Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI AWX] Ciężko odpala, telepie - dużo wymienione, w czym problem? Głowica do regenracji?


Mavver

Rekomendowane odpowiedzi

Zlogowałem silnik - po 10 pompowaniach zapłonem odpalił dziś całkiem ładnie. Niestety, nie udało mi sie zlogować momentu odpalania - zawiesza się program :(
To co zuważyłem to, że jak auto zaczyna telepać na jałowym i zimnym silniku to BIPY robią się mocno ujemne - na jednym cylindrze nawet -70, a korekty nawet +2.99.
Raz nawet przylagowało go podczas przyspieszania, ale tylko na sekudnę - na niedogrzanym.
Gdy silnik osiągnie 90 stopni, nie telepie, i pracuje idealnie, ma moc i jest git.

Zrobiłem logi:

na zimnym silniku:

na ciepłym (60-70 stopni): 

https://log.tunezilla.com/s/Xr1TC5yc

A przy mocnym przyt

Przy 90 stopniach BIPY są max -20, a korekty max -0,5, +0,5. Podczas mocnego depnięcia wskaksuj na max +30.

Wnioski  - Ujemne BIPY to nieszczelności PD?
Jeśli idą w parze z dużymi korektami - to może oznaczać, że głowica do wymiany, ale pompki raczej ok?
Przy przebiegu 402 tys opłaca się wymieniać samą głowice z wałkiem rozrządu czy nie ma sensu bo dół silnika też już będzie słaby i cały silnik? (tylko to 2x większy koszt :( )
 

 

 

Edytowane przez Mavver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BIPy na minus to problem z dostarczaniem paliwa, przyczyny mogą być różne, pompa w baku, tandem pompa, same wtryski czy też uszczelnienia na nich. Ja bym tu zaczął od oceny gniazd, sprawdzeniu jak wyglądają oringi i podkładka termiczna, być może był tu błąd przy montażu, może za słabo dokręcona śruba mocująca pompowtrysk... Można by też sprawdzić ciśnienie tłocznia paliwa... Ale jak na rozgrzanym się poprawia, to zacząłbym od tych oględzin samych pompek. Może koledzy doradzą coś jeszcze ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica do tulejowania 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie posuwał tak daleko z tymi wymianami. Te silniki wytrzymują ogromne przebiegi i skromne 400k to jest nic chyba że ktoś oleju nie zmieniał albo zgotował silnik.

Zacznij od sprawdzenia tego co piszemy, popychacz czy są broki, szklanki w jakim stanie i wałek  jakie krzywki. Do jakiegoś mądrego mechanika który albo już wymieniał uszczelnienia pd  albo mu wydrukuj tutorial z forum jak to się robi.

Jak ktoś to źle zrobi to są potem takie cyrki.

No i przy 400k może być konieczność frezowania (tulejowania jak zwał tak zwał) gniazd pd.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy poprzedniej wymiane PD , 2 lata temu mechanik mówił, że gniazda już wyrobione więc pewnie do tulejowania.
Pompkę w baku jak i tandem wymieniałem - bez zmian.
Dodam, że robiłem z 2 miesiące temu test uszczelki głowicy - z tym niebieskim płynem i wyszło OK, nie zabarwił się.

Teraz tylko jeszcze jak ocenić same wtryski? Da się zobaczyć coś z tych logów czy nie bardzo?
Gdym miał pewność, że wtryski są OK, to sama głowica pewnie będzie najlepszym pomysłem. W przeciwnym razie pewnie najtaniej silnik kompletny z pompkami (mogę kupić taki za 1500zł z przebiegiem 160kkm).
Jaki jest koszt tulejowania?

Ewentualnie mógłbym kupić głowicę z dobrymi gniazdami pd i dobrym wałkiem, do tego założyć nowe uszczelniacze PD i śruby na nich (je tez się wymienia?), przy okazji tez uszczelka pod główicą?
I dużo tańszym kosztem niż swap silnika pewnie wszystko byłoby dobrze - dobrze kombinuję?

Edytowane przez Mavver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robilem tuljowanie glowicy na silniku, koszt 500zl plus do tego wymiana wszytkich pompek na regenerowane- kupione od Sebastiana z Jarpol TDI . pompa wakum nowa Bosh, nowy walek kolbensmith plus czarne szklanki ina oraz panewki glyco i tez mam problem z odpalaniem z rana. takie wrazenie jakby sie zapowietrzal.

pozniej odpala od strzala. tez nie moge znalesc przczyczyny.

synchronizacja walka ustawiona na 1.7-2.2-- slyszalem ze po wymianie walka na nowy najlepiej ustawic na zero.

 

ogolnie jestem zadowolony z tulejowania gniazd poniewaz silnik nawet nie drgnie na biegu jalowym. poprzednio na jalowym co jakis czas nim rzucalo .

jedynie denerwuje mnie to ze po montazu tych tuleji w gniazdach, silnik troche kopci na biegu jalowym( niebieskawy dym) oraz podczas ruszania z jedynki. ale moze to akurat przypadek i turbo puszcze poniewaz mam cala plecionke uwalona w oleju.

Edytowane przez kubabkb
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mavver napisał:

Ewentualnie mógłbym kupić głowicę z dobrymi gniazdami pd i dobrym wałkiem, do tego założyć nowe uszczelniacze PD i śruby na nich (je tez się wymienia?), przy okazji tez uszczelka pod główicą?

I dużo tańszym kosztem niż swap silnika pewnie wszystko byłoby dobrze - dobrze kombinuję?

 

Jak cię tak ten silnik boli to do mechanika na pomiar sprężania.

Masz koszt głowicy do tego uszczelnienia 200 i robota uszczelnien 300.

Każdy ma swój rozum. Ja uważam że niema sensu ładować tysiącami w  20letnie auto. Bo po paru naprawach przekroczysz wartość pojazdu a przy sprzedaży tego nie odzyskasz.

Tyle że ja naprawiam swoje auta sam a ty bulisz za mechaników

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kubabkb napisał:

na cieplo czy na zimnym czy na cieplym lepiej robic pomiar?

 

Zimnym.

ponieważ ciepły jest szczelny.

Jak gdzieś nie wyjdzie ciśnienie znaczy niskie to się próbę olejową robi. Wszystko ci mechanik wyjaśni.

 

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie no. Po logach na milion % problem z uszczelnieniem pompek. Jak oleju nie przybywa to problem tylko z podkladka termiczna i dolnym oringiem ale moze byc tak, ze pompki sie tak kiwaja w gniazdach, ze frezowanie przylgni i wymiana uszczelnien pomoze na krotka chwile.

U siebie ogladalem cylindry przy 360kkm to wygladaly jak nowe. Piekne honowanie i zero rantu.

Jak cos to mam regenerowana głowice- wstawione tuleje(0,1mm ciasniejsze), frezowane gniazda na 3 kąty, dotarte zawory, splanowana na lustro z osiowaniem pod wałek.

Pzy montażu glowicy aby to zrobic zgodnie ze sztuka trzeba dorzucic gratow prawie za 1000zl plus robota...

Edytowane przez nadybek
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza uszczelkami pd i glowicy jakie jesscze graty ze wychodzi 1000zl?

Edytowane przez Mavver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Mavver napisał:

Poza uszczelkami pd i glowicy jakie jesscze graty ze wychodzi 1000zl?

4 tuleje to koszt ok 500zł

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatankowalem ponad polowe baku, co prawda teraz nie ryzykuje i pompuje zaplonem z 10 razy, ale po tym odpala bardzo ladnie.

na zimnym pracuje nierowno, ale po kilku minitach jest juz ok, nie szarpie ani nic.

przez nieszczelne pompki olej jakos miesza sie z paliwem w baku i jak dotankuje to jest ok?

generalnie pogodzilem sie z faktem wymiany silnika i szukam dobrej sztuki. tulejowanie glowicy w Lodzi to koszt 1480zl :/ wiec cena silnika xd

Edytowane przez Mavver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2021 o 23:00, Mavver napisał:

Poza uszczelkami pd i glowicy jakie jesscze graty ze wychodzi 1000zl?

UPG 160zl

Sruby pokrywy panewek walka 82zl

Sruby glowicy 65zl

Uszczelniacz walka 20zl

Sruby dociskajace PD 60zl

Uszczelka klawiatury 20zl

Uszczelki na PD 250zl

Sruby walkow PD 80zl

Uszczelka kolektora wydechowego 18zl

Uszczelka kolektora ssacego 15zl

Uszczelka pompy tandemowej

Uszczelka pomiedzy turbo a kolektor ( jesli sie w tym miejscu rozpina)

+ Ewentualnie panewki walka

+ Ewentualnie szklanki

Jak widzisz zrobienie samej gory to spory koszt wiec jak to robia firmy "regenerujace silniki"?!?

Edytowane przez nadybek
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba zwalac głowicy żeby zrobić Tuleje 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dev napisał:

Nie trzeba zwalac głowicy żeby zrobić Tuleje 

Jak sam jestem ciekaw,są firmy które zrobią to na aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko słyszałem o tym ze ktoś gdzieś coś widział lub słyszał że na aucie...

Frezowanie gniazda z dokładnością 0,01mm i gładkiej ściance na aucie?

Wciśniecie zmrożonej, oszronionej tulejki na aucie, potem wiercenie kanału paliwowego na aucie?

A jak wyciągają wióry i opiłki z cylindra i kanału paliwowego?

Podejrzewam, że pan Henio bierze rozwiertak z prowadzeniem, rozwierca otwór na +-0,5mm, następnie topi wszystko w kleju do łożysk i wkłada luźną, nie schłodzoną tulejkę w otwór. Wierci otwór na jakimś prowadniczku na odpowiedniej wysokości +- 2mm i wydmuc**je wszystko powietrzem.

Jest tylko jeden problem. Temperaturowa rozszerzalność liniowa materiałów. Wklejona tulejka staje się luźna po podniesieniu temperatury głowicy ponieważ aluminium ma wyższy współczynnik niż brąz/mosiądz. 

Dlatego stosuje się pasowanie skurczowe+ klej dla pewności. Nie chłodzi się tulejki bo się szroni i ciężko posmarować klejem +problem z ciekłym azotem/ suchym lodem. Podgrzewa się głowicę- czy to punktowo palnikiem czy całą w piecu.

Pasowanie jest dobierane tak, że przy maksymalnej temperaturze pracy tulejka nadal jest ściśnieta np:

nominalna średnica rozwierconego otworu    36mm w 20stC

średnica otworu  przy 120stC    36,1mm

dobieramy srednice tulejki tak aby przy 120stC nadal była większa niż 36,1mm

a wprasowujemy a raczej wkładamy tulejkę przy np 170stC

Dane oczywiście z du.y.

W rzeczywistości wystarczy, że tulejka jest większa od otworu o jakieś 5-8setek w temperaturze pokojowej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, indyczes napisał:

Jak sam jestem ciekaw,są firmy które zrobią to na aucie?

Oczywiscie, korzystałem już kilkanascie razy z takiej usługi

bez uwag

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już widziałem kilka razy posty, że nadmiarowe oringi załatwiały sprawę, wiadomo, nie jest to rozwiązanie długotrwałe bo i nadwymiar w końcu się zniszczy przez bujający się PD, ale czasami warto spróbować niż pakować kupę pieniędzy w inne rozwiązanie, nawet tu był temat i pamiętam, że pomogły takie oringi...

  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większym problemem od wżerów/wgniotów przy oringach jest wgniot pod podkładką termiczna. To trzeba sfrezowac. PD sie bujaja powiedzmy od pionu w jedna strone. Powoduje to uszkodzenie powierzchni pod podkładką termiczna. Jak na PD nie jest wywierany duży nacisk to stoi znowu w pionie a pod podkładką robi się luka dla spalin

 

Trochę niezrozumiale nie? :)

IMG_20210914_120108.thumb.jpg.d33b7c938571a6ca834227c37a578cb6.jpg

Tutaj widac o co chodzi. Tylko/ mocniej lewa strona jest wgnieciona. Jak dasz nowa podkladke termiczna to siądzie ona na prawej wyższej stronie a po lewej nie uszczelni bo powierzchnia jest zaglebiona.

Edytowane przez nadybek
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...