Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak podnieść zawieszenie A4 B7 1.8T BFB Quattro S-Line


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tu ewidentnie ktoś grzebał przy tylnym zawiasie bo koza przestraszna z auta.

Opublikowano

Sprawdzę oznaczenia sprężyn.

Przy zawieszeniu nie było grzebane bo przy przekładce kół widziałem że wszystko w OE.

Auto było sprowadzone ze Szwecji w listopadzie 2021; Szwedzi raczej  nie kombinują.

Serwis prowadzony był do lutego 2021.

W tym miejscu  przychylam się do uwag kolegi Trolesława że musiał coś ciągać; wskazuje na to stan główki haka.

Wczoraj podjechałem na stację diagnostyczną sprawdziłem amory:

Przód 66/68%

Tył 64/61% czyli chyba OK

Diagnosta stwierdził że powinienem pomyśleć o wymianie sprężyn z tyłu.

Tym bardziej że ta z prawej strony jest skorodowana; odchodzi od niej lakier.

W temacie LPG; gaz założony w połowie grudnia zbiornik 70 litrów, wg mnie tył poszedł w dół 2-3cm

 

A co powiecie że by dodatkowo do nowych sprężyn dołożyć takie dystanse?

https://allegro.pl/oferta/dystans-podkladka-pod-sprezyne-audi-a4-b6-b7-a6-c6-7893383786

 

Opublikowano (edytowane)

Jak nie będziesz tego sam robił to możesz założyć. Ja miałem u siebie zakładać, ale zrezygnowałem. Tanimi ściągaczami robiłem i bałem się, bo nierówno chwytały (węższe z jednej i szersze z drugiej strony sprężyny), a musiał bym je ścisnąć o ok 90mm( długośc sprężyn 287mm) żeby weszły z tymi podkadkami ( już je kupiłem). Najpierw dzwoniłem po mechanikach i zapytałem ile za wymianę sprężyn, poduszek i odboji w amortyzatorach ( o tylnych mówię). 250-300 na stronę. Chyba ich nowy nieład dopadł.

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Troleslaw,  w ubiegłym roku płaciłem 500 zł za wymianę sprężyn z tyłu,  gdzie było sporo walki ze śrubami. Podpowiem,  że było to robione u człowieka,  którego usługi należą raczej do tych tańszych. Niemniej wszystko zależy od regionu.

Opublikowano (edytowane)

Myślałem że drogo powiedzieli. W sumie to i tak dużo. Jedną stronę robiłem 3 godziny, ale drugą godzinę. Pierwszy raz robiłem zawieszenie. Mechanik by całość zrobił w 2 godziny spokojnie.

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Robię na razie tył.

Sprężyny Sachs cena 168/sztuke + dystanse 41/sztukę 

350 wymiana w sprawdzonym warsztacie

umowiona na poniedziałek 

Po wymianie dam znać

Pozdrawiam

 

Opublikowano

Podobno spreżyny albo oe albo lejsfors.

Opublikowano

Czyli Sachs jest be?

Jeszcze jedno pytanie; czy po wymianie sprężyn trzeba ustawiać zbieżność?

Opublikowano
14 minut temu, Bogus71 napisał:

Czyli Sachs jest be?

Jeszcze jedno pytanie; czy po wymianie sprężyn trzeba ustawiać zbieżność?

Tak.

Opublikowano

No i jak poszło? Nie bądź tym co skorzystał i się wiedzą po naprawie nie podzielił. pozdro

Opublikowano (edytowane)

Witajcie mam zawieszenie 1Be i chciałem podnieść auto i żeby było komfortowo. Założyłem nowe sprężyny i amorki z 1Ba. Założyłem komplet Kayaby, sprężyny wyższe  miałem 255mm a założyłem 295mm amory jak porównałem do starych to też wyższe o 40 mm. Na początku miałem problem z włożeniem sprężyny coś było nie tak tak jakby była za długa no ale 295mm to wymiar sprężyny z 1Ba. Stabilizator z tyłu tak jakby był za krótki teraz bo nie mogę skręcić z końcówkami stabilizatora. 

Jak koła założyłem to auto poszło strasznie do góry ale za bardzo teraz ma od ziemi do lini błotnika 75mm a na starym miałem 64mm. powinno sie podnieść o te 40mm a nie ponad 100mm.

Model sprezyn to KYB RH6575 na tył a na przód KYB RH3370.

Sprezyny załozyłem tej samej kategori wagowej co miałe we vinie

tył 7 kat a przód 6kat

Edytowane przez MarcinHubert
Opublikowano

Sprężyny trochę po założeniu ułożą się pod wpływem ciężaru samochodu.

Opublikowano

Czekam na termin w Poznaniu;

Niestety do dobrego mechanika czeka się ok 3 tygodnie:sad:

Opublikowano
W dniu 29.01.2022 o 21:29, george napisał:

Sprężyny trochę po założeniu ułożą się pod wpływem ciężaru samochodu.

masz racje ale nie aż 5cm, poza tym wczesniej zakładałem slinowe sprezyny bo mi pekły to jakoś nie zauważyłem zeby jakos opadł po ułożeniu sprężyn.

Opublikowano

Jestem po wymianie sprężyn na Lesjoforsa

Dodatkowo wymieniłem cały komplet poduszek; góra dół.

Poza tym założyłem te podkładki dystansowe.

Efekt?

Było do górnej krawędzi błotnika 61; jest 63:unsure:

Nie jest to dla mnie satysfakcjonująca opcja; dalej koza...

Ale co dalej?

Pomocy ; wymienić na sprężyny od 1BA; ale czy amory mogą pozostać od 1BE?

Poniżej fotki:

 

IMG_2480.jpeg

IMG_2481.jpeg

Opublikowano

Stoi jak na 1be przystało. Chciałeś wyżej to było pakować cały zestaw od 1ba.

29 minut temu, Bogus71 napisał:

zy amory mogą pozostać od 1BE?

Raczej nie .

Opublikowano

OK,

Pisałem tak bo wszyscy twierdzili że na 1BA powinno być od 68-71

Miałem tylko nadzieję że podniesie się na tę wysokość z po założeniu nowego zestawu.

A tu praktycznie gdyby nie te dystanse, których wcześniej nie było nie podniosło się nic.

Cóż, muszę poszukać zestawu na tył od 1BA:eusathink:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...