Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DEUA - wymiana rozrządu - zakres robót i przebieg


pz87

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam w swojej A4 aktualnie przebieg 180tys (kupiłem auto przy 175), zgodnie z zaleceniami audi wymiana rozrządu powinna być na 210tys. Auto jeździło w leasingu wiec wszystko robione tylko w ramach aso i rozrząd wciąż oryginalny. I teraz mam kilka pytań:

1. czy wymieniać teraz rozrząd czy spokojnie można poczekać jeszcze pewnie do grudnia 22roku - zgodnie z wyliczeniami audi (będzie 6lat paska)
2. myślę o wymianie teraz głównie ze względu że chcę zrobić program te 150Km to mi trochę mało (przejmować się tym w tym kontekście?) - na ten moment nie słyszę nic niepokojącego z okolic rozrządu aczkolwiek mam wrażenie że auto bardzo długo się chłodzi po jeździe 9co nie wiem czy nie ma czegoś wspólnego z pompą wody?)
3. przy okazji jak już przód zdemontowany będzie zakładam też wymianę paska wielorowkowego z napinaczem 
3. zakres robót przy takim rozrządzie (+pasku wielorowkowym) - wyceniałem sobie u kilku różnych mechaników i w ASO - rozrzut cenowy jest dość spory miedzy 1900 a 2800 (nie ASO), oraz 2600-3500 (ASO). ZS tym zę jedne z mechaników (nie ASO) z tym ze jeden z mechaników (nie ASO) stwierdził ze oni tu rozrząd wymieniają zawsze razem z olejem (a zasadniczo z uszczelnieniem wałka rozrządu i wynikowo z olejem i filtrem) - i pytanie czy to faktycznie ma sens/znaczenie czy to raczej naciąganie. (olej wymieniłem w sumie jakieś 3 tys. temu.)

Będę wdzięczny za jakieś rady - ew. polecenie mechanika z Śląska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podbijam, mam u mnie ten sam dylemat. Silnik 2.0 tdi 190km quattro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem nie dawno rozrząd w 11 letnim caha z przebiegiem 192 tyś. ,był jeszcze orginał ,stan paska b.dobry, rolki ,pompa ,napinacz też jedynie wskaźnik napinacza był dobre pół centymetra przed znacznikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie byłem w ASO w BB po historie samochodu. Popytałem o to i owo. Po pytaniu o rozrząd i rekomendowane 210kkm, pracownik stwierdził, żeby raczej nie czekać tak długo i realnie sugeruje max 190kkm.
Aktualnie mam 182kkm, także dla świętego spokoju zrobię to za parę miesięcy, może przed wyjazdem na wakacje. Póki co, jutro czeka mnie wydatek za wymianę oleju z filtrami w 0CK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPDATE
Dziś u mechanika wymieniłem olej w skrzyni. Zapytałem o rozrząd i nastąpiło wielkie zdziwienie, że o to pytam przy moim przebiegu. Wg tego mechanika max to 150kkm i moja sytuacja jest KRYTYCZNA :P 
Koszt to około 2300-2400 na oryginalnych częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2022 o 20:04, dodo_1234 napisał:

podbijam, mam u mnie ten sam dylemat. Silnik 2.0 tdi 190km quattro

 

Byłem jeszcze w grudniu w Rudzie Śląskiej z polecenia znajomego www.autovagserwis.pl - mały serwis - ale mechanik/właściciel konkretny  także polecam. Zapłaciłem łącznie 1950zł za komplet zestaw paska+pompa z Conti do tego pasek wielorowkowy również z Conti i (mechanik stwierdził zę na wyrost) ale wymieniłem też napinacz paska wielorowkowego z INA.

Pasek rozrządu był taki se - mechanik pokazywał że już zaczynał sie lekko "rozwarstwiać" po wewnętrznej stornie poza tym nie był idealnie równo na kole tylko lekko przesunięty ( co jest objawem niedomagania napinacza), pompa była OK. 

wszystko przy przebiegu 185 tys. i to już też stwierdził, że taki ostatni bezpieczny moment.

W quattro 190km nie wiem czy jakaś inna pompa nie jest i wtedy jest chyba drożej - to tak z głowy jak szukałem/pytałem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieźle Was tam liczą za 3 godziny roboty

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dev napisał:

Nieźle Was tam liczą za 3 godziny roboty

Tak z czystej ciekawości to ile mniej więcej same części kosztują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, pelonek1 napisał:

Tak z czystej ciekawości to ile mniej więcej same części kosztują.

Ok 800zl z pompą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wymieniony, przebieg 182kkm. Koszt u znajomych mechaników to 1650 zł.
Nie udało się bez zdejmowania ryja, choć ma to swoje pozytywne strony. Wyczyścili przy okazji chłodnice. :P
Niestety potwierdzili również, że mam się szykować na dwumas :unsure:

IMG-20220215-WA0002.jpg.bb2e2d49c8e8721f73724a3264a46236.jpgIMG-20220215-WA0001.jpg.6f220a217efe6b507b83d488023b1742.jpg

Edytowane przez M4R1O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, M4R1O napisał:

Nie udało się bez zdejmowania ryja.

a jak chciałes inaczej ?

przez wydech  ? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Dev napisał:

a jak chciałes inaczej ?

przez wydech  ? :decayed:

Nie, na YT znajdziesz gostka, który zdjął wentylatory chłodnicy i jakoś przemęczył zmianę bez ściągania ryja :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest cała masa druciarzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie...męczą się tak bo się boją o ponowny montaż lamp led, czy kalibracji radarów...ja u siebie zmieniłem przy 185 T ys.km łącznie z napędem pompy olejowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakiej firmy zestaw polecacie do silnika DETA ? Pompa wody z elektryką czy lepiej bez ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MiruK napisał(a):

Panowie jakiej firmy zestaw polecacie do silnika DETA ? Pompa wody z elektryką czy lepiej bez ?

Dayco, jak jest kabel to ma byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zestaw HEPU PK06690 + INA ZESTAW PASKA WIELOROWKOWEGO 529 0167 10. W HEPU siedzą rolki INA + pasek Conti + napinacz Litens. Mam nadzieje że będzie OK:)  Troche mnie martwi pompa bo jak nią kręcę to coś w niej jakby tarło, nie wiem czy to się ma dotrzeć i czy to normalne ?

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na necie było trochę o awariach napinacza litens mede romania, Sam zakładałem do 3 aut rozrządy z tym napinaczem i wszystkie jeżdrzą ,ale wtedy nie wiedziałem o tych przypadkach. A wogule to jesteś trochę

dziwny ,zadajesz pytanie na forum - dostajesz odpowiedź od człowieka który przy tym pracuje na codzień , a

i tak wybierasz inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Dayco zakładam do Skody ;)  , poczytałem też w innych miejscach i większość bardzo poleca pompę Hepu, a to chyba najbardziej awaryjna część z tego zestawu, cene znalazłem dobrą więc tak wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...