wampir Opublikowano 22 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2023 Ale ja mam go obserwowanego bo w końcu to mój własny temat Na wszelki wypadek przestałem obserwować i zacząłem na nowo. Po takim zabiegu już dostałem powiadomienie mailowe o Twojej wiadomości. Tak przy okazji to już po przeglądzie. Po roku i przejechanych jakiś 5 czy 6 tyś km wleciała nowa oliwa oraz oryginalne filtry z ASO. Rok temu używałem płukanki Oilsyn, a tym razem coś mnie podkusiło na płukankę TEC2000. Nie pytajcie mnie o efekty w stylu silnik pracuje bardziej aksamitnie czy inne tego typu bzdety. Auto ma teraz ok 100kkm przejechane więc nie jest to dużo. Miało zawsze wymieniany olej po max 15k u poprzedniego właściciela, a u mnie po 6k km. Praca zdalna powoduje, że auto służby do jazdy weekendowej. Jak mam gdzieś jechać jakiś krótki odcinek np mniej niż 10km to robię sobie kółeczko aby nadrobić trasy, nacieszyć się autem a przy okazji mieć pewność, że się silnik nagrzał i przepalił. Po płukaniu poczekałem z godzinę aż wszystko ścieknie, a następnie wlałem jeszcze 1,5litra czystego oleju z bańki, która została mi z poprzedniej wymiany innego auta. Poczekałem aż wszystko zleci. Zalałem a raczej zalaliśmy nową oliwę i do przodu. Według specyfikacji trzeba wlać 5.2L. Nie równe 5L tak żeby akurat 1 bańka starczyła tylko akurat 5.2L żeby człowiek musiał kupić jeszcze więcej. Dobrze, że leje ten sam olej do dwóch aut to akurat mi styka
Langista Opublikowano 22 Sierpnia 2023 Opublikowano 22 Sierpnia 2023 (edytowane) Zdziwił byś się, ile oleju jeszcze zostaje w silniku nawet jak ten stoi tygodniami 😅 Też miałem ten olej tyle że 5W30 i zmieniłem dla próby na XF Premium, ma wyższą temperaturę zapłonu i trochę lepszą lepkość. Pierwsze wrażenie jak go wlewałem to wydawał się jaśniejszy. Edytowane 22 Sierpnia 2023 przez Langista
wampir Opublikowano 22 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2023 Takie coś znalazłem NIE WSZYSTKIE OLEJE SĄ TAKIE SAME | Millers Oils WWW.MILLERSOILS.PL NIE WSZYSTKIE OLEJE SĄ TAKIE SAME Czy olej silnikowy może mieć wpływ na osiągi? Czy środek smarny może mieć wpływ na wydajność i trwałość silnika? Definitywnie możemy stwierdzić, że TAK. Nasze... cytując CZYM RÓŻNIĄ SIĘ OLEJE XF OD EE ? Oleje oznaczone „XF” są produktami klasy OEM, natomiast ich odpowiedniki oznaczone symbolem „EE” posiadają dodatkowe cechy wynikające z zastosowania technologii NANODRIVE. Czyli co, nie ma sensu brać XF?
wampir Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Czy można włączyć podgląd temperatury oleju w zegarach bez VC?
vvalery Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Tutaj coś znajdziesz : Kodowanie Lap Timer - Audi A4 B9 - Forum Audi A4 Klub Polska (a4-klub.pl)
Muskel1 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 (edytowane) Masz multifunkcję plus. To dobrze bo wskaźnik temp. oleju nie ruszy, a dokładnie mówiąc nie będzie dało się na niego przełączyć. Wskaźnik temp. oleju na analogowych zegarach pokazywany jest tylko, gdy przełączysz FIS z komputera pokładowego na tryb lap timera. Lap timera należy oczywiście uprzednio w zegarach zakodować. Edytowane 29 Sierpnia 2023 przez Muskel1
wampir Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2023 3 minuty temu, vvalery napisał(a): Tutaj coś znajdziesz : Kodowanie Lap Timer - Audi A4 B9 - Forum Audi A4 Klub Polska (a4-klub.pl) Link nie działa
vvalery Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Teraz, wampir napisał(a): Link nie działa Ale wyszukiwarka tak. Też mi zniknął. Daj w wyszukiwarkę i Ci znajdzie od razu. 🙂 1
Muskel1 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Sterownik 17-> długie kodowanie-> w bajcie 01 zaznacz bit 3. 1
Muskel1 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Po uruchomieniu lap timera kodowaniem musisz przełączyć FIS przyciskiem ] na kierownicy z trybu komputera pokładowego na tryb lap timera. Oprócz temp. oleju po lewej stronie pokaże się także wskazanie Boost po dodaniu gazu.
wampir Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2023 WOW Brzmi miodnie. Muszę poszukać kabel i będę testował Bardzo dziękuję
Muskel1 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Jeszcze jedno info, temp. oleju zostaje pokazana dopiero po osiągnięciu pewnej wartości. U mnie na VC po zaktualizowaniu softu pokazuje najwcześniej od temp. 45°C. W analogowych ten próg jest nieco wyżej, z tego co pamiętam (chyba 50°C). Do momentu osiągnięcia wymaganej temp. oleju pokazuje tylko kreski. 1
Muskel1 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 39 minut temu, wampir napisał(a): WOW Brzmi miodnie. Muszę poszukać kabel i będę testował Bardzo dziękuję
wampir Opublikowano 1 Października 2023 Autor Opublikowano 1 Października 2023 (edytowane) W dniu 29.08.2023 o 13:13, Muskel1 napisał(a): Po uruchomieniu lap timera kodowaniem musisz przełączyć FIS przyciskiem ] na kierownicy z trybu komputera pokładowego na tryb lap timera. Oprócz temp. oleju po lewej stronie pokaże się także wskazanie Boost po dodaniu gazu. W dniu 29.08.2023 o 13:10, Muskel1 napisał(a): Sterownik 17-> długie kodowanie-> w bajcie 01 zaznacz bit 3. Miałem dostęp do sprzętu i zmieniłem kodowanie. Sprawdziłem, zmiany się zapisały. Niestety po naciśnięciu przycisku ] na kierownicy nic się nie pojawia. Jak przewijam ekran to też nic nowego nie widać. Lipa, chyba mam jednak nie takie zegary jak trzeba Edytowane 1 Października 2023 przez wampir
wampir Opublikowano 1 Października 2023 Autor Opublikowano 1 Października 2023 (edytowane) W dniu 18.08.2023 o 14:48, wampir napisał(a): Czy to jest kolorowy? Edytowane 26 Maja przez wampir
wampir Opublikowano 1 Października 2023 Autor Opublikowano 1 Października 2023 No to niestety nie działa laptimer. Może wina tego, że auto jest z Kanady
Muskel1 Opublikowano 2 Października 2023 Opublikowano 2 Października 2023 Nie, to nie ma znaczenia raczej.
wampir Opublikowano 6 Marca Autor Opublikowano 6 Marca Miałem pecha i przyszło mi dorobić kluczyk do swojej B9. Nowy kluczyk kupiony w ASO, trzeba był chwilę poczekać aż przyszedł z centrali. Kodować miałem też w ASO, ale powiedziano mi, że po zakodowaniu bardzo prawdopodobne jest, że wykodują się ustawienia tylnych lamp. Auto z Kanady i ASO wgrywa ustawienia oryginalne czyli kanadyjskie, a nie europejskie. Po takiej akcji musiałbym szukać speca poza ASO, który zmieniłby mi ponownie kodowanie tylnych lamp. Popytałem wśród znajomych i polecano mi różne firmy, ale w rozmowie wychodziło, że kodowanie B9 nie jest takie proste. Po pierwsze trzeba mieć oryginalny kluczyk z ASO - to już kupiłem. Po drugie potrzebny jest do tego sprzęt, który nie każdy spec posiada. To nie tak prosto jak w B8. Ostatecznie znajomy polecił mi firmę z podkarpacia czyli z moich rodzinnych stron - KLAG Service. Przy okazji wizyty u rodziny zajechałem na kodowanie. Przy kodowaniu faktycznie zostały wykodowane tylne lampy, ale potem spec zakodował je na nowo. Wykodował też zgubiony kluczyk. Wszystko działa, jestem bardzo zadowolony. Dostałem potwierdzenie pisemne z całej operacji. Cena wiadomo, dużo bardziej korzystna niż w ASO. 1
Rekomendowane odpowiedzi