Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana wisko - problem z odkręceniem śruby


karbonek

Rekomendowane odpowiedzi

Próbuję już któryś dzień z rzędu odkręcić śrubę na której trzyma się wiskoza.

Śróba ani drgnie.

Próbowałem odkręcać z paskiem klinowym, ale ta rolka ściąga pasek i później się ślizga jak robię mocną dźwignię.

Odkręciłem alternator i próbowałem zablokować rolkę kluczem imbusowym poprzez jedną z dziurek które się na rolce znajdują.

Niestety klucz został ucięty po zrobieniu dźwigni :wallbash:

Nie mam już pomysłu jak odkręcić tą śrubę...

Zastanawiałem się nad odkręceniem tego całego stopu na którym jest wisko i coś tam jeszcze w tym jakaś pompa, ale to będzie chyba ostateczność.

Czy jest możliwość, że to uszkodzone wisko ma odwrotny gwint niż to nowe i cały czas próbuję dokręcić tą śrubę a nie na odwrót?

Możecie mi coś jeszcze doradzić?

Palnik mam, ale boję się że uszkodzę łożysko w które wkręca się śruba mocująca wisko ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Próbowałeś spryskać śrubę jakiś płynem penetrującym ? Może pomoże. :mysli::)

______________

Pozdrawam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psikałem przed zabraniem się do roboty 3 dni pod rząd i śróby od alternatora eleganco zeszły.

Wydaje mi się, że ta śruba prawie nic nie dostała bo jak ruszam kluczem czuję jakby tylko lekko jej gówka wystawała :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sóby na wisko ogólnie ciężko odręcić. Ja kiedyś próbowałm w omedze i się poddałem :( Najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś dobrego warsztatu, to ci podpowiedzą. I jeszcze jedno, mógłbyś dać jakąś fotkę, bo nie bardzo wiem o którą śróbę ci chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o śróbę do której dostęp jest przez szczelinę pod alternatorem, śruba jest na imbus 8.

Jeżeli to nie rozjaśniło to wrzucę jakąś fotkę wieczorkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja zablokowałem koło kluczem do odkręcania tarcz szlifierki kątowej. Udało się od razu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e10a586313e7d2f9m.jpg

ja zablokowalem to kluczem od filtra oleju ale lancuchowym bo u mnie niema otworu blokujacego na kole

a15dbec44137b71dm.jpg

tu jest miej wiecej jak to wyglada zdjecia sruby nie mam bo aparatu tam nie wcisnalem,ogolnie mialem fotorelacje wzucic na warsztat z wymiany sprzegielka i lozysk z alternatorze BOSHA 120A,ale nie moge sie zebrac napisac.....ale odrazu mowie klucz w 2 strone nie podzialal tzn.przy skrecaniu,uzylem pilnika do drewna

oczywiscie odkrecalem to na przedluzce na klucz,sruba ciezko szla a ty jak juz to odkrecisz daj nowa srube bo moze juz wyrobilo sie lekko gniazdo imbusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubę kupiłem nową razem z wisko.

W mojej nie ma już niczego co jest na Twoim zdjeciu od klucza po stronie chłodnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubę kupiłem nową razem z wisko.

W mojej nie ma już niczego co jest na Twoim zdjeciu od klucza po stronie chłodnicy...

Musisz mieć identyczne wisko jak na powyższych zdjęciach, ja mam rocznik 99 i jest identyczne. Odkręciłem je podobnie jak koledzy ci doradzili. Spiłowałem i rozpiłowałem klucz w rozmiarze 30 albo 32 i przytrzymałem wisko za sześciokant znajdujący się pomiędzy kołem pasowym a wiatrakiem. Z tego co pamiętam to gwint śruby jest prawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe wisko ma sześciokąt, stare nie, jest okrągłe.

Nawet nie musiałbym rozpiłowywać klucza, ponieważ nie mam wiatraka na wisko :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja porzyczałem z warsztatu sam.duży klucz zaba i lapalem kolo pasowe i bez problemu,gwint jest prawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh a ja się mordowałem chyba z godzinę z tym wiskiem, bo wyczytałem że jest lewy gwint.. a okazało się że jest zwykły, czyli prawy :)

A rolkę od wiska chwyciłem w klucz do filtrów, który już ktoś wcześniej polecił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradziłem sobie.

Porzyczyłem od mechanika porządną żabę i imbusa na grzechotce.

Chwilę się posiłowałem i w końcu puściła :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja porzyczałem z warsztatu sam.duży klucz zaba i lapalem kolo pasowe i bez problemu,gwint jest prawy

Dokładnie jak pisze kolega

Nowe wisko ma sześciokąt, stare nie, jest okrągłe.

Tu się mylisz kolego ja zakupiłem ori wisko BEHR z 2008r. i jest okrągłe,a stare z 1999r. było na sześciokąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi, dostane takie wisko w IC. Mam je do wymiany gdyz posypalo mi sie w nim łożysko :kwasny:.

I czy jest ona w komplecie z tą rolką z tyłu?:

717028561.jpg

No i jeszcze pytanie, jaki tam jest w końcu gwint?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawy czy lewy jest gwint??

ja próbuje odkrecic w lewo bo tak wyczytałem i nic ale chyba juz mi się śruba obrobiła ;( ;( ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...