Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasysanie korka wlewu oleju pod odkręceniu 3.0Tfsi


Valxe

Rekomendowane odpowiedzi

Cała sytuacja zaczeła się od tego, ze jadąc autem przy zwalnianiu do świateł, silnik dziwnie się zachowuje opadają obroty, po czym po zahamowaniu wybija je na 1100, a na koniec zafaluje miedzy 700 a 900rpm.podpiąłem się dzis do vaga błąd tylko, Hydraulic temperature sensor. Natomiast zastanawia mnie czy w tym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju powinno być tak duze podcisnienie ze korka nie da sie odkrecic prawie, a po odkreceniu ssa jak odkurzacz i obroty spadaja na 700rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być na odwrót, korek powinien lekko podskakiwać. Oleju nie bierze w dolot? Objawy jakby membrana w odmie była uszkodzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

Powinno być na odwrót, korek powinien lekko podskakiwać. Oleju nie bierze w dolot? Objawy jakby membrana w odmie była uszkodzona.

Będę musiał to sprawdzić, odkręcić dolot i sprawdzić czy jest lepki w środku ?

tuner mówił ze kompresor już kończy żywota i nwm na czym się skupić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Valxe napisał:

tuner mówił ze kompresor już kończy żywota i nwm na czym się skupić 

 

ciekawa teoria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Dev napisał:

 

ciekawa teoria

Nie moja, mi powiedział żebym wymienił kompresor, jeśli chce więcej mocy ale martwi mnie najabrdzuej to falowanie obrotów i auto bierze trochę oleju + wyciek między skrzynia a silnikiem. 

Edytowane przez Valxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bierze olej to faktycznie odma może być do wymiany. Powinno to naprawić też falowanie obrotów.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mębrana dziurawa to  dostaje niezmierzone powietrze i stąd falowanie obrotów i pewnie pojawi się błąd ubogiej mięszanki .W 2.0 przez podciśnienie spowodowane dziurawą mębraną potrafi się załączyć kontrolka niskiego ciśnienia oleju, a i olej wpija też.Nie wiem jak w v6 idzie odpowietrzenie ze skrzyni korbowej bo jeśli rurką na zewnątrz to można łatwo 

sprawdzić, zaślepiając ją do testu.

Edytowane przez krzychuG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej - objawy uszkodzonej/zatkanej odmy .

Korek po odkręceniu powinien lekko podskakiwać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Koziar993 napisał:

Jak wyżej - objawy uszkodzonej/zatkanej odmy .

Korek po odkręceniu powinien lekko podskakiwać .

Okej w takim razie jak najszybciej zawijam z tym do mechanika, a zakładam ze tanio nie będzie bo trzeba kompresor ściągnąć itd. Wymienić odrazu uszczelki zaworów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzychuG napisał:

Skoro mębrana dziurawa to  dostaje niezmierzone powietrze i stąd falowanie obrotów i pewnie pojawi się błąd ubogiej mięszanki .W 2.0 przez podciśnienie spowodowane dziurawą mębraną potrafi się załączyć kontrolka niskiego ciśnienia oleju, a i olej wpija też.Nie wiem jak w v6 idzie odpowietrzenie ze skrzyni korbowej bo jeśli rurką na zewnątrz to można łatwo 

sprawdzić, zaślepiając ją do testu.

Zapomniałem dodać ze między skrzynia a silnikiem wylewa się olej wiec zakładam ze już wybiło simeronga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Valxe napisał:

Okej w takim razie jak najszybciej zawijam z tym do mechanika, a zakładam ze tanio nie będzie bo trzeba kompresor ściągnąć itd. Wymienić odrazu uszczelki zaworów ?

Chyba trzeba go zrzucić. 

Kwestia Twojej kieszeni . Ale sama wymiana uszczelek zaworów chyba jest problematyczna . Niestety więcej nie pomogę z 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Langista napisał:

Nie żałuj na odmie, kup Vaico/Vemo albo z ASO, reszta to śmieci nie warte pieniędzy.

Dzięki za pomoc, wiesz może jeszcze co to za błąd. Ogólnie będę musiał wymienić odme i kompresor w takim razie 

ECF05DD6-24F9-4982-8C53-D4DA39750194.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat nie wiem, może @Muskel1 będzie wiedział. Z tym kompresorem się wstrzymaj, bo to nie są podzespoły które tak łatwo padają, pewnie wystarczy wymiana uszczelnień i łożysk, nieporównywalnie taniej jak nowy kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Langista napisał:

To akurat nie wiem, może @Muskel1 będzie wiedział. Z tym kompresorem się wstrzymaj, bo to nie są podzespoły które tak łatwo padają, pewnie wystarczy wymiana uszczelnień i łożysk, nieporównywalnie taniej jak nowy kupić.

Znaczy auto ma kompresor jeszcze od starego silnika, przebieg 225k. A używki po 100k przebiegu po 1500 widziałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Valxe napisał:

Znaczy auto ma kompresor jeszcze od starego silnika, przebieg 225k. A używki po 100k przebiegu po 1500 widziałem 

To juz wedle Twojej bądź mechanika opinii :) Jeśli stwierdzisz , że chce inny kompresor nikt Ci nie zabrania , jeśli chcesz oszczędzić  trochę $$ to zostaw jak jest ( Jeśli nie wymaga wymiany ) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Valxe napisał:

Dzięki za pomoc, wiesz może jeszcze co to za błąd. Ogólnie będę musiał wymienić odme i kompresor w takim razie 

ECF05DD6-24F9-4982-8C53-D4DA39750194.jpeg

zwarcie hydraulicznego czujnika temperatury , ale którego to nie wiem :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...