Ficol Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Czesc, mam pytanko związane z wymiana silnika. A4 B7 2007 2.0 tfsi wersja USA ( tip i quattro) Wersja silnika (BPG) Podczas jazdy autostrada zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju i po chwili auto zgasło i zatarł się silnik. Chciałbym się poradzić, czy wrzucać z powrotem 2.0 tfsi czy może zrobić lepiej podmianke na 1.8t ? Czy inne wersje silnika niż BPG będą pasować ? Chodzi mi o sam słupek. Jakie tam były różnice między poszczególnymi wersjami ? Z góry dziękuje za pomoc.
YoGi1984 Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Opublikowano 3 Sierpnia 2022 A wiązka ci siądzie od 2.0 do 1.8? nie bedzie za duzo rzeźby :-)
Ficol Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2022 8 minut temu, YoGi1984 napisał: A wiązka ci siądzie od 2.0 do 1.8? nie bedzie za duzo rzeźby :-) nie mam pojęcia. Jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę ale pytam co będzie najlepszym rozwiązaniem. Dbam o autko, ostatnio kilka ładnych tysięcy wpakowane a tu taki psikus. Szkoda mi teraz sprzedać dlatego tez, chciałbym to sensownie zrobić
Banan Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Opublikowano 3 Sierpnia 2022 pamiętaj że nie było 1.8T w automacie ze skrzynią 6hp19 - to będzie główny problem do obejścia Słupek silnika 2.0TFSI z A4 b7 lub A6 c6 czyli np. BUL , BPJ powienien być ten sam
Ficol Opublikowano 4 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2022 20 godzin temu, Banan napisał: Słupek silnika 2.0TFSI z A4 b7 lub A6 c6 czyli np. BUL , BPJ powienien być ten sam tez mi się tak wydaje, a mamy może tu kogoś kto przerabiał temat i wie na 100% czy można smialo kupować słupek od silnika o innym oznaczeniu ?
pila24 Opublikowano 4 Sierpnia 2022 Opublikowano 4 Sierpnia 2022 W dniu 3.08.2022 o 14:05, Banan napisał: pamiętaj że nie było 1.8T w automacie ze skrzynią 6hp19 - to będzie główny problem do obejścia Dają radę chłopaki by to obejść https://youtu.be/V24P-9aCcE0
Banan Opublikowano 4 Sierpnia 2022 Opublikowano 4 Sierpnia 2022 (edytowane) ale sam wspominał że dużo kombinacji z softem - na Rosję i chyba kraje azjatyckie wychodziła dziwna kombinacja w A6 C6 z 6hp19 - silnik 3.0 BBJ ( praktycznie ASN z normą Euro2 ) na motronicu ME7.5 czyli jakaś baza w tych sterownikach jest żeby to ruszyło Edytowane 4 Sierpnia 2022 przez Banan
pila24 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 17 godzin temu, Banan napisał: ale sam wspominał że dużo kombinacji z softem - na Rosję i chyba kraje azjatyckie wychodziła dziwna kombinacja w A6 C6 z 6hp19 - silnik 3.0 BBJ ( praktycznie ASN z normą Euro2 ) na motronicu ME7.5 czyli jakaś baza w tych sterownikach jest żeby to ruszyło Raczej się nie wygada jak to zrobił,a wiem o tych a6c6 z bbj. Możliwe że posiłkowali się sterownikami i ich softem z takich a6
krzychuG Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Nie tak łatwo kupić 1 tfsi w dobrym stanie , a tym bardziej goły słupek.
Ficol Opublikowano 8 Września 2022 Autor Opublikowano 8 Września 2022 Dziękuje Panowie za odpowiedzi . nie będę szukał gołego słupka, tylko kompletny silnik. Już wiem, ze te wszystkie oznaczenia BUL BWE BPJ itd to wszystko jedno i to samo. Tylko po drodze pojawił się kolejny problem typu : skrzynia u mnie to tiptronic, i podobno silniki z manuala różnią się od tych z tipa. Jest jakaś różnica przy łożysku na wale. Ktoś to może potwierdzić ?
Langista Opublikowano 8 Września 2022 Opublikowano 8 Września 2022 Znając życie różnica jest tylko w dystansie na wale korbowym, bo wał korbowy jest pewnie taki sam w każdym 2.0 t.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się