Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tuning na 200km AVF


Inte

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry mam pytanie

Planuję zrobić chip tuning na 210km w 1.9 TDI AVF 

Turbo hybryda pompowtryski AL ale nie wiem jaki dobrać intercooler żeby nie był za duży ?

Doradzicie coś ?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołóż prawy seryjny np. z BRD 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2022 o 15:53, Lu-Gi napisał:

Dołóż prawy seryjny np. z BRD 

A sprzęgło wytrzyma ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Inte napisał:

A sprzęgło wytrzyma ? 

Jo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2022 o 15:53, Lu-Gi napisał:

Dołóż prawy seryjny np. z BRD 

czyli proponujesz IC z BRD po prawo i lewy ori te dwa i nie robić frontu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jeden lewy obsługuje tak max do 180km. Więc jak się dołoży prawy brd to spokojnie się 200 przekroczy i nie będzie problemów a będzie jak oryginał. Nie ma sensu modzic centralnego, z resztą dla mnie też średni sens jest dłubać na 200+ AVFa ale to już każdy robi jak uważa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym wolał jeden ale za to większy intercooler ?

A czemu średni sens ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo koszta rosną lawinowo i dużo rzeźby, żeby zmieścić przed belką zderzaka coś sensownego.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od BRD  170 km nie jest większy nisz od AVF 130 km

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lu-Gi napisał:

Brd ma dwa a avf jeden 

A masz jakiś schemat jak to wygląda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jakieś wydajniejsze pompowtryski w 1.9 niż AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Inte napisał:

Są jakieś wydajniejsze pompowtryski w 1.9 niż AL

seryjnie to nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2022 o 19:49, Inte napisał:

A sprzęgło wytrzyma ? 

 

 

Zależy jak tuner poprowadzi moment ale raczej nastawiaj się że nie wytrzyma.

W dniu 31.03.2022 o 21:39, Lu-Gi napisał:

Sam jeden lewy obsługuje tak max do 180km. Więc jak się dołoży prawy brd to spokojnie się 200 przekroczy i nie będzie problemów a będzie jak oryginał. Nie ma sensu modzic centralnego, z resztą dla mnie też średni sens jest dłubać na 200+ AVFa ale to już każdy robi jak uważa 

Nie wypisuj bzdur, ten seryjny radiatorek to serie ma problem okiełznać w ryzach a Ty piszesz o 180 km( kilometrach??) - 180KM. Będą ogromne problemy z chłodzeniem.

@Intenie dupc się w boczny intercooler bo to niewiele da a koszta podobne, szukaj używek fmic i go załóż, trochę jest podcinania ale to jest od wewnątrz i w niczym nie przeszkadza, jeśli interesują Ciebie temperatury w dolocie to na moim opisie samochodu chyba na 4. stronie jest porównanie seryjnego do fmic, jednego z mniejszych. Różnice to około 50 stopni. 

Odpuść hybrydę... 

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ivanek napisał:

Zależy jak tuner poprowadzi moment ale raczej nastawiaj się że nie wytrzyma.

Nie wypisuj bzdur, ten seryjny radiatorek to serie ma problem okiełznać w ryzach a Ty piszesz o 180 km( kilometrach??) - 180KM. Będą ogromne problemy z chłodzeniem.

@Intenie dupc się w boczny intercooler bo to niewiele da a koszta podobne, szukaj używek fmic i go załóż, trochę jest podcinania ale to jest od wewnątrz i w niczym nie przeszkadza, jeśli interesują Ciebie temperatury w dolocie to na moim opisie samochodu chyba na 4. stronie jest porównanie seryjnego do fmic, jednego z mniejszych. Różnice to około 50 stopni.

Sam głupot nie wypisuj, i namawiaj dalej na rzeźbę. Jakoś u mnie już od kilku lat oryginał obsługuje 170km i 395nm. I jakoś ja problemów nie mam może dlatego że mam zdrowe 1.9.  Najlepiej włożyć centralny, sztywne koło,Kevlar i hybrydę która potem będziesz cały dzień stroić. A efekt końcowy  wygląda tak że jest super mułowaty dół a później ebniecie że plobmy wypadają. Jak ktoś lubi niech robi jak uważa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Lu-Gi napisał:

Sam głupot nie wypisuj, i namawiaj dalej na rzeźbę. Jakoś u mnie już od kilku lat oryginał obsługuje 170km i 395nm. I jakoś ja problemów nie mam może dlatego że mam zdrowe 1.9.  Najlepiej włożyć centralny, sztywne koło,Kevlar i hybrydę która potem będziesz cały dzień stroić. A efekt końcowy  wygląda tak że jest super mułowaty dół a później ebniecie że plobmy wypadają. Jak ktoś lubi niech robi jak uważa. 

Myślałem że bzdury zamkniesz w jednym poście ale jednak wylewasz je dalej. 

Pisz poprawnie wielkości fizyczne to po pierwsze. 

Po drugie jeśli masz seryjny intercooler i te 170KM i 395Nm (podziel się wykresem) to założę się, że po dwóch mocniejszych depnięciach z 20% koników zdechnie, w lato to wrócisz do serii gdzie temperatury w dolocie będą 70-110*C.

Po trzecie centralny jak najbardziej ok, to zdrowsze dla silnika, 

Po czwarte sztywne koło to głupota przy ~400Nm.

Po piąte hybryda : używanym papierem też się podcierasz? 

Jeśli zastosujesz śmietnik hybrydę to efekt taki jest, dołu nie ma nic a potem jebie w napęd jak dzik. Tutaj recepta na 200KM w AVF jest bardzo prosta i przez wiele lat stosowana z pwoodzeniem ale jak ktoś pisze takie brednie co Ty to tylko zaszkodzisz drugiemu człowiekowi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ivanek napisał:

Myślałem że bzdury zamkniesz w jednym poście ale jednak wylewasz je dalej. 

Pisz poprawnie wielkości fizyczne to po pierwsze. 

Po drugie jeśli masz seryjny intercooler i te 170KM i 395Nm (podziel się wykresem) to założę się, że po dwóch mocniejszych depnięciach z 20% koników zdechnie, w lato to wrócisz do serii gdzie temperatury w dolocie będą 70-110*C.

Po trzecie centralny jak najbardziej ok, to zdrowsze dla silnika, 

Po czwarte sztywne koło to głupota przy ~400Nm.

Po piąte hybryda : używanym papierem też się podcierasz? 

Jeśli zastosujesz śmietnik hybrydę to efekt taki jest, dołu nie ma nic a potem jebie w napęd jak dzik. Tutaj recepta na 200KM w AVF jest bardzo prosta i przez wiele lat stosowana z pwoodzeniem ale jak ktoś pisze takie brednie co Ty to tylko zaszkodzisz drugiemu człowiekowi. 

Wiesz co takie rzeźbienie jest spoko,może pod remizę albo biedronkę bo ja osobiście wstydził bym się takim czyms na drogę wyjeżdżać. Chcesz mieć 200+ kupuj 3.0 a przede wszystkim Q a nie rzeźb kto kolwiek wie czego z biednego 1.9. gdybym myślał tak jak Ty to moje zdrowiutkie 1.9 nie miało by 510 nalotu gdzie takie jak Twoje wytrzyma może Twoje posiadanie a każdy następny będzie się z tym męczył. Typowa polska rzeźba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lu-Gi napisał:

Wiesz co takie rzeźbienie jest spoko,może pod remizę albo biedronkę bo ja osobiście wstydził bym się takim czyms na drogę wyjeżdżać. Chcesz mieć 200+ kupuj 3.0 a przede wszystkim Q a nie rzeźb kto kolwiek wie czego z biednego 1.9. gdybym myślał tak jak Ty to moje zdrowiutkie 1.9 nie miało by 510 nalotu gdzie takie jak Twoje wytrzyma może Twoje posiadanie a każdy następny będzie się z tym męczył. Typowa polska rzeźba. 

Kupiłem go miał 416 przebiegu, przy 420 zrobiłem mapę, obecnie 471 i ma się dobrze :) 
To kup sobie 3.0 i zrób rozrząd, to ja za te pieniądze też go zrobię i przy okazji będę mieć 320-340KM i ~550Nm :) Jeszcze coś chcesz dodać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ivanek napisał:

 

Pisz poprawnie wielkości fizyczne to po pierwsze. 

Każdy wie o co chodzi więc się już nie czepiaj głupot. 

Odnośnie 3.0 jak się kupi właśnie po flejtuchu i rzeźbiarzu to może, ale itak wyjdzie podobnie jak remont głowicy w 1.9 które w 90% tych silników mają już dawno dość a ludzie chcą z nich robić nie wiadomo co. Na krótką metę to może i się uda. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Lu-Gi napisał:

Każdy wie o co chodzi więc się już nie czepiaj głupot. 

Odnośnie 3.0 jak się kupi właśnie po flejtuchu i rzeźbiarzu to może, ale itak wyjdzie podobnie jak remont głowicy w 1.9 które w 90% tych silników mają już dawno dość a ludzie chcą z nich robić nie wiadomo co. Na krótką metę to może i się uda. Pozdrawiam. 

Jakbym kupił nawet po Tobie samochód to i tak pierwsze co bym wymieniał to rozrząd, filtry i płyny ustrojowe samochodu ;) 
Żyj dalej w przekonaniu, że włożenie FMIC to nadaje się pod remizę albo biedronkę. Ty 86 rocznik to pokolenie tuningowania calibry byle czym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...