Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDi BPW problem z dpf


michauu45

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż mam problem jakiś miesiąc temu padł mi wtrysk , po tygodniu czasu przyszło do wymiany wałka rozrządu.  Po naprawach podczas wypalania wyskoczył błąd dpf, po krótkim czasie check engine i migająca kontrolka świec żarowych i auto weszło w tryb awaryjny (odebrało moc) . Mechanik stwierdził że jest zatkany przez usterki które napisałem wyżej więc dałem do czyszczenia, wczoraj odebrałem auto przejechałem jakieś 200 km , dzisiaj wyjechałem w trasę po ujechaniu 20 km zaczął wypalać dpf po 15-20 minutach jazdy i wypalania wyskoczyl powtórnie błąd dpf , moc jest . Proszę o pomoc 

16229220085784800034336712449048.jpg

Edytowane przez michauu45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żółte na zdjęciu to nie jest błąd DPF-a tylko informacja o jego zatkaniu sadzą z którym sterownik silnika nie może sobie poradzić .

Błąd to może być zapisany w sterowniku silnika, pasowało by tam zajrzeć w jego poszukiwaniu ....

Piszesz że w aucie wymieniono wałek rozrządu, jeżeli od tego momentu występuje ten problem to obstawiam że zamontowano wałek który nie obsługuje dotrysku paliwa w celu wymuszonej regeneracji DPF-a :whistling:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.06.2021 o 21:23, piotrsob1 napisał:

To żółte na zdjęciu to nie jest błąd DPF-a tylko informacja o jego zatkaniu sadzą z którym sterownik silnika nie może sobie poradzić .

Błąd to może być zapisany w sterowniku silnika, pasowało by tam zajrzeć w jego poszukiwaniu ....

Piszesz że w aucie wymieniono wałek rozrządu, jeżeli od tego momentu występuje ten problem to obstawiam że zamontowano wałek który nie obsługuje dotrysku paliwa w celu wymuszonej regeneracji DPF-a :whistling:

 

Wałek rozrządu zamówiony został prawidłowy do modelu z filtrem cząstek stałych.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję z własnego doświadczenia odwiedzić tunera i zaktualizować oprogramowanie do wersji bez DPF ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Bambr97 napisał:

Ja proponuję z własnego doświadczenia odwiedzić tunera i zaktualizować oprogramowanie do wersji bez DPF ;)

Takie porady można sobie wiesz co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał:

Takie porady można sobie wiesz co...

Normalna porada, wyrwać gada i wyprogramować. 

Oczywiście to tylko moje zdanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2021 o 12:09, michauu45 napisał:

Wałek rozrządu zamówiony został prawidłowy do modelu z filtrem cząstek stałych.  

Ostatnio w IC zamawiałem miarkę oleju do Audi A2 1,4 TDI podając numer OEM ze starej .

Jak pojechałem odebrać to wziąłem ze sobą starą i się okazało że na nowej skala pomiarowa zaczyna się 2 cm niżej i ma inny numerek OEM  :decayed:

To tak a propos tego co się zamawia i co się później dostaje .....

W dobrym zwyczaju jest sprawdzić czy mamy to co zamówiliśmy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Ostatnio w IC zamawiałem miarkę oleju do Audi A2 1,4 TDI podając numer OEM ze starej .

Jak pojechałem odebrać to wziąłem ze sobą starą i się okazało że na nowej skala pomiarowa zaczyna się 2 cm niżej i ma inny numerek OEM  :decayed:

To tak a propos tego co się zamawia i co się później dostaje .....

W dobrym zwyczaju jest sprawdzić czy mamy to co zamówiliśmy :P

Może została zastąpiona nową, wtedy będzie inny nr. Tyle, że z długościa dziwne, bo powinna być taka sama. Chyba, że miska olejowa w nowszych też głębsza. 

Sprawdzałeś w etce nr tej starej? czy oby nie ma nowszej wersji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś zdjęcia wałków masz? Wiesz moze czy na ostatniej krzywce były dwa zatoczenia? 

Radzę sprawdzić co zamontowano.

https://a4-klub.pl/topic/418768-bpw-dwa-rodzaje-wałków-rozrządu/

A druga sprawa to padające pompowtryski... 99% diagnoz "padnięty PD" to błędne diagnozy. Problemem zawsze są uszczelnienia* ale "warsztaty" sprawdzające/regulujące/regenerujące zawsze powiedzą że była kicha. 

* Nie dotyczy PD Siemensa z BRD

Edytowane przez nadybek
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2021 o 09:18, Muskel1 napisał:

Może została zastąpiona nową, wtedy będzie inny nr. Tyle, że z długościa dziwne, bo powinna być taka sama. Chyba, że miska olejowa w nowszych też głębsza. 

Sprawdzałeś w etce nr tej starej? czy oby nie ma nowszej wersji?

Nic w Etce nie sprawdzałem, jak w IC zobaczyli obie miarki to następnego dnia przyjechała już z takim samym numerem jak moja stara ...:decayed:

Po prostu ktoś dał ciała za pierwszym razem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2021 o 11:53, nadybek napisał:

A druga sprawa to padające pompowtryski... 99% diagnoz "padnięty PD" to błędne diagnozy. Problemem zawsze są uszczelnienia* ale "warsztaty" sprawdzające/regulujące/regenerujące zawsze powiedzą że była kicha. 

* Nie dotyczy PD Siemensa z BRD

Święte słowa, to jest żyła złota dla nieuczciwych mechaników :decayed:

Ale na forach już tak się utarło że wysokie korekcje są spowodowane uszkodzonymi wtryskami ...

Pozostaje tylko kroić tych co się nie znają a się naczytali  :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...