Jump to content
IGNORED

A4 B6 1.8T problem z ogrzewaniem


PitiG91
 Share

Recommended Posts

Witam.

Ostatnio pojawił się problem w mojej A4, raz grzeje, raz dmucha zimnym powietrzem. Czasami po ustawieniu na klimatronicu 18C leci ciepłe powietrze, a po zmianie na 25 stopni zaczyna lecieć zimne. Po przepuszczeniu przez VCDS pojawiły się oto takie błędy: 

3 Faults Found:
01809 -  Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)
        41-00 -  Blocked or No Voltage
00716 -  Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
        41-10 -  Blocked or No Voltage - Intermittent
01794 -  Control Module - Incorrect Chassis (VIN) Number
        35-00 -   -

Błędy skasowałem, sprawdziłem jeszcze raz dla pewności czy nie wyskakują na nowo i zabrałem się za nastawy podstawowe klimatronica. Odpaliłem silnik, ustawiłem klime na AUTO, w VCDS 08HVAC, 04 basic settings, 001 GO. Było słychać jak każdy silniczek sobie pracuję, a po zakończeniu w każdym polu pojawiło się 0(zero). Zrobiłem skan skan raz jeszcze i tym razem wyskoczyły takie oto błędy:

01841 -  Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Left (G220)
        09-00 -  Adaptation Limit Surpassed
00735 -  Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
        09-00 -  Adaptation Limit Surpassed
01794 -  Control Module - Incorrect Chassis (VIN) Number
        35-00 -   -

Klima jak działała tak jest dalej, ,raz ciepłe raz zimne, czasami nawet przez całe 20km droga do pracy nie zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.

Link to comment
Share on other sites

Silniczek klapy temperatury do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Muskel1 napisał:

Silniczek klapy temperatury do wymiany.

Chodzi dokładnie o ten pod obudową kierownicy z niebieską wtyczką i czerwonym ruchomym plastikiem którym porusza silniczek?

Link to comment
Share on other sites

Masz tak od początku posiadania auta? Wygląda jakbyś zmienił klimatronik na ten z B7 i nie przyuczył Vin auta.

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Langista napisał:

Masz tak od początku posiadania auta? Wygląda jakbyś zmienił klimatronik na ten z B7 i nie przyuczył Vin auta.

Tak od samego początku tak było

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Muskel1 napisał:

Silniczek klapy temperatury do wymiany.

A czy nie wystarczy czasami wymienić samego potencjometru? Z tego co wyczytałem potencjometry przy tych silniczkach są jednakowe, a na tą chwile nie mogę znaleźć konkretnie silniczka tego z lewej strony

Link to comment
Share on other sites

Można ale z 10 może 5 zadziała bo to tania chińszczyzna i mają rozbieżne wartości. 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Można ale z 10 może 5 zadziała bo to tania chińszczyzna i mają rozbieżne wartości. 

Szukam używanych bo nówki to około 400 zł kosztują

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, PitiG91 napisał:

A czy nie wystarczy czasami wymienić samego potencjometru?

Czasami wystarczy go tylko wyczyścić środkiem do czyszczenia potencjometrów i też będzie działał.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, pelonek1 napisał:

Czasami wystarczy go tylko wyczyścić środkiem do czyszczenia potencjometrów i też będzie działał.

Coś ala WD 40 Contactspray?

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, PitiG91 napisał:

Coś ala WD 40 Contactspray?

Nie. Specjalny środek do czyszczenia potencjometrów. Ja takim czyściłam kiedyś jeden i działa do tej pory. Kosztuje grosze.

IMG_20211018_193110.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zamówione.

Przyjdzie, rozbiorę, psiknę i mam nadzieję, że to pomoże.

Link to comment
Share on other sites

Źle patrzysz, ja zamawiałem po 20 zł za sztukę z allegro. Na 6 jeden niesprawny.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Langista napisał:

Źle patrzysz, ja zamawiałem po 20 zł za sztukę z allegro. Na 6 jeden niesprawny.

To 'jak mam patrzeć' ? 😛

Link to comment
Share on other sites

Kontakt PR dotarł. Korzystając z wolnego czasu właśnie zabrałem się za rozbieranie, ściągnąłem osłonę pod kierownicą, dla pewności odpaliłem zapłon i pozmieniałem temp na klimatronicu, to czerwone ramię nawet się nie poruszyło, bylo słychać że silniczek próbuje ale nic się nie działo. Wygiąłem się niczym azjata, zanurkowałem pod pedały, faktycznie dostęp do tego silniczka to czysta poezja. No i na tym koniec, mam za dużą grzechotkę i nie rozbiorę :p trzeba wybrać się na zakupy na amazon i kupić coś mniejszego.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale wczoraj po dłuższej trasie, zrobiłem jeszcze raz nastawy podstawowe i błąd od potencjometru recyrkulacji powietrza nie pojawił się ponownie, natomiast ten od temp ( lewy ) jest nadal. Dzisiaj odpaliłem auto, temp 3.5 stopnia po włączeniu nawiewu na przednią szybę po jakiś 2 minutach zaczęło lecieć coraz to cieplejsze powietrze. W drodze do sklepu i spowrotem zauważyłem że jadąc leci ciepłe powietrze ale zatrzymując się na światłach zaczyna lecieć chłodniejsze. Tak gdyby obroty były wyższe wtedy leci ciepłe chociaż nie zawsze. Raz mechanik sugerował mi coś o uszczelce pod głowicą w trakcie regeneracji turbo bo zauważyl jakieś naloty z płynu chłodniczego na turbinie. Auto się nie przegrzewa, cały czas ładnie trzyma temp 90 stopni, w zbiorniku wyrównawczym nie ma oleju, a pod korkiem oleju też nie ma żadnego "masła" od mieszania się obu tych płynów. Płyn chłodniczy faktycznie mi gdzieś delikatnie ubywał, ale przypuszczam że musiał wydostawać się przez ten odpowietrznik plastikowy na rurze wody przy silniku, rura wraz z tym plastikowym dziadostwem była wymieniona 2 tygodnie temu ponieważ przy próbie odpowietrzania wykręciłem łepek i parę mm tej śruby, reszta została w rurze i sikało płynem, więc mogło już być nieszczelne i w trakcie jazdy lać po ciepłym silniku i w momencie wyparować aby nie pozostawić po sobie żadnych śladów :p

Link to comment
Share on other sites

Wydarlem ten silniczek, założyłem inny z aledrogo, pokazało błąd potencjometru ale po zrobieniu nastawów podstawowych nie ma ani jednego błędu w klimatyzacji. Wczoraj po powiedzmy 30km i zmienieniu silniczka zaczęło działać ogrzewanie, przy ustawieniu na LO dmuchało zimnym a im wyższa temperatura aż do HI leciało gorące powietrze. Dzisiaj po krótkiej przejażdżce grzeje jak mu się podoba, silnik rozgrzany do 90 nadal leciało chłodne powietrze, dopiero po jakimś czasie zaczęło lecieć cieplejsze ale nie takie jak powinno przy ustawieniu na HI

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, PitiG91 napisał:

Wydarlem ten silniczek, założyłem inny z aledrog

Pokaz jaki silniczek wsadziłeś. Chyba od 2006r dopiero były poprawione,więc z b7 od 2006r lub z exeo. Jak wsadzisz z b6 to problem może nie ustąpić.

Edited by pila24
Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, pila24 napisał:

Pokaz jaki silniczek wsadziłeś. Chyba od 2006r dopiero były poprawione,więc z b7 od 2006r lub z exeo. Jak wsadzisz z b6 to problem może nie ustąpić.

 

received_969505913628505.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, PitiG91 napisał:

Wydarlem ten silniczek, założyłem inny z aledrogo, pokazało błąd potencjometru ale po zrobieniu nastawów podstawowych nie ma ani jednego błędu w klimatyzacji. Wczoraj po powiedzmy 30km i zmienieniu silniczka zaczęło działać ogrzewanie, przy ustawieniu na LO dmuchało zimnym a im wyższa temperatura aż do HI leciało gorące powietrze. Dzisiaj po krótkiej przejażdżce grzeje jak mu się podoba, silnik rozgrzany do 90 nadal leciało chłodne powietrze, dopiero po jakimś czasie zaczęło lecieć cieplejsze ale nie takie jak powinno przy ustawieniu na HI

wypłucz nagrzewnicę

Link to comment
Share on other sites

Teraz zauważyłem jeszcze, że jak miałem na luzie i zacząłem mu podnosić obroty tak do 3tys to zaczynało lecieć ciepłe powietrze

Link to comment
Share on other sites

Zapowietrzony lub termostat zacięty na otwartym lub pompa wody do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Pompa wody HEPU z mosiężnym wirnikiem od Wandej wymienione 4 miesiące temu. Zrobię później skan błędów bo ostatnio coś mi wyskakiwało od termostatu

Link to comment
Share on other sites

Silniczek w wersji C,poprawione to wersja D.

Link to comment
Share on other sites

Takie oto błędy : 
2 Faults Found:
16795 -  Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
            P0411 - 002 -  Lower Limit Exceeded
17700 -  Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
            P1292 - 004 -  No Signal/Communication - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Zauważyłem że check engine wyskakuje przy tym pierwszym błędzie 16795, a przy tym 17700 jest cisza, coś w stylu "cichy błąd"

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, pila24 napisał:

Silniczek w wersji C,poprawione to wersja D.

Jesteś pewny ? Bo teraz na tym co założyłem nie ma ani jednego błędu na klimatyzacji.

Chodzi o oznaczenie C przy tym: C (43) czy przy tym 663825X C ?

Czy musi być z oznaczeniem 8E1.820.511 czy może być z końcówka A,B,C... i starczy przełozyć tylko to czerwone ramię?

Edited by PitiG91
Link to comment
Share on other sites

Masz uszkodzony termostat, a raczej jego grzałkę, i nieszczelny układ powietrza wtórnego (chyba, że usunąłeś, a nie jest wyłączone w ecu). 

Jeśli silniczki przechodzą adaptację i nie wywala błędów to masz zapowietrzony układ z jakiegoś powodu, silnik nie łapie temp. przez termostat lub coś z nagrzewnicą. 

Popraw profil, bo nie ma czegoś takiego jak BFC.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, PitiG91 napisał:

Jesteś pewny ? Bo teraz na tym co założyłem nie ma ani jednego błędu na klimatyzacji.

Chodzi o oznaczenie C przy tym: C (43) czy przy tym 663825X C ?

Czy musi być z oznaczeniem 8E1.820.511 czy może być z końcówka A,B,C... i starczy przełozyć tylko to czerwone ramię?

Jak potencjometr jest sprawny, to błędu nie będzie.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, przem8 napisał:

Masz uszkodzony termostat, a raczej jego grzałkę, i nieszczelny układ powietrza wtórnego (chyba, że usunąłeś, a nie jest wyłączone w ecu). 

Jeśli silniczki przechodzą adaptację i nie wywala błędów to masz zapowietrzony układ z jakiegoś powodu, silnik nie łapie temp. przez termostat lub coś z nagrzewnicą. 

Popraw profil, bo nie ma czegoś takiego jak BFC.

Sorka, poprawione.

Błąd 16795 -  Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
            P0411 - 002 -  Lower Limit Exceeded'

zaczął wyskakiwać po założeniu instalacji LPG.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...