Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pękł przewód ciśnieniowy pompa - wtrysk - jaka mogła być przyczyna ?


pawelwor

Rekomendowane odpowiedzi

Co moze byc przyczyna pekniecia przewodu cisnieniowego pompa-wtrysk? Pekl jadac z predkoscia 160-170 (kolo 4000obr). Nadmieniam, ze w turbosprezarce podobno zacinaja sie kierownice, lub cos tam z nia nie tak. Egr zaslepiony przy wejsciu i wyjsciu. Reszta sprawna (mam nadzieje). Vag-brak i jesli nikt nie pomoze z tym to nie jest odpowiedz ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To aluminium to raczej nie pordzewieje tak, żeby pękło.

Czy możliwe jest, że to przez turbo, tzn. cisnąłem do tych 4000 obr/min, turbo nie wtłoczyło odpowiedniej ilości powietrza, więc komputer kazał podać wiekszą ilość paliwa i wiadomo... Taką teorię usłyszałem dzisiaj i prosiłbym o jej potwierdzenie lub obalenie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, tzn. cisnąłem do tych 4000 obr/min, turbo nie wtłoczyło odpowiedniej ilości powietrza, więc komputer kazał podać wiekszą ilość paliwa i wiadomo... Taką teorię usłyszałem dzisiaj i prosiłbym o jej potwierdzenie lub obalenie :wink4:

Obalam-bzdura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być kilka....

1.Słaby przewód-mało prawdopodobne.

2.Zapieczona końcówka wtrysku-wtedy wtrysk stawia duży opór w przewodzie jest duże ciśnienie i pęka.

3. Źle wyregulowany wtrysk- ustawione ma za wysokie ciśnienie przepuszczania paliwa-skutek ten sam co pkt. 2

Tyle wiem z własnego doświadczenia z dieslami w maszynach rolniczych...i są to też maszyny oparte na pompie rotacyjnej takiej jak w naszych AFN-ach

Ja bym kupił nowy przewód i wykręcił wtrysk i dał do sprawdzenia, a jeśli z tym okaże się coś nie tak to następnie dałbym pozostałe 3. Do sprawdzenia możesz dać gdziekolwiek...to proste zadanie więc nie ma obawy że ktoś Ci coś popsuje:) Znam kilka punktów w okolicy gdzie Ci to zrobią za 10 zl od sztuki:) jak coś to pisz na PW. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmęczenie materiału pod wpływem dziesiątków lub setek milionów czykli obciążenia pulsującym ciśnieniem hydrodynamicznym. Kłania się teoria zmęczeniowej wytrzymałości materiałów, np. podręczniki guru polskiej nauki w tej dziedzinie prof. Stanisława Kocańdy z WAT (członka PAN).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee ok wystarczy, myślałem, że jest jakaś prosta odpowiedź na to :gwizdanie: dzięki :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...