Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Q5 FY 2.0 TFSI 252HP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czyli średnio 9-10 trzeba liczyć spalanie 2.0 TFSI 252? jazda przepisowa 90/120/140/miasto??

Opublikowano

Trafiłem na ten wątek bo się zastanawiam właśnie nad zakupem Q5. Tylko mam dylemat czy TDI 2014 (8R) albo 2.0 TFSI 252 FY 2017-18 z USA.

Głównym czynnikiem jest tu dla mnie spalanie bo jeżdżę dużo po mieście i korki. Rocznie robię około 15k km. Znajomy mnie straszy, że FY miasto to nawet 15L/100km.

TDI to jak by nie cisnął to spali prawie tyle samo a benzyna to już duża różnica. Obecnie mam TDI.

 

Opublikowano

Oczywiście że TDI będzie oszczędniejsze.

Właściwie stałem przed podobnym wyborem. Mimo wszystko szedlbym w nowy model. To że tak powiem przepaść modelowa. Model fy jest na nowej platformie, zupełnie inna bajka. 

Teraz policz jeżeli chodzi o paliwo. Przyjmijmy 12l benzyny kontra 8,5 ropy (nie myśl ze q5 spali Ci 5l ).

12x6,50=78

8,5x7,80=66,30

Różnica 12zl. W roku zatem oszczędność okolo 1800 zł, miesięcznie 150zl więcej. Obsługa serwisowa? Myślę że więcej pójdzie na TDI kasy. 

Jeździsz za to nowym modelem, zupełnie nowym technologicznie. Przy sprzedaży też będzie więcej wart, itd.

 

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Koalakm napisał(a):

Myślę że więcej pójdzie na TDI kasy. 

co masz na myśli? na co więcej pójdzie kasy? biorąc pod uwagę że benzyna też ma dwuamse i turbo,

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
3 godziny temu, RALF76 napisał(a):

co masz na myśli? na co więcej pójdzie kasy? biorąc pod uwagę że benzyna też ma dwuamse i turbo,

To ogólne stwierdzenie. Szczególnie gdy kupujemy auta używane z jakimś przebiegiem to jednak diesel częściej może generować wyższe koszty eksploatacji i napraw. Oczywiście nie znaczy to że zawsze to jest regułą, jednak często tak bywa. Zobacz już przy zakupie cena nowego diesla zawsze jest i była wyzsza od ceny benzyniaka, to się nie bierze z widzimisię tylko z kosztów produkcji i części 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Koalakm napisał(a):

To ogólne stwierdzenie. Szczególnie gdy kupujemy auta używane z jakimś przebiegiem to jednak diesel częściej może generować wyższe koszty eksploatacji i napraw. Oczywiście nie znaczy to że zawsze to jest regułą, jednak często tak bywa. Zobacz już przy zakupie cena nowego diesla zawsze jest i była wyzsza od ceny benzyniaka, to się nie bierze z widzimisię tylko z kosztów produkcji i części 

zgadza się ale mówimy o używanych autach, ceny diesla i benzyny w dobrej opcji wyposażenia i z tym samym przebiegiem w używce są podobne  lata produkcji 2018-2020- biorę pod uwagę tylko salon PL i podobne przebiegi,

różnica 1800 na rok w paliwe na niekorzyść benzyny wydaje się być tańszą opcją  diesla w skali 4-5 lat nawet jak padnie adblue  czy damy dpf do czyszczenia, oczywiście zakładam że auta nie mają więcej jak 300k przebiegu na koniec 4-5 roku eksploatacji

nie mówię że benzyna jest zła bo sam się zastanawiam nad FY w benzynie ale jakby nie liczyć taniej mając benzynie nie będzie a w skrajnych przypadkach koszty może będą podobne

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
18 godzin temu, tom2009 napisał(a):

Trafiłem na ten wątek bo się zastanawiam właśnie nad zakupem Q5. Tylko mam dylemat czy TDI 2014 (8R) albo 2.0 TFSI 252 FY 2017-18 z USA.

Głównym czynnikiem jest tu dla mnie spalanie bo jeżdżę dużo po mieście i korki. Rocznie robię około 15k km. Znajomy mnie straszy, że FY miasto to nawet 15L/100km.

TDI to jak by nie cisnął to spali prawie tyle samo a benzyna to już duża różnica. Obecnie mam TDI

 

Ja bym się skłaniał ku TFSI. Zależy od miasta, bo w zakorkowanych miastach na krótkich odcinkach może i 15 być mało. TFSI dosyć mało palą przy równej jeździe, niestety w mieście na krótkich odcinkach i ciągłym hamowaniu i dodawaniu gazu potrafią sporo więcej spalić od TDI. Mimo wszystko wybrałbym TFSI, jak jeździsz większość w mieście to z czasem będą problemy z DPF...

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, audicoman napisał(a):

 

Ja bym się skłaniał ku TFSI. Zależy od miasta, bo w zakorkowanych miastach na krótkich odcinkach może i 15 być mało. TFSI dosyć mało palą przy równej jeździe, niestety w mieście na krótkich odcinkach i ciągłym hamowaniu i dodawaniu gazu potrafią sporo więcej spalić od TDI. Mimo wszystko wybrałbym TFSI, jak jeździsz większość w mieście to z czasem będą problemy z DPF...

Pokonuje dziennie około 20 km z czego 10 km stoję w korku. TDI z rocznika 14-15 będzie miało przebieg pewnie około 200 tyś a FY rocznik 17-18 około 100 tyś km (tu biorę pod uwagę tylko USA, Kanada lekko uszkodzony). 

 

 

Edytowane przez tom2009
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, RALF76 napisał(a):

zgadza się ale mówimy o używanych autach, ceny diesla i benzyny w dobrej opcji wyposażenia i z tym samym przebiegiem w używce są podobne  lata produkcji 2018-2020- biorę pod uwagę tylko salon PL i podobne przebiegi,

różnica 1800 na rok w paliwe na niekorzyść benzyny wydaje się być tańszą opcją w skali 4-5 lat nawet jak padnie adblue  czy damy dpf do czyszczenia, oczywiście zakładam że auta nie mają więcej jak 300k przebiegu na koniec 4-5 roku eksploatacji

nie mówię że benzyna jest zła bo sam się zastanawiam nad FY w benzynie ale jakby nie liczyć taniej mając benzynie nie będzie a w skrajnych przypadkach koszty może będą podobne

Rozumiem, ale chyba jednak zalozmy 2018 rok FY w dieslu i benzynie raczej nie kupisz w tej samej cenie.

2018 FY 2.0 TFSI Salon PL, serwis, przebieg okolo 100 tys = cena 140 tys minimum

2018 FY 2.0 TDI Salon PL, serwis, przebiego okolo 100 tys = cena 160 tys minimum

 

W przypadku TFSI bedziesz mial 252KM a w TDI 190KM.

No i powiedzmy ze roznica ceny w zakupie to 20 tys zl. No i jak? Co lepiej jednak wybrac? Wieksze spalanie w ciagu 5 lat wyniesie 10 tys...

 

42 minuty temu, audicoman napisał(a):

Ja bym się skłaniał ku TFSI. Zależy od miasta, bo w zakorkowanych miastach na krótkich odcinkach może i 15 być mało. TFSI dosyć mało palą przy równej jeździe, niestety w mieście na krótkich odcinkach i ciągłym hamowaniu i dodawaniu gazu potrafią sporo więcej spalić od TDI. Mimo wszystko wybrałbym TFSI, jak jeździsz większość w mieście to z czasem będą problemy z DPF...

Ja chyba mimo wszystko tez TFSI (tym bardziej jak pisalem ze kolega ma wybor TDI w starszej budzie albo TFSI w nowej). Co do DPF sie oczywiscie nie zgadzam - juz pisalem o tym w innym temacie. Mam 2 lata TDI, jezdzac po 17km do pracy, duzo miasta i nic sie nie dzieje. Kolega ma juz 3 lata chyba TDI - zona jezdzi 7km do pracy - zero problemow z DPF.

 

21 minut temu, tom2009 napisał(a):

Pokonuje dziennie około 20 km z czego 10 km stoję w korku. TDI z rocznika 14-15 będzie miało przebieg pewnie około 200 tyś a FY rocznik 17-18 około 100 tyś km (tu biorę pod uwagę tylko USA, Kanada lekko uszkodzony). 

No coz tak jak pisalem kolega wyzej TFSI musi spalic wiecej, szczegolnie w korku. Jak bedzie dobry aku to start stop pewnie troche oszczedzi.

Tu jednak jeszcze nalezy zwrocic uwage na kulture pracy - to TFSI bezapelacyjnie wygrywa - cisza cisza i cisza (kompletna).

Aha no i jeszcze zobacz sam. Dostaniesz auto z 200k przebiegu kontra 100k (tu juz nawet  nie chodzi czy disesl czy benzyna). Przebieg jest przebiegiem koniec kropka :)

Edytowane przez Koalakm
Opublikowano
41 minut temu, Koalakm napisał(a):

Rozumiem, ale chyba jednak zalozmy 2018 rok FY w dieslu i benzynie raczej nie kupisz w tej samej cenie.

2018 FY 2.0 TFSI Salon PL, serwis, przebieg okolo 100 tys = cena 140 tys minimum

2018 FY 2.0 TDI Salon PL, serwis, przebiego okolo 100 tys = cena 160 tys minimum

 

W przypadku TFSI bedziesz mial 252KM a w TDI 190KM.

No i powiedzmy ze roznica ceny w zakupie to 20 tys zl. No i jak? Co lepiej jednak wybrac? Wieksze spalanie w ciagu 5 lat wyniesie 10 tys...

jeśli różnica będzie 20k w zakupie to pewnie że lepiej benz przy przebiegu 12-15 rocznie - poobserwuje  te modele czy taka jest różnica bo sam się nad tym zastanawiam

Opublikowano

W ramach ciekawostki - 2 dni temu sprzedało się audi q5 2019 za 70 tyś pod dom (zostaje naprawa i akcyza i konwersja lamp i virtuala na PL). Osobiście nie byłem tą sztuką zainteresowany bo jak dla mnie zbyt duże uszkodzenia (tylnia oś).  Czy ktoś się orientuje czy jak kurtyna jest strzelona to pasy też są wystrzelone ?

 

CA.IAAI.COM

Canada’s Largest Live and Online Auto Auction | Specializing in Salvage, Damaged, High Mileage, Aged and Total Loss Vehicles | 14 Locations, Thousands of Vehicles Including Used Cars, Light and Heavy Trucks...

 

Opublikowano

Trochę duży gong, co z ceny niskiej jak dużo do naprawy. Lepiej szukać lekko bitej przodem.

Opublikowano
3 minuty temu, audicoman napisał(a):

Trochę duży gong, co z ceny niskiej jak dużo do naprawy. Lepiej szukać lekko bitej przodem.

Dokladnie tez tak uwazam. Czesto lepsze uderzenie w przod jest niz tyl. W tym przypadku gong mocny i naprawy duzo - i pociagnie wszystko z 30k.

Zalezy jakie masz mozliwosci, czy sam bedziesz naprawial itp. Jezeli sam duzo potrafisz to nawet jak poduszka kierownicy strzelona to dasz rade. W kazdym razie nie mysl ze naprawisz za 5k. Zawsze zakladaj naprawe minimum 20k.

Opublikowano
3 godziny temu, Koalakm napisał(a):

Dokladnie tez tak uwazam. Czesto lepsze uderzenie w przod jest niz tyl. W tym przypadku gong mocny i naprawy duzo - i pociagnie wszystko z 30k.

Zalezy jakie masz mozliwosci, czy sam bedziesz naprawial itp. Jezeli sam duzo potrafisz to nawet jak poduszka kierownicy strzelona to dasz rade. W kazdym razie nie mysl ze naprawisz za 5k. Zawsze zakladaj naprawe minimum 20k.

Też tak myślę :) Ale jak poduszki to i wszystkie pasy chyba strzelają.

Opublikowano

Strzelają tylko te zapięte.

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Langista napisał(a):

Strzelają tylko te zapięte.

Według mojej wiedzy niestety wszystkie w przypadku audi a przynajmniej w A3.

Edytowane przez tom2009
Opublikowano

Nie powinny wszystkie strzelać ale zawsze można sprawdzić, jak się rozwijają i zwijają to są ok.

Opublikowano

Wiecie może czy po wystrzale kurtyny podsufitkę da się uratować? czy tylko wymiana na nową wchodzi w grę?

Opublikowano (edytowane)

Jedynie materiał odratujesz, możesz taniej znaleźć używkę która ma zniszczony materiał (tapicerkę) i dać tapicerowi do przeklejenia, ewentualnie zrobić to samemu.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
W dniu 5.12.2022 o 22:11, Koalakm napisał(a):

Można aktywować za pomocą VCDS.

 

W dniu 6.12.2022 o 08:33, Muskel1 napisał(a):

Po wykonaniu mapy adaptacji w  folderze C:/Ross-Tech/VCDS-DRV/Logs powstanie plik adpmap-02-×××.csv

Wrzuć go tutaj.

1. Muskel wrzucam mape adaptacji. Daj prosze znac jak mozna aktywowac aby pokazywal biegi.

2. Czy mozna aktywowac tez jakos "wolne kolo" - w sensie ze po puszczeniu gazu wrzuca na luz? Wersje USA maja to zablokowane...

 

adpmap-02-80A-927-155-AJ_WA1CNAFY4J2118490-20221231-1241.CSV

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...