Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B7] Sedan // 1.8T BFB Quattro // LX7Z by Borsuk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć i czołem forumowicze!

 

Po długim czasie zdecydowałem się na założenie wątku o swojej "Lalce" :wink:

Jest to Audi A4 B7 1.8T Quattro Sedan w kolorze LX7Z z połowy 2005 roku.

Auto zostało zakupione i sprowadzone z Niemiec w sierpniu 2019. Na blacie ówcześnie było nalatane 162 tys.

Tak wyglądało na miejscu w Niemcowni :P

IMG-20190723-WA0000.thumb.jpg.db1db11d965a5eaa692690f37e4203be.jpg

IMG-20190723-WA0001.thumb.jpg.17c95181804467a762f99b9fd8221883.jpg

IMG-20190723-WA0002.thumb.jpg.cadb24ff0d03641fcc6493b6cf303993.jpg

 

Wyposażenie:

  • Wewnętrzny S-line
  • Zawias S-line 1-BE
  • Kierownica 3-ramienna S-line
  • Podgrzewane fotele
  • Dwustrefowy klimatronik
  • Podświetlenia w drzwiach
  • Korbatronik z tyłu :facepalm:
  • Bixenon bez funkcji auto
  • Lakier metalik
  • Alufelgi 17'
  • Radio Concert II :facepalm:

 

Ogólnie jak widać trochę bieda wyposażenie...

 

Rzeczy które do tej pory zrobiłem w aucie:

  • Wymiana kierownicy na trójramienną S-line z multifunkcją obszytą nową skórą
  • Dołożenie tempomatu i odblokowanie FIS
  • Swap hebli na 320/300 by @rs dziadek
  • Opony zimowe Kleber Krislap HP3 235/45 R17
  • Felgi Audi OEM 4F0 601 025 DG 8.5" R19'
  • Opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymetruc 5 235/25 R19
  • Pełna konserwacja podwozia (piaskowanie, podkład, powłoka konserwująca)
  • Zawieszenie Bilstein B12 Pro-Kit
  • Wymiana wszystkich elementów gumowych zawieszenia (tuleje, łapa skrzyni biegów, łączniki stabilizatorów, nowe wahacze itp.)
  • Nowe poduszki silnika
  • Stabilizatory RS4 przód + tył
  • Olej Ravenol VST 5W40  - przy każdej wymianie
  • Filtr powietrza, kabinowy, paliwa MANN - przy każdej wymianie
  • Świece NGK PFR6Q
  • Wymiana termostatu
  • Nowa przednia szyba z czujnikiem zmierzchu/deszczu (poprzednia szyba postanowiła sobie pęknąć)
  • Lusterko wsteczne z fotochromem
  • Przełącznik z funkcją Comming/Leaving Home
  • Zderzak przedni S-line + grill S4
  • Lotka bagażnika by Maxton Design
  • Czujniki parkowania przód + tył
  • Radio z nawigacją Kenwood DMX-8019DABS 2DIN + mikrofon do zestawy głośnomówiącego schowany w lampce na suficie + sterowanie radiem z kierownicy + 2x port USB zamiast gniazda zapalniczki
  • Kompletny przelotowy układ wydechowy by el-tec (3" downpipe, 2.75" reszta) + 4 tłumiki (2 środkowe, 2 końcowe) + 2 podwójne końcówki wydechów + sportowy katalizator + dyfuzor zderzaka z Bułgarii :grin:
  • Oklejenie czarną błyszczącą folią chromowanych ramek wokół drzwi, listwy tylnego zderzaka, dachu i lusterek
  • Wyprogramowanie drugiej sondy + zhamowanie auta na hamowni drogowej (175 KM i 272 Nm) - chyba zdrowa sztuka :P

 

687405414_Screenshot_20220720-1714242.thumb.png.cdb14b23b79fe4081ca1da7c079957c4.png

 

W planach:

  • Zakucie silnika
  • Serwis głowicy
  • Sprzęgło Stage 2
  • Mocniejsze cewki
  • Turbo K04-064 (lub inne, ale na 350 KM powinno wystarczyć)
  • TIP
  • FMIC
  • Wydajniejsze wtryski, pompa paliwa
  • Wymiana rozrządu i łańcuszka rozrządu z napinaczem
  • Wymiana innych niezbędnych lub zużytych podzespołów silnika
  • Usunięcie SAI
  • Elektryczne szyby tył
  • Naprawa podsufitki (niestety swoją przemoczyłem i w kilku miejscach klej puścił...)
  • Wymiana foteli na inne lub zmiana materiału na obecnych
  • Obszycie gałki zmiany biegów
  • Dyfuzor przedniego zderzaka + dokładki progów by Maxton Design
  • LED w DRL ale tak aby nie ingerować w lampę, żeby nie wypalało oprawek i nie wywalało błędu na FIS
  • Nowe felgi na zimę + dystanse do letnich kół
  • Gwint?? - jeśli spasowanie nadkoli z kołami nie będzie mi się podobało

 

Parę aktualnych fotek;)

IMAG2392.thumb.jpg.b33cf2c928e9961046a3862fe92817dc.jpg

IMAG2389.thumb.jpg.cc7354d03fdafff23d682a7c1d38f0cb.jpgIMAG1962.thumb.jpg.40588e44fe22b25569bd03d47f34cab0.jpg

IMAG2321.thumb.jpg.9e1edf9d7555f6900740f6e791721ea8.jpg

Resized_20220615_183809.thumb.jpeg.770f16f91e2039c2d2aa78fc46933e32.jpeg

Resized_20220615_165157.thumb.jpeg.d55b5ca75a080eea67c94c659fcd8d3d.jpeg

Resized_20220615_165215.thumb.jpeg.a7c4fb4f9dfd592caebc748028ece573.jpeg

 

Edytowane przez KptBorsuk
  • Lubię to 1
Opublikowano

Fajnie działasz.

 

9 godzin temu, KptBorsuk napisał:

Kompletny przelotowy układ wydechowy by el-tec (3" downpipe, 2.75" reszta) + 4 tłumiki (2 środkowe, 2 końcowe) + 2 podwójne końcówki wydechów + sportowy katalizator + dyfuzor zderzaka z Bułgarii :grin:

Czekaj, moment. To w końcu masz downpipe, czy sportowy kat? Przelot, czy 4 tłumiki? Trochę namieszałeś.

9 godzin temu, KptBorsuk napisał:

Po długim czasie zdecydowałem się na założenie wątku o swojej "Lalce" :wink:

Serio nazywasz samochód "lalką"?

 

Powodzenia w modyfikacjach.

Opublikowano
20 minut temu, afroo. napisał:

To w końcu masz downpipe, czy sportowy kat?

Jedno i drugie zapewne :whistling:

Opublikowano (edytowane)

Po zdjęciach jak dobrze widzę to ma  dp -> kat -> tłumik -> tłumik :hi:

Nawet estetycznie zrobione, ile wyszedł Cię taki wydech?

Edytowane przez Langista
Opublikowano
2 godziny temu, afroo. napisał:

Czekaj, moment. To w końcu masz downpipe, czy sportowy kat? Przelot, czy 4 tłumiki? Trochę namieszałeś.

Od turbo wychodzi 3" DP, a następnie za nim jest sportowy kat. Z tym "przelotem" może zaszalałem, ale fakt, wydech jest na 4 tłumikach. W trasie głowy nie urywa :D

1 godzinę temu, Langista napisał:

Nawet estetycznie zrobione, ile wyszedł Cię taki wydech?

Zdecydowanie za dużo... Z tego co mówił majster to podobno materiał podrożał + ceny katów poszły w górę z powodu wojny. A poza tym to Warszawa, więc i warszawskie ceny:(

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ceny katów ogólnie poszły w górę i to na długo przed wojną, a teraz z powodu inflacji znowu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Bardzo ciekawie dupka wygląda z tym dyfuzorem i końcówkami :wink:

Będę obserwował :a4fan:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dawno nie było udpate, ale poniżej to co udało się osiągnąć od ostatniego wpisu:

  • Naprawiona podsufitka
  • Nowe fele na zimę - OEM Audi Rotor R19 9" + Kleber Krislap HP3 235/35
  • Odmalowane fele letnie - kolor Shadow Chrome
  • Założone dystanse do letnich felg: 5mm przód + 10mm tył
  • Zmodzony sterownik elektroniki centralnej tak, aby nie wyrzucało błędu na FIS w po założeniu LED w DRL

W oczekiwaniu:

  • Wymiana rozrządu: pompa HEPU + rolki, napinacz i pasek ASO (graty już czekają na półce)
  • Wymiana paska wielorowkowego + rolka + napinacz - ASO (graty już czekają na półce)
  • Wymiana napinacza i łańcuszka wałków rozrządu - ASO (graty już czekają na półce)
  • Zakucie silnika, FMIC, TIP, K04-064, cewki, pompa paliwa, sprzęgło, serwis głowicy - ciężko mi znaleźć warsztat w okolicach Warszawy, który by mi to ogarnął od A do Z ☹️
  • Większe heble z przodu
  • Wymiana foteli na inne - Supersport Seats z RS lub S

  • Obszycie gałki zmiany biegów

  • Dyfuzor przedniego zderzaka + dokładki progów by Maxton Design

  • Korekta lakieru

  • Usunięcie pomarańczowych szkiełek kierunków + polerka reflektorów

 

Poniżej trochę fotek z zimowymi i letnimi felami 😁

 

IMG_20240408_185720_056.thumb.webp.4d9b590dcd839d3f579a34a27ad4b415.webpIMAG2992.thumb.jpg.8746241e8856a94f1ad49e9db96dd8aa.jpgIMAG2839.thumb.jpg.05e435412c24a0074111533a4ad9853c.jpgIMG_20240504_185515_1.thumb.jpg.3526013ed4bb7b949aa447737175f4dc.jpgIMG_20240504_185427_1.thumb.jpg.ea32836c26a534d7e6dbf92e21e03542.jpgIMG_20240501_193136_1.thumb.jpg.a8b06e73df470a5e351c970001afe09e.jpg

  • Lubię to 1
  • Super 1
Opublikowano

Plany fajne. Nie chce cie martwić ale grill nie jest z S4. To sline. 

Opublikowano
6 minut temu, Rob@k napisał(a):

Plany fajne. Nie chce cie martwić ale grill nie jest z S4. To sline. 

Cień tak dziwnie pada ale jak zobaczysz zdjęcia wyżej to jednak jest S4 🤔

  • Lubię to 2
Opublikowano
11 minut temu, Rob@k napisał(a):

Plany fajne. Nie chce cie martwić ale grill nie jest z S4. To sline. 

Wojtuś, to jest S4😉

  • Lubię to 2
Opublikowano

Teraz się dokładnie przyjrzałem.

Mój bląd:notworthy:

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Pora na kolejny - tym razem całkiem spory - update.

Silnik trafił na duże mody mechaniczne (i nie tylko) pod opiekę @DivaynEays 

 

Co zostało dłubnięte:

  • Blok silnika rozwiercony do pojemności 2.0L
  • Wał z 2.0 TFSI 6AAJ
  • 4 tłoki z z 2.0 TFSI 82L143
  • Kute korbowody ze śrubami ARP
  • Panewki korbowodowe ACL
  • Adapter do K04-0064
  • Turbo K04-0064
  • Przewody wodne i olejowe do K04-0064
  • Intercooler 550x230x65 z orurowaniem
  • Prawa łapa silnika 2.0 TFSI 8E0199308AH
  • Sprzęgło jednomasowe dwutarczowe
  • Głowica z wolnossącego 1.8 - uszczelniacze Supertech, sprężyny z 2.7, podkładki z S3, prowadnice Supertech
  • Wałek ssący z wolnossącego 1.8
  • Chłodnica płynu wspomagania
  • Listwa paliwowa pod wyższe ciśnienie
  • Wtryski 630cc
  • Puszka filtra od 2.0 TFSI
  • Obudowa przepływomierza 3"
  • Polakierowana pokrywa zaworów
  • Wstępna korekta softu - poprawienie softu pod kątem wyłączonych błędów (napaprane przez poprzedniego "tunera" :facepalm:), druga sonda poprawnie wyłączona, wyłączona SAI, kalibracja wtrysków, kalibracja przepływomierza 3" i przestawienie termostatu żeby trzymał cały czas ok 90-95 stopni

 

Teraz pozostało dotrzeć silnik, wrzucić mocniejszą pompę paliwa, dostroić soft i cieszyć się jazdą :D

 

Parę fotek ze składania:

 

Messenger_creation_FBF24641-7FE2-4BF7-A31C-86C4370D82E9.png

Messenger_creation_D0C447A8-86EF-4809-AEF7-81AB732B9197.jpeg

Messenger_creation_710BC33B-65E2-4BBE-892E-B9679F85DA63.png

Messenger_creation_055FC872-71A6-40F5-9A57-A465B24A9210.png

Messenger_creation_29E3C50A-0074-4709-8DCD-13F5FC34A61D.png

Messenger_creation_9AE7BF7C-72C2-46BA-9B1A-9E539522F14A.png

Messenger_creation_2E53ACCC-C640-4774-BC6F-E6A181F9C2B3.png

Messenger_creation_9E591348-E6AC-436C-8A22-E9B16F02F936.png

Edytowane przez KptBorsuk
  • Lubię to 2
  • Super 1
Opublikowano

Co masz na myśli listwa paliwa pod wyższe ciśnienie? Jakiś custom?

Pompę paliwa bierz od 2.0 tfsi. 

Opublikowano
Godzinę temu, BartoszSoldier napisał(a):

Co masz na myśli listwa paliwa pod wyższe ciśnienie? Jakiś custom?

Pompę paliwa bierz od 2.0 tfsi. 

Konwersja na listwę starego typu z regulatorem na listwie w celu pozbycia się problemu z seryjnymi filtrami paliwa, a dwa seryjne filtr nie lubią się z bardziej wydajnymi pompami paliwa, przestają trzymać ciśnienie i wali po 5-6bar na listwę.

  • Lubię to 1
Opublikowano
6 godzin temu, DivaynEays napisał(a):

Konwersja na listwę starego typu z regulatorem na listwie w celu pozbycia się problemu z seryjnymi filtrami paliwa, a dwa seryjne filtr nie lubią się z bardziej wydajnymi pompami paliwa, przestają trzymać ciśnienie i wali po 5-6bar na listwę.

Powrót do klasyki. Rok temu wymieniłem ori filtr paliwa na ori i odpukać narazie nic się nie dzieje. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...