3d0 Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 Cześć, Właśnie z sukcesem przerobiłem funkcję bramy garażowej (Homelink) w aucie z USA, więc wrzucam instrukcję. Problem: po sprowadzeniu z USA poprzedni właściciel zmieniał soft na polski i chyba nie wszystko poszło OK, bo funkcja o której mowa, była w menu widoczna ale niedostępna: Myślałem, że to tylko kwestia anteny, więc zakupiłem wersję EU i podmieniłem ale funkcja była nadal niedostępna. UWAGA: w wersji USA antena znajduje się w tylnym a nie przednim zderzaku!! Mam nadzieję, że oszczędzi to komuś pół dnia roboty, bo ja zdemontowałem cały przód i godzinę tego szukałem zgodnie z instrukcją EU i nic - znalazłem przypadkowo z tyłu jak montowałem hak Finalnie sprawdziłem kodowanie i okazało się, że brakuje (pewnie się wyczyściło po zmianie softu). Do zrobienia long coding: Address 09: Cent. Elect. > Byte 14 Bit 4 to 1 > Byte 18 Bit 2 to 1 Bit 3 to 1 następnie adaptacja (ja miałem poprawnie, bo moduł miałem fabrycznie zamontowany): Address 5F: Information Electr. (Adaptation) ENG117611-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo -> active ENG117615-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_after_disclaimer -> not active ENG117612-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_clamp_15_off ->not active ENG117613-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_over_threshold_high -> not active ENG117614-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_standstill -> not active ENG117730-Car_Function_List_BAP_Gen2-UGDO_0x14 -> active ENG117731-Car_Function_List_BAP_Gen2-UGDO_0x14_msg_bus -> "Terminal 15" Hint: jest tego tam sporo do wyboru, więc najłatwiej wpisać w wyszukiwarkę w VCDS słowo "ugdo" i wyjadą tylko te powyższe pozycje Do it! Save. Działa - funkcja aktywna i można adaptować piloty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 W B9 we wszystkich wersjach anteny są z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3d0 Opublikowano 30 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 12 godzin temu, Muskel1 napisał: W B9 we wszystkich wersjach anteny są z tyłu. A nie zależy to jakoś od wersji silnika/nadwozia? Rok temu szukałem info na kilku forach i screeny z dokumentacji zawsze były ze zderzaka przedniego, więc albo to było nieaktualne albo ludzie nie wiedzieli, że lokalizacja anteny się zmieniła (w sumie na mniej logiczną) i powielali instrukcje z B8. W każdym razie teraz już jest pewne i pójdzie komuś szybciej niż mi kiedy ta informacja nie była potwierdzona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 Antena leży pod tylną kanapą, jest zintegrowana z wiązką idącą od sterownika do środka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marc0 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Trzeba wymienić antenę na EU czy można na USA zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Wiązka z anteną jest ta sama. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marc0 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 15 minut temu, Muskel1 napisał: Wiązka z anteną jest ta sama. Ok czyli samo kodowanie wystarczy przedstawione powyżej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 (edytowane) Sterownik może być inny w wersji US Edytowane 3 Stycznia 2022 przez Muskel1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marc0 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 4 minuty temu, Muskel1 napisał: Sterownik może być inny w wersji US Dzięki za odpowiedź ; ) jednak to nie jest takie proste ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Dodatkowo jeżeli masz side assist i radary w tylnym zderzaku, to po zrzuceniu zderzaka należey przeprowadzić ich kalibrację. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marc0 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 13 minut temu, Muskel1 napisał: Dodatkowo jeżeli masz side assist i radary w tylnym zderzaku, to po zrzuceniu zderzaka należey przeprowadzić ich kalibrację. Rozumiem, że tylko ASO ? Jeśli nie to ciekawe jaki koszt wgl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Są także zakłady oferujące takie usługi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herman85 Opublikowano 16 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2022 (edytowane) W dniu 10.05.2022 o 09:54, herman85 napisał: A musiałeś zmieniać moduł? Edytowane 17 Maja 2022 przez herman85 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herman85 Opublikowano 20 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2022 (edytowane) Jest stronka na której można sprawdzić jakie częstotliwości obsługuje dany moduł: Just a moment... FCCID.IO Sam obecnie w B9 po lifcie walcze żeby to uruchomić. Moduł niby obsługuje 433 i 868 ale miałem problemy z kopiowaniem pilotów od bramy faac. Jak ktoś sie orientuje czy jakaś adaptacja dodatkowa na europe jest wymagana to bede wdzięczny za info. Czekam jeszcze na instalatora z master pilotem od innej bramy i zobaczymy czy coś da się zrobić. Edytowane 20 Maja 2022 przez herman85 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koalakm Opublikowano 10 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2023 W dniu 3.01.2022 o 12:07, Muskel1 napisał(a): Wiązka z anteną jest ta sama. Czyli ogolnie nawet nie trzeba anteny zmieniac, tylko zakodowac i powinno dzialac? Wszedzie pamietam jak czytalem to pisano ze to nie takie proste i wymaga zmiany chyba jakiegos nadajnika (bo czestotliwosci inne...)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 10 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2023 (edytowane) Należy wymienić sterownik Homelink na wersję EU bo wersja US w Europie może nie działać (inne częstotliwości). Sterownik Homelink egzystuje jako subsystem w BCM1. Z tego co zauważyłem jest różnica (także w kodowaniu) między wersją US i EU. Poniżej wycinek auto-scanu z dwóch różnych pojazdów, które miałem podpięte. Pierwszy wersja US, drugi wersja EU. Steuergerät für Garagentoröffnung: Subsystem 4 - Teilenummer SW: 4M0 907 410 A HW: 4M0 907 410 A Bauteil: USHL5 H08 0050 Seriennummer: 0000009600363Z0IXC02 Codierung: 350000 Steuergerät für Garagentoröffnung: Subsystem 4 - Teilenummer SW: 4M0 907 410 HW: 4M0 907 410 Bauteil: EHL2 V8 H05 0050 Seriennummer: 0000009600331Z018I02 Codierung: 310000 Edytowane 10 Lipca 2023 przez Muskel1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek671 Opublikowano 13 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2023 To chyba różnie z tym bywa bo ja mam auto z USA i niczego nie zmieniałem a Homelink działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 13 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2023 Być może Twoja brama garażowa obsługuje te same częstotliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koalakm Opublikowano 13 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2023 42 minuty temu, Misiek671 napisał(a): To chyba różnie z tym bywa bo ja mam auto z USA i niczego nie zmieniałem a Homelink działa. tzn nie robiles kompletnie nic? Czy chociaz jakies kodowania vcds czy cos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaTeo85 Opublikowano 13 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2023 (edytowane) dzisiejsze modele HL są kompatybilne zarówno z rynkiem US jak i EU. nie trzeba nic przerabiać itp. przykładowo w A3 montuje się HL tylko jako doposażenie. Jest to tak naprawdę uniwersalny moduł HL 5C z obudową dostosowaną do stylistyki audi. w golfach na rynek US można kupić lusterko bezramkowe z guzikami od HL (w Europie nie występują jako doposazenie) tu info o czestotliwosciach dla przykładu: 4N0 907 410 C fccid.io/NZLADHL5D 4M0 907 410 A fccid.io/NZLADHL5C Edytowane 13 Lipca 2023 przez MaTeo85 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się