WunZUU Opublikowano 25 Maja 2021 Opublikowano 25 Maja 2021 Cześć, szczerze mam już powoli dosyć tego ku**a samochodu, aktualnie jest jak promocje w lidlu, co tydzień coś nowego, a jeszcze wahaczy za ponad 1300zł nie zamontowałem.. W tym tygodniu szanowna audi zaskoczyła mnie nie wiem jak to nazwać nawet terkotaniem? może cykaniem albo cokolwiek w podobie chyba z okolic silnika, Ale.. dźwięk pojawia się tylko podczas mocnego przyśpieszania: tak zwany but w podłogę i w przedziale 3-4 tysiące obrotów kiedy moment jest najwyższy i tyczy się głównie 2 i 3 biegu, na reszcie albo nie słychać albo nie ma tego efektu. Teraz mam podejrzenia, że może to być napinacz, ponieważ jakiś rok temu wyskoczył błąd wariatora, ale o dziwo po skasowaniu już nie powrócił. Samochód ma problem z odpalanie za pierwszym razem, po prostu nie chce i nic nie zrobisz podusi go i zgaśnie, kolejne kręcenie i odpala (nie, to nie czujnik temperatury, bo jest nowy z aso). Wydaje mi się też, że duużo słabszego ma buta z dołu, na 2 biegu jakoś zamula fest, a kiedyś chyba szła sporo lepiej, ale może się przyzwyczaiłem (turbo łapie zadanie ciśnienie sprawdzałem wczoraj więc odpada pompuje 31psi, tak jest po jakimś czipie). Zostaje mi może spalanie stukowe do sprawdzenia i może ciśnienie oleju, albo może dwumas? Pod maską słychać ewidentnie, że najgłośniejszym elementem są okolice tego napinacza, ale na postoju nie terkocze. Standardowo też, po odpalaniu po postoju gdy jest zimno słychać napinacz przez około 2 sek. Jeśli ktoś wie, czy rzeczywiście te objawy wskazywały by na napinacz to proszę o napisanie, albo co innego mogę sprawdzić.
zionx Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 Logi dynamiczne + co masz w grupach 90 - 93
przem8 Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 (edytowane) Nagraj to jak się da. Może masz rozsypanego kata albo luźną klapkę wg. Do tego komplet logów i bedzie widać jak na dłoni sprawność osprzętu itp. Edytowane 26 Maja 2021 przez przem8
WunZUU Opublikowano 26 Maja 2021 Autor Opublikowano 26 Maja 2021 Na razie mogę przesłać jak odpala i jak pracuje na zimnym. Co do logów to jakie mam zrobić? 115+118 mam zrobione ale bez piłowania do 5tyś tylko spokojnie na 2 biegu, żeby sprawdzić jak zachowuje się turbina. Podejrzewam, że potrzebne będą jeszcze logi czy nie cofa zapłonu, tylko nie pamiętam które to były bloki. Generalnie mechanik powiedział, że lepiej tym nie jeździć bo napinacz dość mocno słychać. received_-515568121[1].mp4 received_468371794247656[1].mp4
przem8 Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 Poczytaj sobie w dziale diagnostyka. Jest wszystko.
zionx Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 A ile masz stopni przestawienia w gr 90-93? Póki ustawienia rozrządu nie ogarniesz, nie próbowałbym robić logów, a jak ustawić rozrząd to jest sporo tematów na forum
przem8 Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 (edytowane) Nawet jak przestawiony o ząbek to nic nie ma do terkotania i na logi też znacząco nie wpływa. Sprawdzone osobiście i jest zmulony z dołu oraz więcej pali ale po logach tego nie widać. Edytowane 27 Maja 2021 przez przem8
WunZUU Opublikowano 30 Maja 2021 Autor Opublikowano 30 Maja 2021 Spalanie średnio 12 litrów i błogosławieństwo jak zejdę do 11 albo poniżej 10 litrów. Kiedyś pamiętam, że bez problemu mogłem osiągnąć 9,5 litra. Teraz jest to praktycznie niewykonalne. Do tego problem z odpalaniem za pierwszym i jakiś muł na 2 biegu, bo pamiętam, ze lepiej się wkręcał. Mogę w sumie zdjąć pokrywę i sprawdzić, ale osobiście nie chce rozkręcać wałków, bo nie mam narzędzi, ani się na tym nie znam. Dodatkowo zostaje problem z wymianą napinacza, bo jeśli jest zużyty to muszę wybrać pomiędzy febi, skv, a swag, bo 2500 nie wydam za głupi napinacz, jest to całkowicie poza moim zasięgiem cenowym pomimo, że preferuje oryginalne części.
WunZUU Opublikowano 30 Maja 2021 Autor Opublikowano 30 Maja 2021 (edytowane) Pierwsze po jakiejś minucie pracy, a drugie po odpaleniu Edytowane 30 Maja 2021 przez WunZUU
AndrzejK. Opublikowano 30 Maja 2021 Opublikowano 30 Maja 2021 30 minut temu, WunZUU napisał: bo 2500 nie wydam za głupi napinacz, jest to całkowicie poza moim zasięgiem No całkiem "głupi to on nie jest skoro jako jedyny daje radę praktycznie w 100%..... Inna sprawa,że cena nie jest "miła", ale to poza tematem.
przem8 Opublikowano 30 Maja 2021 Opublikowano 30 Maja 2021 Jest alternatywa i to dość tania na ten napinacz, wsio opisane w temacie o tym dziadostwie. Po tych filmikach to słychać ale SAI, napinacza jakość bym się szczególnie nie czepiał.
WunZUU Opublikowano 30 Maja 2021 Autor Opublikowano 30 Maja 2021 15 minut temu, przem8 napisał: Jest alternatywa i to dość tania na ten napinacz, wsio opisane w temacie o tym dziadostwie. Po tych filmikach to słychać ale SAI, napinacza jakość bym się szczególnie nie czepiał. To mam pomysł, bo zamienniki niby nie są polecane, ja jak już bym chyba kupił swag za 1150 zestaw niby iwis. Jesli pompa oleju będzie miała dobre ciśnienie, to zdejmę pokrywę i w jaki sposób mogę zobaczyć czy napinacz jest zużyty, bo może wystarczyłoby zmienić sam łańcuch, a to już tylko 300zl a nie ponad 2500.
zionx Opublikowano 30 Maja 2021 Opublikowano 30 Maja 2021 (edytowane) Nom, w sumie jak teraz posłuchałem to może to wyć sai. Odłącz wtyczkę od pompy i posłuchaj czy ucichnie Chociaż nie, w 17sek drugiego filmiku słychać jak się sama wyłącza :/ Edytowane 30 Maja 2021 przez zionx
WunZUU Opublikowano 30 Maja 2021 Autor Opublikowano 30 Maja 2021 3 minuty temu, zionx napisał: Nom, w sumie jak teraz posłuchałem to może to wyć sai. Odłącz wtyczkę od pompy i posłuchaj czy ucichnie Chociaż nie, w 17sek drugiego filmiku słychać jak się sama wyłącza :/ Sai działa na początku, ale zaczyna tyrkac podczas przyspieszania jakoś w przedziale 3-4tyś, na postoju tego nie słychać
przem8 Opublikowano 30 Maja 2021 Opublikowano 30 Maja 2021 (edytowane) Wiesz, że gdzieś dzwoni ale nie w którym kościele. Kup zestaw febiego napinacza bez wtyczki i wyłącz u tunera napinacz. Wyjdzie to ułamek ceny nowego ori z aso i to z robocizną. Robiłem tak w dwóch 1.8t i święty spokój. Łańcuch kosztuje 150zl febiego i w pudełku jest iwis, a ori napinacz bez cewki w aso okolo900. Decyzja należy do Ciebie. Edytowane 30 Maja 2021 przez przem8
zionx Opublikowano 30 Maja 2021 Opublikowano 30 Maja 2021 (edytowane) To to może być wszystko xD zaczynając od półosi, przegubów, łożysk, kół, hamulców, skrzyni, dyfra, wału na dziurawej drodze kończąc xD wysyłasz filmiki auta na postoju, a słychać dźwięk tylko podczas jazdy przy 3-4 tys hehe Wynajmij kierowcę, a ty nagraj ten dźwięk podczas jazdy kiedy faktycznie go słychać, a jak nie dasz rady, to daj auto do mechanika i powiedz ze "tyrka jak przyspieszasz" Edytowane 30 Maja 2021 przez zionx
WunZUU Opublikowano 30 Maja 2021 Autor Opublikowano 30 Maja 2021 Jak będę sprawdzał, czy nie cofa zaplonu to nagram podczas przyspieszania jak słychać.
WunZUU Opublikowano 30 Maja 2021 Autor Opublikowano 30 Maja 2021 (edytowane) Wrzucam logi jakie zrobiłem. Zrobione przy delikatnej jeździe i przyśpieszanie do 3 biegu, póki nie wiem co się tam dzieje, wolę go nie ciągnąć pod 6 tysięcy. Może coś się uda z tego wyczytać. Benzyna 2+33 https://log.tunezilla.com/s/HnLQC96y Reszta na gazie 2+33 https://log.tunezilla.com/s/cGFEN7R5 3+20 https://log.tunezilla.com/s/aF8AfedJ 90+93 spokojna jazda silnik rozgrzany https://log.tunezilla.com/s/zs5hmdoJ 115+118 https://log.tunezilla.com/s/EJ21D0pX Co do dźwięku podczas przyśpieszania, to ciężko jest to usłyszeć, ale najbardziej słychać po 12 sekundzie takie jakby zgniatanie butelki plastikowej? Teraz mam wątpliwości, czy może to będzie turbo, bo już też dosyć mocno sobie pogwizduje. 20210530_234748[1].mp4 Edytowane 30 Maja 2021 przez WunZUU
przem8 Opublikowano 31 Maja 2021 Opublikowano 31 Maja 2021 (edytowane) Takie logi nic nie wnoszą. Widać tyle, że auto po sofcie i bardzo ubogo na obu paliwach. Żadnego terkotania ja tu nie słyszę. Miałem taki dźwięk turbo kilka lat i zniknęło po montażu fmica. Edytowane 31 Maja 2021 przez przem8
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się