Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Koło jednomasowe, tarcza i docisk do AVG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zanim pojadę do machanika i każe mu rozgrzebać cały samochód, chciałbym się upewnić czy to jednomasowe koło zamachowe pasuje do mojej A4. Koleś od którego je kupiłem zaklina się, że wykręcił je z 1Z (nie mogę znaleźć numeru tego koła w ETCE):

koo1.th.jpg koo2.th.jpg

Dodam, że zgadza się ilość zębów wieńca (135 zębów) w stosunku do ori dwumasa, rozstaw śrub też. Zakupiony docisk od 1Z pasuje idealnie (otwory na śruby, bolec na kole zamachowym):

docisk.th.jpg

Ori tarcza od 1Z również pasuje do śladów tarczy pracującej kiedyś z tym kołem (228mm, 23 zęby):

tarczau.th.jpg

A i może wie ktoś, do czego służą takie dwa wysokie bolce w kole :mysli::

koo3.th.jpg

Chciałbym uniknąć kosztów wyciągania skrzyni i ponownego składania ze starym sprzęgłem :gwizdanie:

Opublikowano

kolego to koło będzie pasować, a te bolce do niczego nie służą, wszystko będzie ok tylko ja na twoim miejscu zmienił bym przy okazji uszczelniacz na wale oraz wymienił łożysko wyciskowe tak zwane oporowe :good:

Opublikowano

kolego to koło będzie pasować, a te bolce do niczego nie służą, wszystko będzie ok tylko ja na twoim miejscu zmienił bym przy okazji uszczelniacz na wale oraz wymienił łożysko wyciskowe tak zwane oporowe :good:

Dzięki. Łożysko oczywiście mam nowiutkie. A co do uszczelniacza na wale to o co z nim dokładnie chodzi :mysli:

(Bolce rozumiem, mają zostac gdzie są :cool1:)

Opublikowano

Ten simmerring, po prostu po jakimś tam czasie może zacząć lekko się pocić, kosztuje grosze, ale do wymiany trzeba właśnie drzeć koło, więc skoro i tak już będziesz miał zdjęte to warto od razu "na zapas" to zrobić i mieć święty spokój na kolejne lata/kkm

Opublikowano

bolce zostaw w niczym ci nie będą przeszkadzać, a co do uszczelniacza to tak jak pisze robert :good:

Opublikowano

Ten simmerring, po prostu po jakimś tam czasie może zacząć lekko się pocić, kosztuje grosze, ale do wymiany trzeba właśnie drzeć koło, więc skoro i tak już będziesz miał zdjęte to warto od razu "na zapas" to zrobić i mieć święty spokój na kolejne lata/kkm

Podajcie Koledzy jakiś numer części z ETKI, bo koleś w ASO nie mógł znaleźć, a jak coś znalazł, to kosztowało 200 PLN :disgust:

Opublikowano

Ten simmerring, po prostu po jakimś tam czasie może zacząć lekko się pocić, kosztuje grosze, ale do wymiany trzeba właśnie drzeć koło, więc skoro i tak już będziesz miał zdjęte to warto od razu "na zapas" to zrobić i mieć święty spokój na kolejne lata/kkm

Podajcie Koledzy jakiś numer części z ETKI, bo koleś w ASO nie mógł znaleźć, a jak coś znalazł, to kosztowało 200 PLN :disgust:

bo wcale to nie kosztuje grosze jak koledzy sugeruja tylko własnie tyle :cool1:

Opublikowano

Ten simmerring, po prostu po jakimś tam czasie może zacząć lekko się pocić, kosztuje grosze, ale do wymiany trzeba właśnie drzeć koło, więc skoro i tak już będziesz miał zdjęte to warto od razu "na zapas" to zrobić i mieć święty spokój na kolejne lata/kkm

Podajcie Koledzy jakiś numer części z ETKI, bo koleś w ASO nie mógł znaleźć, a jak coś znalazł, to kosztowało 200 PLN :disgust:

bo wcale to nie kosztuje grosze jak koledzy sugeruja tylko własnie tyle :cool1:

Znalazłem w ETCE do mojego rocznika. Może nie trzeba kupować całego kompletu a wystrczy tylko to co się zużywa:

uszcz1v.th.jpg

Opublikowano

faktycznie ASO już nie sprzedaje luzem simmeringów tylko komplet z obudową, ale luzem np w IC, Elring albo Goetze kosztuje ok. 50-60 zł

Opublikowano

faktycznie ASO już nie sprzedaje luzem simmeringów tylko komplet z obudową, ale luzem np w IC, Elring albo Goetze kosztuje ok. 50-60 zł

No to kupujemy simmeringi i zakładamy sprzęgło :evil::good:[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2009, 19:48_________________________________________________Byłem u mechanika i jestem umówiony na czwartek. Zmartwiło mnie jednak to, że mechanik (zresztą na forum najbardziej polecany w okolicy) powiedział, że sprzęgło od 1Z z jednomasem, na pewno nie będzie mocniejsze ani nie pociąnie dłużej niż seryjne sprzęgło z nowym dwumasem. No i teraz nie wiem :mysli:. Kwestia ceny na pewno na +. Ale jak jest na prawdę z resztą?

Opublikowano

Też jestem w trakcie kompletowania gratów do przeróbki dwumasu na 1Z. Między 1Z a AFN czy AVG jest tylko lub aż 20 kM różnicy i nie słyszałem żeby ktoś z jednomasem skarżył się na problemy ze sprzęgłem w 1Z. Pytanie tylko jak to sprzęgło będzie się zachowywać przy Twoich 150kM. Skalarx ile kosztował Cię ten zestaw?

Opublikowano

Też jestem w trakcie kompletowania gratów do przeróbki dwumasu na 1Z. Między 1Z a AFN czy AVG jest tylko lub aż 20 kM różnicy i nie słyszałem żeby ktoś z jednomasem skarżył się na problemy ze sprzęgłem w 1Z. Pytanie tylko jak to sprzęgło będzie się zachowywać przy Twoich 150kM. Skalarx ile kosztował Cię ten zestaw?

sprzęgło 700 + jednomas 100

Opublikowano

Panowie a jak wygląda sprawa wytrzymałosci nowego org dwumasa, mam program napisany na 160km&340nm noi niebawem oddam pompe na regeneracje, a aktualnie kączy sie juz sprzegło :kwasny: łapie dosć wysoko noi szarpie troche. Jeśli chodzi o mody nie zamierzam juz zwiększać mocy :gwizdanie:

Opublikowano

No i po zmianie. Sprzęgło było ori z fabryki. Dwumas po prostu prawie rozleciał się w rękach, tarcza przy samych nitach.

Trochę się martwię, bo przy pierwszej jeździe próbnej miałem wrażenie, że to nowe sprzęgło się ślizga. Co wy na to? :mysli: Jest taka możliwość? Mocy i momentu bóg wie jakiego nie mam. :confused4:

Opublikowano

Przez parę dni przeglądałem tematy z tym związane i na forum golfa chłopaki też wyrzucali dwumase. Jeden po takim zabiegu też sie uskarżał na dziwne zachowanie sprzęgła, które ustąpiło po około 50 km. Może tarcza i nowy docisk potrzebuje czasu żeby się ułożyć.... Niedługo i ja zdam relację jak zachowuje się AFN na jednomasie, pod warunkiem, że w końcu uda mi się kupić odpowiedni jednomas.

Opublikowano

Przez parę dni przeglądałem tematy z tym związane i na forum golfa chłopaki też wyrzucali dwumase. Jeden po takim zabiegu też sie uskarżał na dziwne zachowanie sprzęgła, które ustąpiło po około 50 km. Może tarcza i nowy docisk potrzebuje czasu żeby się ułożyć.... Niedługo i ja zdam relację jak zachowuje się AFN na jednomasie, pod warunkiem, że w końcu uda mi się kupić odpowiedni jednomas.

Ja powiem, tak. Praca na jednomasie podoba mi się duuuużo bardziej niż an dwumasie. Silnik dużo fajniej chodzi. Nie ma dziwnego zachowania jako takiego. Wydaje mi się, że się ślizga w szczycie momentu. Może rzeczywiście musi się ułożyć. Jutro zadzwonię do mechanika i zapytam co on na to.

Opublikowano

maciek a powiedz mi czy ten mechanior przetoczył ci koło zamachowe aby nowa tarcza miała równą płaszczyznę tarcia?? jeśli nie to z początku może ci ślizgać bo nowa tarcza nie styka się całą płaszczyzną z starym kołem zamachowym :hi: no i będzie trochę potrzeba czasu aby się ułożyło, mój jednomas w AVF-ie śmiga aż miło :good::naughty:

Opublikowano

maciek a powiedz mi czy ten mechanior przetoczył ci koło zamachowe aby nowa tarcza miała równą płaszczyznę tarcia?? jeśli nie to z początku może ci ślizgać bo nowa tarcza nie styka się całą płaszczyzną z starym kołem zamachowym :hi: no i będzie trochę potrzeba czasu aby się ułożyło, mój jednomas w AVF-ie śmiga aż miło :good::naughty:

Nic nie przetaczał :) Ale zauważyłem już dzisiaj rano, że już się nie ślizga :decayed:. Przejechałem z 30km i jest spokój chyba :good:

Opublikowano

Musiała się ułożyć tarcza do nowych warunków pracy....

Opublikowano

Musiała się ułożyć tarcza do nowych warunków pracy....

No wydaje mi się że będzie dobrze. A powiedzcie mi jeszcze, sprzęgło w A4 ma automatyczną regulację? :mysli: czy można zmienić moment w którym zaczyna łapać? :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...