Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adaptacja akumulatora w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Wymieniam akumulator taki jak na zdjęciu w swojej Audi a4 b9 2017 2.0tdi 

  i mam pytanie czy muszę go adaptować jeśli wsadzam Autobatterie VARTA Silver Dynamic AGM Starter-Batterie 12V 80 Ah, 800 A (EN)

Ma troche więcej Ah i nie wiem czy to nie problem . Dodam jeszcze że będę robił to z podtrzymaniem pędu drugim aku . 
z góry dzięki za odpowiedź 

IMG_9269.jpeg

Opublikowano

Musisz. Każdą wymiane aku powinno się zarejestrować w systemie zarządzania energią.

Opublikowano

ile ma ah i jaki typ aku musisz ustawić w sterowniku (vcds lub obd11) oraz dac znac sterownikowi ze jest nowy (w praktyce jest to zmiana numeru seryjnego aku na jakikolwiek inny numer i zatwierdzenie)

Opublikowano

System zarządzania energią nie zarejestruje, że aku zostało wymienione.

Napięcia i prąd ładowania nie będą dopasowane dokładnie do tego aku.

 

System zarządzania energią (BEM) monitoruje stan akumulatora oraz sumy pobieranego i dostarczanego prądu do aku. Na podstawie tego decyduje jak i kiedy ładować aku i zarządza odbiornikami elektrycznymi.

Jego zadaniem jest także między innymi zapewnienie rozruchu silnika jako priorytetu, i tak w przypadku gdy napięcie i pojemność aku spadnią poniżej pewnej wyznaczonej wartości, uruchamia się system zarządzania energią i może ograniczyć lub deakrywować działanie pewnych funkcji komfortowych, takich jak podgrzewanie siedzeń, czy klimatyzacja (nagrzewnica), po to właśnie, aby nie wyczerpywać aku i zapewnić tym możliwość rozruchu silnika.

Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

System zarządzania energią nie zarejestruje, że aku zostało wymienione.

Napięcia i prąd ładowania nie będą dopasowane dokładnie do tego aku.

 

System zarządzania energią (BEM) monitoruje stan akumulatora oraz sumy pobieranego i dostarczanego prądu do aku. Na podstawie tego decyduje jak i kiedy ładować aku i zarządza odbiornikami elektrycznymi.

Jego zadaniem jest także między innymi zapewnienie rozruchu silnika jako priorytetu, i tak w przypadku gdy napięcie i pojemność aku spadnią poniżej pewnej wyznaczonej wartości, uruchamia się system zarządzania energią i może ograniczyć lub deakrywować działanie pewnych funkcji komfortowych, takich jak podgrzewanie siedzeń, czy klimatyzacja (nagrzewnica), po to właśnie, aby nie wyczerpywać aku i zapewnić tym możliwość rozruchu silnika.

Oki dzięki za wyczerpująca odpowiedź teraz na pewno udam się z tym do warsztatu nie będę robił tego na własną rękę 

Opublikowano

Nie masz ani VCDS ani OBD11?

Opublikowano
45 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie masz ani VCDS ani OBD11?

Mam jakis komputer diagnostyczny obd ale nie wiem czy ogarnę 

Opublikowano

Pewnie masz jakąś zabawkę. 

Musisz mieć albo VCDS, albo VCP albo ODIS albo OBDeleven.

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Pewnie masz jakąś zabawkę. 

Musisz mieć albo VCDS, albo VCP albo ODIS albo OBDeleven.

Mam takie coś jest funkcja obd ale ty wytłumaczyłeś jak to wygląda w vcds a wiesz może jak to wygląda w obd ? 

IMG_9274.png

Opublikowano

Po kliknięciu na Reset pojawi się funkcja wymiany i zakodowania nowego aku.

Procedura taka sama jak w VCDS. Tu na filmiku pokazane jest jak

 

Opublikowano
W dniu 24.02.2024 o 13:38, Muskel1 napisał(a):

Po kliknięciu na Reset pojawi się funkcja wymiany i zakodowania nowego aku.

Procedura taka sama jak w VCDS. Tu na filmiku pokazane jest jak

 

Niestety ten obd który mam nie posiada funkcji BMS Rest . Akumulator wymieniony i wszystko jest oki ale nie został zakodowany i pytanie czy jeśli pojeżdżę parę dni z nie zakodowanym aku to coś się stanie ? Za parę dni jestem umówiony na adaptację 

Opublikowano

To w takim razie masz jakąś okrojoną wersję. W tym urządzeniu można za dopłatą dokupywać różne funkcje z tego co pamiętam.

 

Nic się nie stanie jak tak pojeździsz. W gruncie rzecy, system zarządzania energią jest inteligentnym samouczącym się systemem. Na dobrą sprawę mógłbyś tak zostawić i nic nie kodować, ale zanim system zarządzania energią (BEM)  "zorientuje się" , że aku zostało wymienione, potrwa to trochę czasu. Z tego względu powinno przyuczać się nowe aku po wymianie, tak aby wszystko działało jak należy. 

Opublikowano

nic się nie stanie, zrób to w przeciągu dwóch tygodni będzie ok 

Opublikowano
W dniu 24.02.2024 o 13:38, Muskel1 napisał(a):

Witam 

zrobiłem samodzielnie adaptację lecz nie mogłem znaleźć numeru seryjnego aku i po prostu zastanowił stary ciągiem 11111111 czy nie popełniłem błędu ? Czy bsm jakoś to odczytuje czy tylko reaguje na to że został zmieniony aku ?  

Opublikowano

W numerze seryjnym musisz zmienić ostatnią cyferkę na inną niż teraz. Oczywiście pod warunkiem, że wstawiłeś identyczny akumulator, czyli rodzaj (AGM lub zwykły) oraz pojemność. Jeżeli akumulator jest inny niż miałeś, to należy go kompletnie inaczej zakodować.

Opublikowano
21 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W numerze seryjnym musisz zmienić ostatnią cyferkę na inną niż teraz. Oczywiście pod warunkiem, że wstawiłeś identyczny akumulator, czyli rodzaj (AGM lub zwykły) oraz pojemność. Jeżeli akumulator jest inny niż miałeś, to należy go kompletnie inaczej zakodować.

Zmieniłem z 75ah na 80 i to zakodowane i również amg czyli tam było Flencce czy jakoś tak no i ten numer seryjny który wpisałem obojętnie jaki bo wydawało mi się to bez znaczenia….

Opublikowano

To dobrze.  Numer seryjny nie ma znaczenia, ważne jest tylko, aby różnił się od poprzednio zapisanego.

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

To dobrze.  Numer seryjny nie ma znaczenia, ważne jest tylko, aby różnił się od poprzednio zapisanego.

Oki dzieki za odpowiedz 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...