Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podgrzewanie przedniej szyby


Koalakm

Rekomendowane odpowiedzi

A czy ktoś się spotkał z taka sytuacja w b9 ze szyba sama pęka w tym samym miejscu sama z siebie? Po raz kolejny szyba pękła po środku na dole. W tym miejscu nagrzewa się do prawie 100 stopni - mierzone pirometrem. ASO wymieniło szybę z AC - sprawdzili i z autem niby Ok - wzorowali się na innym aucie które mieli.  Jednak szyba nagrzew się do zbyt wysokiej temperatury. Niestety auto już po gwarancji wiec wstawianie do ASO na dalsza diagnozę mija się z celem. Aktualnie wtyka od grzania odpieta. Nie wiem jak u was ale u mnie na zegarach w statusie urządzeń ogrzewanie przedniej szyby włącza się samo - zależnie od temp na zewnatrz oczywiście czyli prawidłowo. Jednak  nagrzewa szybę Zbyt mocno i sama z siebie pęka - dla przykładu raz pękła kiedy siedziałem w aucie - na dworzu deszcz i zimno a w środku wiadomo temp ustawiona na 24stopnie ,na zegarach napis włączone ogrzewanie przedniej szyby. Teraz jak są mrozy znów to samo. ASO stwierdziło ze musi cos być choć na pierwszy rzut oka wszytko wydaje się ok - jednak za dalsza diagnozę chcą niestety już spore sumy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo auto po dzwonie, albo w ogóle źle złożone w fabryce. Wierzyć mi się nie chce aby tak mocno grzało, żeby szyba pękała od naprężeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie jest po dzwonie. Szyba pękła wtedy kiedy włączone było grzanie a na dworzu było zimno/deszcz. Peka od różnicy temperatur - tak jak napisałem - coś za mocno grzeje szybę. Pęka w miejscu gdzie wchodzi przewod zasilający do grzania szyby.

Edytowane przez jozko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje szyba do reklamacji. Nie potrafi równo rozprowadzić napięcia i w miejscu pęknięcia jest prawdopodobnie zbyt cienka warstwa powłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał:

Na moje szyba do reklamacji. Nie potrafi równo rozprowadzić napięcia i w miejscu pęknięcia jest prawdopodobnie zbyt cienka warstwa powłoki.

Ale to jego kolejna szyba która się przegrzewa. Dziwny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO twierdzi ze wszytkie parametry są Ok - sprawdzali z innym a4. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innej opcji nie ma. Pierwsza to zbyt cienka warstwa na szybie, przez co w jednym miejscu nie potrafi rozprowadzić napięcia i zbytnio się nagrzewa.

Druga to walnięty moduł, który daje zbyt duże napięcie. Możliwe że przekłamuje któryś czujnik temperatury i moduł podaje dużo wyższe napięcie jak powinien. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jozko napisał:

ASO twierdzi ze wszytkie parametry są Ok - sprawdzali z innym a4. 

W aso to często praktykanci robią... Jak masz vcds to zrób zrzut z bloków pomiarowych podczas grzania szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pila24 napisał:

W aso to często praktykanci robią... Jak masz vcds to zrób zrzut z bloków pomiarowych podczas grzania szyby.

Mam vcds jednak zrobienie zrzutu blokow

jest ryzykowne - jeśli podłączę ja na zewnatrz i zacznie grzać to ryzyko ze pęknie. Jeśli zrobie to w ciepłym to może się nie włączyć grzanie szyby a nawet jeśli to przy plusowej temp tez raz pękła. 
mozna zrobić to przy odpiętej szybie tylko wątpię czy będzie to miarodajne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jozko napisał:

Mam vcds jednak zrobienie zrzutu blokow

jest ryzykowne - jeśli podłączę ja na zewnatrz i zacznie grzać to ryzyko ze pęknie.

Możesz odpalić bloki pomiarowe i włączyć na chwilę grzanie szyby by pokazało parametry,bo nie wydaje mi się że po kilku sekundach szyba pęknie. Musi być coś nie tak ze sterownikiem ogrzewania szyby,trzeba odczytać jakie napięcie generuje podczas grzania szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze abyś zrobił logi, w razie jakby faktycznie szyba miała strzelić (mało prawdopodobne) będziesz miał dowód czy to wina modułu, który podaje zbyt duże napięcie lub wadliwa seria szyb.

Najlepiej jakby się ktoś tu jeszcze wypowiedział, jakie napięcie powinno być lub ktoś, u kogo działa to bez problemu też sprawdził jak to u niego wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie możecie podać nr tego modułu i czy macie schemat elektryczny jak to wszystko podpiąć? 

Ponieważ zakupiłem taką szybę ( tak mi się wydaję,  bo na dole szyby jest kostka do podpięcia ) i bym chciał to podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Arti_P napisał:

Panowie możecie podać nr tego modułu i czy macie schemat elektryczny jak to wszystko podpiąć? 

Ponieważ zakupiłem taką szybę ( tak mi się wydaję,  bo na dole szyby jest kostka do podpięcia ) i bym chciał to podłączyć.

ooo daj prosze znac jak sie uda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...