Jump to content

Klimatyzacja nie chłodzi gdy auto nie jest w ruchu.


Recommended Posts

Przyszły lekkie upały i szybko robi się gorąco w aucie. Po zimie zauważyłem ze gdy auto jest na postoju a silnik uruchomiony klimatyzacja nie chłodzi tylko dmucha powietrzem o podobnej temperaturze jak na zewnątrz. Natomiast gdy auto porusza się zaczyna ładnie chłodzić. O co tu chodzi? W module następujący błąd;

Address 08: Auto HVAC (E87)       Labels:* Redir Fail!
   Part No SW: 8W0 820 043 F    HW: 8W0 820 043 F
   Component: Klima Zone 3  H32 0052  
   Coding: 241800285544440D02000100800000000000000000000000000000000000
   Shop #: WSC 06335 790 00001
   ASAM Dataset: EV_AirCondiBHTCAU491 001013
   ROD: EV_AirCondiBHTCAU491.rod
   VCID: 363523FD48CC23DB65F-8062

   Fresh air blower control module (front):
   Subsystem 1 - Part No SW: 4M2 820 021     HW: 4M2 820 021
   Component: J216 FLuftV  H05 0001
   Serial number: 00000000000000678249

   Humidity sensor: exterior:
   Subsystem 2 - Part No SW: 4H0 907 658 A    HW: 4H0 907 658 A
   Component: AQ_Hum_Sensor  H01 0003
   Serial number: 194987D7000000000001

   Rear A/C control head:
   Subsystem 3 - Part No SW: 8W0 919 158     HW: 8W0 919 158
   Component: Klima Heck  H34 0050

1 Fault Found:
262913 - High Pressure Sensor
          B10AE 22 [008] - Signal Amplitude Too High
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 223
                    Mileage: 160797 km
                    Date: 2021.05.29
                    Time: 13:49:08

                    Outside temperature: 24.50 °C
                    Engine RPM: 859 /min
                    Compressor current: actual value: 0.00 A
                    Temperature downstream of evaporator: 17.50 °C
                    Refrigerant pressure: 31.00 bar

 

Dodam ze jakiś czas temu dezaktywowany był start/stop w tym module ale to jakoś chyba chłodniejszą porą i może dlatego nie zauważyłem. po ponownym aktywowaniu funkcji start/stop błąd nie powraca a przynajmniej nie w chwili gdy miałem podpiętego VCDS ale chłodzenie na postoju nie powróciło.

co to może być?

Link to post
Share on other sites

Refrigerant pressure: 31.00 bar ??

Wygląda na to że za duże ciśnienie w układzie? albo rzeczywiscie padł czujnik cisnienia i podaje złe pomiary.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli auto tylko w czasie jazdy chłodzi oznacza to, że wentylator nie działa. Wentylator ma za zadanie zbicie temperatury i co za tym idzie ciśnienia w układzie po stronie wysokiego ciśnienia. Wraz ze wzrostem temperatury rośnie ciśnienie w układzie. Gdyby nie było czujnika ciśnienia i mechanizmu zabezpieczającego,  ciśnienie rosłoby do momentu rozszczelnienia/rozwalenia  układu. Dzięki temu czujnikowi praca sprężarki zostaje przerwana gdy wartość osiągnie ok. 31 Bar. Wszystko wskazuje na to, że czujnik reaguje jak należy i przy osiągnięciu progowej wartości 31 Bar klima przestaje działać. 

Sprawdź więc, czy załącza Ci się wentylator. 

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Muskel1 napisał:

Jeżeli auto tylko w czasie jazdy chłodzi oznacza to, że wentylator nie działa. Wentylator ma za zadanie zbicie temperatury i co za tym idzie ciśnienia w układzie po stronie wysokiego ciśnienia. Wraz ze wzrostem temperatury rośnie ciśnienie w układzie. Gdyby nie było czujnika ciśnienia i mechanizmu zabezpieczającego,  ciśnienie rosłoby do momentu rozszczelnienia/rozwalenia  układu. Dzięki temu czujnikowi praca sprężarki zostaje przerwana gdy wartość osiągnie ok. 31 Bar. Wszystko wskazuje na to, że czujnik reaguje jak należy i przy osiągnięciu progowej wartości 31 Bar klima przestaje działać. 

Sprawdź więc, czy załącza Ci się wentylator. 

Kiedy powinien załączyć się wentylator? Nie pamiętam dobrze ale możliwe że jest jeszcze jeden błąd z tym związany w module 01 Engine związany z wentylatorem. Jeżeli to wentylator nie załącza się to będzie wina samego wentylatora czy jego bezpiecznika za niego odpowiedzialanego?

Link to post
Share on other sites

Musisz sprawdzić jaka jest tego przyczyna (bezpiecznik lub sam wentylator). Wentylator załącza się gdy temp. płynu chłodniczego urośnie lub temp. czynnika chłodniczego urośnie. 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Muskel1 napisał:

Musisz sprawdzić jaka jest tego przyczyna (bezpiecznik lub sam wentylator). Wentylator załącza się gdy temp. płynu chłodniczego urośnie lub temp. czynnika chłodniczego urośnie. 

Wentylator się raczej nie załącza. Temp powyżej 90 a on stoi w miejscu. dodam ze jest jeszcze jak wspominałem dodatkowy błąd samego wentylatora. i teraz pytanie czy to bezpiecznik czy wentylator sam w sobie.

1 Fault Found:
4527 - Coolant Fan Control Circuit 1
          P0480 00 [047] - Electrical Malfunction
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 160730 km
                    Date: 2021.05.28
                    Time: 13:00:08

                    Engine RPM: 861.50 /min
                    Normed load value: 57.3 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 75 °C
                    Intake air temperature: 56 °C
                    Ambient air pressure: 1020 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.560 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Air mass: specified value: 250.0 mg/stroke
                    Coolant temperature sensor 1: B1: on radiator output: raw value: 2222.0 °C
                    Heat delivery temperature in cooling system: -273.1 °C
                    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 24.0 °C
                    Coolant fan 2: activation: 0.00 %
                    Coolant fan 1: activation: 75.00 %
                    Fuel temperature sensor 1: B1: raw value: 23.2 °C

Readiness: 0 0 0 0 0

Link to post
Share on other sites

Z błędu wynika dziwna wartość z czujnika temperatury.

Zobacz pod maską bezpieczniki SA2 - 40Amper pod maską po stronie pasażera i pod nogami kierowcy bezpiecznik SB13 - 5Amper

Edited by MaTeo85
Link to post
Share on other sites
27 minut temu, MaTeo85 napisał:

Z błędu wynika dziwna wartość z czujnika temperatury.

Zobacz pod maską bezpieczniki SA2 - 40Amper pod maską po stronie pasażera i pod nogami kierowcy bezpiecznik SB13 - 5Amper

SB13-5A ten od wentylatora już sprawdzałem i wygląda OK. Gdzie dokładnie będzie ten SA2-40A?

Link to post
Share on other sites

Pod pokrywką przy filtrze powietrza, blaszkowy (drugi od lewej)

Link to post
Share on other sites

-273°C to najwyższa wartości jaką może pokazać. Więc jest uszkodzony lub nie dostaje zasilania.

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Muskel1 napisał:

-273°C to najwyższa wartości jaką może pokazać. Więc jest uszkodzony lub nie dostaje zasilania.

znaczy wentylator jest uszkodzony?

Link to post
Share on other sites

Należy znaleźć przyczynę, dlaczego wskazanie temp cieczy jest niewłaściwe (uszkodzenie wiązki, przepalony bezpiecznik, zepsuty czujnik??). Wentylator załączany jest na podstawie wartości jakie dostarczają czujniki temp. Jeżeli one nie działają prawidłowo, wentylator nie będzie się załączał jak należy. 

Link to post
Share on other sites

Wykonaj pełny autoscan i go tu wrzuć.

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Muskel1 napisał:

Wykonaj pełny autoscan i go tu wrzuć.

 

10,6,21.txt

Link to post
Share on other sites
37 minut temu, MaTeo85 napisał:

Pod pokrywką przy filtrze powietrza, blaszkowy (drugi od lewej)

nie widzę tu 40 Amperowego

20210610_170139.jpg

Link to post
Share on other sites

Masz jeden czy dwa wentylatory? 40A jest gdy jest 1, jak masz dwa to może być te 70 A.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, MaTeo85 napisał:

Masz jeden czy dwa wentylatory? 40A jest gdy jest 1, jak masz dwa to może być te 70 A.

jest tylko jeden. czy jeżeli jest spalony to powinno być to widać gołym okiem?

Link to post
Share on other sites

Tak. Spalony raczej byś poznał.

Ja przypuszczam, że problem tu  będzie tu leżał. Czujnik płynu chłodzącego na wyjściu chłodnicy pokazuje 2222°C

Screenshot_20210610-185635_Opera.jpg

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Muskel1 napisał:

Tak. Spalony raczej byś poznał.

Ja przypuszczam, że problem tu  będzie tu leżał. Czujnik płynu chłodzącego na wyjściu chłodnicy pokazuje 2222°C

Screenshot_20210610-185635_Opera.jpg

Czyli należy zacząć od wymiany tego czujnika? może masz pod ręka numer części?

dodam jeszcze ze muszę dolać płynu chłodniczego bo dzisiaj zauważyłem ze jest poniżej min. a to na rozgrzanym silniku. i tu pytanie. na korku pisz bodajże g13. Czy takiego mam szukać?

Link to post
Share on other sites

Jeżeli się nie mylę, ten czujnik siedzi w termostacie i nie da się go osobno wymienić. Cały termostat musisz wymienić. 

Płyn G13 musisz zalać. 

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Muskel1 napisał:

Jeżeli się nie mylę, ten czujnik siedzi w termostacie i nie da się go osobno wymienić. Cały termostat musisz wymienić. 

Płyn G13 musisz zalać. 

Jak go zlokalizować? Bo z tego co widzę na necie to są przynajmniej dwa różne czujniki;

06A919501A i 079919523J jeden to sender a drugi to sensor.

może to któryś z tych?

Link to post
Share on other sites

Może zobacz w blokach pomiarowych zachowanie tego czujnika, bo trochę to dziwne że nie wali błędem od niego przy takich wskazaniach.

Link to post
Share on other sites

079919523J to czujnik temp. oleju.

Czujnik, o którym mowa,  siedzi w obudowie termostatu. Podłącz vcds i wejdź rozszerzone bloki pomiarowe. Wyszukaj tego czujnika (wpisz w pasek wyszukiwania kuehl.. albo coolant) i obserwuj wskazania. Nastépnie wypnij z niego kostkę i obserwuj, czy się coś zmieni. 

U mnie wartość tego czujnika to grupa IDE00192

Gdy silnik jest zimny powinna się ona pokrywać z wartością odczytaną z czujnika G62 (IDE00025). Wartość ta w czasie pracy silnika zmienia się w zależności od otwarcia termostatu i przepływu płynu przez chłodnicę. 

20210610_204811.jpg

20210610_204915.jpg

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

tak jakby brak sygnału z czujnika. gdzie zlokalizować wtyczkę aby go odłączyć?

Bez tytułu.png

Link to post
Share on other sites

Ten musisz zaznaczyć, bo to on u Ciebie 2222 stopnie pokazuje.

Tak jak pisałem. Powinien siedzieć w obudowie termostatu.

Screenshot_20210610-210303_Opera.jpg

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

Bez tytułu1.png

Link to post
Share on other sites

Czy wskazanie temp.  na zegarach jest normalne?

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

tak. teraz około 90 stopni

Link to post
Share on other sites

Czyli czujnik G62 jest sprawny. Ten drugi ma jakiś problem. Napięcie dochdzi do niego (prawie 5V).

Link to post
Share on other sites

a to nie jest ten sam czujnik tylko pokazuje 2 parametry? temperaturę płynu chłodniczego i napięcie jakie do niego dochodzi?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...