Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej pomiar bagnet


Koozly1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowi

Może ten temat gdzieś już był ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi. 

Mam problem taki u siebie w aucie odnośnie pomiaru oleju. Olej wymieniony w lurym, mechanik zaznaczył że silnik suchy brak wycieków, nic nie wskazuje na ubytek jego (B8 2.0 177km avawnt automat)

Jak sprawdzam olej przez mmi to.mam mega wielki ubytek oleju, dosłownie minimum. W czasie jazdy minimum, na postoju jak sprawdzam jak trzeba również. Co to może być, kupić bagnet i samemu sprawdzać, nie zwracać uwagi ale wtedy będzie błąd kontrolka od oleju zapalona. Zaznaczę że od tego nie uderzyłem nigdzie miska i nie ma.wyciekow na kostce brukowej.   Pozdrawiam 

 

 

Ps https://allegro.pl/oferta/oryginal-bagnet-miarka-oleju-audi-a4-b8-aso-11502564006?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=29c92d13-baa8-4138-9729-bcdae9d5303f#  taki bagnet będzie dobry do B8 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak prawie był max wlałem nie całe 5L tak jak większość osób na grupie deklarowało. 

 

Jakoś można skasować reset oleju ? Wczoraj podniosłem maskę zapaliłem zapłon nie wyskoczyło nic na fisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile ma przejechane? od dawna masz auto? wcześniej nie brał oleju?

są informacje na forum że zdarzają się przypadki tak dużych ubytków i niestety silnik do remontu/wymiany

zweryfikuj turbo i dolot w 1 kolejności,

niestety to jest pokłosie prawdopodobnie jazdy w trybie LL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od ponad roku, przejechane ma 266 tys zalalem Castrol 5w30 LL. Wcześniej też zdarzało mi się dolewać bo na kompie wskazało ubytek oleju. Z turbo nie zauważyłem problemów ma kopa. W jaki sposób sprawdzić za pomocą vcds mogę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Koozly1 napisał:

Z turbo nie zauważyłem problemów ma kopa. W jaki sposób sprawdzić za pomocą vcds mogę ?

Trzeba manualnie ,najlepiej zajrzeć do intercoolera czy nie pływa olej.A i może dokup sobie bagnet albo olej sprawę i zrobisz kompleksowo.

Edytowane przez krzychuG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia teraz jaki.bagnet czy ten z allegro może być ? Coś polecasz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ile w ogóle zmieniasz ten olej? Ja od prawie dekady przekonany byłem do Motula ale niestety sparzyłem się i nie wiem po co na niego patrzyłem, jak zaryzykowałem jeden z najtańszych olejów Valvoline Allclimate 5W40 tak od tej pory ani się nie rusza stan na bagnecie... A na blacie 471 tys i rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagnet ja mam w b8 z vw przy zmianie oleju sprawdziłem przy zalaniu 4l i po dolaniu reszty z fabrycznym oznaczeniem, ale nawet jak będziesz miał taki że oznaczenia się nie zgodzą to zrobisz swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rzeczywiście pobiera sporo oleju to powinien być zawalony DPF.

Sprawdź wartości filtra na VCDS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Ivanek napisał:

Co ile w ogóle zmieniasz ten olej? Ja od prawie dekady przekonany byłem do Motula ale niestety sparzyłem się i nie wiem po co na niego patrzyłem, jak zaryzykowałem jeden z najtańszych olejów Valvoline Allclimate 5W40 tak od tej pory ani się nie rusza stan na bagnecie... A na blacie 471 tys i rośnie.

W tym aucie wymieniłem po zakupie pierwszy raz ok 12-14 tys wlałem jak pisałem Castrol 5w30. Ale przed zmianą oleju zauważyłem ubytek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Rabbi napisał:

Jeśli rzeczywiście pobiera sporo oleju to powinien być zawalony DPF.

Sprawdź wartości filtra na VCDS

Ostatnio często zapalał mi się ale wypalałem go w czasie jazdy za pomocą vcds. Może muszę częściej powtarzać te czynnosc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Koozly1 napisał:

Ostatnio często zapalał mi się ale wypalałem go w czasie jazdy za pomocą vcds. Może muszę częściej powtarzać te czynnosc. 

zapalanie się dpf nie jest normalne, ewidentnie coś z  dpf, być może zabity olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, więc musze  podjechać sprawdzić czy jest zabity olejem czy mogę stwierdzić za pomocą vcds ? A w jaki sposób sprawdzić wartość ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz poobserwować jak często się wypala, możesz sprawdzić kiedy ostatni raz się wypalał, stopień zapełnienia itp. Sprawdź też zawartość popiołu w oleju. Tyle, że po tym:

2 godziny temu, Koozly1 napisał:

Ostatnio często zapalał mi się ale wypalałem go w czasie jazdy za pomocą vcds. Może muszę częściej powtarzać te czynnosc. 

obstawiam, że DPF jest ostro zapchany. Jeśli nie masz wycieków, to samochód przepala olej. Turbina do sprawdzenia, jeśli OK wina leży w silniku. Tu masz podobny temat:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki zapoznam się z tym.  Sprawdzę na vcds jak wygląda podeślę wam sprawozdanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...