Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Aktualizacja softu Virtual Cockpit w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 19.07.2021 o 23:24, Muskel1 napisał(a):

Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych. 

 

Witam,

niniejszy wątek zawiera informację jak samemu przeprowadzić aktualizację softu VC do wersji SW 379.

Przed aktualizacją :

Adresse 17: Schalttafeleinsatz (J285)       Labeldatei:* Umleit. fehlgeschl.!-SRI2
   Teilenummer SW: 8W5 920 790 C    HW: 8W5 920 790 C
   Bauteil: FBenRDW       H15 0307  

Po aktualizacji:

Adresse 17: Schalttafeleinsatz (J285)       Labeldatei:* Umleit. fehlgeschl.!-SRI2
   Teilenummer SW: 8W5 920 790 D    HW: 8W5 920 790 C
   Bauteil: FBenRDW       H15 0379 

Przed Po.jpg

Co wnosi aktualizacja? przede wszystkim Virtual Cockpit odpala na  ostatnio ustawionej zakładce (np. nawigacja) a nie jak we wszesniejszych wersjach (jak u mnie SW 307) z pierwszej zakładki ( z widocznym samochodem).  

Dodatkowo możliwość zakodowania pośrednich prędkości na prędkościomierzu (wskazania co 10 km/h).

Poza tym pozwala w pojazdach z silnikiem diesla po wgraniu sport layout, poprawnie wyświetlić skalę obrotomierza (do 6000 a nie do 8000 obr/min) .

Potrzebne przedmioty to karta SD, sformatowaną w formacie FAT 32, VCDS (odpowiedni dla platformy MLBevo), prostownik do podłączenia do aku. 

Ściągamy tutaj plik, rozpakowujemy go i wrzucamy na kartę. Plik "KI_FPK_AU491” i plik „metainfo2.txt” muszą znajdować się w katalogu głównym. Podłączamy prostownik do aku (pod maską przednią w miejscach do tego przeznaczonych, plus pod czerwoną plaskikową pokrywą, minus punkt masy na karoserri) aby przypadkiem w czasie aktualizacji nie było niespodzianek związanych z wyczerpanym aku. W skrajnych przypadkach system zarządzania energia (BEM) może odłączyć urządzenia gdy aku będzie rozładowane. Może to spowodować uszkodzenie aktualizowanego urządzenia.

Włączamy zapłon (nie uruchamiając silnika).
Wyłączamy klimatyzację (dmuchawę), światla oraz  wszystkie pożeracze prądu. 

Wkładamy kartę SD do slotu kart SD 1 - (wyciagamy inne karty ze slotów SD)
Wchodzimy w czerwone menu w MMI (Engineering menu), jednocześnie prawy srebrny przycisk pchając w dół (w pozycję MEDIA) a lewy srebrny przycisk pchając w górę (w pozycję NAV/MAP). Przytrzymujemy w tej pozycji do momentu pokazania się czerwonego menu.

mmi.jpg

Wybieramy "Standard"

20210719_190129.jpg



Przewijamy w dół do pozycji "uruchom update"
20210719_190144.jpg
20210719_190349.jpg

Gdy aktualizacja rozpocznie się VC zrobi sie  szary i kontrolki zaczną migać
20210719_190505.jpg

20210719_190507.jpg




Aktualizacja potrwa w zależności od szybkości karty ok. 15-20  min. W tym czasie nic nie dotykamy lub uruchamiamy.

Przed zakończeniem pojawi się pytanie o dokonaniu dokumentacji wstecznej. W tym momencie podpinamy i odpalamy VCDS. Wchodzimy w sterownik 5F i w adaptację. Wyszukujemy kanału adaptacji "IDE02502-Bestätigung der Verbauänderung" (IDE02502-Potwierdzenie zmiany konstrukcji) , odczytujemy i notujemy sobie zapisana tam wartość.

U mnie była ona 64 DD
20210719_191501.jpg


Uruchamiamy na komputerze kalkulator XOR lub wchodzimy na stronę www.xor.pw  

Screenshot_2.jpg

Otworzy nam się kalkulator

W pierwszym polu wpisujemy wartości (xx xx) z VCDS w „I. Input” (bez spacji między 2 a 3 cyfrą) i pozostawiamy je na „hexdecimal (base 16)”.
W drugim polu zmieniamy  „II. Input” na „Decimal (base 10)” i wpisujemy 51666.
W trzecim polu   „III. Output” musi byc ustawiony na „szesnastkowo (base 16)”.
Naciskamy  "Oblicz XOR"



Wyliczona wartość wprowadzamy w  "Kanał adaptacji IDE02502" (ze spacją między 2 a 3 cyfrą) (xx xx) Potwierdzamy i zapisujemy w VCDS.

20210719_191849.jpg

MMi zresetuje się i odpali na nowo.

Po załadowaniu wyłączamy zapłon, zamykamy auto (pilotem) i pozostawiamy na parę minut. Ponownie otwieramy podpinamy VCDS i przeprowadzamy autoscan.

Nie ma co panikować, prawie we wszystkich sterownikach zapisane są błędy (głównie związane z brakiem komunikacji z VC).
20210719_192658.jpg
20210719_192826.jpg

Kasujemy je wszystkie i sprawdzamy czy powracają. Jeżeli wszystko odbyło się pomyślnie nie powinno już być błędów.





Aby zakodować wskazania co 10 km/h na prędkościomierzu wchodzimy VCDSem w sterownik VC (17), w długie kodowania, wybieramy Byte 18 i zaznaczamy tam Bit 1

20210719_193418.jpg

 

 

Efekt koncowy

20210720_092103.jpg

 

 

 

 

 

I jeszcze jedno pytanie. Tutaj mam zaznaczyć Bit 1. Rozumiem że Bit 3 i 4 zostają zaznaczone bez zmian?

Screenshot_20241222_170629_OBDeleven.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...