Grzegorz76 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Witam, orientuje się ktoś gdzie się znajduje czujnik temp. powietrza doładowanego, w moim silniku? Pytam, ponieważ po rozgrzaniu silnika temp powietrza doładowanego wynosi w zasadzie tyle co temp powietrza atmosferycznego... Przeglądałem kilkanaście logowań i większość w 007Stat ma temp powietrza doładowanego w okolicach 45-49 stopni. No właśnie jak to jest, czy temp powietrza doładowanego powinna być stała(po rozgrzaniu silnika) niezależnie od temp na zewnątrz i wynosić ok 45stopni? Z góry dzięki, pozdrawiam hi
RiCoTriCo Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 http://www.voila.pl/020/3jy36/ 1 - Wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu iglicy -G80- wtryskiwacz 3 cylindra 2 - Zawór sterujący ciśnieniem doładowania -N75- 3 - Czujnik temperatury oleju -G8- 4 - złączka czujnika obrotów silnika -G28- 5 - złączka wtryskiwacza z czujnikiem wzniosu iglicy -G80- 6 - siłownik podciśnieniowy ciśnienia doładowania 7 - obudowa ECU zawierająca: - ECU -J248- czujnikiem wysokości -F96 - przekaźnik sterownika pompy wtryskowej -J322- - Bezpieczniki świec żarowych 8 - Czujnik obrotów walu -G28- 9 - Czujnik ciśnienia doładowania -G71- 10 - Zawór sterujący klapą gaszącą -N239- 11 - Zawór sterujący EGR -N18- 12 - Siłownik podciśnieniowy z klapą gaszącą 13 - EGR 14 - Pompa wtryskowa wraz z: - sterownikiem pompy wtryskowej - magnetycznym zaworem mieszającym - czujnikiem obrotów pompy wtryskowej - z zaworem początku wtrysku - czujnikiem temperatury paliwa 15 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62- 16 - Miernik masy powietrza -G70- czujnik temperatury powietrza wlotowego -G42-
rtocki Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 No ja tu na tym obrazku go nie widzę, jest tylko czujnik wlotowego (za filtrem) a koledze chyba chodzi o temp. powietrza po przejściu przez sprężarkę.
MarcinGD Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Ja wiem ze czujnik cisnienia powietrza doladowujacego jest przy chlodnicy powietrza doladowujacego strona lewa, nie widzialem na schemacie zadnego czujnika temperatury.
Grzegorz76 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 No mi właśnie chodzi o 007 statyczny, tam jest pokazana temp powietrza doładowanego. Jeżeli jest temp to i powinien być jakiś czujnik... est tylko czujnik wlotowego (za filtrem) Hmm, kurcze, mam Etkę przed sobą, filtr powietrza i ja go nie widzę.., gdzie ten czujnik temp powietrza wlotowego za filtrem?, czy chodziło Ci może tylko o miernik masy powietrza (przepływomierz)? Masz jakiś obrazek gdzie on jest pokazany? Pozdrawiam
rtocki Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Chodziło mi o rysunek z linku http://www.voila.pl/020/3jy36/ podanego przez RiCoTriCo, w ETKE nie patrzyłem jeszcze
Grzegorz76 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Chodziło mi o rysunek z linku http://www.voila.pl/020/3jy36/ podanego przez RiCoTriCo, w ETKE nie patrzyłem jeszcze Za filtrem to jest przepływomierz a nr 3 to jest czujnik temp ale oleju....
rtocki Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 no właśnie tłumaczę że wg opisu nr 16 jest to i to, więc nie ten o który Ci chodzi
Grzegorz76 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 no właśnie tłumaczę że wg opisu nr 16 jest to i to, więc nie ten o który Ci chodzi Ok ok
Piotruś Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Czujnik temperatury widoczny w logach na kanale 007 jest określany jako G42 i stanowi część intergralną z przepływomierzem powietrza G70. W logach wielu kolegów widać podwyższoną temperaturę wówczas, kiedy logowanie odbywa się po dłuższym już postoju na biegu jałowym - kiedy "ogólna temperatura" komory silnika wzrasta. Podczas jazdy (lub natychmiast po zakończeniu) temperatura widoczna w 007 powinna być zbieżna z temperaturą otoczenia (czyli u Grześka jest OK).
Grzegorz76 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Czujnik temperatury widoczny w logach na kanale 007 jest określany jako G42 i stanowi część intergralną z przepływomierzem powietrza G70. W logach wielu kolegów widać podwyższoną temperaturę wówczas, kiedy logowanie odbywa się po dłuższym już postoju na biegu jałowym - kiedy "ogólna temperatura" komory silnika wzrasta. Podczas jazdy (lub natychmiast po zakończeniu) temperatura widoczna w 007 powinna być zbieżna z temperaturą otoczenia (czyli u Grześka jest OK). Hej Piotrek, kąt wtrysku zależy od temperatury, jeżeli jakiś czujnik nie odczytuje lub źle odczytuje temp to odbija się to na kącie wtrysku - jeżeli dobrze zrozumiałem z wcześniejszej rozmowy. Mógłbyś wskazać mi o jakie czujniki tutaj chodzi, żebym je mógł sprawdzić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się