DubixPL Opublikowano 10 Października 2022 Opublikowano 10 Października 2022 (edytowane) Witam wszystkich Po rocznej przygodzie z B7 1.8T Q przyszedł czas na 2.0T. I oto jest moje A4 B7: W dniu zakupu: Rocznik: 2006 Silnik: 2.0TFSI 200KM (BWE) Napęd: Quattro Skrzynia: Tiptronic Wyposażenie: - S-line zewnętrzny - S-line wewnętrzny - Zawieszenie 1BV - Bixenon - Multifunkcja - Bose - DRL - PDC tył - RNS-E - Czujnik deszczu - Czujnik zmierzchu - Przekładnia kierownicza Servotronic - Kolorowy FIS - Coming/Leaving Home - Lusterko wewnętrzne fotochromatyczne - 4x elektryczne szyby - Rolety w drzwiach - Podłokietnik przód i tył - Podgrzewane fotele - Wydech środkowy i końcowy Simons Koła zimowe: - Felgi 17x7.5j et45 + opony TOYO - 235/45/17 + dystanse przód/tył - 10/15mm (AluSport Busko-Zdrój) Koła letnie: - Felgi OEM Rotor 19x9j et33 + opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 - 225/40/19 Wady i mankamenty w dniu zakupu: - Szarpiąca skrzynia przy redukcji z 6 na 5 i z 3 na 2 - Korozja pod listwami drzwi i na tylnej klapie koło światła stop - Delikatne wibracje podczas przyspieszania - Porysowany i nieudolnie polerowany lakier A tu już w nowym garażu: Serwis / Modyfikacje / Naprawy: zrobione / niezrobione - Nowe oprogramowanie skrzyni + adaptacja (całkowicie zlikwidowały problem szarpania przy redukcji) - Zawór N249 poprawiona wersja firmy Pierburg - Sonda Lambda przed katalizatorem Bosch (błąd uszkodzonej grzałki) - Konwersja pompy oleju na 1.9TDI + podstawa filtra oleju z regulatorem ciśnienia - Odma + przewód ASO - Pierścienie fazatora - Panewki główne i korbowodowe - Olej Ravenol VST 5w40 + komplet filtrów - Pasek rozrządu Conti (okazało się że sprzedający mówił prawdę i wymienił kompletny rozrząd przód i tył) - Płyn chłodniczy - Czyszczenie nagaru z dolotu + nowe uszczelki - Nabicie klimatyzacji - Dystanse do kół zimowych - Downpipe 3,5" -> 2,75" - Poprawki lakiernicze - Pełna korekta lakieru + ceramika - Koła na lato (felgi OEM Speedline ST5 19x9J ET52 + dystanse przód/tył 10/15mm + opony Laufenn Z Fit 225/35) - Obniżenie zawieszenia (talerzyki B5/sprężyny/gwint DTS line) - Większe hamulce (345/300mm) - Świece NGK PRF7Q - Kompletna regeneracja wału napędowego (nowe przeguby GKN Lobro, nowy oryginalny wkład podpory, przegub środkowy przerobiony na krzyżak Spicer) - Stage 1 (275KM i 389Nm) - Pompa paliwa HPFP Hitachi 10.1 - FMIC 550x230x65 na sztywnych rurach 60,3mm - Kierownica A4 B8 Zapraszam do pytań i dziękuję za każdą sugestię oraz podpowiedź. Pozdrawiam Edytowane 22 Maja przez DubixPL
george Opublikowano 10 Października 2022 Opublikowano 10 Października 2022 2 godziny temu, DubixPL napisał: - Konwersja pompy oleju na 1.9TDI + podstawa filtra oleju z regulatorem ciśnienia 1,9 TDI? Wiem, że stosuje się zestaw na bazie 1,8 T. Ten z firmy Bar-tek dobrze spisuje się. Widać, że sporo prac poczynionych. Może przyda Ci się coś z tego tematu
afroo. Opublikowano 11 Października 2022 Opublikowano 11 Października 2022 9 godzin temu, DubixPL napisał: Downpipe Będę miał za jakiś czas swój do sprzedania 2,75". Jeśli podpis się zgadza to jesteśmy z tego samego miasta więc Ogólnie furka pod kątem napędowym identyczna jak moja. Tak z ciekawości - gdzie serwisujesz?
DubixPL Opublikowano 11 Października 2022 Autor Opublikowano 11 Października 2022 @george Pompa 1.8T i 1.9TDI jest taka sama tylko różni się zębatką. Odpowiednio 31 i 23 zęby. Na zębatce z 1.8T będzie za niskie ciśnienie. @afroo. Downpipe już kupiony czeka na montaż Żona jest ze ślaska ale póki co mieszkamy w świętokrzyskim. To co potrafię robię sam albo ze znajomym mechanikiem. Konwersję pompy oleju i ogólny przegląd silnika robiłem w Pio-Servis w miejscowości Babice koło Zatoru. Chłopak bardzo dobrze ogarnia VAGa. Gregor10 mi go polecił jak w poprzedniej B7 1.8T chciałem robić 250KM+.
Langista Opublikowano 11 Października 2022 Opublikowano 11 Października 2022 Mój brat w 2.0T brał pompę z 1.8 i zmienił jej jedynie zębatkę na tą mniejszą właśnie.
DubixPL Opublikowano 11 Października 2022 Autor Opublikowano 11 Października 2022 3 minuty temu, Langista napisał: Mój brat w 2.0T brał pompę z 1.8 i zmienił jej jedynie zębatkę na tą mniejszą właśnie. A u mnie z uwagi na brak dostępności sprawnej pompy z 1.8T wleciała z 1.9TDI. 5 albo 6 używek nie nadawało się do niczego. Nawet ori używka za 450 zł była na śmietnik. Wleciała nowa i po sprawie.
Langista Opublikowano 11 Października 2022 Opublikowano 11 Października 2022 No on też właśnie nowy zestaw brał, jakoś za 700 zł Ori z napinaczem ale nadal był problem z ciśnieniem to wymienił zębatkę i jest ok. Ciekaw jestem tylko jak długo to wytrzyma l, bo pompa pracuje teraz z większą wydajnością jak była zaprojektowana i nie wiadomo kiedy się zużyje.
DubixPL Opublikowano 11 Października 2022 Autor Opublikowano 11 Października 2022 (edytowane) To że pompy się zacierają to tylko wina słabej jakości oleju i rzadkich wymian. Ja u siebie dołożę VFiz i będę monitorował ciśnienie oleju. Oryginalna pompa też już miała słabe ciśnienie ale na tyle duże że czujnik nie pokazywał błędu na desce wynikiem czego są nowe panewki. I niestety 900 zł kosztuje sama ori pompa, więc jak zestaw za 700 zł to pewnie jakiś zamiennik pompy. Edytowane 11 Października 2022 przez DubixPL
Langista Opublikowano 11 Października 2022 Opublikowano 11 Października 2022 To było w poprzednim roku, no i miał lepszą cenę jak zwykły Kowalski Ten zachwalany Vfiz to więcej problemów jak korzyści, wierz mi, kup sobie czujnik ciśnienia oleju z wyświetlaczem LED lub obdeleven i monitoruj sobie cokolwiek tylko chcesz za 1/6 ceny VFiza.
DubixPL Opublikowano 11 Października 2022 Autor Opublikowano 11 Października 2022 A co nie tak z tym VFizem bo nie znam tematu?
pelonek1 Opublikowano 11 Października 2022 Opublikowano 11 Października 2022 9 godzin temu, DubixPL napisał: Ja u siebie dołożę VFiz i będę monitorował ciśnienie oleju. Ciekawe gdzie go kupisz?
pelonek1 Opublikowano 11 Października 2022 Opublikowano 11 Października 2022 12 minut temu, DubixPL napisał: A co nie tak z tym VFizem bo nie znam tematu? Chcesz to napisz adres e-mail na PW, prześlę Ci maila z reklamacją do qmatis, na którą od kilku miesięcy nie dostałem odpowiedzi.
DubixPL Opublikowano 11 Października 2022 Autor Opublikowano 11 Października 2022 54 minuty temu, pelonek1 napisał: Ciekawe gdzie go kupisz? VFizem interesowałem się 3 lata temu. Nie wiedziałem że już się nie da kupić.
Maxero Opublikowano 11 Października 2022 Opublikowano 11 Października 2022 Za granicą już nauczyli się żeby robić pełną konwersje pomp ,a nie połowiczną tzn. wymiana samej pompy oleju. Ponieważ na wolnych obrotach ciśnienie to jedno ,a na wysokich to drugie. I mieli cały czas problem ,bo przez zmianę pompy wywalało ciśnienie od 8 do 10 bar od 4/5 k obrotów. Odkryto że regulacja jest w podstawie filtra oleju w 1.8T ,a w 2.0 tfsi w zespole pompy wraz z balanserami. Świece radzę wymienić ,bo dużo zmienia wymiana wraz z nowymi cewkami. Ja zmieniałem na Denso PK22PR8 klasy ciepłoty 7 NGK ,latam już rok i nic się nie dzieje. Bardziej mnie ciekawi czy tłoczek pompy HPFP był zmieniony ,bo nie widzę w opisie. Instalacja jest nie opłacalna w ogóle dla TFSI ,bo i tak będzie musiał co jakiś czas wytryskiwać paliwa by schłodzić wtryski. Wybrałeś zły silnik z myślą o LPG
DubixPL Opublikowano 11 Października 2022 Autor Opublikowano 11 Października 2022 @Maxero Cewki i świece są nowe. Niestety świece Denso i kuleją. Mechanik podmienił na swoje NGK i nie było problemu. U mnie jest podstawa filtra z 2.0FSI właśnie z regulatorem. Do tłoczka pompy też zaglądał i jest nowy. Według sprzedającego został wymieniony konwerter skrzyni, olej skrzyni i filtr, tłoczek pompy, świece i cewki, rozrząd przód i tył (dlatego założony jest tylko nowy pasek), odma (niestety zamiennik który nadawał się na śmietnik), termostat. Póki co wychodzi na to że sprzedający nie kłamał. Co do LPG to muszę jeszcze przemyśleć. Wiem że 1.8T lepsze do gazu ale miałem i żadnej rewelacji za te kosmiczne kwoty co ludzie wołają.
Maxero Opublikowano 11 Października 2022 Opublikowano 11 Października 2022 Temat z podstawą FSI jeszcze nie myślałem. Więc mógł byś temat trochę rozjaśnić co i jak zastosować oraz jak się to sprawdza. Denso u mnie śmiga i nic. Więc zależy co się trafi. Odmę to z ASO zakładałem wraz z 3 plastikowymi ringami.
DubixPL Opublikowano 11 Października 2022 Autor Opublikowano 11 Października 2022 Podstawa filtra oleju z 2.0 FSI 150KM np. Seat Leon II ma w sobie regulator ciśnienia oleju który ogranicza maksymalne ciśnienie jak dobrze pamiętam na 7 barów.
DubixPL Opublikowano 15 Października 2022 Autor Opublikowano 15 Października 2022 Żona porwała B7 na weekend ? Fura wyczyszczona, fota zrobiona, czyli jest w dobrych rękach. Narazie delikatnie, pełna korekta czeka ją po lakierowaniu. Zjebka od żony była zaraz po kupnie. Jak to określiła: "jakiś debil polerował tą maskę", ale powiedziała, że uratuje sytuację. 2
DubixPL Opublikowano 24 Października 2022 Autor Opublikowano 24 Października 2022 Mała aktualizacja. Zamontowane nowe świece NGK PFR7Q (poprzednie Denso niedomagały mimo, że były prawie nowe). Dodatkowo wpadły talerzyki z B5 (oryginalna guma pod sprężyną została na miejscu). Tuleje zawieszenia skręcone na opuszczonym aucie. A tu już efekt po wymianie talerzyków. Żona kręci głową, że koza. Także na wiosnę pewnie wpadnie gwint. Lakiernik niestety przełożył termin......
BartoszSoldier Opublikowano 24 Października 2022 Opublikowano 24 Października 2022 Żona ma rację trzeba było od razu gwint niż bawić się w pół środki 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się