nowego, a jeszcze wahaczy za ponad 1300zł nie zamontowałem.. W tym tygodniu szanowna audi zaskoczyła mnie nie wiem jak to nazwać nawet terkotaniem? może cykaniem albo cokolwiek w podobie chyba z okolic silnika, Ale.. dźwięk pojawia się tylko podczas mocnego przyśpieszania: tak zwany but w podłogę i w przedziale 3-4 tysiące obrotów kiedy moment jest najwyższy i tyczy się głównie 2 i 3 biegu, na reszcie albo nie słychać albo nie ma tego efektu. Teraz mam podejrzenia, że może to być napinacz, ponieważ jakiś rok temu wyskoczył błąd wariatora, ale o dziwo po skasowaniu już nie powrócił. Samochód ma problem z odpalanie za pierwszym razem, po prostu nie chce i nic nie zrobisz podusi go i zgaśnie, kolejne kręcenie i odpala (nie, to nie czujnik temperatury, bo jest nowy z aso). Wydaje mi się też, że duużo słabszego ma buta z dołu, na 2 biegu jakoś zamula fest, a kiedyś chyba szła sporo lepiej, ale może się przyzwyczaiłem (turbo łapie zadanie ciśnienie sprawdzałem wczoraj więc odpada pompuje 31psi, tak jest po jakimś czipie). Zostaje mi może spalanie stukowe do sprawdzenia i może ciśnienie oleju, albo może dwumas?  Pod maską słychać ewidentnie, że najgłośniejszym elementem są okolice tego napinacza, ale na postoju nie terkocze. Standardowo też, po odpalaniu po postoju gdy jest zimno słychać napinacz przez około 2 sek. 

Jeśli ktoś wie, czy rzeczywiście te objawy wskazywały by na napinacz to proszę o napisanie, albo co innego mogę sprawdzić. 

Opublikowano

Logi dynamiczne + co masz w grupach 90 - 93

Opublikowano (edytowane)

Nagraj to jak się da. Może masz rozsypanego kata albo luźną klapkę wg. Do tego komplet logów i bedzie widać jak na dłoni sprawność osprzętu itp. 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Na razie mogę przesłać jak odpala i jak pracuje na zimnym. Co do logów to jakie mam zrobić? 115+118 mam zrobione ale bez piłowania do 5tyś tylko spokojnie na 2 biegu, żeby sprawdzić jak zachowuje się turbina. Podejrzewam, że potrzebne będą jeszcze logi czy nie cofa zapłonu, tylko nie pamiętam które to były bloki. Generalnie mechanik powiedział, że lepiej tym nie jeździć bo napinacz dość mocno słychać. 

Opublikowano

Poczytaj sobie w dziale diagnostyka. Jest wszystko.

Opublikowano

A ile masz stopni przestawienia w gr 90-93? Póki ustawienia rozrządu nie ogarniesz, nie próbowałbym robić logów, a jak ustawić rozrząd to jest sporo tematów na forum

Opublikowano (edytowane)

Nawet jak przestawiony o ząbek to nic nie ma do terkotania i na logi też znacząco nie wpływa. Sprawdzone osobiście i jest zmulony z dołu oraz więcej pali ale po logach tego nie widać. 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Spalanie średnio 12 litrów i błogosławieństwo jak zejdę do 11 albo poniżej 10 litrów. Kiedyś pamiętam, że bez problemu mogłem osiągnąć 9,5 litra. Teraz jest to praktycznie niewykonalne. Do tego problem z odpalaniem za pierwszym i jakiś muł na 2 biegu, bo pamiętam, ze lepiej się wkręcał. Mogę w sumie zdjąć pokrywę i sprawdzić, ale osobiście nie chce rozkręcać wałków, bo nie mam narzędzi, ani się na tym nie znam. Dodatkowo zostaje problem z wymianą napinacza, bo jeśli jest zużyty to muszę wybrać pomiędzy febi, skv, a swag, bo 2500 nie wydam za głupi napinacz, jest to całkowicie poza moim zasięgiem cenowym pomimo, że preferuje oryginalne części.

Opublikowano (edytowane)

Pierwsze po jakiejś minucie pracy, a drugie po odpaleniu20210530_180332.jpg

20210530_180156.jpg

Edytowane przez WunZUU
Opublikowano
30 minut temu, WunZUU napisał:

bo 2500 nie wydam za głupi napinacz, jest to całkowicie poza moim zasięgiem

No całkiem "głupi to on nie jest skoro jako jedyny daje radę praktycznie w 100%.....

Inna sprawa,że cena nie jest "miła", ale to poza tematem.

Opublikowano

Jest alternatywa i to dość tania na ten napinacz, wsio opisane w temacie o tym dziadostwie. Po tych filmikach to słychać ale SAI, napinacza jakość bym się szczególnie nie czepiał.

Opublikowano
15 minut temu, przem8 napisał:

Jest alternatywa i to dość tania na ten napinacz, wsio opisane w temacie o tym dziadostwie. Po tych filmikach to słychać ale SAI, napinacza jakość bym się szczególnie nie czepiał.

To mam pomysł, bo zamienniki niby nie są polecane, ja jak już bym chyba kupił swag za 1150 zestaw niby iwis. Jesli pompa oleju będzie miała dobre ciśnienie, to zdejmę pokrywę i w jaki sposób mogę zobaczyć czy napinacz jest zużyty, bo może wystarczyłoby zmienić sam łańcuch, a to już tylko 300zl a nie ponad 2500. 

Opublikowano (edytowane)

Nom, w sumie jak teraz posłuchałem to może to wyć sai. Odłącz wtyczkę od pompy i posłuchaj czy ucichnie

 

Chociaż nie, w 17sek drugiego filmiku słychać jak się sama wyłącza :/

Edytowane przez zionx
Opublikowano
3 minuty temu, zionx napisał:

Nom, w sumie jak teraz posłuchałem to może to wyć sai. Odłącz wtyczkę od pompy i posłuchaj czy ucichnie

 

Chociaż nie, w 17sek drugiego filmiku słychać jak się sama wyłącza :/

Sai działa na początku, ale zaczyna tyrkac podczas przyspieszania jakoś w przedziale 3-4tyś, na postoju tego nie słychać 

Opublikowano (edytowane)

Wiesz, że gdzieś dzwoni ale nie w którym kościele. Kup zestaw febiego napinacza bez wtyczki i wyłącz u tunera napinacz. Wyjdzie to ułamek ceny nowego ori z aso i to z robocizną. Robiłem tak w dwóch 1.8t i święty spokój. Łańcuch kosztuje 150zl febiego i w pudełku jest iwis, a ori napinacz bez cewki w aso okolo900. Decyzja należy do Ciebie. 

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

To to może być wszystko xD zaczynając od półosi, przegubów, łożysk, kół, hamulców, skrzyni, dyfra, wału na dziurawej drodze kończąc xD wysyłasz filmiki auta na postoju, a słychać dźwięk tylko podczas jazdy przy 3-4 tys hehe

 

Wynajmij kierowcę, a ty nagraj ten dźwięk podczas jazdy kiedy faktycznie go słychać, a jak nie dasz rady, to daj auto do mechanika i powiedz ze "tyrka jak przyspieszasz" :P

Edytowane przez zionx
Opublikowano

Jak będę sprawdzał, czy nie cofa zaplonu to nagram podczas przyspieszania jak słychać.

Opublikowano (edytowane)

Wrzucam logi jakie zrobiłem. Zrobione przy delikatnej jeździe i przyśpieszanie do 3 biegu, póki nie wiem co się tam dzieje, wolę go nie ciągnąć pod 6 tysięcy. Może coś się uda z tego wyczytać.

Benzyna 2+33

https://log.tunezilla.com/s/HnLQC96y

 

Reszta na gazie 2+33

https://log.tunezilla.com/s/cGFEN7R5

 

3+20

https://log.tunezilla.com/s/aF8AfedJ

 

90+93 spokojna jazda silnik rozgrzany

https://log.tunezilla.com/s/zs5hmdoJ

 

115+118

https://log.tunezilla.com/s/EJ21D0pX

 

Co do dźwięku podczas przyśpieszania, to ciężko jest to usłyszeć, ale najbardziej słychać po 12 sekundzie takie jakby zgniatanie butelki plastikowej? Teraz mam wątpliwości, czy może to będzie turbo, bo już też dosyć mocno sobie pogwizduje.

Edytowane przez WunZUU
Opublikowano (edytowane)

Takie logi nic nie wnoszą. Widać tyle, że auto po sofcie i bardzo ubogo na obu paliwach. Żadnego terkotania ja tu nie słyszę. Miałem taki dźwięk turbo kilka lat i zniknęło po montażu fmica. 

Edytowane przez przem8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...