michauu45 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 (edytowane) Witam, otóż mam problem jakiś miesiąc temu padł mi wtrysk , po tygodniu czasu przyszło do wymiany wałka rozrządu. Po naprawach podczas wypalania wyskoczył błąd dpf, po krótkim czasie check engine i migająca kontrolka świec żarowych i auto weszło w tryb awaryjny (odebrało moc) . Mechanik stwierdził że jest zatkany przez usterki które napisałem wyżej więc dałem do czyszczenia, wczoraj odebrałem auto przejechałem jakieś 200 km , dzisiaj wyjechałem w trasę po ujechaniu 20 km zaczął wypalać dpf po 15-20 minutach jazdy i wypalania wyskoczyl powtórnie błąd dpf , moc jest . Proszę o pomoc Edytowane 5 Czerwca 2021 przez michauu45
piotrsob1 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Opublikowano 6 Czerwca 2021 (edytowane) To żółte na zdjęciu to nie jest błąd DPF-a tylko informacja o jego zatkaniu sadzą z którym sterownik silnika nie może sobie poradzić . Błąd to może być zapisany w sterowniku silnika, pasowało by tam zajrzeć w jego poszukiwaniu .... Piszesz że w aucie wymieniono wałek rozrządu, jeżeli od tego momentu występuje ten problem to obstawiam że zamontowano wałek który nie obsługuje dotrysku paliwa w celu wymuszonej regeneracji DPF-a Edytowane 6 Czerwca 2021 przez piotrsob1
michauu45 Opublikowano 8 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2021 W dniu 6.06.2021 o 21:23, piotrsob1 napisał: To żółte na zdjęciu to nie jest błąd DPF-a tylko informacja o jego zatkaniu sadzą z którym sterownik silnika nie może sobie poradzić . Błąd to może być zapisany w sterowniku silnika, pasowało by tam zajrzeć w jego poszukiwaniu .... Piszesz że w aucie wymieniono wałek rozrządu, jeżeli od tego momentu występuje ten problem to obstawiam że zamontowano wałek który nie obsługuje dotrysku paliwa w celu wymuszonej regeneracji DPF-a Wałek rozrządu zamówiony został prawidłowy do modelu z filtrem cząstek stałych.
Bambr97 Opublikowano 8 Czerwca 2021 Opublikowano 8 Czerwca 2021 Ja proponuję z własnego doświadczenia odwiedzić tunera i zaktualizować oprogramowanie do wersji bez DPF
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca 2021 Opublikowano 8 Czerwca 2021 55 minut temu, Bambr97 napisał: Ja proponuję z własnego doświadczenia odwiedzić tunera i zaktualizować oprogramowanie do wersji bez DPF Takie porady można sobie wiesz co...
Bambr97 Opublikowano 8 Czerwca 2021 Opublikowano 8 Czerwca 2021 2 godziny temu, Muskel1 napisał: Takie porady można sobie wiesz co... Normalna porada, wyrwać gada i wyprogramować. Oczywiście to tylko moje zdanie.
piotrsob1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 W dniu 8.06.2021 o 12:09, michauu45 napisał: Wałek rozrządu zamówiony został prawidłowy do modelu z filtrem cząstek stałych. Ostatnio w IC zamawiałem miarkę oleju do Audi A2 1,4 TDI podając numer OEM ze starej . Jak pojechałem odebrać to wziąłem ze sobą starą i się okazało że na nowej skala pomiarowa zaczyna się 2 cm niżej i ma inny numerek OEM To tak a propos tego co się zamawia i co się później dostaje ..... W dobrym zwyczaju jest sprawdzić czy mamy to co zamówiliśmy
Muskel1 Opublikowano 11 Czerwca 2021 Opublikowano 11 Czerwca 2021 8 godzin temu, piotrsob1 napisał: Ostatnio w IC zamawiałem miarkę oleju do Audi A2 1,4 TDI podając numer OEM ze starej . Jak pojechałem odebrać to wziąłem ze sobą starą i się okazało że na nowej skala pomiarowa zaczyna się 2 cm niżej i ma inny numerek OEM To tak a propos tego co się zamawia i co się później dostaje ..... W dobrym zwyczaju jest sprawdzić czy mamy to co zamówiliśmy Może została zastąpiona nową, wtedy będzie inny nr. Tyle, że z długościa dziwne, bo powinna być taka sama. Chyba, że miska olejowa w nowszych też głębsza. Sprawdzałeś w etce nr tej starej? czy oby nie ma nowszej wersji?
nadybek Opublikowano 12 Czerwca 2021 Opublikowano 12 Czerwca 2021 (edytowane) Jakieś zdjęcia wałków masz? Wiesz moze czy na ostatniej krzywce były dwa zatoczenia? Radzę sprawdzić co zamontowano. https://a4-klub.pl/topic/418768-bpw-dwa-rodzaje-wałków-rozrządu/ A druga sprawa to padające pompowtryski... 99% diagnoz "padnięty PD" to błędne diagnozy. Problemem zawsze są uszczelnienia* ale "warsztaty" sprawdzające/regulujące/regenerujące zawsze powiedzą że była kicha. * Nie dotyczy PD Siemensa z BRD Edytowane 12 Czerwca 2021 przez nadybek 1
piotrsob1 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Opublikowano 18 Czerwca 2021 W dniu 11.06.2021 o 09:18, Muskel1 napisał: Może została zastąpiona nową, wtedy będzie inny nr. Tyle, że z długościa dziwne, bo powinna być taka sama. Chyba, że miska olejowa w nowszych też głębsza. Sprawdzałeś w etce nr tej starej? czy oby nie ma nowszej wersji? Nic w Etce nie sprawdzałem, jak w IC zobaczyli obie miarki to następnego dnia przyjechała już z takim samym numerem jak moja stara ... Po prostu ktoś dał ciała za pierwszym razem ...
piotrsob1 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Opublikowano 18 Czerwca 2021 (edytowane) W dniu 12.06.2021 o 11:53, nadybek napisał: A druga sprawa to padające pompowtryski... 99% diagnoz "padnięty PD" to błędne diagnozy. Problemem zawsze są uszczelnienia* ale "warsztaty" sprawdzające/regulujące/regenerujące zawsze powiedzą że była kicha. * Nie dotyczy PD Siemensa z BRD Święte słowa, to jest żyła złota dla nieuczciwych mechaników Ale na forach już tak się utarło że wysokie korekcje są spowodowane uszkodzonymi wtryskami ... Pozostaje tylko kroić tych co się nie znają a się naczytali Edytowane 18 Czerwca 2021 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się