Piotrek123Surmacz Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Witam Panowie, zrobiłem Logi, kanałów które trzeba porównać aby zdiagnozowac działanie czujnika temperatury płynu chłodzącego, pomożecie bo nie ogarniam tego ? Są to logi zrobione przy rozgrzanym silniku, dodam ze w czasie jazdy wskazówka pokazuje 90 stopni po czym czasami spada trochę w dół, tj nie była utrzymywana temperatura 90 stopni mimo że silnik chodzi cały czas. Co może być przyczyną?
Pieterb Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 to nie są logi tylko screeny to raz a dwa to nie bardzo kumam o co CI biega.
nadybek Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Jak temperatura się zmienia podczas jazdy to ewidentnie termostat. Czujnik moze przekłamywać ale jego przekłamania nie będą sie płynnie zmieniać. Może zaniżać lub zawyżać, może skakać pomiędzy -40st a temperaturą rzeczywistą. Nigdy nie będzie przekłamywać +-10st a za 5min przekłamywać +-15
Piotrek123Surmacz Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2021 A czy z tym związane mogą być drgania delikatne na biegu jałowym ? Dodam że pojawiają się one od czasu do czasu , nie występują ciągle. Pozdrawiam.
nadybek Opublikowano 18 Czerwca 2021 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Ile czasu trwają te drgania? Pojedyncze szarpnięcia czy jak juz zacznie nierówno pracować to już tak zostaje? Jakaś zależność od temperatury silnika?
Piotrek123Surmacz Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2021 Drgania się pojawiają po czym za chwilę ustają...nie zauważyłem różnicy przy temperaturze... zdarza się to ba zimnym jak i rozgrzanym silniku, jakieś pomysły?
Pieterb Opublikowano 18 Czerwca 2021 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Masz vaga a na forum pisze jak diagnozować więc diagnozuj a na chybił trafił czepiasz się rzeczy które są najmniej prawdopodobne w tym wypadku. Bardziej zainteresuj się pompkami.
nadybek Opublikowano 19 Czerwca 2021 Opublikowano 19 Czerwca 2021 Do sprawdzenia grupy pompowtrysków 13,18,23 podczas pracy jak i podczas nierównej pracy. Wszystkie 3 grupy razem. Następnie grupa 3- EGR podczas normalnej pracy i nierównej. I to już powinno wszystko wyjaśnić.
Piotrek123Surmacz Opublikowano 20 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2021 Tu mam screen tych 3 pozycji od pompek , jak to oceniacie ?
nadybek Opublikowano 21 Czerwca 2021 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Jak robiłeś screena to silnik pracował prawidłowo? Jak tak to spróbuj zrobić to samo jak będzie chodził nierówno. Na screenie korekcje takie sobie. Nie powinno to powodować takich objawów. Nie zmieniaja się za bardzo? Nie skaczą wartości?
Piotrek123Surmacz Opublikowano 21 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2021 W czasie robienia screenów, silnik pracował równo, korekcje nie zmienały się zbytnio, bardzo nieznaczne zmiany. Zawór EGR czyściłem, spróbuje zrobić tak jak mówisz gdy będą drgania , trwają one kilka sekund więc ciężko wtedy podłączyć na szybko komputer , i nie występują one ciągle tylko co jakiś czas.
Piotrek123Surmacz Opublikowano 6 Lipca 2021 Autor Opublikowano 6 Lipca 2021 W bloku pomiarowym 018, mam ciągle same zera również w czasie jazdy po puszczeniu pedału gazu , z tego co wiem powinny pojawić się 4 ki , co może być przyczyną ?
Pieterb Opublikowano 6 Lipca 2021 Opublikowano 6 Lipca 2021 Na żadnym z cyl nie masz 4 po puszczeniu pedału gazu? Tu pewnie winy w wiązce głowicy lub samym gnieździe wychodzącym z głowicy szukałbym przyczyny. Dobrze by było abyś rzucił okien na te parametry w czasie gdy silnik kuleje
Piotrek123Surmacz Opublikowano 6 Lipca 2021 Autor Opublikowano 6 Lipca 2021 Na żadnym, ciągle jest 0 i nie niezmienia się... wezmę komputer do samochodu i spróbuję podłączyć gdy zacznie kuleć
Piotrek123Surmacz Opublikowano 9 Lipca 2021 Autor Opublikowano 9 Lipca 2021 (edytowane) Witam. Podpiąłem komputet raz jeszcze do rozgrzanego silnika , i sprawdziłem bloki pomiarowe , nie wiem czy to pompki do wymiany czy coś może innego dziwne te korekty , na moje oko , ale przyznam że za wiele się na tym nie znam... pomożecie? Robione w czasie jazdy , zdjęcia. Edytowane 9 Lipca 2021 przez Piotrek123Surmacz
nadybek Opublikowano 9 Lipca 2021 Opublikowano 9 Lipca 2021 Korekty podczas jazdy mogą się zmieniać i jest to normalne. Byle się nie zmieniały np. od -2 do +2 i nie pokazywało ciągle wartości 2,8. Synchronizacja rozrządu na ile ustawiona? Spróbuj zaślepić egra na jakiś czas lub chociaż wypnij na zgaszonym silniku wężyk do niego a sam wężyk zaślep śrubką lub kulka łożyskowa. Nawet idealnie działający egr może powodować takie objawy jeśli np. katalizator jest przytkany i jest zwiększone ciśnienie spalin.
Piotrek123Surmacz Opublikowano 10 Lipca 2021 Autor Opublikowano 10 Lipca 2021 (edytowane) I zastanawia mnie jeszcze kanał 023 , czy to normalne że na 1 cylindrze pokazuje np. 028 a na drugim - 11 ? Oczywiście również w czasie jazdy Poniżej zdjęcie bloku pomiarowego numer 04 , synchronizacja rozrządu 0.0 i 0.6 , zmienna. Edytowane 10 Lipca 2021 przez Piotrek123Surmacz
nadybek Opublikowano 10 Lipca 2021 Opublikowano 10 Lipca 2021 Różne wartości bipów wskazują na niedokładną regulację na dźwigience pompowtrysku. Gdyby wszystkie były na dużym minusie to by znaczyło, że pompowtryskom brakuje paliwa lub źle jest ustawiony wałek rozrządu. Spróbuj z tym egrem.
Piotrek123Surmacz Opublikowano 10 Lipca 2021 Autor Opublikowano 10 Lipca 2021 Czy można wyregulować na dźwigience pompowtrysku ? Odepnę wężyk i zaslepie śrubka i dam znać
Piotrek123Surmacz Opublikowano 10 Lipca 2021 Autor Opublikowano 10 Lipca 2021 Zaslepilem wężyk wchodzacy na gruszce na turbinie śrubką , drgania minimalne na biegu jałowym są nadal, czy można wyregulować na dzwigience ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się