Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tryby jazdy efficnecy, dynamic itp - glownie s-tronic


Koalakm

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, M4R1O napisał:

Zależy gdzie się mieszka, u mnie nie jest płasko, a na wolnym kole można się toczyć z górki :P 
 

Oczywiście zapomniałem o tym dodać, że ważne gdzie się jeździ. Ja sprawdzałem dojazdy do pracy gdzie ruch też jest trzeba przyspieszać hamować itp. To z wolnym kołem 0,5-1 litra na 100 km większe zużycie. W takich warunkach hamowanie silnikiem daje lepsze efekty, a i skrzynia się się rozłącza i załącza w ogóle, że nie wspomnę o rzadszym hamowaniu.  W innych warunkach autostradowych górach może ma to sens tak jak piszesz. W każdym razie na moich codziennych 70 km nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, vvalery napisał:

Oczywiście zapomniałem o tym dodać, że ważne gdzie się jeździ. Ja sprawdzałem dojazdy do pracy gdzie ruch też jest trzeba przyspieszać hamować itp. To z wolnym kołem 0,5-1 litra na 100 km większe zużycie. W takich warunkach hamowanie silnikiem daje lepsze efekty, a i skrzynia się się rozłącza i załącza w ogóle, że nie wspomnę o rzadszym hamowaniu.  W innych warunkach autostradowych górach może ma to sens tak jak piszesz. W każdym razie na moich codziennych 70 km nie.

hmm, nie rozumiem jak moze wolne kolo podwyzszac spalanie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zależy to od tego, jakie odcinki pokonujesz. Myślę, że jadąc jeden długi odcinek ze stałą prędkością (tempomat), auto spali mniej niż gdy wolne koło cały czas jest aktywowane i deaktywowane, co trochę przyśpieszając tym i tracąc prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Koalakm napisał:

hmm, nie rozumiem jak moze wolne kolo podwyzszac spalanie...?

Normalnie, jak zdejmiesz nogę z gazu na biegu zużycie jest zero a na wolnym kole nie !!! Tak jakbyś jeździł na luzie gdzie zużycie zawsze jest wykazywane poniżej 1L a na biegu zero jak zdejmiesz nogę z gazu. Dojeżdżając do rond zawsze jadę bez gazu i wskaźnik zużycia na zero (zielony), natomiast na wolnym kole nie i trzeba hamować w obydwu przypadkach.

Edytowane przez vvalery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Pewnie zależy to od tego, jakie odcinki pokonujesz. Myślę, że jadąc jeden długi odcinek ze stałą prędkością (tempomat), auto spali mniej niż gdy wolne koło cały czas jest aktywowane i deaktywowane, co trochę przyśpieszając tym i tracąc prędkość.

to nie jest dobry przyklad ;) wolnego kola nie wykorzystuje sie raczej na autostradzie jadac ze stala predkoscia.

Godzinę temu, vvalery napisał:

Normalnie, jak zdejmiesz nogę z gazu na biegu zużycie jest zero a na wolnym kole nie !!! Tak jakbyś jeździł na luzie gdzie zużycie zawsze jest wykazywane poniżej 1L a na biegu zero jak zdejmiesz nogę z gazu. Dojeżdżając do rond zawsze jadę bez gazu i wskaźnik zużycia na zero (zielony), natomiast na wolnym kole nie i trzeba hamować w obydwu przypadkach.

no w sumie cos w tym jest!! :) 

Jedynie mozna rozwazac ze, jak jade nie wiem 90km/h i widze skrzyzowanie (zreszta ten syustem eco mi podpowiada ikonka "zdejmij noge z gazu") puszczam gaz i auto sie toczy do skrzyzowania. Jak nie bede mial wolnego kola aktywowanego to wtedy tak jak napisales puszczajac gaz bedzie hamowanie silnikiem i auto szybko wyhamuje predkosc = pokona zdecydowanie mniejszy dystans (czyli wiecej czasu bede musial jezdzic "na gazie").

W sumie bede musial to przetestowac jakos :) Choc tak mysle - zawsze lubie powolywac sie na inzynierow z audi ;) -  to raczej wymyslili ten caly system dla oszczednosci...

ahh i jeszcze jedna w sumie wazna rzecz o ktorej warto wspomniec.

Czy system wolnego kola dziala tez w autach ktore nie maja ACC i kamery? Bo byc moze tam dzialaja inaczej. Jak masz ACC i kamere to wolne kolo jest bym powiedzial dosc iteligetne tzn. jedziesz 90km/h widzisz skrzyzowanie puszczasz gaz , zalacza sie wolne kolo, jednak jesli przed toba (kawalek dalej) na przyklad bedzie auto to wolne kolo sie rozlaczy podczas zblizania do pojazdu zebys nie musial tak hamowac, lub jak bedziesz zblizal sie do skrzyzowania majac jeszcze za duza predkosc, takze zacznie hamowac silnikiem.

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Koalakm napisał:

to nie jest dobry przyklad ;) wolnego kola nie wykorzystuje sie raczej na autostradzie jadac ze stala predkoscia.

 

Nigdzie nie napisałem że autostradą. Długi odcinek ze stałą prędkością nie jest automatycznie autostradą:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał:

Nigdzie nie napisałem że autostradą. Długi odcinek ze stałą prędkością nie jest automatycznie autostradą

no tak racja, tyle ze stala predkosc raczej nie pozwoli na zalaczanie wolnego kola... no chyba ze celowo jakos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Koalakm napisał:

to nie jest dobry przyklad ;) wolnego kola nie wykorzystuje sie raczej na autostradzie jadac ze stala predkoscia.

no w sumie cos w tym jest!! :) 

Jedynie mozna rozwazac ze, jak jade nie wiem 90km/h i widze skrzyzowanie (zreszta ten syustem eco mi podpowiada ikonka "zdejmij noge z gazu") puszczam gaz i auto sie toczy do skrzyzowania. Jak nie bede mial wolnego kola aktywowanego to wtedy tak jak napisales puszczajac gaz bedzie hamowanie silnikiem i auto szybko wyhamuje predkosc = pokona zdecydowanie mniejszy dystans (czyli wiecej czasu bede musial jezdzic "na gazie").

W sumie bede musial to przetestowac jakos :) Choc tak mysle - zawsze lubie powolywac sie na inzynierow z audi ;) -  to raczej wymyslili ten caly system dla oszczednosci...

ahh i jeszcze jedna w sumie wazna rzecz o ktorej warto wspomniec.

Czy system wolnego kola dziala tez w autach ktore nie maja ACC i kamery? Bo byc moze tam dzialaja inaczej. Jak masz ACC i kamere to wolne kolo jest bym powiedzial dosc iteligetne tzn. jedziesz 90km/h widzisz skrzyzowanie puszczasz gaz , zalacza sie wolne kolo, jednak jesli przed toba (kawalek dalej) na przyklad bedzie auto to wolne kolo sie rozlaczy podczas zblizania do pojazdu zebys nie musial tak hamowac, lub jak bedziesz zblizal sie do skrzyzowania majac jeszcze za duza predkosc, takze zacznie hamowac silnikiem.

Auto mam w pełni wyposażone, brak tylko szyberdachu. :-)  Nigdy mi się nie udało dojechać na wolnym kole, żeby nie hamować do innego pojazdu ronda czy krzyżówki, bo za mną ktoś jedzie i nie chcę się wlec na dość ruchliwej drodze. Przy hamowaniu silnikiem nie muszę hamować hamulcem i tu trafiam bezbłędnie :-). W takich przypadkach możesz mi wierzyć wolne koło nic nie daje. Tak jak pisał Muskel, jak nikogo nie ma można wszystko widzieć i przewidzieć oraz się wlec to pewnie ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś się przyglądnąłem i rzeczywiście na Dynamicu w trybie D żeglowanie też się włącza, nie włącza się tylko w trybie S. Co do hamowania silnikiem to przecież w razie potrzeby odpowiednio wcześniej wystarczy tylko musnąć hamulec i wolne koło się wyłącza i hamuje silnikiem, jak jadę z górki to wolne koło też samo się wyłącza więc nie widzę potrzeby jego deaktywacji jeśli tylko nie wpływa to na żywotność skrzyni czy sprzęgła.

W niektórych przypadkach myślę że można z żeglowaniem jeździć oszczędniej, a przy umiejętnym używaniu na pewno samochód z nim nie pali więcej.

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, MiruK napisał:

Dziś się przyglądnąłem i rzeczywiście na Dynamicu w trybie D żeglowanie też się włącza, nie włącza się tylko w trybie S. Co do hamowania silnikiem to przecież w razie potrzeby odpowiednio wcześniej wystarczy tylko musnąć hamulec i wolne koło się wyłącza i hamuje silnikiem, jak jadę z górki to wolne koło też samo się wyłącza więc nie widzę potrzeby jego deaktywacji jeśli tylko nie wpływa to na żywotność skrzyni czy sprzęgła.

W niektórych przypadkach myślę że można z żeglowaniem jeździć oszczędniej, a przy umiejętnym używaniu na pewno samochód z nim nie pali więcej.

MiruK można, w zależności od warunków. Zastanawia mnie jednak inna rzecz. Jak wpływa na żywotność skrzyni biegów jej ciągłe rozłączanie i załączanie ? Jadąc starą czwórką codziennie do pracy powiedzmy Rzeszów - Dębica nie zaoszczędziłem nic mając włączone wolne koło, natomiast po jego wyłączeniu zużycie spadło o ponad 0,5l/100km.

Edytowane przez vvalery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2023 o 20:56, Muskel1 napisał(a):

W MMI. 

Możesz mi podpowiedzieć w którym miejscu w MMI jest ta opcja bo szukałem i nie mogę znaleźć.

Edytowane przez michał69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2023 o 10:25, michał69 napisał(a):

Możesz mi podpowiedzieć w którym miejscu w MMI jest tani szukałem i nie mogę znaleźć.

Jest napisane w instrukcji obsługi. 

Screenshot_20230416_210525_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak wygląda opcja dodania trybu Effcinecy do auta z USA jest to możliwe?. Auto mam po konwersji brak tylko tego trybu nadal. Ewentualnie jak to wygląda jakie koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...