Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TDI B6 AVF 130KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Mam problem z autem. Po przejechaniu kilku kilometrow jak auto dobrze sie zagrzeje, to po zgaszeniu nie moge wogole, albo bardzo ciezko odpalic. Rozrusznik kreci a reakcji brak. 

Na chwile obecna co robilem to tak:

Bledow w sterowniku brak. 

Odpiecie czujnika temperatury nic nie daje. 

Filtr paliwa wymienilem na nowy i nic to nie dalo. 

Powierza w ukladzie paliwowym nie ma ( zalozylem przezroczyste przewody) 

Pompa w zbiorniku daje 0.6 bara

Przełacznik światel odpinałem przed paleniem i tez nic nie dało. 

Przepraszam jezeli temat byl poruszany ale naprawde chyba juz caly internet przeszukałem  tym problemem. 

Silniku grupa 13, 18, 23 wszystkie parametry w normie. 

 

Na zimnym silniku czy tam lekko cieplym odpala od strzala. W mrozy odpalal od strzala. Tylko na dobrze zagrzanym robia sie cyrki... 

 

Moze ktoś pomoże? Co moge jeszcze sprawdzić? Pome tamdemowa? 

 

Opublikowano

Ciśnienie paliwa na tandem pompie możesz zmierzyć manometrem jak silnik pracuje. Podstaw pewny czujnik wałka rozrządu, kostka stacyjki do sprawdzenia a najlepiej do wymiany.

Opublikowano

Mnie to wygląda na czujnik położenia wału , po rozgrzaniu silnika głupieje. Tylko dlaczego brak błędów ? :mysli:

Opublikowano

Mysle ze stacyjka odpada bo na zimym silniku odpala za kazdym razem. Co do pompy damdemowej nie mam jak zmierzyc cisnienia ( brak odpowiedniego zegaru). 

Mam juz duga pompe tamdemowa i nie wiem czy brac sie za wymiane czy moze ten czujnik walu wymienic? 

Wydaje mi sie ze lekka poprawa w odpaleniu jest na goracym jak przewod od powrotu zacisne szczypcami, wtedy jakos silnik zaskakuje.  Myslalem tez o czujniku g81 od temperatury paliwa ale czy on mialby jakis na to wplyw? 

Opublikowano

Ciekawe czy by coś komp pokazał w momencie rozgrzania silnika przy próbie odpalenia ?

Opublikowano

Przy kreceniu na goracym nic nie pokazuje. Chyba ze cos konkretnego na kompie vagiem sprawdzic? 

Opublikowano

Przy kreceniu na goracym nic nie pokazuje. Chyba ze cos konkretnego na kompie vagiem sprawdzic? 

W silniku grupa 018 przed kreceniem wszystkie wtryski status 0 przy kreceniu  pojawiaja sie wszędzie 2 a jak juz zaczyna lapac to jest troche 4 i troche 6 jak juz odpali to znowu wszedzie sa 0

Opublikowano

Sprawdz czy przy kręceniu na rozgrzanym widzi obroty silnika. Kanał 001?

Jak juz odpali to chodzi normalnie?

Spróbuj nie z odpiętym włącznikiem świateł tylko z włączonymi światłami.

Opublikowano
19 minut temu, nadybek napisał:

Sprawdz czy przy kręceniu na rozgrzanym widzi obroty silnika. Kanał 001?

Jak juz odpali to chodzi normalnie?

Spróbuj nie z odpiętym włącznikiem świateł tylko z włączonymi światłami.

Probowalem bez wlacznika i na swiatlach i to samo. Jak odpali chodzi normalnie. Obroty podczas krecenia ma 245 na vagu. 

Opublikowano (edytowane)

Na gorącym silniku jak złapie temperaturę to jest duży problem z odpaleniem. Moim zdaniem winna jest temu pompa tandemowa, która chyba rozszczlenia się od temperatury. Gdy zablokuje przewód powrotny paliwa to problemu z odpaleniem praktycznie nie ma, odpala za każdym razem, bez tej 'blokady' odpali po długim kręceniu albo w ogóle.

Na początku myślałem że może paliwo się cofa, ale gdyby tak było to i na zimnym silniku byłby problem z odpaleniem.

Na kompie błędów brak.

Jak myślicie, moje domniemanie o pompie tandemowej ma rację bytu?

Jutro zajmę się wyciąganiem owej pompy i podmianką na inna. Na coś powinienem zwrócić szczególną uwagę podczas demontażu i montażu pompy?

Edytowane przez paweeel822
Opublikowano (edytowane)

Czesc paliwowa pompy jest na uszczelniaczu. Nie przybywa Ci oleju? Nie pachnie olej na bagnecie ropą? Możesz włożyć patyczek do uszu w króciec podcisnienia i nim tam pomiziać, troche ponaciskac. Jest tam zaworek zwrotny. Jak patyczek bedzie pachniał ropą to uszczelniacz powiedział papa.

Jak to pompa luka to moze paliwo wyciekac z dekla czesci paliwowej. Przewaznie cieknie na krociec wody z tylu glowicy przez co puchnie. Musisz wsadzić tam łapkę i zobaczyc czy guma nie spuchła.

Na allegro są zestawy uszczelek. Może warto spróbować? Pompy "regenerowane" maja tylko uszczelki wymienione. Jak sie zdecydujesz na wymianę uszczelnień  i masz pompe luka to polecam ta czarna pokrywe oddać do planowania bo zawsze jest zwichrowana.

Jak bedziesz wymieniał pompe to tylko na boscha najlepiej pompa z numerem 209Q lub nowa pierburg lub borsehung. Do tego potrzebujesz metalową uszczelkę. Przy nowej pompie warto przez króciec podciśnienia wlać 1ml świeżego oleju i nią trochę pokręcić w prawo

Po odkreceniu pompy warto palcem pomacać czy ostatnia pokrywa panewki wałka rozrządu jest idealnie wyrównana do głowicy bo inaczej cieknie tam olej.

Chyba tyle.

Edytowane przez nadybek
Opublikowano
2 godziny temu, nadybek napisał:

Czesc paliwowa pompy jest na uszczelniaczu. Nie przybywa Ci oleju? Nie pachnie olej na bagnecie ropą? Możesz włożyć patyczek do uszu w króciec podcisnienia i nim tam pomiziać, troche ponaciskac. Jest tam zaworek zwrotny. Jak patyczek bedzie pachniał ropą to uszczelniacz powiedział papa.

Jak to pompa luka to moze paliwo wyciekac z dekla czesci paliwowej. Przewaznie cieknie na krociec wody z tylu glowicy przez co puchnie. Musisz wsadzić tam łapkę i zobaczyc czy guma nie spuchła.

Na allegro są zestawy uszczelek. Może warto spróbować? Pompy "regenerowane" maja tylko uszczelki wymienione. Jak sie zdecydujesz na wymianę uszczelnień  i masz pompe luka to polecam ta czarna pokrywe oddać do planowania bo zawsze jest zwichrowana.

Jak bedziesz wymieniał pompe to tylko na boscha najlepiej pompa z numerem 209Q lub nowa pierburg lub borsehung. Do tego potrzebujesz metalową uszczelkę. Przy nowej pompie warto przez króciec podciśnienia wlać 1ml świeżego oleju i nią trochę pokręcić w prawo

Po odkreceniu pompy warto palcem pomacać czy ostatnia pokrywa panewki wałka rozrządu jest idealnie wyrównana do głowicy bo inaczej cieknie tam olej.

Chyba tyle.

Więc tak, oleju nie przybywa, na bagnecie nie pachnie ropą. W podciśnieniu czysto.

Na pewno pompa która jest założona to LUK bo już raz kiedyś uszczelniałem ten krócieć od podciśnienia.

Co do tej pompy to wycieków z niej nie widać. Wydaje mi się po prostu daje za małe ciśnienie na gorącym silniku i dlatego pomaga tylko zaciśnięcie przewodu od przelewu bo wtedy nie ma gdzie paliwo uciec, albo jakiś zawór zwrotny który powinien trzymać ciśnienie w samej pompie już nie trzyma, ale nie wiem czy takowy w ogóle w tych pompach jest.

Nową pompe którą już mam ( używkę ) niestety też jest to LUK z tym że już poprawiony bo króciec od podciśnienia jest plastikowy i chyba w razie czego wykręcany więc problemu z podciśnieniem nie powinno być. Niestety na szybko nie znalazłem nigdzie Boscha. 

Opublikowano (edytowane)

W pompie jest jeszcze zaworek utrzymujacy wewnatrz 1 bar. 

Zanim ja zdemontujesz to warto zmierzyc cisnienie paliwa ale ciezko wykrecic zaslepke do pomiaru.

Z drugiej strony jak juz masz 2 pompe to na probe warto ja wrzucic.

Edytowane przez nadybek
Opublikowano
18 minut temu, nadybek napisał:

W pompie jest jeszcze zaworek utrzymujacy wewnatrz 1 bar. 

Zanim ja zdemontujesz to warto zmierzyc cisnienie paliwa ale ciezko wykrecic zaslepke do pomiaru.

Z drugiej strony jak juz masz 2 pompe to na probe warto ja wrzucic.

A gdzie ten zaworek utrzymujący 1bar sie znajduje? Bez demontarzu pompy da sie go wykrecic czy cos? 

Opublikowano

Bez demontażu nie da rady. W luku chyba jest w kroccu powrotnym. W boschu jest pod brokiem na imbus przy kroccu.

Krociec jak i brok sa wkrecone na klej.

Opublikowano

Wiec tak. 

Dzis wymienilem pompe tamdemowa, poprawy brak, jest tak jak bylo. 

Wymienilem czujnik walka rozrzadu i tez poprawy brak. Odziwo bez podlaczonego czujnika walka rozrzadu auto i tak odpalalo, ale oczywiscie nie na goracym... 

Wymienilem tez zaworek na filtrze paliwa i zalozylem zaworek zwrotny. Nic to nie dalo. 

Juz nie wiem co to moze byc. 

Moze glowica peknieta czy pompki padly, nie wiem... Niby na vagu wszysykie parametry pompowtryskow sa w normie. 

Jutro wymienie czujnik walu i jak to nie pomoze no to nie wiem juz co to moze być.

Kończą mi sie juz pomysły. 

Ostatni pomysł moj to czujnik wału a jak to nie pomoze to paliwo spuszczam ze zbiornika i wleje "lepszego"

Opublikowano

Za niskie obroty przy rozruchu, powinno być minimum 320

Opublikowano
50 minut temu, Dev napisał:

Za niskie obroty przy rozruchu, powinno być minimum 320

No dobra, to czemu na zimnym czy tam nie dogrzanym silniku odpala?  Przeciez na zimnym jeszcze mniejsze obroty sa. A na rozgrzanym gdy wypne kostke od temperatury plynu to przeciez symuluje wtedy ze jest mroz i chyba powinien zagadac a nie gada... ? 

Opublikowano

gdy silnik jest zimny ECU podaje paliwo od razu

gdy silnik jest ciepły ECU poda paliwo dopiero gdy silnik osiągnie określone obroty

ja bym zmienił dawki startowe

Opublikowano
13 minut temu, Dev napisał:

gdy silnik jest zimny ECU podaje paliwo od razu

gdy silnik jest ciepły ECU poda paliwo dopiero gdy silnik osiągnie określone obroty

ja bym zmienił dawki startowe

No tak ja to rozumiem. Ale gdy odepne czujnik od plynu chlodzacego to ecu "mysli" Ze jest zimno, no chyba ze sie myle....

Dawki startowe to tylko mapa? Czy da rade zwyklym vagiem? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...