mareckiel Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Witam wszystkich i proszę o radę, czy ktoś miał podobnie. Otóż od jakiegoś czasu w mojej A4 1,6 zacząłem odczuwać delikatny brak mocy. W pewnym momencie po dłuższej jeździe było coraz gorzej. Więc czytając wszystkie fora o przepływomierzach stwierdziłem, że pewnie to jest to. Na Vagu zero błędów, jak odepnę przepływomierz to oczywiście pokazuje błąd. W momencie kiedy odpinam przepływkę słychać delikatną różnicę w pracy silnika. Tzn tak jakby delikatnie zwiększał obroty. Wyczyściłem przepływomierz, a silnik zaczął chodzić jeszcze gorzej. Tzn jak był zimny to w miarę ok, jak już pojeździłem po mieście trochę dłużej, silnik zaczynał coraz gorzej wchodzić na obroty. A nawet zaczał delikatnie strzelać przy dodawaniu gazu. Moc tak tracił, że aby ruszyć musiałem pierw wejsc na obroty powyżej 3 tysięcy, potem jakoś już jechał. Jak odebpnę przepływomierz, różnicy żadnej nie ma. Kupiłem na allegro przepływomierz oryginalny ale używany z tego samego rocznika. Gość zapewniał mnie, że jest sprawny itd..... przejechał na nim 2 tys km i było ok, (sprowadza auta z anglii na części). Dzisiaj dostałem tą przepływkę identyczną jaką miałem zamontowaną i niestety dalej brak mocy. tzn Objawy teraz są troszkę inne. Brak mocy odczuwam przy ruszaniu w zakresie obrotow od 1000 do 2000 obrotów, potem idzie już dobrze. W tamtej wchodził dobrze w obroty powyżej 4 tys. I teraz pytanie, czy to na pewno przepływomierz. Wydaje mi się że tak, gdyż teraz są troszkę inne objawy. Jeśli tak to czy miałem pecha i kupiłem felerną przepływkę i szukać innej? Jutro będę na giełdzie więc może coś znajdę, ale nie wiem czy znów nie trafi mi sie jakiś lipny. Nowy trochę drogi. A sam ten czujnik ciężko kupić, bo tak na dobrą sprawę wystarczyłoby kupić sam ten sensor a nie z calą rurą. Proszę o rady, sugestie.
domjenick Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 ja mysle ,ze auto ci sie przegrzewa i dlatego traci moc,sprawdzilbym termostat,uklad doprowadzania powietrza,moze puszka sie mocno grzeje i przeplywka wtedy zle podaje dane-ale to tylko sugestia
andlon Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Sprawdź czy tak samo jest na Pb i LPG jeżeli na Pb chodzi dobrze to może w instalacji LPG wysiadła korekcja dawki po temperaturze (jeżeli masz sekwencje)
Ronin Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Jak kupujesz używaną przepustnice to należy ja wypróbowć przed ostateczną transakcją. I taki typ transakcji jest właściwy zarówno dla sprzedającego jak i kupującego. Najlepiej jak montuje osoba sprzedajaca. Strzały mogą popsuć układ dolotowy np. poprzez jego rozszczelnienie. Jak masz gaz to to będą typowe problemy z silnikiem tzn. strzał i problem z układem zasilajacym. Te usterki usuwa sie za pomocą podmiany poszczególnych urzadzeń oraz corocznego serwisu tj. wymiany kabli, świec, filtrów, kopułek itp. Akumulator musi być w stanie doskonałym, to samo dotyczy wszelkich połączeń elektrycznych. Także używanie gazu pociąga za soba szeroki serwis samochodu. Poszukaj serwisu Bosh'a w swoim terenie, oni mają odpowiedni sprzęt. Podstawowa zasada jest taka: najpierw samochód musi chodzić idealnie na benzynie, a dopiero potem rozwiązujemy problemy z gazem. Zużycie silnika na gazie jest dużo większe niż na benzynie i mogą wystąpić problemy wydolności silnika zupełnie z innej strony. Te problemy się nakładaja stąd czasami trudno je rozwiązać. Poszukaj serwisu BOSCH'A którzy montują instalacje gazowe, powinno pomóc. Zdrówka
fend18 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 podepnij vaga i sprwadz wskazania przeplywki, bedziesz mial wszystko jasne, na pewno to tansze niz kupowanie kolejnych przeplywek[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2009, 08:47_________________________________________________ Jak kupujesz używaną przepustnice to należy ja wypróbowć przed ostateczną transakcją. I taki typ transakcji jest właściwy zarówno dla sprzedającego jak i kupującego. Najlepiej jak montuje osoba sprzedajaca. Strzały mogą popsuć układ dolotowy np. poprzez jego rozszczelnienie. Jak masz gaz to to będą typowe problemy z silnikiem tzn. strzał i problem z układem zasilajacym. Te usterki usuwa sie za pomocą podmiany poszczególnych urzadzeń oraz corocznego serwisu tj. wymiany kabli, świec, filtrów, kopułek itp. Akumulator musi być w stanie doskonałym, to samo dotyczy wszelkich połączeń elektrycznych. Także używanie gazu pociąga za soba szeroki serwis samochodu. Poszukaj serwisu Bosh'a w swoim terenie, oni mają odpowiedni sprzęt. Podstawowa zasada jest taka: najpierw samochód musi chodzić idealnie na benzynie, a dopiero potem rozwiązujemy problemy z gazem. Zużycie silnika na gazie jest dużo większe niż na benzynie i mogą wystąpić problemy wydolności silnika zupełnie z innej strony. Te problemy się nakładaja stąd czasami trudno je rozwiązać. Poszukaj serwisu BOSCH'A którzy montują instalacje gazowe, powinno pomóc. Zdrówka po raz kolejny czytam Twoja wypowiedz odnosnie gazu, masz jakies potwierdzenie o zuzywaniu sie silnika na gazie, przejechales dwoma samochodami jeden na gazie drugi na benzynie po np 100tys km ze masz porownanie?? czy tak sam piszesz bo slyszales cos gdzies ze u kogos cos sie stalo?
mareckiel Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Dzisiaj rano sprawdziłem jak jest na zimnym silniku. Na zimnym silniku jest ok, ale to tylko dlatego, że włącza się ssanie automatycznie, więc paliwa też więcej dostaje. Po nagrzaniu niestety dalej to samo. Jeśli chodzi o różnice na PB i LPG to różnice są minimalne. na PB minimalnie mniej się dławi. przy ostrym wdepnięciu w gaz. Wydaje mi się, że jest to przepływomierz, gdyż tak jak pisałem, na tym moim starym ciężko wchodził w obroty w całym swoim zakresie aż do 4 tys., Natomiast teraz co ten kupiłem to dławi się w zakresie między 1 tys a 2 tys. obrótów potem idzie już dobrze. Teraz i tak jest minimalnie lepiej, bo przynajmniej przy normalnej jeździe jak mam powyżej 2 tys obrotów to wchodzi dobrze w obroty. Domjenick: termostat wymieniony, jest sprawny, układ doprowadzania powietrza jest, ok, filtry wymienione, puszka nie przegrzewa się. Jeśli chodzi o LPG to mam sekwencję i zrobiłem nawet mu nową adaptację i mapę wtrysku gazu. Ronin: ja piszę o przepływomierzu, a ty piszesz o przepustnicy, to przecież co innego. Przepustnicę mam na bank sprawną, brak falowań obrotów itd. Popieram tutaj fend18: miałem już trochę samochodów na gaz i jakoś nigdy nie zauważyłem szybszego zużywania się silnika, czy jego podzespołów. Miałem instalację począwszy od zwyklych gaźnikowych do sekwencji i naprawdę nie narzekam. Nigdy nie miałem problemów z instalacjami, czy silnikami pracującymi na gazie. Jeśli montujesz u zdzisia kowalskiego w firme garaz&garaz to faktycznie można mieć kłopoty z instalacjami. Ja jakoś montowałem instalacje w renomowanych stacjach z referencjami i jakoś żadnych usterek nie miałem. Mity o zmianie oleju do silników z gazem, czy świeczki do gazu pozostawię bez komentarza. A wymiana taka jak filtry, świeczki itd to chyba normalna rzecz tak jak w silnikach benzynowych czy lpg. A delikatne strzały nie są wynikiem tego że mam lpg gdyż na pb jest to samo. Więc podejrzewam,że musi to być na pewno przepływka. Ale ok, ile użytkowników tyle opinii. Wracając do mojego tematu, jak możecie mi jeszcze napisać które wskazania dotyczą przepływomierza. Chyba na bloku 2 w vag-com mam coś takiego jak mass air...cos tam cos tam czy to jest to? i jakie wskazania powinno mi pokazywać i czy sprawdzić to na postoju czy w czasie jazdy? Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Wcześniej wyczytałem, że jeśli odłączy się przepływkę to komputer pracuje w trybie awaryjnym i dobiera jednakową ilosć powietrza i że niby wtedy przestawia się lekko mapa wtrysku. A teraz jak podłączyłem drugą przepływkę to czy przypadkiem nie muszę trochę pojeździć aby mapa się dostosowała do nowych wskazań przepływomierza? A może jest ktoś z okolic Elbląga co ma przepływkę Hitachi AFH60-10B aby móc sprawdzić Jeszcze raz dzięki za sugestie.
fend18 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 duzo pieneidzy kupujac kolejne przeplywomierze, zainwestuj w kabel pozycz laptopa jak nie masz i sprawdzisz sobie przeplywomierz zanim go kupisz, nie wiem czy sa przestawiane mapy wtrysku czy cokolwiek wymaga adaptacji do nowego przeplywomierza (wydaje mi sie ze nie) ja jak wymienialem wsadzilem odpalilem sprawdzilem odjechalem, taka powinna byc kolejnosc w przypadku kupowania uzywanego przeplywomierza
Ronin Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Znaczy przepływomierz jest przy filtrze powietrza i tej części nie kupuje się używanej a tylko nową, natomiast przepustnica jest dalej - rozumiem, że nastapiło przejęzyczenie i chodziło Ci o przepustnice - zgodnie z terminologią przyjetą w książkach naprawczych. Fend18: Znaczy, wydaje się, że doswiadczenie w używaniu mam duże i przebiegi rzedu 100 000 nie są żadnym problemem. W ciagu wielu lat zebrało sie tego wielokrotnie więcej. Gaz miałem tylko w 1 samochodzie tj. BMW 520. Przed założeniem i przy odpowiednim potraktowaniu samochodu piszczenie kół do biegu 3, po założeniu totalna kicha i coraz większe problemy z silnikiem i układem zasilania. Ja nie potrafiłem tego poprawić także mechanicy z serwisu Bosch'a mieli efekty mierne. Wymiany przepustnicy czy kabli dawały efekt chwilowy. Brak mocy wspomnianej na początku i coraz mniejsza dynamika na biegach średnich. Mniejsze koszty paliwa nie pokryły serwisu po załozeniu instalacji gazowej. Z mojego punktu widzenia wyrzucone pieniądze. Oczywiście na poczatku było nieźle, bo płaciłem mniej za paliwo. Teraz używam samochód od 2 lat, jak zwykle na benzynie wystepuje całkowity brak problemów - samochód jest nudny. Znaczy robiłem 3 rzeczy: pasek rozrządu, pompa etc, bo był czas serwisowy, odma bo popękała i tylne łożyska. Jest to podobne doświadczenie jak z poprzednimi samochodami tej klasy tj. paliwo i naprawy serwisowe. Akurat pasek rozrządu wymieniał mi znajomy mechanik ale normalnie jak mam narzedzia i czas robie zawsze sam, ot takie hobby. Może wróce do strzałów: zawsze są skutkiem złego stosunku paliwa do powietrza lub niewłaściwego otwierania zaworów np przy zmianie wałków - to jest temat rzeka. Normalnie występuje to przy złej pracy przepustnicy. Tam jest taki nieskomplikowany układ elektroniczny, prosze rozebrać i poprzestawiać ustawienia to będą występować strzały także na wolnych obrotach. Moim zdaniem tutaj należy upatrywać przyczyny. Na benzynie strzały nie występują i tutaj znowu zależności jest tysiące, ale można to wywołać jak ktoś bardzo majstruje po omacku Pamietajmy o jednym, samochód nie posiada procedur uczenia się, jak coś nie pracuje to przechodzi w tryb awaryjny aby dojechać do serwisu. Jak mechanik ustawi tak jest, hihihihi co najwyżej właściciel może się przystosować Nnnnnno zdrówka mechaniory
mareckiel Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Tak Ronin - nastąpiło przejęzyczenie z Twojej strony - chodzi mi o P R Z E P Ł Y W O M I E R Z. Widocznie miałeś pecha co do instalacji LPG albo samochód już sam źle chodził na benzynie. Pisałem już, że przepustnica jest sprawna, nie jest to sprawdzane przeze mnie, tylko przez serwis. I także serwis stwierdził, że na pewno jest to przepływomierz. Co do reszty twoich wywodów proponuję założyć nowy temat Na sekwencji jakoś nie odczuwam spadku mocy w porównaniu do benzyny. Ale cóż, bajki gazowników słyszałem już przeróżne i jeśli tak montują jak mówią to nic dziwnego, że wielu użytkowników lpg narzeka. :>
Kaczy Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 Witam Proszę o podpowiedz - mam podejrzenie że mam uszkodzony przepływomierz (błędy przepływki, falują obroty), w sobotę jadę na szrot podmienić używkę (ma niby ich aż trzy). Czy wystarczy tylko podmienić przepływomierze aby sprawdzić czy te używane są dobre, czy należałoby resetować kopmuter silnika np. poprze odpięcie akumulatora, lub inne zabieg typu kasowanie błędów vagiem itp.. Czy tylko zamiana i powinno odczuć poprawę np. w mojm przypadku brak falowania na wolnych obrotach. Pozdr Kaczy Trzecie podejście do tematu 1,8 ADR B5 Pb+LPG falujące obroty na biegu jałowym na Pb jak i na LPG, duże spalanie na Pb (pomijając zimę ), falowanie jest mniejsze przy dobrze nagrzanym aucie Vag pokazuje błąd 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low, po skasowaniu pojawia się podobnie. Szukałem na forum i wiem ze ten bład nie zawsze oznacza uszkodzenie przepływomierza. Znalazłem cztery sposoby na sprawdzenie przepływki: 1 - otworzyć filtr powietrza i dmuchnąć w przepływkę, silnik powinien zareagować obrotami lub czymś podobnym - w moim przypadku bez zmian, nie widać różnicy 2 - odpiąć wtyczkę od przepływomierza, silnik powinien zejść z obrotami, przydusić się i wrócić na stałe obroty - w moim przypadku bez zmian, tak samo chodzi z wpięta jak i z wypięta wtyczka 3 - podmienić inną taką samą przepływke, znalazłem na szrocie 2 szt. takich samych, ale objawy jak na mojej (możliwe że uszkodzone, nie ma pewności ze były sprawne), nie kasowałem błedów i nie sprawdzałem vagiem 4 - logi, na trzecim biegu przy ok 6tys. obrotów pomiar przepływki powinien być ok 100mg, w moim przypadku jest 97mg Biorąc pod uwagę te cztery rzeczy już sam nie wiem czy problem falowania jest wynikiem przepływki. Przepustnica była czyszczona, nawet raz wymieniłem na używkę, ale było tak samo. Mogę prosić o radę czy patrząc na te testy które wykonałem na przepływce, skupić się na czym innym czy są jakieś objawy które sugerują wymianę przepływki na nowa?? Pozdrawiam
Kaczy Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Dodam jeszcze ze wszystkie testy robiłem na benzynie. Pozdr
Kaczy Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Chyba w zły temat się podpoiłem, bo żadnego odzewu nie ma. Powiedzcie chociaż że bzdury pisze, bo nie wiem czy to co napisałem powyżej ma sens. Jak sprawdzić używaną przepływke po zamontowaniu w auto? wpiąć i jechać i już powinno odczuć się różnice czy coś jeszcze??
baraka Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Jak sprawdzić używaną przepływke po zamontowaniu w auto? Chyba najlepiej zlogowac,wtedy wiesz czy tnie czy nie,u mnie właśnie cieła dawki w róznych zakresach obrotów
Kaczy Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Panowie zwracam się z ponowną prośbą o pomoc w celu zdiagnozowania przyczyny falowania obrotów na biegu jałowym po zejściu z obrotów. Jak bez vaga ocenić używany przepływomierz po wymianie. Wyżej w postach opisałem co robiłem już, miałem dostęp do dwóch używanych przepływomierzy, po wymianie i odpaleniu silnika nie było widać różnicy. Nie jeździłem na tych wymienionych przepływkach, nie resetowałem błędów. Jeden z elekrtoników mówi mi że to na 100% przepływka, a ja nie do końca jestem przekonany co do tego. Jak ją sprawdzić po zamontowaniu w auto be z vaga??????????
motor144 Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Jeden z elekrtoników mówi mi że to na 100% przepływka, a ja nie do końca jestem przekonany co do tego Ja też. Bez VAG-a to trochę sprawdzanie na chybił/trafił więc zwykle na chybił i dalej nic nie wiadomo. Jak chcesz cokolwiek stwierdzić konkretnie to zrób po kolei tak: 1.zrezygnuj z jazdy na lpg póki nie dojdziesz do prawidłowego stanu na samej PB 2.sprawdź bardzo dokładnie szczelność dolotu nie zapominając o odmie olejowej ( w naszych ADR-ch falowanie spowodowane jej nawet małą nieszczelnością to norma - ma być idealnie sucha bez żadnych śladów oleju) 3.zresetuj ECU + adaptacja przepustnicy i ok200km dynamicznej jazdy wyłącznie na PB Po tych zabiegach, jeśli nie będzie poprawy, czeka Cię ciąg dalszy poszukiwań.
Kaczy Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Dzięki za odpowiedź. W tych przewodach doprowadzających powietrze przed przepustnicą widać na ściankach że są lekko pokryte i zabrudzone olejem. Co do szczelności sam sprawdzałem nic nie znalazłem, ale sprawdzę jeszcze raz, no i dam mu trochę pojeździć na Pb. Jeszcze raz dzięki. I tak dla wiedzy mojej i innych czytających , bo na forach nie ma jednoznacznej odpowiedzi - zakładając że przepływomierz jest uszkodzony, wymieniam na drugi nowy lub używany sprawny, to powinno wszystko działać jak należy ( zakładając że wszystko inne jest sprawne) czy coś trzeba jeszcze robić jak resety, kasowanie błędów, zrobić ileś tam kilometrów itp. Pozdr ---------- Post dopisany at 14:20 ---------- Poprzedni post napisany at 14:20 ---------- Dzięki za odpowiedź. W tych przewodach doprowadzających powietrze przed przepustnicą widać na ściankach że są lekko pokryte i zabrudzone olejem. Co do szczelności sam sprawdzałem nic nie znalazłem, ale sprawdzę jeszcze raz, no i dam mu trochę pojeździć na Pb. Jeszcze raz dzięki. I tak dla wiedzy mojej i innych czytających , bo na forach nie ma jednoznacznej odpowiedzi - zakładając że przepływomierz jest uszkodzony, wymieniam na drugi nowy lub używany sprawny, to powinno wszystko działać jak należy ( zakładając że wszystko inne jest sprawne) czy coś trzeba jeszcze robić jak resety, kasowanie błędów, zrobić ileś tam kilometrów itp. Pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się