FabianB Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 (edytowane) Witajcie pytam z ciekawości jak to wyglądało czy te auta były klepane z ocynkowanymi blachami? Wiem że poczciwa B4 miała podwójny i coś mi się obiło o uszy że B5 miało ocynk późniejsze wersję już nie? Jak to wygląda obecnie te nowe są w jakiś sposób zabezpieczane antykorozyjnie? Edytowane 3 Czerwca 2022 przez FabianB
Langista Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Do modelu B6 były całe karoserię zatapiane w wannie z ocynkiem, który nakładano za pomocą elektrolizy. Potem już nakładano natryskowo wszystko.
krzysiek_f Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 1 godzinę temu, Langista napisał: Do modelu B6 były całe karoserię zatapiane w wannie z ocynkiem, który nakładano za pomocą elektrolizy. Potem już nakładano natryskowo wszystko. Skoro tak było to dlaczego każda kolejna generacja poczynając od Audi 80' szybciej gnije od poprzedniczki?
Langista Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Bo Audi 80 było już z blachy ocynkowanej, nie ocynkowanej po montażu.
krzysiek_f Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Rozumiem. A B5 i B6 czym się różnią bo ta druga szybciej rdzewieje?
Langista Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Niedbalstwem właścicieli, grubością klaru.
krzychuG Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 11 minut temu, Langista napisał: Bo Audi 80 było już z blachy ocynkowanej, nie ocynkowanej po montażu. Jak by tak było to zgrzewy byłyby skorodowane.
krzychuG Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 (edytowane) 8 minut temu, Langista napisał: grubością klaru. Tak ,ale zaczynając od początku to grubość ocynku, podkładu, ilość mastyk i wosku. A i zapomniałem o jakości stali. Edytowane 3 Czerwca 2022 przez krzychuG
krzychuG Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 2 godziny temu, Langista napisał: Potem już nakładano natryskowo wszystko Jesteś pewien że ocynk tak nakładają ?Nie chce mi się wierzyć.
Langista Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Godzinę temu, krzychuG napisał: Jak by tak było to zgrzewy byłyby skorodowane. Dlaczego miały by być skorodowane, kiedy blacha sama w sobie była ocynkowana? Zgrzew to nie spaw. Godzinę temu, krzychuG napisał: Tak ,ale zaczynając od początku to grubość ocynku, podkładu, ilość mastyk i wosku. A i zapomniałem o jakości stali. Stal faktycznie spada na jakości, bo rośnie w cenie, a każdy chce zaoszczędzić gdzie się da. 57 minut temu, krzychuG napisał: Jesteś pewien że ocynk tak nakładają ?Nie chce mi się wierzyć. Nakładanie ocynku w sprayu to często stosowana metoda, bo jest tania. Czy skuteczna, to widać właśnie na dzisiejszych autach.
krzychuG Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Nie no nie żartuj że w fabryce spreyem ocynk nakładają, a temperatura zgrzewu jest wystarczająca żeby ocynk wręcz odparował.
Langista Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Wierz mi, pracowałem w tej branży, wiem jak to się robi. Można natryskowo przed lakierowaniem, można też w wannie, od czego się odchodzi bo to drogi proces.
Pieterb Opublikowano 4 Czerwca 2022 Opublikowano 4 Czerwca 2022 (edytowane) Ja tam się nie bardzo znam na tym , ale powiem tak gdyby tak nakładano teraz ocyk jak nakładano na 80 to na pewno auta nie gniły by tak jak gniją teraz. Więc ja jestem w stanie uwierzyć w to że ten ocynk to jest pistoletem nanoszony jak jakaś farba. Ps Zresztą mam taką 80 z abk pod maską z 11 lat I wygląda znaczne lepiej niż duuużo młodsze b6. Edytowane 5 Czerwca 2022 przez Pieterb
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się