Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyjąca skrzynia A4 B8 2.0TDi 177km


ivan1977
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez ivan1977,

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, kczmar napisał(a):

No i u mnie po robocie. Jest cisza. Winne było łożysko kulkowe, powierzchnia w tragicznym stanie. Wymieniłem też drugie łożysko. Bardzo Wam dziękuję za pomoc.20230430_122605.thumb.jpg.af80dfe93c248e34f06f6bffae5bfd40.jpg

Podobnie zeżarte jak u mnie kulki były w podobnym stanie 

5 godz jak na pierwszy raz to niezle u mnie poszło w 3h z kawą ale mechanik obeznany w temacie

Edytowane przez ivan1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kulki i druga część łożyska nosiły delikatne ślady zużycia. Drugie łożysko też z lekkimi porami. Facet który to robił powiedzmy że jest zaprzyjaźnionym mechanikiem. Przy rozliczeniu postawił 0,5 z okazji majówki i wziął 400PLN.  Urzęduje w Świętokrzyskim jako coś polecam. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc, trzy lata namierzałem sprawcę tego huczenia 

Edytowane przez kczmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, kczmar napisał(a):

U mnie kulki i druga część łożyska nosiły delikatne ślady zużycia. Drugie łożysko też z lekkimi porami. Facet który to robił powiedzmy że jest zaprzyjaźnionym mechanikiem. Przy rozliczeniu postawił 0,5 z okazji majówki i wziął 400PLN.  Urzęduje w świętokrzyskim jako coś polecam. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc, trzy lata namierzałem sprawcę tego huczenia 

Ja zapłaciłem ok 300 zł tez znajomy mechanik poszły przy okazji do wymiany oleje filtry zestaw większych hamulców także ciężko co do złotówki wyliczyć ja walczyłem z tym ponad 4 lata zaraz po zakupie auta było słychać lekkie buczenie myślałem ze opony lecz po zmianie nadal występowało i tak przejeżdżałem 3 lata po nasileniu się wycia poszły do wymiany półosie i przeguby wewn z lewej strony wymiana łożyska na półosi i dalej to samo a ze buczenie ewidentnie było słychać w okolicy schowka po konsultacji ze znajomym dobraliśmy się do tego dziadostwa niestety czeka to każdego posiadacza B8 prędzej czy pózniej i o ile usterki w tym modelu są dobrze znane użytkownikom i mechanikom to w tym temacie nikt nic nie wie jest co prawda jeden film na yt który tu wkleiłem ale co do diagnozy też szczegółów brak wszędzie gdzie pytałem chcieli wymieniać skrzynie nawet tu w DE i tylko dzięki znajomemu mechanikowi doszliśmy ze padnięte są łożyska mechanizmu 

Edytowane przez ivan1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie łożysk zalewaliście oryginalny olej czy zamiennik?

Oryginał chyba koło 150zł/litr, wiem bo rok temu zmieniałem i teraz przy okazji wymiany łożysk znów będzie trzeba wymienić :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę rozkminić o którym łozysku tutaj mowa. Chodzi o łożysko półosi na wyjściu ze skrzyni po lewej stronie auta? Czy w obudowie skrzyni, w środku gdzieś przy samym dyferencjale?

U mnie też skrzynia niedawno zaczęła wyć w taki sam sposób.

 

Z góry dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o łożyska w układzie różnicowym, czyli prawa strona w skrzyni biegów - o tych mowa że wyją i też jestem przed wymianą.

Z lewej strony z kolei sprawa jest nieco prostsza, siada łożysko półosi, wybija gniazdo w korpusie skrzyni - osobiście nie miałem z tym łożyskiem z lewej problemów ale z tego co koledzy opisują dodatkowo wibracje na kierownicy no i oczywiście luz osiowy na półosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Użytkownik007 napisał(a):

Chodzi o łożyska w układzie różnicowym, czyli prawa strona w skrzyni biegów - o tych mowa że wyją i też jestem przed wymianą.

Z lewej strony z kolei sprawa jest nieco prostsza, siada łożysko półosi, wybija gniazdo w korpusie skrzyni - osobiście nie miałem z tym łożyskiem z lewej problemów ale z tego co koledzy opisują dodatkowo wibracje na kierownicy no i oczywiście luz osiowy na półosi.

dzięki za dodatkowe info.

Łożysko i gniazdo lewej półosi robiłem 5 lat temu zestawem naprawczym i do tej pory się trzyma więc chociaż jeden problem z głowy ;)

Edytowane przez luk330
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2023 o 14:36, Użytkownik007 napisał(a):

Po wymianie łożysk zalewaliście oryginalny olej czy zamiennik?

Oryginał chyba koło 150zł/litr, wiem bo rok temu zmieniałem i teraz przy okazji wymiany łożysk znów będzie trzeba wymienić :facepalm:

Wlałem zamiennik RAVENOL MTF-2 75W80 nie ma problemów. Piszą, że CASTROL SYNTRANS V 75W80, który obecnie zmienił nazwę na CASTROL TRANSMAX MANUAL V 75W80 to oryginał. Posiada identyczne parametry na podstawie kart charakterystyki. Miałem lać Castrol, ale szybciej dojechał Ravenol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2023 o 15:06, kczmar napisał(a):

Wlałem zamiennik RAVENOL MTF-2 75W80 nie ma problemów. Piszą, że CASTROL SYNTRANS V 75W80, który obecnie zmienił nazwę na CASTROL TRANSMAX MANUAL V 75W80 to oryginał. Posiada identyczne parametry na podstawie kart charakterystyki. Miałem lać Castrol, ale szybciej dojechał Ravenol.

 

Cześć, ile weszło oleju do skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 19:33, Rabbi napisał(a):

 

Cześć, ile weszło oleju do skrzyni?

U mnie w manualu 4L ja zalałem OEM olej z racji że przy zamówieniu łożysk w ASO zamówiłem również olej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkim temat wyjącej skrzyni rozwiązałem.Dwa łożyska  za aso nowe wymiana na mechaniżmie pomogło jest ok.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2023 o 11:36, mariusz9 napisał(a):

Witam wszystkim temat wyjącej skrzyni rozwiązałem.Dwa łożyska  za aso nowe wymiana na mechaniżmie pomogło jest ok.Pozdrawiam

Sam robiłeś?

ile kosztowały łożyska w ASO ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś może orientuje się czy każda skrzynia manualna z polifta podejdzie do cglc? Mam w aucie MVT a te są dość drogie i mało dostępne. W A6 z tym silnikiem montowane były NEJ ,może taką? Są tańsze.

Edytowane przez jarekp_1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Panowie mam podobny problem jednak w modelu Audi A4B8, z silnikiem 2.7 TDI.
Orientujecie się czy wymiana na aucie jest możliwa i da radę wyciągnąć samą skrzynię?
Czy przy tym silniku, nie ma miejsca żeby tak to zrobić?

Będę wdzięczny za odpowiedź :)

Pozdrawiam

 

Edytowane przez BartekI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...