skalarx Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zanim pojadę do machanika i każe mu rozgrzebać cały samochód, chciałbym się upewnić czy to jednomasowe koło zamachowe pasuje do mojej A4. Koleś od którego je kupiłem zaklina się, że wykręcił je z 1Z (nie mogę znaleźć numeru tego koła w ETCE): Dodam, że zgadza się ilość zębów wieńca (135 zębów) w stosunku do ori dwumasa, rozstaw śrub też. Zakupiony docisk od 1Z pasuje idealnie (otwory na śruby, bolec na kole zamachowym): Ori tarcza od 1Z również pasuje do śladów tarczy pracującej kiedyś z tym kołem (228mm, 23 zęby): A i może wie ktoś, do czego służą takie dwa wysokie bolce w kole : Chciałbym uniknąć kosztów wyciągania skrzyni i ponownego składania ze starym sprzęgłem :gwizdanie:
seba1-2 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 kolego to koło będzie pasować, a te bolce do niczego nie służą, wszystko będzie ok tylko ja na twoim miejscu zmienił bym przy okazji uszczelniacz na wale oraz wymienił łożysko wyciskowe tak zwane oporowe
skalarx Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 kolego to koło będzie pasować, a te bolce do niczego nie służą, wszystko będzie ok tylko ja na twoim miejscu zmienił bym przy okazji uszczelniacz na wale oraz wymienił łożysko wyciskowe tak zwane oporowe Dzięki. Łożysko oczywiście mam nowiutkie. A co do uszczelniacza na wale to o co z nim dokładnie chodzi (Bolce rozumiem, mają zostac gdzie są )
rtocki Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Ten simmerring, po prostu po jakimś tam czasie może zacząć lekko się pocić, kosztuje grosze, ale do wymiany trzeba właśnie drzeć koło, więc skoro i tak już będziesz miał zdjęte to warto od razu "na zapas" to zrobić i mieć święty spokój na kolejne lata/kkm
seba1-2 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 bolce zostaw w niczym ci nie będą przeszkadzać, a co do uszczelniacza to tak jak pisze robert
skalarx Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Ten simmerring, po prostu po jakimś tam czasie może zacząć lekko się pocić, kosztuje grosze, ale do wymiany trzeba właśnie drzeć koło, więc skoro i tak już będziesz miał zdjęte to warto od razu "na zapas" to zrobić i mieć święty spokój na kolejne lata/kkm Podajcie Koledzy jakiś numer części z ETKI, bo koleś w ASO nie mógł znaleźć, a jak coś znalazł, to kosztowało 200 PLN
Wihajster Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Ten simmerring, po prostu po jakimś tam czasie może zacząć lekko się pocić, kosztuje grosze, ale do wymiany trzeba właśnie drzeć koło, więc skoro i tak już będziesz miał zdjęte to warto od razu "na zapas" to zrobić i mieć święty spokój na kolejne lata/kkm Podajcie Koledzy jakiś numer części z ETKI, bo koleś w ASO nie mógł znaleźć, a jak coś znalazł, to kosztowało 200 PLN bo wcale to nie kosztuje grosze jak koledzy sugeruja tylko własnie tyle
skalarx Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Ten simmerring, po prostu po jakimś tam czasie może zacząć lekko się pocić, kosztuje grosze, ale do wymiany trzeba właśnie drzeć koło, więc skoro i tak już będziesz miał zdjęte to warto od razu "na zapas" to zrobić i mieć święty spokój na kolejne lata/kkm Podajcie Koledzy jakiś numer części z ETKI, bo koleś w ASO nie mógł znaleźć, a jak coś znalazł, to kosztowało 200 PLN bo wcale to nie kosztuje grosze jak koledzy sugeruja tylko własnie tyle Znalazłem w ETCE do mojego rocznika. Może nie trzeba kupować całego kompletu a wystrczy tylko to co się zużywa:
rtocki Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 faktycznie ASO już nie sprzedaje luzem simmeringów tylko komplet z obudową, ale luzem np w IC, Elring albo Goetze kosztuje ok. 50-60 zł
skalarx Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Opublikowano 4 Maja 2009 faktycznie ASO już nie sprzedaje luzem simmeringów tylko komplet z obudową, ale luzem np w IC, Elring albo Goetze kosztuje ok. 50-60 zł No to kupujemy simmeringi i zakładamy sprzęgło [br]Dopisany: 22 Kwiecień 2009, 19:48_________________________________________________Byłem u mechanika i jestem umówiony na czwartek. Zmartwiło mnie jednak to, że mechanik (zresztą na forum najbardziej polecany w okolicy) powiedział, że sprzęgło od 1Z z jednomasem, na pewno nie będzie mocniejsze ani nie pociąnie dłużej niż seryjne sprzęgło z nowym dwumasem. No i teraz nie wiem . Kwestia ceny na pewno na +. Ale jak jest na prawdę z resztą?
kalik Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 Też jestem w trakcie kompletowania gratów do przeróbki dwumasu na 1Z. Między 1Z a AFN czy AVG jest tylko lub aż 20 kM różnicy i nie słyszałem żeby ktoś z jednomasem skarżył się na problemy ze sprzęgłem w 1Z. Pytanie tylko jak to sprzęgło będzie się zachowywać przy Twoich 150kM. Skalarx ile kosztował Cię ten zestaw?
skalarx Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Opublikowano 5 Maja 2009 Też jestem w trakcie kompletowania gratów do przeróbki dwumasu na 1Z. Między 1Z a AFN czy AVG jest tylko lub aż 20 kM różnicy i nie słyszałem żeby ktoś z jednomasem skarżył się na problemy ze sprzęgłem w 1Z. Pytanie tylko jak to sprzęgło będzie się zachowywać przy Twoich 150kM. Skalarx ile kosztował Cię ten zestaw? sprzęgło 700 + jednomas 100
Kowi87 Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Panowie a jak wygląda sprawa wytrzymałosci nowego org dwumasa, mam program napisany na 160km&340nm noi niebawem oddam pompe na regeneracje, a aktualnie kączy sie juz sprzegło łapie dosć wysoko noi szarpie troche. Jeśli chodzi o mody nie zamierzam juz zwiększać mocy :gwizdanie:
skalarx Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Opublikowano 14 Maja 2009 No i po zmianie. Sprzęgło było ori z fabryki. Dwumas po prostu prawie rozleciał się w rękach, tarcza przy samych nitach. Trochę się martwię, bo przy pierwszej jeździe próbnej miałem wrażenie, że to nowe sprzęgło się ślizga. Co wy na to? Jest taka możliwość? Mocy i momentu bóg wie jakiego nie mam.
kalik Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 Przez parę dni przeglądałem tematy z tym związane i na forum golfa chłopaki też wyrzucali dwumase. Jeden po takim zabiegu też sie uskarżał na dziwne zachowanie sprzęgła, które ustąpiło po około 50 km. Może tarcza i nowy docisk potrzebuje czasu żeby się ułożyć.... Niedługo i ja zdam relację jak zachowuje się AFN na jednomasie, pod warunkiem, że w końcu uda mi się kupić odpowiedni jednomas.
skalarx Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Opublikowano 14 Maja 2009 Przez parę dni przeglądałem tematy z tym związane i na forum golfa chłopaki też wyrzucali dwumase. Jeden po takim zabiegu też sie uskarżał na dziwne zachowanie sprzęgła, które ustąpiło po około 50 km. Może tarcza i nowy docisk potrzebuje czasu żeby się ułożyć.... Niedługo i ja zdam relację jak zachowuje się AFN na jednomasie, pod warunkiem, że w końcu uda mi się kupić odpowiedni jednomas. Ja powiem, tak. Praca na jednomasie podoba mi się duuuużo bardziej niż an dwumasie. Silnik dużo fajniej chodzi. Nie ma dziwnego zachowania jako takiego. Wydaje mi się, że się ślizga w szczycie momentu. Może rzeczywiście musi się ułożyć. Jutro zadzwonię do mechanika i zapytam co on na to.
seba1-2 Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 maciek a powiedz mi czy ten mechanior przetoczył ci koło zamachowe aby nowa tarcza miała równą płaszczyznę tarcia?? jeśli nie to z początku może ci ślizgać bo nowa tarcza nie styka się całą płaszczyzną z starym kołem zamachowym no i będzie trochę potrzeba czasu aby się ułożyło, mój jednomas w AVF-ie śmiga aż miło
skalarx Opublikowano 15 Maja 2009 Autor Opublikowano 15 Maja 2009 maciek a powiedz mi czy ten mechanior przetoczył ci koło zamachowe aby nowa tarcza miała równą płaszczyznę tarcia?? jeśli nie to z początku może ci ślizgać bo nowa tarcza nie styka się całą płaszczyzną z starym kołem zamachowym no i będzie trochę potrzeba czasu aby się ułożyło, mój jednomas w AVF-ie śmiga aż miło Nic nie przetaczał Ale zauważyłem już dzisiaj rano, że już się nie ślizga . Przejechałem z 30km i jest spokój chyba
kalik Opublikowano 15 Maja 2009 Opublikowano 15 Maja 2009 Musiała się ułożyć tarcza do nowych warunków pracy....
skalarx Opublikowano 15 Maja 2009 Autor Opublikowano 15 Maja 2009 Musiała się ułożyć tarcza do nowych warunków pracy.... No wydaje mi się że będzie dobrze. A powiedzcie mi jeszcze, sprzęgło w A4 ma automatyczną regulację? czy można zmienić moment w którym zaczyna łapać?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się