Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Seria A4 czy była w ocynku?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie pytam z ciekawości jak to wyglądało czy te auta były klepane z ocynkowanymi blachami? Wiem że poczciwa B4 miała podwójny i coś mi się obiło o uszy że B5 miało ocynk późniejsze wersję już nie? 

Jak to wygląda obecnie te nowe są w jakiś sposób zabezpieczane antykorozyjnie?

Edytowane przez FabianB
Opublikowano

Do modelu B6 były całe karoserię zatapiane w wannie z ocynkiem, który nakładano za pomocą elektrolizy. Potem już nakładano natryskowo wszystko.

Opublikowano
1 godzinę temu, Langista napisał:

Do modelu B6 były całe karoserię zatapiane w wannie z ocynkiem, który nakładano za pomocą elektrolizy. Potem już nakładano natryskowo wszystko.

Skoro tak było to dlaczego każda kolejna generacja poczynając od Audi 80' szybciej gnije od poprzedniczki?

Opublikowano

Bo  Audi 80 było już z blachy ocynkowanej, nie ocynkowanej po montażu.

Opublikowano

Rozumiem. A B5 i B6 czym się różnią bo ta druga szybciej rdzewieje?

Opublikowano

Niedbalstwem właścicieli, grubością klaru.

Opublikowano
11 minut temu, Langista napisał:

Bo  Audi 80 było już z blachy ocynkowanej, nie ocynkowanej po montażu.

Jak by tak było to  zgrzewy byłyby skorodowane.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Langista napisał:

grubością klaru.

Tak ,ale zaczynając od początku to grubość ocynku, podkładu, ilość mastyk i wosku.

A i zapomniałem o jakości stali.

 

Edytowane przez krzychuG
Opublikowano
2 godziny temu, Langista napisał:

Potem już nakładano natryskowo wszystko

Jesteś pewien że ocynk tak nakładają ?Nie chce mi się wierzyć.

Opublikowano
Godzinę temu, krzychuG napisał:

Jak by tak było to  zgrzewy byłyby skorodowane.

Dlaczego miały by być skorodowane, kiedy blacha sama w sobie była ocynkowana? Zgrzew to nie spaw.

Godzinę temu, krzychuG napisał:

Tak ,ale zaczynając od początku to grubość ocynku, podkładu, ilość mastyk i wosku.

A i zapomniałem o jakości stali.

 

Stal faktycznie spada na jakości, bo rośnie w cenie, a każdy chce zaoszczędzić gdzie się da.

57 minut temu, krzychuG napisał:

Jesteś pewien że ocynk tak nakładają ?Nie chce mi się wierzyć.

Nakładanie ocynku w sprayu to często stosowana metoda, bo jest tania. Czy skuteczna, to widać właśnie na dzisiejszych autach.

Opublikowano

Nie no nie żartuj że w fabryce spreyem ocynk nakładają, a temperatura zgrzewu jest wystarczająca żeby ocynk wręcz odparował.

Opublikowano

Wierz mi, pracowałem w tej branży, wiem jak to się robi. Można natryskowo przed lakierowaniem, można też w wannie, od czego się odchodzi bo to drogi proces. 

Opublikowano (edytowane)

Ja tam się nie bardzo znam na tym , ale powiem tak gdyby tak nakładano teraz ocyk jak nakładano na 80 to na pewno auta nie gniły by tak jak gniją teraz. Więc ja jestem w stanie uwierzyć w to że ten ocynk to jest pistoletem nanoszony jak jakaś farba.

Ps Zresztą mam taką 80 z abk pod maską  z 11 lat :wink: I wygląda znaczne lepiej niż duuużo młodsze b6.

Edytowane przez Pieterb

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...