Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze skasowaniem błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nabyłem VCDSa, zrobiłem Autoscana i wyszły takie błędy:

 

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce (J104)       Plik etykiet: 8W0-907-379-PLU-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 8W0 907 379 K    HW: 8W0 907 379 J
   Komponent: ESP9 Plus     H10 0766  
   CVN: 18E61C2C
   Kodowanie: 0CAA489910A50A9851A2489A00845292E4A5D2301208508A12004A4927A54B
   Kod serwisu: WSC 00243 211 00000
   Zbiór danych ASAM: EV_ESP9BOSCHCMP 002013
   ROD: EV_ESP9BOSCHCMP_002.rod
   VCID: 4D91DC331CD117E1FE-8018

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
420096 - Ostrzeżenie TPMS - tylna lewa opona
          C1058 00 [040] - ciśnienie za niskie
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 180302 km
                    Data: 2021.12.04
                    Czas: 16:10:33

                    97 00 00 25 89 24 00 00 00 00
                    Licznik cykli wyuczania po OBD-Licznik cykli wyuczania OBD: 1B

417024 - Ostrzeżenie TPMS - tylna prawa opona
          C105A 00 [040] - ciśnienie za niskie
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 180302 km
                    Data: 2021.12.04
                    Czas: 16:10:33

                    97 00 00 25 89 24 00 00 00 00
                    Licznik cykli wyuczania po OBD-Licznik cykli wyuczania OBD: 1B

419584 - Ostrzeżenie TPMS - tylna lewa opona
          C1059 00 [032] - awaria (kapeć ;-)
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 08: Klimatyzacja (E87)       Plik etykiet:* Przekier.nieudane!
   Oznaczenie elementu SW: 8W0 820 043 T    HW: 8W0 820 043 T
   Komponent: Klima Zone 3  H55 0210  
   Kodowanie: 241800295544400D02000100880000000000000000000000000000000000
   Kod serwisu: WSC 06335 790 00001
   Zbiór danych ASAM: EV_AirCondiBHTCAU491 001013
   ROD: EV_AirCondiBHTCAU491.rod
   VCID: 4487F917CF9BD6A921-8010

   Sterownik dmuchawy świeżego powietrza (z przodu):
   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 4M1 820 021 A    HW: 4M1 820 021 A
   Komponent: J126 FLuftV  H08 0003
   Numer seryjny: 00000000000001636985

   Czujnik wilgotności powietrza na zewnątrz:
   Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 4H0 907 658 A    HW: 4H0 907 658 A
   Komponent: AQ_Hum_Sensor  H01 0006
   Numer seryjny: FEB015B880PAG0MUFU02

   Panel obsługi układu klimatyzacji z tyłu:
   Podsystem 3 - Oznaczenie elementu SW: 8W0 919 158     HW: 8W0 919 158
   Komponent: E265 Kli Fond  H40 0080

Znaleziono 1 błąd:
459025 - Magistrala danych
          U1121 00 [009] - brak informacji
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 22
                    Przebieg: 168460 km
                    Data: 2021.06.01
                    Czas: 07:32:18


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Błąd klimatyzacji skasowałem, ale nie wiedzieć czemu błędów ze sterownika ABS/hamulce nie da rady skasować. Pojawiły się one kilka dni temu po zmianie opon na zimówki, na MMI zresetowałem i nic na blacie nie wyświetla, ale na VCDSie pozostały.

Opublikowano

Poza tym dostaje jeszcze takie coś:

 

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 29: Światła -lewa str.
Interfejs niekompatybilny.
Rozważ wymianę swojego interfejsu Ross-Tech na nowy model.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 39: Światła -prawa str.
Interfejs niekompatybilny.
Rozważ wymianę swojego interfejsu Ross-Tech na nowy model.

-------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------
Adres D6: Sterow.LED lewy 2
Interfejs niekompatybilny.
Rozważ wymianę swojego interfejsu Ross-Tech na nowy model.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres D7: Sterow.LED prawy 2
Interfejs niekompatybilny.
Rozważ wymianę swojego interfejsu Ross-Tech na nowy model.

Koniec --------------------(Skanowanie trwało: 05:17)----------------------

 

Czy to wina kabla czy może żaden VCDS tego nie rusza ?

Opublikowano (edytowane)

kupiłeś starą wersje vcds to raz, a druga sprawa to koła zimowe które są z tyłu albo nie maja czujników, uszkodzone lub nie skalibrowane. Do czujników jest inny sprzęt.

Edytowane przez Tom A4
Opublikowano (edytowane)

No nie bardzo wersja stara, bo ryżowej nowszej nie ma (21.9), pytanie czy wszystkie klony tak mają?  Co do kół to przecież tu nie ma żadnych czujników, opony założone wszystkie takie same nówki. A może coś trzeba jeszcze kalibrować w MMI lub VCDSem ? Jutro jeszcze zobaczę jaki się wyświetla komunikat przy próbie skasowania błędu bo nie zapisałem.

Zauważyłem jeszcze niedostępny jeden moduł:

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 46: Moduł komfortu
Nie może być osiągnięty

-------------------------------------------------------------------------------

Edytowane przez MiruK
Opublikowano (edytowane)

Po wymianie kół musisz napompować je do zalecanego na naklejce ciśnienia i zapisać to w systemie w ustawieniach w MMI. W przeciwnym razie będzie wyrzucało błąd gdyż zapisane ciśnienie jest inne niż w zmienionych kołach. 

Nie ma czujników w kołach gdyż jest to system pasywny i sterownik ABS po zapisaniu ciśnienia, porównuje sobie prędkośći obrotowe. Gdy któreś z kół ma niższe lub wyższe ciśnienie zmienia się jego obwód i co za tym idzie jego prędkość obrotowa. 

Co do klona to pomimo tego, że niby wersja jest 21.9, jest to pirat i nie będzie działał jak oryginalny.

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Fakt tam jest pasywny system , stary vcds i nie chodzi tu o soft. Na starych autach tego komunikatu nie będzie.

Opublikowano

Czyli w B9 żadnym klonem nie ruszy modułu komfortu ani modułów świateł ?

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem, w każdym razie prawie wszyscy mający klony i wrzucający tu autoscany, mają tę samą informacje o nieobsługowaniu. Kup ori i nie będzie problemu:wink:

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
55 minut temu, MiruK napisał:

Czyli w B9 żadnym klonem nie ruszy modułu komfortu ani modułów świateł ?

kupiłeś auto za gruba kasę i chcesz opędzic wszystko podjebką ? :polew:

Opublikowano (edytowane)

Nie jestem mechanikiem, nie naprawiam samochodów żeby używać interfejsu za 2,5 tysiąca. Używam go sporadycznie i raczej z ciekawości, aby poznać swój samochód, nauczyć się coś o nim, sczytać ewentualne błędy jeśli się pojawią i nie wydawać stówkami za każdą diagnozę. Uważam że ori ze swoją ceną jest dla tych co na nim pracują, choć nie wykluczam że kiedyś, jak się zagłębię w temat to go kupię :)

Edytowane przez MiruK
Opublikowano
29 minut temu, MiruK napisał:

Nie jestem mechanikiem, nie naprawiam samochodów żeby używać interfejsu za 2,5 tysiąca. Używam go sporadycznie i raczej z ciekawości, aby poznać swój samochód, nauczyć się coś o nim, sczytać ewentualne błędy jeśli się pojawią i nie wydawać stówkami za każdą diagnozę. Uważam że ori ze swoją ceną jest dla tych co na nim pracują, choć nie wykluczam że kiedyś, jak się zagłębię w temat to go kupię :)

2.5 to za mało w przypadku VCDSa, ale możesz sobie kupić VCP za niecały 1000zl z tym że tam kodowanie jest do d...y

Opublikowano
W dniu 17.12.2021 o 07:21, Muskel1 napisał:

Po wymianie kół musisz napompować je do zalecanego na naklejce ciśnienia i zapisać to w systemie w ustawieniach w MMI. W przeciwnym razie będzie wyrzucało błąd gdyż zapisane ciśnienie jest inne niż w zmienionych kołach. 

Nie ma czujników w kołach gdyż jest to system pasywny i sterownik ABS po zapisaniu ciśnienia, porównuje sobie prędkośći obrotowe. Gdy któreś z kół ma niższe lub wyższe ciśnienie zmienia się jego obwód i co za tym idzie jego prędkość obrotowa. 

Co do klona to pomimo tego, że niby wersja jest 21.9, jest to pirat i nie będzie działał jak oryginalny.

W ustawieniach MMI zapisane, mimo to podczas próby skasowania błędów dostaje takie coś:

IMG_blad.jpg

Opublikowano

Zapisz nowe ciśnienie w mmi, przejedź kawałek, odstaw auto, zarygluj pilotem i dopiero po tym sprój ponownie wykasować. 

Opublikowano
W dniu 19.12.2021 o 18:34, Muskel1 napisał:

Zapisz nowe ciśnienie w mmi, przejedź kawałek, odstaw auto, zarygluj pilotem i dopiero po tym sprój ponownie wykasować. 

Pojeździłęm, zapisałem w mmi i się skasowało :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...