Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF - masa zmierzona


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Przy okazji robienia sprzęgła postanowiłem wymienić dpf. Stary w mieście często się wypalał (+- 150km) oraz miał juz 0.19 zapełnienia. Założyłem zamiennik firmy JMJ i od tej pory strasznie szybko rośnie mi zmierzona masa sadzy.

Kupiłem nawet nowy czujnik różnicy ciśnień w serwisie i bez zmian.

Wrzucam fotki, może ktoś ma pomysł gdzie szukać przyczyny.

Screenshot_20220718-161317_VAG DPF.jpg

Screenshot_20220718-170443_VAG DPF.jpg

Opublikowano (edytowane)

W zamienniku. Szrot nic nie warty.

Co oznacza szybko rośnie?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Muskel1 napisał:

W zamienniku. Szrot nic nie warty.

Co oznacza szybko rośnie?

Tak jak na zdjęciach. Po 13 km z -0,68 wskoczyło na 2g. Podłączam fotke jak to wyglądało po 125km

Screenshot_20220715-080634_VAG DPF.jpg

Edytowane przez le0n
Opublikowano

Te 16 hPa na ostatnim zdjęciu  to na wolnych obrotach ?

Opublikowano

Na wolnych przy wypalonym dpfie mam kolo 4/5. Im większe zapelnienie tym większą różnica ciśnień. Te 16 chyba było właśnie na postoju jak dobiła zmierzona do 24 prawie. Dodam, że testowałem 3 czujniki(stary, który byl od nowości // bosh z intercarsu // teraz jest wsadzony org z serwisu. Na każdym taka sama sytuacja.

Opublikowano

Czujnik - OK

Zamiennik DPF - szmelc, który szybko się zapycha, co wyłapuje czujnik i szybko nabija wartość zmierzoną.

O ile się nadaje, to lepiej dawać stary do czyszczenia niż pchać się w zamienniki.

Opublikowano

Niekoniecznie. Stary wypalał się często, pytanie jak wtedy wyglądały wartości masy obliczonej i zmierzonej. Może problem był już wcześniej? Mam oryginalny DPF po regeneracji i walczę z tym samym tematem - szybko rosnąca masa zmierzona, aczkolwiek u mnie wypalania wahają się pomiędzy 250-400.

Opublikowano
42 minuty temu, Audine napisał:

Niekoniecznie. Stary wypalał się często, pytanie jak wtedy wyglądały wartości masy obliczonej i zmierzonej. Może problem był już wcześniej? Mam oryginalny DPF po regeneracji i walczę z tym samym tematem - szybko rosnąca masa zmierzona, aczkolwiek u mnie wypalania wahają się pomiędzy 250-400.

Wymieniłes czujnik na nowy oryginalny po czyszczeniu dpf?

Poza tym są przypadki gdzie dpf  został kijowo wyszyszczony.

Opublikowano

Na starym masa obliczona szła szybciej niż zmierzona, więc sytuacja się odwróciła. Na tym zamienniku teraz po 100 km mam ledwo 11g obliczonej przy jeździe po mieście.

 

Analizując dane w VCDS natknąłem się jeszcze, że czujnik temperatury spalin nr1 pokazuje mi 15-20 stopni. Próbowałem go odpiąć, ale o dziwo nic się nie zmieniało, nawet nie wywalało błędu.

Nie wiem czy ma on wpływ na zmierzoną masę sadzy, ale będę go wymieniał i zobaczymy co dalej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...