Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tryby jazdy efficnecy, dynamic itp - glownie s-tronic


Koalakm

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

Chcialem podzielic sie spostrzeżeniami oraz tez podpytac w zwiazku z opcja "Drive select".

Zgodnie z tym co mozna wyczytac z instrukcji to drive select to:

"System drive select umożliwia odbiór w jednym samochodzie różnorodnych ustawień samochodu. Dzięki trybom offroad*, efficiency*, comfort, auto i dynamic za pomocą systemu infotainment kierowca może przełączać np. ze sportowego trybu jazdy na komfortowy. Ponadto, w trybie individual parametry samochodu można zestawić zgodnie z osobistymi życzeniami. W ten sposób np. można ułożyć sportowe ustawienie silnika z lekko obracającą się kierownicą."

Dodatkow info: 

WWW.MANUALESAUDI.COM

 

W mojej ocenie to bardzo fajna sprawa. Daje na pewno oszczednosci - pomiedzy trybem efficiency a dynamic jest kolo 1 litra roznicy w spalaniu - jestem jeszcze trakcie konczenia sprawdzania ale to to na dzien dzisiejszy wyglada.

Szczegolnie odczuwalna jest zmiana ukladu kierowniczego oraz charakterystyka pracy skrzyni biegow. Najwieksze roznice zauwazam pomiedzy efficiency a dynamic - tu napfrawde to czuc. Jezeli ktos nie lubi trybu efficiency to najlepiej chyba sobie jezdzic na "Auto".

Tryb efficiency bardzo szybko zmienia biegi - w sensie na niskich obrotach. W mojej opinii dziala to ladnie. Mam porownanie do passata gdzie dsg zwyczajnie tak pracuje ze szybko zmienia biegi i nawet "trzesie" buda, w Audi na moje tego nie ma.

Jakie sa Wasze opinie i jakie macie zdanie na temat tych trybow? Slyszalem tez opinie "na trybie efficiency szkoda skrzyni (automat)"... co sadzicie o tego typu opiniach?

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę albo na dynamic albo na indywidualnym, w którym zawieszenie ustawiłem na komfort a resztę na dynamic.  Inne tryby zamulają auto moim zdaniem ale każdy ma inne oczekiwania i upodobania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Muskel1 napisał:

Ja jeżdżę albo na dynamic albo na indywidualnym, w którym zawieszenie ustawiłem na komfort a resztę na dynamic.  Inne tryby zamulają auto moim zdaniem ale każdy ma inne oczekiwania i upodobania.

fajnie masz opcje zawieszenia :) ja tego nie mam niestety - albo stety odpukac przy naprawach ;)

No efficiency w porownaniu do dynamic na pewno "zamula" choc auto moim zdaniem ladnie sie zbiera jak mocniej gaz wcisniesz. Na efficiency z tego co czytalem to nawet KM sa redukowane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy redukują moc czy zmieniają tylko charakterystykę zmiany biegów i reagowanie silnika na pedał gazu. W życiu przejechałem może 1 km w sumie na efficiency :decayed:  W B8 jeździłem też tylko na dynamic.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie w trybie efficiency przełącza automatycznie klimę w tryb eco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

W każdym razie w trybie efficiency przełącza automatycznie klimę w tryb eco.

tak to prawda. Za to kierownica chodzi jak maslo ;) Ogolnie po przesiadce w jakiekolwiek inne auto wydaje sie ze brak wspomagania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na auto. Tak się jakoś przyzwyczaiłem codziennie dojeżdżać do pracy. Jak trzeba to wajcha i na dynamic. Nigdy nie jechałem na efficiency, no chyba tylko żeby sprawdzić.:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, vvalery napisał:

Ja jeżdżę na auto. Tak się jakoś przyzwyczaiłem codziennie dojeżdżać do pracy. Jak trzeba to wajcha i na dynamic. Nigdy nie jechałem na efficiency, no chyba tylko żeby sprawdzić.:-)

ojojojoj nikt tu nie chce generowac mniej tych strasznych spalin :P 

Ja teraz na dynamic pojezdzae i zobacze spalanie ;) Ale tak sie przyzwyczailem do lekkosci kierownicy nawet na efficiency ze mi tu troche ciezko hehehe. Docelowo czuje ze bedzie Individual z opcjami silnik i skrzynia = auto, kierownica = auto, i ACC = dynamic 

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Koalakm napisał:

ojojojoj nikt tu nie chce generowac mniej tych strasznych spalin :P 

Ja teraz na dynamic pojezdzae i zobacze spalanie ;) Ale tak sie przyzwyczailem do lekkosci kierownicy nawet na efficiency ze mi tu troche ciezko hehehe. Docelowo czuje ze bedzie Individual z opcjami silnik i skrzynia = auto, kierownica = auto, i ACC = dynamic 

Nie chodzi o spaliny, tylko psucie silnika i skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, vvalery napisał:

Nie chodzi o spaliny, tylko psucie silnika i skrzyni.

powiem szczerze ze niezbyt w takie cos wierze (choc slyszalem to juz kilka razy) - chyba inzynierowie audi wiedza co robia ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również nigdy nie jeżdżę w trybie efficiency.

W 95% używam trybu comfort, a jeżeli chcę szybciej ruszyć z pod świateł to przeżucam skrzynię w tryb "S". Wystarczy lewarek od skrzyni "klepnąć" w dół, nawet nie trzeba wciskać przycisku i skrzynia momentalnie przechodzi w tryb sportowy i auto robi się dynamiczne. Jak już sobie "depnę" to z powrotem przeżucam skrzynię w "D" i sobie dalej spokojnie jadę :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koalakm napisał:

powiem szczerze ze niezbyt w takie cos wierze (choc slyszalem to juz kilka razy) - chyba inzynierowie audi wiedza co robia ;) 

Oczywiście, że wiedzą, nawet olej zmienili na 0W20. Biznes ma się kręcić i nie ma być długowiecznych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niskie obroty są podyktowane normami, jak najmniej CO2 ma samochód wyprodukować. 

Mnie też drażni że na D skrzynia wrzuca 6 bieg przy 1100 obrotów, koło dwumasowe i układ korbowo tłokowy mocno jest obciążony.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, patryciusz napisał:

Mnie też drażni że na D skrzynia wrzuca 6 bieg przy 1100 obrotów, koło dwumasowe i układ korbowo tłokowy mocno jest obciążony.  

a chyba ze tak - tego nie potrafie potwierdzic ani zaprzeczyc bo sie na tym nie znam :) Ktos jeszcze potwierdzi ta tezę?

P.S. Jak pisalem testuje teraz "Dynamic" - widze juz ze da sie tez bardzo ekonomicznie jezdzic - tez potrafi wrzucic 6 bieg przy 1100 obrotow .... wszystko zalezy jak sie gazem operuje.

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że w Dynamic'u(dokładniej w trybie S) skrzynia nie odpala "Wolnego Koła" co zmniejsza ilość spinania/rozpinania sprzęgieł. Szczególnie wysoka częstotliwość, gdy ktoś ma manierę lekkiego puszczania gazu.
W Comforcie (na D) z tego co wyczytałem w książce, czas spinania sprzęgieł jest dłuższy, aby było komfortowo-gładko. Nie wiem ile w praktyce, ale w teorii to chyba skróci ich żywotność?

Natomiast ciekawi mnie jak wpływa wybór ADS do pracy skrzyni. Mam na myśli np. Czy skrzynia na S w Dynamicu, pracuje tak samo jak S w Comforcie? :mysli:
 

12 godzin temu, Koalakm napisał:

a chyba ze tak - tego nie potrafie potwierdzic ani zaprzeczyc bo sie na tym nie znam :) Ktos jeszcze potwierdzi ta tezę?

P.S. Jak pisalem testuje teraz "Dynamic" - widze juz ze da sie tez bardzo ekonomicznie jezdzic - tez potrafi wrzucic 6 bieg przy 1100 obrotow .... wszystko zalezy jak sie gazem operuje.

jeżdżąc na niskich obrotach na pewno skracasz żywotność DPF :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, M4R1O napisał:

Dodam, że w Dynamic'u(dokładniej w trybie S) skrzynia nie odpala "Wolnego Koła" co zmniejsza ilość spinania/rozpinania sprzęgieł. Szczególnie wysoka częstotliwość, gdy ktoś ma manierę lekkiego puszczania gazu.
W Comforcie (na D) z tego co wyczytałem w książce, czas spinania sprzęgieł jest dłuższy, aby było komfortowo-gładko. Nie wiem ile w praktyce, ale w teorii to chyba skróci ich żywotność?

Natomiast ciekawi mnie jak wpływa wybór ADS do pracy skrzyni. Mam na myśli np. Czy skrzynia na S w Dynamicu, pracuje tak samo jak S w Comforcie? 

a to bardzo wazne info - dziekuje :)

 

19 minut temu, M4R1O napisał:

jeżdżąc na niskich obrotach na pewno skracasz żywotność DPF

a z tym sie raczej nie zgodze. W innej dyskusji uustalilismy ze jazda ekonomiczna generuje mniej sadzy wiec na moje jazda ekonomiczna wydluza zywotnosc DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie S podczas ruszania, obroty pełnego spięcia sprzęgieł, są wyższe o jakieś 200 i faktycznie następuje to szybciej.

W korku dużo przyjemniej jest jechać w trybie D.

Patrząc na temperaturę sprzęgieł, najbardziej grzeją się przy ostrej jeździe i wtedy pewnie też się najwięcej zużywają.

Z tego co patrzyłem ciśnienie na sprzęgłach zmienia się w zależności od obciążenia  silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, patryciusz napisał:

W korku dużo przyjemniej jest jechać w trybie D.

ale mowa o trybie Dynamic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przełączymy skrzynie na D, to niezależnie jaki tryb jazdy jest wybrany, to ona pracuje dla mnie tak samo. 

Ale już tempomat aktywny w każdym trybie jazdy, pracuje zupełnie inaczej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, patryciusz napisał:

Jeśli przełączymy skrzynie na D, to niezależnie jaki tryb jazdy jest wybrany, to ona pracuje dla mnie tak samo. 

Ale już tempomat aktywny w każdym trybie jazdy, pracuje zupełnie inaczej. 

Wychodzi na to że ADS zajmuje się głównie otoczką, poza skrzynią. 
Natomiast wybór D/S są dominujące w kwestii charakterystyki pracy skrzyni, niezależnie od ADS. Pomijam fakt wybrania w czasie jazdy innego trybu dopasowuje prace skrzyni. Efficiency włącza E i StartStop(jeśli jest wyłączony), Dynamic odpala S.

3 godziny temu, Koalakm napisał:

a z tym sie raczej nie zgodze. W innej dyskusji uustalilismy ze jazda ekonomiczna generuje mniej sadzy wiec na moje jazda ekonomiczna wydluża żywotnosc DPF.

Znam dyskusje, a fakty są takie, że auta autostradowe mają DPFy w lepszym, stanie niż użytkowane miejsko. 
Temat umarł, bo uparłeś się przy swoim. :) Więc nie ustalono, tylko ustaliłeś ;) 
Fakt powstawania sadzy wynika z reakcji niepełnego spalania paliwa przy małej ilości tlenu. Przy niskich obrotach(najlepiej w D/E bez redukcji) masz mocno podlewany ropką silnik, żeby przy dużym obciążeniu(wysoki bieg) mógł przyspieszać.
Niskie obroty, niskie ciśnienia. Turbo nie pracuje = mało tlenu -> dużo sadzy.

Sugerowanie się poziomem spalania, wynikającego ze stylu jazdy, jako wskaźnik ilości powstającej sadzy jest mylne, bo nie uwzględnia parametrów pracy silnika.
Gdybyś mówił o ilości powstającego CO2, masz 100% racji. Sadza to co innego.
Natomiast jazda ekonomiczna to szerokie pojęcie, głownie jazdy na niskich obrotach. Lecz nie jest to tylko 1200 obrotów w mieście. Przy 160km/h mamy na 7 biegu ok 2000 obrotów i spalanie 6-7l/100. Oba przypadki są ekonomiczne natomiast chyba przyznasz że warunki pracy silnika zupełnie inne?
Koniec OFFTOPU

Edytowane przez M4R1O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...