Skocz do zawartości
IGNOROWANY

słabe hamulce, delikatnie trzymają na luzie


Tom3k007

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

mam irytujący problemy z hamulcami (nie znam się na hamulcach może jakieś podstawy to tyle):

1. Wydaję mi się że za słabo hamują, muszę dość mocno wciskać żeby samochód w miarę hamował

2. Gdy jeżdżę i zatrzymuje się to lekko trzymają hamulce, jak jest minimalny spadek to samochód stoi jak jest trochę większy to powoli się toczy ale inne auta szybciej zaczynają się staczać, jak po równym toczę się bardzo powoli to jak jest blisko zatrzymania to bez wciskania hamulca zatrzyma się szybciej niż powinien i czuć ze to hamulce łapią.

3. Spróbowałem po jeździe już pod domem na postoju wcisnąć hamulec mocno to tak powoli się zapadał coraz głębiej do pewnego momentu i po odpuszczeniu i poczekaniu chwilę delikatnie ciężej było mu ruszyć i delikatnie tocząc się sam minimalnie hamował. Pedał zaczyna "brać" już od samej góry, dosłownie wcisnę 1 cm i już czuć delikatnie że hamuje.

4. Gdy zaparkuję, wyłączę silnik, wrzucę bieg i puszcze hamulec to słyszę skrzypienie klocka o tarczę, gdy poruszę samochodem to samo, a po jeździe gdy sprawdzałem ręką temperaturę w miejscu piast przednich to były bardzo ciepłe, dało się dotknąć ale dość gorące (felgi stalowe zimowe) 

5. Przy ruszaniu słychać metaliczne pukniecie, raczej ciche ale słyszalne, jadąc 20km/h i hamując również słuchać takie samo pukniecie
Robię ok 11 tyś km rocznie z przodu tarcze i klocki dwa lata temu zmieniane były na TRW.
Z tylu zmieniane były klocki same (rok temu ATE) i mechanik założył zestaw naprawczy bo prawy tylny tłoczek miał uszkodzoną gumę
Jesienią 21 roku wymieniany był płyn ale z tyłu nie dało się odkręcić wiec tylko na przodzie mechanik zmieniał..

 

Chciałbym się dowiedzieć od czego zacząć lub co może być przyczyną takiego zachowania? Wyczytałem tutaj w poprzednich tematach że ezektor można sprawdzić (kiedyś czytałem że ma on jakieś powiazanie z hamulcami ale nie pamiętam dokładnie jakie). Zaciski pewnie do sprawdzenia ? 

 

Edytowane przez Tom3k007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ubywa Ci płynu ?? Bo to, że pedał się zapada jak piszesz w pkt.3 to oznaka nieszczelności.

Kolejna sprawa ciekawe jak mechanik wymienił płyn jak nie odkręcił odpowietrzników w tylnych zaciskach, warto było by porządnie odpowietrzyć układ i wtedy zobaczyć co i jak.

Oczywiście mogą być zapieczone prowadnice w zaciskach.

Edytowane przez Elhape
literówka
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może kupić nowe zaciski na tył skoro odpowietrzników się nie da odkręcić i oddać do zamontowania, układ żeby sprawdzili i wymienili i odpowietrzyli dokładnie układ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ruszał tyłu to może być zapowietrzony układ. A jak wyglądają przewody elastyczne. Pewnie nie najlepiej po tylu latach. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczne objawy lekkiego 'trzymania' koła oraz powolnego zapadania sie pedału przy bardzo mocnym wciśnięciu - przyczyna to zastane tłoczki (pękła gumka i złapała rdza) + zapowietrzony układ. Ewentualnie jeszcze przewody elastyczne jak wyżej wspomniał kolega. Wymien te zaciski z tyłu i odpowietrz cały układ (a nie połowę...). Jeżeli dalej będzie trzymać to wymień przewody elastyczne. Jeżeli masz wątplikości co do tego czy jest ok czy nie to pojedź na SKP i poproś o sprawdzenie hamulców (zwróć uwagę na opory toczenia - jeżeli jakieś koło będzie 'trzymać' to będzie widać)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie wszystkie zaciski do sprawdzenia czy pracują prawidłowo , płyn do wymiany i oczywiście odpowietrzenie zapewne kilkukrotne,

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba od razu wymieniać zacisków z powodu problemów z odkręceniem odpowietrznika. Oczywiście trzeba kupić nowe odpowietrzniki i trochę się pomęczyć ;) Ale dla chcącego nic trudnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak ale nowe to nowe, to teraz pytanie jakie te zaciski kupić? W etce nie ma nr kompletnych zacisków, są poszczególne elementy zacisku, no i jakiej firmy bo na pewno nie NTY :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień klasycznie na 320/288 i bedziesz zadowolony na 110%. Kwestia czy masz kasę na to i chcesz. Na forum są gotowe zestawy p&p po regeneracji / sam mam taki i sobie chwalę/. Nowy płyn i kilkukrotne odpowietrzenie i bedą hamować jak trzeba.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale nowe przeważnie są gorsze niż naprawione oryginalne. No chyba, że nowe mają być oryginalne ;)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to nie jest egzemplarz, w który warto ładować pieniądze/dokładać modyfikacje, mam inną inwestycję na głowie i gdyby nie to to pewnie już poruszałbym się jakąś zadbaną b8 lub c7:kwasny: No ale jest inny priorytet niż samochód, poza tym to moje pierwsze auto, i byłem młody i głupi że wybrałem akurat ten egzemplarz.

Dlatego chciałbym po prostu zrobić to tak żeby hamował jak fabryka, wiec wiem że mam na pewno do wymiany tylne zaciski(i wtedy odpowietrzenie z wymianą plynu i sprawdzenie przewodów) i teraz pytanie, wiem że można regenerować i tak byłoby najlepiej, ale taka regeneracja raczej nie trwa jeden dzień a mi zależy na tym żeby kupić pojechać rano do mechanika bo mam go po drodze do pracy i wracając z pracy odebrać zrobione auto, po prostu jest mi potrzebne, da się jakoś ogarnąć zregenerowane zaciski i np odesłać swoje stare po demontażu ? Jeśli nie to jakie rozsądne firmy zacisków są polecane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...