pomiarowiec Opublikowano 2 Czerwca 2022 Opublikowano 2 Czerwca 2022 (edytowane) Od czego zacząć ? Panowie choinka na desce rozdzielczej. Jakieś dziwne błędy na VCDS . Pompa ABS czujnik ABS ? Ktoś miał podobny problem ? Witam Panowie. Muszę jeszcze raz ponowić swoje ogłoszenie. Na desce choinka, auto w trybie awaryjnym. Dodaje log z błędami do wglądu. Skasowac ich nie można. Adres 01: Silnik (J623-CAHA) Plik etykiet:| 03L-906-022-CAG.clb Oznaczenie elementu SW: 03L 906 022 MR HW: 03L 906 022 B Komponent: R4 2.0l TDI H01 9978 Weryfikacja: 11H01--- Kodowanie: 0104002C18072118 Kod serwisu: WSC 45273 002 1048576 Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI03L906022MR A01011 ROD: EV_ECM20TDI03L906022HN.rod VCID: 010930039009038E05-8054 3 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 4698 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości U1113 00 [039] - - [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.] Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 6 Częstość błędu: 9 Przebieg: 273488 km Data: 2022.05.27 Czas: 17:32:35 Prędkość obrotowa silnika: 832.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 23.1 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C Temperatura powietrza zasysanego: 35 °C Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar Napięcie zacisku 30: 13.760 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 832.0 /min Prędkość pojazdu: 0.00 km/h Położenie pedału przyśpieszenia: 0.00 % Tempomat (GRA): wymagana prędkość: 0.00 km/h Cr Ctl st Sh Off Irv Lst-Bits 0-7: 4 Cr Ctl st Sh Off Rv Lst-Bits 0-7: 255 Tempomat (GRA): położenie przełącznika-Bits 0-7: 129 5168 - Sygnał czujnika wysokości / czujnik ciśnienia doładowania P1592 00 [036] - Niewiarygodny stosunek Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 273488 km Data: 2000.00.00 Czas: 00:00:00 Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 0.0 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 12 °C Temperatura powietrza zasysanego: 13 °C Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar Napięcie zacisku 30: 12.360 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 0.0 /min Prędkość pojazdu: 0.00 km/h Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 12360 mV Ciśnienie atmosferyczne: 999 hPa Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista: 839 hPa Temperatura zewnętrzna: 12.0 °C Temperatura sterownika: 16.9 °C 4123 - Napięcie odniesienia czujnika A P0641 00 [167] - przerwa MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 273488 km Data: 2022.05.27 Czas: 17:32:35 Prędkość obrotowa silnika: 831.50 /min Unormowana wartość obciążenia: 23.1 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C Temperatura powietrza zasysanego: 35 °C Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar Napięcie zacisku 30: 13.700 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 831.5 /min Prędkość pojazdu: 0.00 km/h Położenie pedału przyśpieszenia: 0.00 % Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 13700 mV Temperatura płynu chłodzącego: 79.0 °C Moc alternatora: 744.557 W Moment obrotowy silnika: 38.2 Nm Kody gotowości: 0 0 0 0 1 ------------------------------------------------------------------------------- Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet:. 8K0-907-379-V1.clb Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 379 AG HW: 8K0 907 379 AG Komponent: ESP8 front H04 0240 Weryfikacja: -------- Numer seryjny: -------------- Kodowanie: 160D00 Kod serwisu: WSC 06325 000 00000 VCID: 7EF34BFFE9F77C7678-802A 3 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 03159 - Działanie układu kontroli ciśnienia w oponach w ESP 000 - - - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 4 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 197 Przebieg: 273488 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2022.05.27 Czas: 17:39:34 Ramka zamrożona: Wartość Hex: 0x0000 Wartość Hex: 0x62A2 Wartość Hex: 0x0034 Wartość Hex: 0x0DAF Wartość Hex: 0x00FF 01314 - Sterownik silnika 013 - Odczytać pamięć usterek Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101101 Priorytet błędu: 6 Częstość błędu: 6 Wew.licznik błędów: 157 Przebieg: 273488 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2022.05.27 Czas: 17:40:59 Ramka zamrożona: Wartość Hex: 0x00C0 Wartość Hex: 0x0782 Wartość Hex: 0x0026 Wartość Hex: 0x63A6 Wartość Hex: 0x00FF 00473 - Sterownik elektrycznego hamulca postojowego (J540) 013 - Odczytać pamięć usterek Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101101 Priorytet błędu: 6 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 157 Przebieg: 273488 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2022.05.27 Czas: 17:40:59 Ramka zamrożona: Wartość Hex: 0x00C0 Wartość Hex: 0x0782 Wartość Hex: 0x0031 Wartość Hex: 0x02A6 Wartość Hex: 0x00FF Adres 53: Hamulec postojowy (J540) Plik etykiet: Brak Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 801 F HW: 8K0 907 801 F Komponent: EPB Audi B8 H06 0070 Weryfikacja: 00000003 Numer seryjny: 00000000260544 Kod serwisu: WSC 00000 000 00000 VCID: 326BAFCF6D2F6816CC-8066 Znaleziono 1 błąd: 01314 - Sterownik silnika 013 - Odczytać pamięć usterek - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11101101 Priorytet błędu: 4 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 157 Przebieg: 273488 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2022.05.27 Czas: 17:31:29 Ramka zamrożona: Napięcie: 14.00 V Zliczanie: 58 Prędkość: 0.0 km/h Wartość Hex: 0x0273 Wartość Hex: 0x0001 Wartość Hex: 0x1010 VID_20220529_104806.mp4 Edytowane 2 Czerwca 2022 przez pomiarowiec Coś tam doszło
Langista Opublikowano 2 Czerwca 2022 Opublikowano 2 Czerwca 2022 Uszkodził się czujnik ciśnienia w oponie, oddawałeś niedawno auto do serwisu? Zdejmij koła z tyłu i sprawdź, czy wiązki się nie uszkodziły.
pomiarowiec Opublikowano 2 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2022 Sprawdzałem z przodu. Z tyłu nie ruszałem. Ok będę jeszcze dzisiaj sprawdzał.
pomiarowiec Opublikowano 2 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2022 Wszystko posprawdzane. Nic nie widać żeby było przynajmniej wizualnie coś nie tak... Chyba jednak sam nic nie zdziałam. Szukać muszę jakiegoś mechanika.
Muskel1 Opublikowano 2 Czerwca 2022 Opublikowano 2 Czerwca 2022 (edytowane) Brakuje Ci napięcia odniesienia (5V) w obwodzie A (czyli na pierwszym obwodzie). Na tym obwodzie wiszą takie czujniki jak: czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik ciśnienia klimatyzacji oraz czujnik ciśnienia doładowania. Masz także zapisany błąd czujnika ciśnienia doładowania więc prawdopodobnie jest on wiinny lub okablowanie/wiązka do niego. Od tego zacznij. Edytowane 2 Czerwca 2022 przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 14 godzin temu, Langista napisał: Uszkodził się czujnik ciśnienia w oponie, oddawałeś niedawno auto do serwisu? W B8 nie ma czujników tpms w kołach. Jest tam tpms pasywny obliczany ze sterownika ABS.
pomiarowiec Opublikowano 3 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2022 A więc. Udało się pokasować prawie wszystkie błędy. Został tylko ten nieszczęsny błąd odniesienia czujnika A. A więc tak sprawdziłem miernikiem napięcie na czujniku ciśnienia doładowania. Wynosi równe 5 V. Z kolei na czujniku położenia wałka rozrządu już mam 4.20. Nie mogę wypiąć wtyczki bo jest ciężki dostęp ledwo co udało się zmierzyć, bo rozumiem jeżeli ten czujnik jest winowajcą jak go wypne to powinien zniknąć ten błąd odniesienia A? A pojawi się błąd czujnika wałka rozrządu ?
Muskel1 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 (edytowane) Gdzieś jest przerwa i dlatego podaje niewiarygodne wartości. Czujnik doładowania G31 jest podwójnym czujnikiem. Siedzi w nim także czujnik temperatury zasysanego powietrza G42. W kostce powinieneś mieć zatem 4 przewody. Uzupełnij poprawnie profil bo nie wiadaomo nawet o jakim aucie i silniku mowa. Z godnie z tym co widziałem na scanie masz silnik CAHA? Edytowane 3 Czerwca 2022 przez Muskel1 1
Muskel1 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 50 minut temu, pomiarowiec napisał: A więc. Udało się pokasować prawie wszystkie błędy. Został tylko ten nieszczęsny błąd odniesienia czujnika A. A więc tak sprawdziłem miernikiem napięcie na czujniku ciśnienia doładowania. Wynosi równe 5 V. Z kolei na czujniku położenia wałka rozrządu już mam 4.20. Nie mogę wypiąć wtyczki bo jest ciężki dostęp ledwo co udało się zmierzyć, bo rozumiem jeżeli ten czujnik jest winowajcą jak go wypne to powinien zniknąć ten błąd odniesienia A? A pojawi się błąd czujnika wałka rozrządu ? Napięcie odniesienia A powinno wynosić między 4,8 - 5,2 V 1
pomiarowiec Opublikowano 3 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2022 Silnik oczywiście 2.0 TDI Caha.
Muskel1 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Tutaj już był taki temat z tym samym problemem.
pomiarowiec Opublikowano 3 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2022 W tamtym temacie winny był sterownik elektrycznego chamulca. Wypiąłem go i dodatkowo oprócz odniesienia A pojawił się błąd odniesienia B. Wydaje mi się że to raczej nie to. Muszę bardziej prześwietlić czujniki. Dzisiaj już nie dam rady. Jutro powrócę do szukania tegoż spadku.
pomiarowiec Opublikowano 6 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2022 A więc, kuna dobrała się do wiązki silnika. Zrobiła to w taki sposób że ledwo było coś widać. Stwierdziliśmy że jest tak pokiereszowana że lepiej wymienić całą wiązke. Potrzebuje rady jaka to ma być wiązka. Mój silnik to 2.0 TDI Caha 170 koni manualna skrzynia biegów. Oczywiście sam też szukam ale może jest tutaj ktoś kto doradzi. Bądź ma taką na sprzedaż
Muskel1 Opublikowano 6 Czerwca 2022 Opublikowano 6 Czerwca 2022 Stara wiązka powinna mieć naklejkę z widocznym nr. części. 1
Gapinski Opublikowano 24 Lipca 2022 Opublikowano 24 Lipca 2022 Mam podobny problem dziś zaczeła mi szaleć kontrolka od swiec zarowych sinik nie ma mocy pojawił się komunikat TPMS i kontrolka niskiego cisnienia w oponach i skanowałem to vcds oniemiałem ile błędów 4698, 4699, 5170, 01314, 464384. jstem w szoku
Muskel1 Opublikowano 26 Lipca 2022 Opublikowano 26 Lipca 2022 (edytowane) Wrzuć pełny autoscan jako plik .txt a nie zdjęcia Edytowane 26 Lipca 2022 przez Muskel1
Gapinski Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Problem rozwiązany okazało się że padł czujnik doładowania który generuje błędy innych czujników np ABS czy kontroli trakcji gdyż jest na wspólnej szynie /światłowodzie/ tak mi to wyjaśnił serwisant koszt czujnika 230 zł diagnoza plus kodowanie czujnika 150 zł robocizna 50 zł ....a trwało to dosłownie 20 min z wymiana czujnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się