Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falowanie obrotów + co to za przewód przy przepustnicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym.

Mianowicie - kiedy auto się rozgrzeje do 90*C to stojąc na światłach zauważam sporadyczne falowanie obrotów, które również odczuwalne jest w postaci zwiększonych drgań.

Podsyłam filmik, jednakże niestety filmik w pełni tego problemu nieoddaje. Na filmie obroty leciutko falują (nic nie robię, nie uruchamiam żadnych świateł, nie kręcę kierownicą), a niejednokrotnie jest to porządniejszy spadek (o ok. 100 RPM).

Czy taka sytuacja jest czymś normalnym i nie ma się czym przejmować czy dzieje się coś nie tak? Np. brudna przepustnica czy jakieś lewe powietrze dostające się do dolotu?

Dodatkowo, przy bardzo pobieżnym obejrzeniu wężyków przy przepustnicy odkryłem, iż jeden z nich jest pęknięty - powiecie mi co to za wąż i czy może on być powodem falujących obrotów?

 

Obroty również jak dla mnie wolno spadają po przegazowaniu, przy czym z tego co słyszałem jest to normalna przypadłość silników 2.0 ALT.

 

Czy powodem falowania może być zatkany zawór odpowietrzający pokrywe zaworów? Jak rozpoznać objawy czy ów zawór nadaje się do wymiany?

 

278466053_1351328125383969_8661384225816502031_n (1).jpg

Edytowane przez ellukasion
Opublikowano (edytowane)

Jest to wężyk od podciśnienia sterujący gruszką od zmiennej długości dolotu (to tak w skrócie)

Wymień do na nowy. Gruszką znajduje się na kolektorze w okolicy alternatora a sam wężyk idzie przez otworki pod kolektorem.

Jak najbardziej nieszczelnosci w dolocie mogą powodować falowanie.

Aha najprościej jak cały wężyk się jeszcze nie sypie to odetnij ten ułamany kawałek na przepustnicy i osadź wężyk na nowo beż jego wymiany i też powinno być dobrze.

Edytowane przez MaTeo85
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

@MaTeo85 Pod jaką frazą szukać tego wężyka? Gdyż jak wpisuje w neta "wężyk podcisnienia audi a4" to nie znajduje nic sensownego w tej samej grubości...

Edytowane przez ellukasion
Opublikowano
11 minut temu, ellukasion napisał:

@MaTeo85 Pod jaką frazą szukać tego wężyka? Gdyż jak wpisuje w neta "wężyk podcisnienia audi a4" to nie znajduje nic sensownego w tej samej grubości...

Wężyki od podciśnienia kupisz w sklepie motoryzacyjnym na metry. Weź tylko kawałek swojego na wzór albo zmierz średnicę.

Opublikowano

Jak rozumiem, tak to wygląda oryginalnie?

AUTO-PLUS.PL

Wszystkie części do VW Audi Skoda Seat. Największy sklep VAG. Katalog po VIN. Najlepsze ceny

image.png.2825650611932e87e17ed1844be2ad9f.png

 

Opublikowano

Tylko średnica ważna.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam czy ma ktoś schemat doprowadzenia wężyka do przepustnicy,niemam go wogóle

wpietego

Opublikowano
W dniu 19.04.2022 o 07:11, MaTeo85 napisał(a):

Jest to wężyk od podciśnienia sterujący gruszką od zmiennej długości dolotu (to tak w skrócie)

Wymień do na nowy. Gruszką znajduje się na kolektorze w okolicy alternatora a sam wężyk idzie przez otworki pod kolektorem.

Jak najbardziej nieszczelnosci w dolocie mogą powodować falowanie.

Aha najprościej jak cały wężyk się jeszcze nie sypie to odetnij ten ułamany kawałek na przepustnicy i osadź wężyk na nowo beż jego wymiany i też powinno być dobrze.

Nie jest to wężyk od gruszki kolektora!🤦 To jest wężyk podciśnienia do regulatora paliwa na szynie paliwowej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...