Jump to content
IGNORED

Wyjąca skrzynia A4 B8 2.0TDi 177km


ivan1977

Recommended Posts

No i mnie dopadł problem wyjącej skrzyni biegów (manual) wymienione obie półosie wraz z przegubami z lewej strony wymienione łożysko półosi wymienione łożyska kół i dalej wyje odgłos słychać z prawej strony i tylko i wyłącznie na zapiętym biegu jak wcisnę sprzęgło wycie ustaje jak i jazda na luzie też bez wycia pytanie czy wymieniać jeszcze łożyska mechanizmu różnicowego czy padło ktoreś łożysko już w skrzyni

Link to comment
Share on other sites

Podnieś na podnośniku wbij 6 bieg i na wolnych obrotach będzie słychać szum z mechanizmu różnicowego, jeśli to tam wyje.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.10.2022 o 20:02, Krzy0 napisał(a):

Podnieś na podnośniku wbij 6 bieg i na wolnych obrotach będzie słychać szum z mechanizmu różnicowego, jeśli to tam wyje.

Dzięki za odpowiedz skrzynia już po operacji winne były łożyska na mechanizmie rożnicowym stożkowe było ok ale jakiś imbecyl w Audi zadecydował żeby w polifcie duże łożysko zastosować kulkowe które z zasady chyba mniej zniesie niż stożkowe widok zniszczeń na zdjeciach części polecam zakupić w ASO koszt ok 480zł za wszystkie graty potrzebne do operacji + olej 

 

6277c690899d0ff5med.jpg

 

e8cc9ac62a9baa24med.jpg

 

e955185b6c201911med.jpg

Edited by ivan1977
Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich odgrzeje temat mam podobny objaw skrzynia manual.Proszę o porady wiem wróżenie z fusów ale cokolwiek żeby wykluczyć skrzynie.pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Pacjent to 2,0TDI 170KM zaczyna wyć od prędkości 80km\h w zwyż najbardziej przy 90km\hprzy odpuszczeniu pedału gazu czy wysprzęgleniu ustaje.Może ktoś coś wie?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.10.2022 o 16:53, mariusz9 napisał(a):

Witam do mnie pytanie?

Może być 😉 robiles coś w tym temacie?

Link to comment
Share on other sites

Praktycznie niewiele jeden mechanik powiedział żeby jezdzić drugi że skrzynia tylko podniósł auto bez włączenia napędu wydaje mi się zbyt pochopne tak

Link to comment
Share on other sites

Mam podejrzaną półoś prawa założyli mi kiedyś używke przegób zewnętrzny zaczyna szczelać delikatnie przy skręcie mógłby wewnętrzny wyć?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.10.2022 o 12:11, mariusz9 napisał(a):

Pacjent to 2,0TDI 170KM zaczyna wyć od prędkości 80km\h w zwyż najbardziej przy 90km\hprzy odpuszczeniu pedału gazu czy wysprzęgleniu ustaje.Może ktoś coś wie?

Jeżeli przy wysprzęgleniu ustaję obawiam się że w 100% będzie to łożysko na mechanizmie różnicowym

w kole wyje bez względu na to czy jedziesz na biegu czy nie 

Edited by ivan1977
Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.10.2022 o 15:09, ptasiek napisał(a):

I jak po operacji cisza?

Po operacji nastała błoga cisza 

Link to comment
Share on other sites

Witam czyli łożysko koła?Czy tam od strony wewnętrznej półosi?Czasami minimalnie jakby słychać po odpuszczeniu gazu czy wysprzęgleniu ale w dużym stopniu to się wycisza.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, mariusz9 napisał(a):

Witam czyli łożysko koła?Czy tam od strony wewnętrznej półosi?Czasami minimalnie jakby słychać po odpuszczeniu gazu czy wysprzęgleniu ale w dużym stopniu to się wycisza.

Jeżeli Ci się wycisza po wysprzęgleniu lub odpuszczeniu gazu to raczej na 100 procent łożysko na mechanizmie różnicowym w skrzyni u mnie były podobne objawy jazda na biegu wycie w zakresie 80-130 kmh było nie do wytrzymania po odpuszczeniu gazu trochę ustawało

Link to comment
Share on other sites

Ok rozumie duże koszty?dużo roboty i czy kupi łożysko zamiennik czy org?

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, mariusz9 napisał(a):

Ok rozumie duże koszty?dużo roboty i czy kupi łożysko zamiennik czy org?

Ja kupiłem oryginał w ASO cały komplet 2 łożysk z bieżniami ok 480 zł za wymianę u mechanika zapłaciłem 300 zł mechanik znajomy także nie wiem czy dużo czy mało robił mi to na gwałt gdyż miałem na to tylko jeden dzień będąc w PL byłem przy całej operacji czas to ok 3 godz.

Edited by ivan1977
Link to comment
Share on other sites

Można to na aucie zrobić, jest ciasno ale da radę. Oczywiście olej trzeba zlać także najlepiej doliczyć te 2.5-3l oleju do skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Oby to było to i nic więcej  i żeby to ktoś ogarnął mądrze mam na myśli mechaniora

Link to comment
Share on other sites

Czy to częsta w nich usterka czy użytkowanie nieprawidłowe o co tym chodzi?

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Langista napisał(a):

Można to na aucie zrobić, jest ciasno ale da radę. Oczywiście olej trzeba zlać także najlepiej doliczyć te 2.5-3l oleju do skrzyni.

Wszystko bez wyciągania skrzyni nie jest tak zle jest miejsce jak trochę się porozbiera u mnie do manuala poszło 4 litry oleju tak mi podali w ASO i tyle weszło 

 

2 godziny temu, mariusz9 napisał(a):

Czy to częsta w nich usterka czy użytkowanie nieprawidłowe o co tym chodzi?

Z tego co się orientowałem to bardzo częsta jak nie prawa strona padnie to lewa, lewa o tyle dobrze że wymiana ogranicza się tylko do wymiany łożyska na półosi to tak w skrócie a prawa strona pada bo inżyniery z Audi zastosowali na mechaniżmie jedno łożysko stożkowe i te raczej nie pada a drugie kulkowe i to łożysko nie daje rady zniszczenia pokazałem na zdjęciu kulki były popękane bieżnia normalnie zjedzona 

 

13 godzin temu, mariusz9 napisał(a):

I z obu stron to zmieniałeś?

Tak z obu stron tylko prawą stronę miesiąc wcześniej

Do wymiany jeszcze uszczelniacz którego nie podałem a był uwzględniony w cenie

Edited by ivan1977
Link to comment
Share on other sites

No tak ale Ty pisałeś o polifcie nt.łożysk a ja mam przedlifta

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.11.2022 o 20:07, mariusz9 napisał(a):

No tak ale Ty pisałeś o polifcie nt.łożysk a ja mam przedlifta

Przedlift cierpi na tą samą dolegliwość 

Tu masz film w przedlifcie jest prawdopodobnie to samo łożysko kulkowe 

 Moja rada to znajdz kumatego mechanika auto na podnośnik niech wbije bieg i przez stetoskop osłucha skrzynie jeżeli buczy od strony mechanizmu różnicowego to na pewno te łożyska będą do wymiany ja podałem tylko na przykładzie swojego auta że jeżeli nie wyją łożyska w kołach(raczej łatwe w diagnozie)  to raczej w 100 procentach wyją łożyska na półosiach lewe i tu wystarczy wymiana na półosi  lub prawe na mechaniżmie ja że wymieniłem lewe łożysko wcześniej i problem nie ustąpił a wycie słyszałem bardziej z prawej strony postanowiłem o wymianie łożysk na mechanizmie różnicowym to są dwie główne bolączki skrzyń biegów w A4 B8 i prędzej czy pózniej dopadną każdego użytkownika B8 znajomy mechanik który mi to wymieniał takich skrzyń kilkadziesiat szt. przerobił

Edited by ivan1977
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie za info jak ogarne to napisze.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

@ivan1977 czy przy hamowaniu silnikiem też słychać było wycie?

Link to comment
Share on other sites

Jak wchodzi na ten zakres prędkości słychać ale mniej

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry. Panowie od dłuższego czasu słyszę wycie w aucie (wyje oscylacyjnie im cieplej tym głośniej) na każdym biegu, które ustępuje po wciśnięciu sprzęgła i jazdy i na luzie. Wszystko pasuje do waszego opisu. Z półosiami jeszcze nie było nic robione. Nie jest bardzo głośno, ale mi to przeszkadza. Mechanik nie chce się podjąć naprawy, mówi że jeśli to łożysko na mechanizmie różnicowym, to nie jest dostępne nawet w aso, a jak coś innego to będzie ciężko namierzyć winowajcę. Czy ktoś zna namiar na te łożyska. Możecie potwierdzić, że łożysko jest dostępne.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
11 godzin temu, Użytkownik007 napisał(a):

@ivan1977 czy przy hamowaniu silnikiem też słychać było wycie?

Tak wyła było trochę ciszej 

Edited by ivan1977
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Godzinę temu, kczmar napisał(a):

Dzień dobry. Panowie od dłuższego czasu słyszę wycie w aucie (wyje oscylacyjnie im cieplej tym głośniej) na każdym biegu, które ustępuje po wciśnięciu sprzęgła i jazdy i na luzie. Wszystko pasuje do waszego opisu. Z półosiami jeszcze nie było nic robione. Nie jest bardzo głośno, ale mi to przeszkadza. Mechanik nie chce się podjąć naprawy, mówi że jeśli to łożysko na mechanizmie różnicowym, to nie jest dostępne nawet w aso, a jak coś innego to będzie ciężko namierzyć winowajcę. Czy ktoś zna namiar na te łożyska. Możecie potwierdzić, że łożysko jest dostępne.

u mnie po wrzuceniu luzu nie wyła tylko z zapiętym biegiem łożyska dostępne w ASO jedz podaj vin i dobiorą do twojej skrzyni są napewno dostępne raczej problem leży po stronie mechanika 

 

 

Edited by ivan1977
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...