Mavver Opublikowano 5 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2021 (edytowane) Zlogowałem silnik - po 10 pompowaniach zapłonem odpalił dziś całkiem ładnie. Niestety, nie udało mi sie zlogować momentu odpalania - zawiesza się program To co zuważyłem to, że jak auto zaczyna telepać na jałowym i zimnym silniku to BIPY robią się mocno ujemne - na jednym cylindrze nawet -70, a korekty nawet +2.99. Raz nawet przylagowało go podczas przyspieszania, ale tylko na sekudnę - na niedogrzanym. Gdy silnik osiągnie 90 stopni, nie telepie, i pracuje idealnie, ma moc i jest git. Zrobiłem logi: na zimnym silniku: https://log.tunezilla.com/s/MSriXhFe na ciepłym (60-70 stopni): https://log.tunezilla.com/s/y0f9cJ9K https://log.tunezilla.com/s/Xr1TC5yc A przy mocnym przyt Przy 90 stopniach BIPY są max -20, a korekty max -0,5, +0,5. Podczas mocnego depnięcia wskaksuj na max +30. Wnioski - Ujemne BIPY to nieszczelności PD? Jeśli idą w parze z dużymi korektami - to może oznaczać, że głowica do wymiany, ale pompki raczej ok? Przy przebiegu 402 tys opłaca się wymieniać samą głowice z wałkiem rozrządu czy nie ma sensu bo dół silnika też już będzie słaby i cały silnik? (tylko to 2x większy koszt ) Edytowane 5 Grudnia 2021 przez Mavver
kamil-vag Opublikowano 5 Grudnia 2021 Opublikowano 5 Grudnia 2021 BIPy na minus to problem z dostarczaniem paliwa, przyczyny mogą być różne, pompa w baku, tandem pompa, same wtryski czy też uszczelnienia na nich. Ja bym tu zaczął od oceny gniazd, sprawdzeniu jak wyglądają oringi i podkładka termiczna, być może był tu błąd przy montażu, może za słabo dokręcona śruba mocująca pompowtrysk... Można by też sprawdzić ciśnienie tłocznia paliwa... Ale jak na rozgrzanym się poprawia, to zacząłbym od tych oględzin samych pompek. Może koledzy doradzą coś jeszcze ? 1
nik23 Opublikowano 5 Grudnia 2021 Opublikowano 5 Grudnia 2021 Ja bym się nie posuwał tak daleko z tymi wymianami. Te silniki wytrzymują ogromne przebiegi i skromne 400k to jest nic chyba że ktoś oleju nie zmieniał albo zgotował silnik. Zacznij od sprawdzenia tego co piszemy, popychacz czy są broki, szklanki w jakim stanie i wałek jakie krzywki. Do jakiegoś mądrego mechanika który albo już wymieniał uszczelnienia pd albo mu wydrukuj tutorial z forum jak to się robi. Jak ktoś to źle zrobi to są potem takie cyrki. No i przy 400k może być konieczność frezowania (tulejowania jak zwał tak zwał) gniazd pd. 1
Mavver Opublikowano 5 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2021 (edytowane) Przy poprzedniej wymiane PD , 2 lata temu mechanik mówił, że gniazda już wyrobione więc pewnie do tulejowania. Pompkę w baku jak i tandem wymieniałem - bez zmian. Dodam, że robiłem z 2 miesiące temu test uszczelki głowicy - z tym niebieskim płynem i wyszło OK, nie zabarwił się. Teraz tylko jeszcze jak ocenić same wtryski? Da się zobaczyć coś z tych logów czy nie bardzo? Gdym miał pewność, że wtryski są OK, to sama głowica pewnie będzie najlepszym pomysłem. W przeciwnym razie pewnie najtaniej silnik kompletny z pompkami (mogę kupić taki za 1500zł z przebiegiem 160kkm). Jaki jest koszt tulejowania? Ewentualnie mógłbym kupić głowicę z dobrymi gniazdami pd i dobrym wałkiem, do tego założyć nowe uszczelniacze PD i śruby na nich (je tez się wymienia?), przy okazji tez uszczelka pod główicą? I dużo tańszym kosztem niż swap silnika pewnie wszystko byłoby dobrze - dobrze kombinuję? Edytowane 5 Grudnia 2021 przez Mavver
kubabkb Opublikowano 5 Grudnia 2021 Opublikowano 5 Grudnia 2021 (edytowane) ja robilem tuljowanie glowicy na silniku, koszt 500zl plus do tego wymiana wszytkich pompek na regenerowane- kupione od Sebastiana z Jarpol TDI . pompa wakum nowa Bosh, nowy walek kolbensmith plus czarne szklanki ina oraz panewki glyco i tez mam problem z odpalaniem z rana. takie wrazenie jakby sie zapowietrzal. pozniej odpala od strzala. tez nie moge znalesc przczyczyny. synchronizacja walka ustawiona na 1.7-2.2-- slyszalem ze po wymianie walka na nowy najlepiej ustawic na zero. ogolnie jestem zadowolony z tulejowania gniazd poniewaz silnik nawet nie drgnie na biegu jalowym. poprzednio na jalowym co jakis czas nim rzucalo . jedynie denerwuje mnie to ze po montazu tych tuleji w gniazdach, silnik troche kopci na biegu jalowym( niebieskawy dym) oraz podczas ruszania z jedynki. ale moze to akurat przypadek i turbo puszcze poniewaz mam cala plecionke uwalona w oleju. Edytowane 5 Grudnia 2021 przez kubabkb 1
nik23 Opublikowano 5 Grudnia 2021 Opublikowano 5 Grudnia 2021 (edytowane) 7 godzin temu, Mavver napisał: Ewentualnie mógłbym kupić głowicę z dobrymi gniazdami pd i dobrym wałkiem, do tego założyć nowe uszczelniacze PD i śruby na nich (je tez się wymienia?), przy okazji tez uszczelka pod główicą? I dużo tańszym kosztem niż swap silnika pewnie wszystko byłoby dobrze - dobrze kombinuję? Jak cię tak ten silnik boli to do mechanika na pomiar sprężania. Masz koszt głowicy do tego uszczelnienia 200 i robota uszczelnien 300. Każdy ma swój rozum. Ja uważam że niema sensu ładować tysiącami w 20letnie auto. Bo po paru naprawach przekroczysz wartość pojazdu a przy sprzedaży tego nie odzyskasz. Tyle że ja naprawiam swoje auta sam a ty bulisz za mechaników Edytowane 6 Grudnia 2021 przez nik23
kubabkb Opublikowano 5 Grudnia 2021 Opublikowano 5 Grudnia 2021 na cieplo czy na zimnym czy na cieplym lepiej robic pomiar? 1
nik23 Opublikowano 6 Grudnia 2021 Opublikowano 6 Grudnia 2021 (edytowane) 7 godzin temu, kubabkb napisał: na cieplo czy na zimnym czy na cieplym lepiej robic pomiar? Zimnym. ponieważ ciepły jest szczelny. Jak gdzieś nie wyjdzie ciśnienie znaczy niskie to się próbę olejową robi. Wszystko ci mechanik wyjaśni. Edytowane 6 Grudnia 2021 przez nik23
nadybek Opublikowano 6 Grudnia 2021 Opublikowano 6 Grudnia 2021 (edytowane) No nie no. Po logach na milion % problem z uszczelnieniem pompek. Jak oleju nie przybywa to problem tylko z podkladka termiczna i dolnym oringiem ale moze byc tak, ze pompki sie tak kiwaja w gniazdach, ze frezowanie przylgni i wymiana uszczelnien pomoze na krotka chwile. U siebie ogladalem cylindry przy 360kkm to wygladaly jak nowe. Piekne honowanie i zero rantu. Jak cos to mam regenerowana głowice- wstawione tuleje(0,1mm ciasniejsze), frezowane gniazda na 3 kąty, dotarte zawory, splanowana na lustro z osiowaniem pod wałek. Pzy montażu glowicy aby to zrobic zgodnie ze sztuka trzeba dorzucic gratow prawie za 1000zl plus robota... Edytowane 6 Grudnia 2021 przez nadybek 1
Mavver Opublikowano 6 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2021 (edytowane) Poza uszczelkami pd i glowicy jakie jesscze graty ze wychodzi 1000zl? Edytowane 6 Grudnia 2021 przez Mavver
Dev Opublikowano 6 Grudnia 2021 Opublikowano 6 Grudnia 2021 38 minut temu, Mavver napisał: Poza uszczelkami pd i glowicy jakie jesscze graty ze wychodzi 1000zl? 4 tuleje to koszt ok 500zł 1
Mavver Opublikowano 8 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2021 (edytowane) Zatankowalem ponad polowe baku, co prawda teraz nie ryzykuje i pompuje zaplonem z 10 razy, ale po tym odpala bardzo ladnie. na zimnym pracuje nierowno, ale po kilku minitach jest juz ok, nie szarpie ani nic. przez nieszczelne pompki olej jakos miesza sie z paliwem w baku i jak dotankuje to jest ok? generalnie pogodzilem sie z faktem wymiany silnika i szukam dobrej sztuki. tulejowanie glowicy w Lodzi to koszt 1480zl :/ wiec cena silnika xd Edytowane 8 Grudnia 2021 przez Mavver
nadybek Opublikowano 9 Grudnia 2021 Opublikowano 9 Grudnia 2021 (edytowane) W dniu 6.12.2021 o 23:00, Mavver napisał: Poza uszczelkami pd i glowicy jakie jesscze graty ze wychodzi 1000zl? UPG 160zl Sruby pokrywy panewek walka 82zl Sruby glowicy 65zl Uszczelniacz walka 20zl Sruby dociskajace PD 60zl Uszczelka klawiatury 20zl Uszczelki na PD 250zl Sruby walkow PD 80zl Uszczelka kolektora wydechowego 18zl Uszczelka kolektora ssacego 15zl Uszczelka pompy tandemowej Uszczelka pomiedzy turbo a kolektor ( jesli sie w tym miejscu rozpina) + Ewentualnie panewki walka + Ewentualnie szklanki Jak widzisz zrobienie samej gory to spory koszt wiec jak to robia firmy "regenerujace silniki"?!? Edytowane 9 Grudnia 2021 przez nadybek 1
Dev Opublikowano 9 Grudnia 2021 Opublikowano 9 Grudnia 2021 Nie trzeba zwalac głowicy żeby zrobić Tuleje 1
indyczes Opublikowano 9 Grudnia 2021 Opublikowano 9 Grudnia 2021 8 minut temu, Dev napisał: Nie trzeba zwalac głowicy żeby zrobić Tuleje Jak sam jestem ciekaw,są firmy które zrobią to na aucie?
nadybek Opublikowano 9 Grudnia 2021 Opublikowano 9 Grudnia 2021 Ja tylko słyszałem o tym ze ktoś gdzieś coś widział lub słyszał że na aucie... Frezowanie gniazda z dokładnością 0,01mm i gładkiej ściance na aucie? Wciśniecie zmrożonej, oszronionej tulejki na aucie, potem wiercenie kanału paliwowego na aucie? A jak wyciągają wióry i opiłki z cylindra i kanału paliwowego? Podejrzewam, że pan Henio bierze rozwiertak z prowadzeniem, rozwierca otwór na +-0,5mm, następnie topi wszystko w kleju do łożysk i wkłada luźną, nie schłodzoną tulejkę w otwór. Wierci otwór na jakimś prowadniczku na odpowiedniej wysokości +- 2mm i wydmuc**je wszystko powietrzem. Jest tylko jeden problem. Temperaturowa rozszerzalność liniowa materiałów. Wklejona tulejka staje się luźna po podniesieniu temperatury głowicy ponieważ aluminium ma wyższy współczynnik niż brąz/mosiądz. Dlatego stosuje się pasowanie skurczowe+ klej dla pewności. Nie chłodzi się tulejki bo się szroni i ciężko posmarować klejem +problem z ciekłym azotem/ suchym lodem. Podgrzewa się głowicę- czy to punktowo palnikiem czy całą w piecu. Pasowanie jest dobierane tak, że przy maksymalnej temperaturze pracy tulejka nadal jest ściśnieta np: nominalna średnica rozwierconego otworu 36mm w 20stC średnica otworu przy 120stC 36,1mm dobieramy srednice tulejki tak aby przy 120stC nadal była większa niż 36,1mm a wprasowujemy a raczej wkładamy tulejkę przy np 170stC Dane oczywiście z du.y. W rzeczywistości wystarczy, że tulejka jest większa od otworu o jakieś 5-8setek w temperaturze pokojowej. 1
Dev Opublikowano 9 Grudnia 2021 Opublikowano 9 Grudnia 2021 (edytowane) 2 godziny temu, indyczes napisał: Jak sam jestem ciekaw,są firmy które zrobią to na aucie? Oczywiscie, korzystałem już kilkanascie razy z takiej usługi bez uwag Edytowane 9 Grudnia 2021 przez Dev
kamil-vag Opublikowano 9 Grudnia 2021 Opublikowano 9 Grudnia 2021 A ja już widziałem kilka razy posty, że nadmiarowe oringi załatwiały sprawę, wiadomo, nie jest to rozwiązanie długotrwałe bo i nadwymiar w końcu się zniszczy przez bujający się PD, ale czasami warto spróbować niż pakować kupę pieniędzy w inne rozwiązanie, nawet tu był temat i pamiętam, że pomogły takie oringi... 3
nadybek Opublikowano 9 Grudnia 2021 Opublikowano 9 Grudnia 2021 (edytowane) Większym problemem od wżerów/wgniotów przy oringach jest wgniot pod podkładką termiczna. To trzeba sfrezowac. PD sie bujaja powiedzmy od pionu w jedna strone. Powoduje to uszkodzenie powierzchni pod podkładką termiczna. Jak na PD nie jest wywierany duży nacisk to stoi znowu w pionie a pod podkładką robi się luka dla spalin Trochę niezrozumiale nie? Tutaj widac o co chodzi. Tylko/ mocniej lewa strona jest wgnieciona. Jak dasz nowa podkladke termiczna to siądzie ona na prawej wyższej stronie a po lewej nie uszczelni bo powierzchnia jest zaglebiona. Edytowane 9 Grudnia 2021 przez nadybek 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się