Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż ładowarki indukcyjnej w Audi A4 B9


luk_byd

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Demontaż dekoru, wajchy od biegów wiadomo.

 

Ale co zrobić należy dalej żeby zdemotnować tunel środkowy by wymienić wkład schowka, na taki z ładowarką indukcyjną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy zdemontować ramkę tunelu razem z panelem MMI i cup holder. Tunel jest przykręcony pod  ramką 2 śrubami, kolejne 2 znajdują się z tyłu po zdemontowaniu maskownicy z miejscem na drobiazgi (lub kratkami nawiewu w zależności od wersji climatronic). Dodatkowo po bokach znajdują się ukryte 2 zaślepki na wysokości oparcia foteli. Sama tacka jest przykręcona torx od strony wewnętrznej.

Edytowane przez AudiOOOOl
  • Wrrr 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, spróbuje.

A przy desce rozdzielczej nie jest nigdzie mocowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2022 o 16:19, AudiOOOOl napisał:

Należy zdemontować ramkę tunelu razem z panelem MMI i cup holder. Tunel jest przykręcony pod  ramką 2 śrubami, kolejne 2 znajdują się z tyłu po zdemontowaniu maskownicy z miejscem na drobiazgi (lub kratkami nawiewu w zależności od wersji climatronic). Dodatkowo po bokach znajdują się ukryte 2 zaślepki na wysokości oparcia foteli. Sama tacka jest przykręcona torx od strony wewnętrznej.

Generalnie o wielu rzeczach zapomniałeś napisać :)
 

A więc:

Demontujemy skórkę od gałki biegów - tam jest Torx T20

Wyciągamy wykładzinke na kluczyk pod pokrętłem glośności - tam jest Torx T20

Demontujemy dekory - najpierw ten po prawej stronie, później ten po lewej stronie.

Odpinamy 4 wtyczki

Odkręcamy 4 śruby od mechanizmu lewarka - 4 śruby Torx T30

Odkręcamy 4 śruby mocujące tunel środkowy od góry po bokach - nasadka 8mm

Demontujemy plastik z przyciskiem START i zapalniczką

Odkręcamy 1 śrubę mocującą tunel do deski - na środku - nasadka 8mm

Po bokach ściągamy zaślepki - trzeba odpowiednio ustawić fotel, odkręcamy tam śruby 13mm.

Demontujemy tylną zaślepkę/panel klimatyzacji, odpinamy wtyczki, na dole odkręcamy dwie nakrętki - nasadka 13mm.

Odpinamy przypięte kable - jeden po prawej stronie od miejsca w którym był lewarek (do potencjometra głośności) i z tyłu w okolicy panelu klimatyzacji.

Podnosimy tunel środkowy z tyłu i przesuwamy lekko do tyłu.

Podnosimy wyżej i widzimy że wkład schowka przykręcony jest na dwie śruby 8mm oraz 6 śrub Torx T20 - bzdura jak nie wiem, w BMW jest to (jak i w sumie WSZYSTKO) lepiej rozwiązane.

Składamy w odwrotnej kolejności.

 

Ja nie chciałem bawić się w kabelkologie, więc podłączyłem tak:
PIN 1 i 2 - do czerwonego kabla od zapalniczki

PIN 4 - do brązowego kabla od zapalniczki.

 

Poprawnie, to najlepiej kupić dedykowaną wiązke i podłączyć tak jak trzeba.

 

No i to na tyle. Mi, robiłem to pierwszy raz, ale mam doświadczenie w BMW, zajęło to 70 minut czasu i potrzebowałem 5 minut pomocy żony żeby przytrzymała tunel jak odkręcałem śrubki od wkęki/wkładu podłokietnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2022 o 21:35, luk_byd napisał:

Generalnie o wielu rzeczach zapomniałeś napisać :)
 

A więc:

Demontujemy skórkę od gałki biegów - tam jest Torx T20

Wyciągamy wykładzinke na kluczyk pod pokrętłem glośności - tam jest Torx T20

Demontujemy dekory - najpierw ten po prawej stronie, później ten po lewej stronie.

Odpinamy 4 wtyczki

Odkręcamy 4 śruby od mechanizmu lewarka - 4 śruby Torx T30

Odkręcamy 4 śruby mocujące tunel środkowy od góry po bokach - nasadka 8mm

Demontujemy plastik z przyciskiem START i zapalniczką

Odkręcamy 1 śrubę mocującą tunel do deski - na środku - nasadka 8mm

Po bokach ściągamy zaślepki - trzeba odpowiednio ustawić fotel, odkręcamy tam śruby 13mm.

Demontujemy tylną zaślepkę/panel klimatyzacji, odpinamy wtyczki, na dole odkręcamy dwie nakrętki - nasadka 13mm.

Odpinamy przypięte kable - jeden po prawej stronie od miejsca w którym był lewarek (do potencjometra głośności) i z tyłu w okolicy panelu klimatyzacji.

Podnosimy tunel środkowy z tyłu i przesuwamy lekko do tyłu.

Podnosimy wyżej i widzimy że wkład schowka przykręcony jest na dwie śruby 8mm oraz 6 śrub Torx T20 - bzdura jak nie wiem, w BMW jest to (jak i w sumie WSZYSTKO) lepiej rozwiązane.

Składamy w odwrotnej kolejności.

 

Ja nie chciałem bawić się w kabelkologie, więc podłączyłem tak:
PIN 1 i 2 - do czerwonego kabla od zapalniczki

PIN 4 - do brązowego kabla od zapalniczki.

 

Poprawnie, to najlepiej kupić dedykowaną wiązke i podłączyć tak jak trzeba.

 

No i to na tyle. Mi, robiłem to pierwszy raz, ale mam doświadczenie w BMW, zajęło to 70 minut czasu i potrzebowałem 5 minut pomocy żony żeby przytrzymała tunel jak odkręcałem śrubki od wkęki/wkładu podłokietnika.

Nie demontujemy drugiego dekoru tylko całą ramkę 8W1864261 wpinaną w tunel. Sam czarny dekor zewnętrzy trzyma się na spinkach oraz 2x Torx od cup holder. Podaję to sprostowanie, żeby nie uszkodzić mocowań. Po za tym wyczerpujący opis krok po kroku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.08.2022 o 20:50, AudiOOOOl napisał:

Nie demontujemy drugiego dekoru tylko całą ramkę 8W1864261 wpinaną w tunel. Sam czarny dekor zewnętrzy trzyma się na spinkach oraz 2x Torx od cup holder. Podaję to sprostowanie, żeby nie uszkodzić mocowań. Po za tym wyczerpujący opis krok po kroku 

Lewy dekor - to ten gdzie jest cupholder itp,

Prawy dekor - srebrna listwa (w moim przypadku) z potencjometrem glosnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie też to czeka niebawem :) stąd pytanie, ktoś podpinał uchwyt na ładowarkę z gniazdkiem 12v? można brać +, - i podświetlenie z tylnego gniazdka w tunelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy.

Jestem tu nowy, ale obserwuje wasze wpisy od jakiegoś miesiąca i troszkę już przeczytałem :).

Chciałem doposażyć swoje nowe audi w ładowarkę indukcyjną, niestety auto wyjechało bez niej z salonu :(

Mam już ładowarkę, wiem jak się dobrać do tunelu, ale niestety nie wiem jak ją podpiąć co by było jak oryginał.

Pomożecie zgłębić mi ten temat ?

Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam.

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Ja z kolei zabieram się za dokładanie Android Auto/CarPlay i w związku z tym muszę wymienić port USB, a że będę rozbierać tunel to myślę czy nie dołożyć takiej ładowarki bo mam oryginalną luzem.

Moje pierwsze pytanie, czy warto ją dołożyć?

Druga sprawa, do ładowarki wchodzi też przewód antenowy, jak doczytałem jest to wzmacniacz sygnału. Czy orientuje się ktoś czy wystarczy dokupić sam kabel i go gdzieś dopiąć czy potrzebny jest jakiś moduł?

 

@MMA78 tutaj znalazłem poradnik, myślę że do ogarnięcia :)

WWW.LECAZZATEDIVICENZA.IT

Active Lane Assist Retrofit Status: This retrofit has been succesfully implemented and tested on mine A4 B9, and it's still active. Needed parts: 8W0 864 981 D Storage compartment box 8W0 035 502 C...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ostim napisał(a):

Moje pierwsze pytanie, czy warto ją dołożyć?

Nie warto, chyba że chcesz ugotować baterię w telefonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...