dymekn Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Przyszły lekkie upały i szybko robi się gorąco w aucie. Po zimie zauważyłem ze gdy auto jest na postoju a silnik uruchomiony klimatyzacja nie chłodzi tylko dmucha powietrzem o podobnej temperaturze jak na zewnątrz. Natomiast gdy auto porusza się zaczyna ładnie chłodzić. O co tu chodzi? W module następujący błąd; Address 08: Auto HVAC (E87) Labels:* Redir Fail! Part No SW: 8W0 820 043 F HW: 8W0 820 043 F Component: Klima Zone 3 H32 0052 Coding: 241800285544440D02000100800000000000000000000000000000000000 Shop #: WSC 06335 790 00001 ASAM Dataset: EV_AirCondiBHTCAU491 001013 ROD: EV_AirCondiBHTCAU491.rod VCID: 363523FD48CC23DB65F-8062 Fresh air blower control module (front): Subsystem 1 - Part No SW: 4M2 820 021 HW: 4M2 820 021 Component: J216 FLuftV H05 0001 Serial number: 00000000000000678249 Humidity sensor: exterior: Subsystem 2 - Part No SW: 4H0 907 658 A HW: 4H0 907 658 A Component: AQ_Hum_Sensor H01 0003 Serial number: 194987D7000000000001 Rear A/C control head: Subsystem 3 - Part No SW: 8W0 919 158 HW: 8W0 919 158 Component: Klima Heck H34 0050 1 Fault Found: 262913 - High Pressure Sensor B10AE 22 [008] - Signal Amplitude Too High Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 6 Reset counter: 223 Mileage: 160797 km Date: 2021.05.29 Time: 13:49:08 Outside temperature: 24.50 °C Engine RPM: 859 /min Compressor current: actual value: 0.00 A Temperature downstream of evaporator: 17.50 °C Refrigerant pressure: 31.00 bar Dodam ze jakiś czas temu dezaktywowany był start/stop w tym module ale to jakoś chyba chłodniejszą porą i może dlatego nie zauważyłem. po ponownym aktywowaniu funkcji start/stop błąd nie powraca a przynajmniej nie w chwili gdy miałem podpiętego VCDS ale chłodzenie na postoju nie powróciło. co to może być?
AudiA4uk Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Refrigerant pressure: 31.00 bar ?? Wygląda na to że za duże ciśnienie w układzie? albo rzeczywiscie padł czujnik cisnienia i podaje złe pomiary.
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) Jeżeli auto tylko w czasie jazdy chłodzi oznacza to, że wentylator nie działa. Wentylator ma za zadanie zbicie temperatury i co za tym idzie ciśnienia w układzie po stronie wysokiego ciśnienia. Wraz ze wzrostem temperatury rośnie ciśnienie w układzie. Gdyby nie było czujnika ciśnienia i mechanizmu zabezpieczającego, ciśnienie rosłoby do momentu rozszczelnienia/rozwalenia układu. Dzięki temu czujnikowi praca sprężarki zostaje przerwana gdy wartość osiągnie ok. 31 Bar. Wszystko wskazuje na to, że czujnik reaguje jak należy i przy osiągnięciu progowej wartości 31 Bar klima przestaje działać. Sprawdź więc, czy załącza Ci się wentylator. Edytowane 10 Czerwca 2021 przez Muskel1
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 56 minut temu, Muskel1 napisał: Jeżeli auto tylko w czasie jazdy chłodzi oznacza to, że wentylator nie działa. Wentylator ma za zadanie zbicie temperatury i co za tym idzie ciśnienia w układzie po stronie wysokiego ciśnienia. Wraz ze wzrostem temperatury rośnie ciśnienie w układzie. Gdyby nie było czujnika ciśnienia i mechanizmu zabezpieczającego, ciśnienie rosłoby do momentu rozszczelnienia/rozwalenia układu. Dzięki temu czujnikowi praca sprężarki zostaje przerwana gdy wartość osiągnie ok. 31 Bar. Wszystko wskazuje na to, że czujnik reaguje jak należy i przy osiągnięciu progowej wartości 31 Bar klima przestaje działać. Sprawdź więc, czy załącza Ci się wentylator. Kiedy powinien załączyć się wentylator? Nie pamiętam dobrze ale możliwe że jest jeszcze jeden błąd z tym związany w module 01 Engine związany z wentylatorem. Jeżeli to wentylator nie załącza się to będzie wina samego wentylatora czy jego bezpiecznika za niego odpowiedzialanego?
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Musisz sprawdzić jaka jest tego przyczyna (bezpiecznik lub sam wentylator). Wentylator załącza się gdy temp. płynu chłodniczego urośnie lub temp. czynnika chłodniczego urośnie.
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 3 godziny temu, Muskel1 napisał: Musisz sprawdzić jaka jest tego przyczyna (bezpiecznik lub sam wentylator). Wentylator załącza się gdy temp. płynu chłodniczego urośnie lub temp. czynnika chłodniczego urośnie. Wentylator się raczej nie załącza. Temp powyżej 90 a on stoi w miejscu. dodam ze jest jeszcze jak wspominałem dodatkowy błąd samego wentylatora. i teraz pytanie czy to bezpiecznik czy wentylator sam w sobie. 1 Fault Found: 4527 - Coolant Fan Control Circuit 1 P0480 00 [047] - Electrical Malfunction Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 160730 km Date: 2021.05.28 Time: 13:00:08 Engine RPM: 861.50 /min Normed load value: 57.3 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 75 °C Intake air temperature: 56 °C Ambient air pressure: 1020 mbar Voltage terminal 30: 14.560 V Unlearning counter according OBD: 40 Air mass: specified value: 250.0 mg/stroke Coolant temperature sensor 1: B1: on radiator output: raw value: 2222.0 °C Heat delivery temperature in cooling system: -273.1 °C Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 24.0 °C Coolant fan 2: activation: 0.00 % Coolant fan 1: activation: 75.00 % Fuel temperature sensor 1: B1: raw value: 23.2 °C Readiness: 0 0 0 0 0
MaTeo85 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) Z błędu wynika dziwna wartość z czujnika temperatury. Zobacz pod maską bezpieczniki SA2 - 40Amper pod maską po stronie pasażera i pod nogami kierowcy bezpiecznik SB13 - 5Amper Edytowane 10 Czerwca 2021 przez MaTeo85
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 27 minut temu, MaTeo85 napisał: Z błędu wynika dziwna wartość z czujnika temperatury. Zobacz pod maską bezpieczniki SA2 - 40Amper pod maską po stronie pasażera i pod nogami kierowcy bezpiecznik SB13 - 5Amper SB13-5A ten od wentylatora już sprawdzałem i wygląda OK. Gdzie dokładnie będzie ten SA2-40A?
MaTeo85 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Pod pokrywką przy filtrze powietrza, blaszkowy (drugi od lewej)
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) -273°C to najwyższa wartości jaką może pokazać. Więc jest uszkodzony lub nie dostaje zasilania. Edytowane 10 Czerwca 2021 przez Muskel1
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 1 minutę temu, Muskel1 napisał: -273°C to najwyższa wartości jaką może pokazać. Więc jest uszkodzony lub nie dostaje zasilania. znaczy wentylator jest uszkodzony?
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Należy znaleźć przyczynę, dlaczego wskazanie temp cieczy jest niewłaściwe (uszkodzenie wiązki, przepalony bezpiecznik, zepsuty czujnik??). Wentylator załączany jest na podstawie wartości jakie dostarczają czujniki temp. Jeżeli one nie działają prawidłowo, wentylator nie będzie się załączał jak należy.
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Wykonaj pełny autoscan i go tu wrzuć.
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 13 minut temu, Muskel1 napisał: Wykonaj pełny autoscan i go tu wrzuć. 10,6,21.txt
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 37 minut temu, MaTeo85 napisał: Pod pokrywką przy filtrze powietrza, blaszkowy (drugi od lewej) nie widzę tu 40 Amperowego
MaTeo85 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Masz jeden czy dwa wentylatory? 40A jest gdy jest 1, jak masz dwa to może być te 70 A.
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 8 minut temu, MaTeo85 napisał: Masz jeden czy dwa wentylatory? 40A jest gdy jest 1, jak masz dwa to może być te 70 A. jest tylko jeden. czy jeżeli jest spalony to powinno być to widać gołym okiem?
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Tak. Spalony raczej byś poznał. Ja przypuszczam, że problem tu będzie tu leżał. Czujnik płynu chłodzącego na wyjściu chłodnicy pokazuje 2222°C
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 8 minut temu, Muskel1 napisał: Tak. Spalony raczej byś poznał. Ja przypuszczam, że problem tu będzie tu leżał. Czujnik płynu chłodzącego na wyjściu chłodnicy pokazuje 2222°C Czyli należy zacząć od wymiany tego czujnika? może masz pod ręka numer części? dodam jeszcze ze muszę dolać płynu chłodniczego bo dzisiaj zauważyłem ze jest poniżej min. a to na rozgrzanym silniku. i tu pytanie. na korku pisz bodajże g13. Czy takiego mam szukać?
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Jeżeli się nie mylę, ten czujnik siedzi w termostacie i nie da się go osobno wymienić. Cały termostat musisz wymienić. Płyn G13 musisz zalać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się