domi Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam wszystkich wiem że już nie raz maglowany był temat obrotów tzn. przy wciskaniu sprzęgła podczas zmiany biegów w czasie jazdy obroty silnika podskakują o 200-300 obrotów i jeden z forumowiczów napisał żeby wymienić czujnik pozycji sprzęgła miał to samo i mu to pomogło tyle że jego silnik to 1.8 turbo a mój 2.0 20v i tu się nasuwa moje pytanie czy u siebie znajdę ten czujnik a jeśli tak to gdzie pozdrawiam wszystkich
meidzer Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Ja mam to samo i to chyba dolegliwość tych ALT'ów
Bogumił Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Co prawda ja mam 1,8T i faktycznie obroty podskakują przy wciśnięciu sprzęgła, ale nie zawsze, to zjawisko występuje u mnie gdy jadąc np. na dwójce bez gazu (samochód się toczy na biegu ale bez wciśniętego gazu) zacznę hamować i wtedy wciskam pedał sprzęgła to wtedy obroty rosną (nawet dość gwałtownie z 1000 do 1500obr/min). I raczej to jest związane z (nie wiem jak to się właściwie nazywa) "asystentem parkowania". Mam na myśli to, że jak się rusza na jedynce kiedy obroty za bardzo spadną to automatycznie pedał gazu "sam się wciska" - zapada się a samochód delikatnie przyśpiesza ("asystent" od tego żeby nie zgasić silnika przy ruszaniu). Ale nie zauważyłem, żeby to zjawisko się pojawiało przy zmianie na wyższe biegi (2-3, 3-4, 4-5).
Barn1 Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 czujnik położenia pedału sprzęgła Dokładnie. Jechać na kompa, ustawią i po problemie. Czas jakieś 15-30minut żeby Cie nie naciągali że trzeba coś więcej trzeba robić. Najlepiej jak masz VAG podłącz i zobacz czy nie masz błędów bo może być walnięty sam czujnik ale jak będzie czysto to tylko przeprogramowanie.
Bogumił Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 U mnie VAG żadnych błędów nie pokazuje - i co w takim przypadku?
fido920 Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 Jeśli chodzi o sam czujnik pedału sprzęgła, jest do nabycia w ASO i nie jest drogi-ok. 50 zł. Wg "mojego nadwornego elektronika" (który nigdy mnie nie zawiódł) Audi ulepszyło te czujniki (faktycznie ten który nabyłem różnił się z zewnątrz od nowego) i te montowane na początku produkcji b6 zbyt długo nie wytrzymywały. Sam montaż zajmuje w skali kosmosu jedną milimilimilimili...sekundę albo mniej, ale trzeba uważać, ponieważ jest na to jakiś "audiowski" patent (że trzeba wciśnięty ten tzw"włącznik pedału sprzęgła" trzymać i przekręcić go o np 180 stopni bo zły montaż może go uszkodzić) więc niech lepiej zamontuje ktoś kto jest zaznajomiony z tematem (serwis nie przyjmuje reklamacji na skutek złego montażu). MOże mało fachowo ale się starałem :>. Pozdrowionka.
Jajo! Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 Jak przy zmianie biegów to czujniczek sprzęgła na 100%. Miałem identyczną przypadłość. Do wymiany polecałbym ASO - drogo nie będzie. Ps. A czegóż to już Audi nie ulepszało w ALT-ku 2.0... Nawet materiał przycisków, który już się nie ściera dzięki Bogu :>
sianoz Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 montaż bezproblemowy i intuicyjny-15 min i mozna zrobić to samemu.
zcccz Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Mam ten sam problem co koledzy... I tak się zastanawiam czy najpierw udać się do elektryka na regulacje/ustawienie konfiguracji tego czujnika położenia sprzęgła - czy lepiej kupić od razu nowy czujnik, tylko czy jeżeli to nie wada czujnika to czy nowego i tak nie będzie trzeba konfigurować?? I jeszcze pytanie czy zwykły elektryk samochodowy, taki co gasi poduszki itp sprawy będzie umiał to zrobić?? Czy bezpieczniej będzie lepiej dopłacić trochę i udać się do ASO?[br]Dopisany: 17 Kwiecień 2011, 14:23_________________________________________________Po podpięciu vagiem - pokazało błąd czujnika sprzęgła, ale po wykasowaniu nadal nie ma różnicy, a błąd (jak na razie) nie wyświetla ponownie - czy to oznacza, że czujnik do wymiany?? Czy szukać innej przyczyny??
pinio60 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Miałem ten sam problem. Po rozebraniu osłony pedałów i zdjęciu wtyczki zwykły omomierz i wiadomo czy sprawny, czy nie. U mnie w przełączniku pękła blaszka, nie było sensu kombinować zakupiłem nowy. Wymiana prosta i podczas przekręcenia czujnika sam się aktywuje i wtedy działa poprawnie. Błąd wykasowałem KTS-em i po sprawie. Dużej filozofii nie ma.
zcccz Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Faktycznie czujnik miał mechaniczną awarię - haczył się i praktycznie po wyjęciu prawie nie odbijał... Czujnik wymieniony, błędy wykasowane i nadal to samo... Można ten czujnik jakoś źle zamontować, ze się nie aktywuje??
fido920 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Można. Można go uszkodzić przez nieumiejętny montaż. Musi zrobić ktoś kto zna temat. Dla wiedzącego o co chodzi 10 min. roboty.
pioteros Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 u siebie w aeb'ie tez mam nietypowe zachowanie, mianowicie w czasie na przyklad parkowania, kiedy juz zatrzymuje sie, wciskam sprzeglo, wypinam bieg i puszczam sprzeglo, po puszczeniu obroty nieznacznie rosna do powyzej 1000-1100obr/min i nienaturalnie wolno spadaja do tych nominalnych 800-900, czy to tez moze byc ten czujnik polozenia sprzegla?
itor Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 u siebie w aeb'ie tez mam nietypowe zachowanie, mianowicie w czasie na przyklad parkowania, kiedy juz zatrzymuje sie, wciskam sprzeglo, wypinam bieg i puszczam sprzeglo, po puszczeniu obroty nieznacznie rosna do powyzej 1000-1100obr/min i nienaturalnie wolno spadaja do tych nominalnych 800-900, czy to tez moze byc ten czujnik polozenia sprzegla? sprawdz vagiem
pioteros Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 nie mam zadnych bledow jesli chodzi o motor
zcccz Opublikowano 15 Czerwca 2011 Opublikowano 15 Czerwca 2011 U mnie komp nie wywala już błędu czujnika położenia sprzęgła - czy to znaczy, że czujnik jest ok i przyczyna tkwi gdzie indziej??[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2011, 23:53_________________________________________________Dziś tak sobie siedząc w aucie dodawałem gaz na luzie i zauważyłem, że pedał gazu nie działa od razu po przyciśnięciu tylko z lekkim opóźnieniem... Tak samo jak puszczę to też od razu nie opadają obroty automatycznie jak zdejmę nogę tylko też z opóźnieniem... Czy może pedał gazu być przyczyną problemu z tymi obrotami???
Darek_32 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Jak obroty spadają z opóźnieniem to winą najczęściej jest "lewe" powietrze.
artur81 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 witam, ja zaczolem od szukania "lewego" powietrza, jeden z przewodow byl pekniety, taki maly saksofon przy przepustnicy, nie do kupienia osobno, caly zesaw przewodow do podcisnienia okolo 250-300zl, wymontowalem caly kolektor, nie znalazlem innych nieszczelnosci, po uszczelnieniu jest duzo lepiej ale odrobine podskakuja, moze ten czujnik?
zcccz Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Tak samo miałem walnięty ten saksofon ale już dosztukowałem zamiennik własnej roboty Tylko jak się przysłucham to jeszcze coś mi świszczy z prawej strony silnika stojąc przy otwartej masce i za Chiny nie umiem zlokalizować co to :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się