Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z klimatyzacją


rondloo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Mój problem polega na tym że gdy odpalam auto i załącza się klimatyzacja słychać trzeszczenie jakby coś nie mogło ruszyć i po chwili ustaje i zapala się przycisk ECON. Po tym już pali się cały czas i nie ma możliwości włączenia klimatyzacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatarty kompresor klimatyzacji, przez co zerwało się sprzęgło i wydaje taki odgłos. Żeby to naprawić trzeba wymienić kompresor, skraplacz (chłodnicę klimy) osuszacz (filtr), dyszę oraz parownik, jeżeli przy demontażu przewodów klimy okaże się, że jest syf w środku. Wszystkie węże zbrojone i rurki z klimy należy wypłukać specjalnym płynem. Koszt w serwisie / warsztacie za taką przyjemność to ok. 4000 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał:

Zatarty kompresor klimatyzacji, przez co zerwało się sprzęgło i wydaje taki odgłos. Żeby to naprawić trzeba wymienić kompresor, skraplacz (chłodnicę klimy) osuszacz (filtr), dyszę oraz parownik, jeżeli przy demontażu przewodów klimy okaże się, że jest syf w środku. Wszystkie węże zbrojone i rurki z klimy należy wypłukać specjalnym płynem. Koszt w serwisie / warsztacie za taką przyjemność to ok. 4000 zł. 

Mogłyby przez to występować problemy z nawiewem? Czasem borykam się też z czymś takim że na klimatroniku ustawiam na najniższą temperaturę a od strony kierowcy leci np ciepło a reszta nawiewów normalnie na zimno

@edit 

Jeśli naprawdę jest kompresor zatarty to może to wpłynąć w jakiś sposób na cały samochód? 

Edytowane przez rondloo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może stać się wiele rzeczy. Problem z różnicą temperatur w nawiewach to wina silniczka sterującego klapami. temat wałkowany i dokładnie opisany na forum, prawdopodobnie masz błąd w klimatorniku związany z nieudaną adaptacją tego silniczka, a konkretniej potencjometru, który z czasem sie wyciera.

Co do kompresora, może tak jak w moim przypadku wywalić korbowód jednego z tłoczków przez obudowę i wybić dziurę w bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał:

Co do kompresora, może tak jak w moim przypadku wywalić korbowód jednego z tłoczków przez obudowę i wybić dziurę w bloku silnika.

Jest jakiś sposób (prócz natychmiastowej naprawy) aby uniknąć tego co napisałeś?

@edit 

Dodam że nie słychać tego aż tak bardzo tylko po odpaleniu auta w losowych przypadkach słychać dosłownie przez sekundę tryknięcie (do kilku sekund po odpaleniu zapala się ECON) zdarza się kiedy już się jechało to było też słychać. Może nie do końca sprecyzowałem problemu na początku. Może to być od tego silniczka nawiewu stamtąd to słychać czasem.

Edytowane przez rondloo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rondloo napisał:

Jest jakiś sposób (prócz natychmiastowej naprawy) aby uniknąć tego co napisałeś?

Założyc krótszy pasek z pominięciem kompresora ale jak zerwało sprzęgło to nic Ci już nie wybuchnie.

Czynnik w ogóle jest w układzie? Jak masz vcds'a to sprawdź pierwszy blok pomiarowy w climatronicu.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...