Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Black B7 / Avant / 2.0TFSI / Quattro / Tiptronic / S-line


DubixPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :siema:

 

Po rocznej przygodzie z B7 1.8T Q przyszedł czas na 2.0T. I oto jest moje A4 B7:

 

W dniu zakupu:

1665424936109.jpg.96a7979b9a5564920b46ba4d672a1b8e.jpg

1665424936098.jpg.873f7d7bc32c69d9b42e8225ecd69a67.jpg

1665424936104.jpg.f598cfb6339640e82ab20c2df06b852b.jpg

 

Rocznik: 2006

Silnik: 2.0TFSI 200KM (BWE)

Napęd: Quattro

Skrzynia: Tiptronic

 

Wyposażenie:

- S-line zewnętrzny 

- S-line wewnętrzny

- Zawieszenie 1BV

- Bixenon

- Multifunkcja

- Bose

- DRL
- PDC tył

- RNS-E

- Czujnik deszczu

- Czujnik zmierzchu

- Przekładnia kierownicza Servotronic

- Kolorowy FIS
- Coming/Leaving Home

- Lusterko wewnętrzne fotochromatyczne
- 4x elektryczne szyby
- Rolety w drzwiach

- Podłokietnik przód i tył

- Podgrzewane fotele

- Wydech środkowy i końcowy Simons

 

Koła zimowe:

- Felgi 17x7.5j et45 + opony TOYO - 235/45/17 + dystanse przód/tył - 10/15mm (AluSport Busko-Zdrój)

Koła letnie:

- Felgi OEM Rotor 19x9j et33 + opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 - 225/40/19

 

 

Wady i mankamenty w dniu zakupu:

- Szarpiąca skrzynia przy redukcji z 6 na 5 i z 3 na 2

- Korozja pod listwami drzwi i na tylnej klapie koło światła stop

- Delikatne wibracje podczas przyspieszania

- Porysowany i nieudolnie polerowany lakier

 

A tu już w nowym garażu:

1665424936066.thumb.jpg.4eeb868865c81573b59a3f387a046a79.jpg

 

Serwis / Modyfikacje / Naprawy:  zrobione / niezrobione

- Nowe oprogramowanie skrzyni + adaptacja (całkowicie zlikwidowały problem szarpania przy redukcji)

- Zawór N249 poprawiona wersja firmy Pierburg

- Sonda Lambda przed katalizatorem Bosch (błąd uszkodzonej grzałki)

- Konwersja pompy oleju na 1.9TDI + podstawa filtra oleju z regulatorem ciśnienia
- Odma + przewód ASO
- Pierścienie fazatora

- Panewki główne i korbowodowe

- Olej Ravenol VST 5w40 + komplet filtrów

- Pasek rozrządu Conti (okazało się że sprzedający mówił prawdę i wymienił kompletny rozrząd przód i tył)

- Płyn chłodniczy

- Czyszczenie nagaru z dolotu + nowe uszczelki

- Nabicie klimatyzacji

- Dystanse do kół zimowych 

- Downpipe 3,5" -> 2,75"

- Poprawki lakiernicze

- Pełna korekta lakieru + ceramika

- Koła na lato (felgi OEM Speedline ST5 19x9J ET52 + dystanse przód/tył 10/15mm + opony Laufenn Z Fit 225/35)

- Obniżenie zawieszenia (talerzyki B5/sprężyny/gwint DTS line

- Większe hamulce (345/300mm)

- Świece NGK PRF7Q

- Kompletna regeneracja wału napędowego (nowe przeguby GKN Lobro, nowy oryginalny wkład podpory, przegub środkowy przerobiony na krzyżak Spicer)

- Stage 1 (275KM i 389Nm)
- Pompa paliwa HPFP Hitachi 10.1
- FMIC 550x230x65 na sztywnych rurach 60,3mm

- Kierownica A4 B8


 

Zapraszam do pytań i dziękuję za każdą sugestię oraz podpowiedź.

Pozdrawiam

Edytowane przez DubixPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DubixPL napisał:

- Konwersja pompy oleju na 1.9TDI + podstawa filtra oleju z regulatorem ciśnienia

1,9 TDI? :co:

Wiem, że stosuje się zestaw na bazie 1,8 T. Ten z firmy Bar-tek dobrze spisuje się. 

 

Widać, że sporo prac poczynionych. :thumbup1:

 

Może przyda Ci się coś z tego tematu 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, DubixPL napisał:

Downpipe

Będę miał za jakiś czas swój do sprzedania 2,75". Jeśli podpis się zgadza to jesteśmy z tego samego miasta więc ;)

Ogólnie furka pod kątem napędowym identyczna jak moja.

Tak z ciekawości - gdzie serwisujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@george Pompa 1.8T i 1.9TDI jest taka sama tylko różni się zębatką. Odpowiednio 31 i 23 zęby. Na zębatce z 1.8T będzie za niskie ciśnienie.

 

@afroo. Downpipe już kupiony czeka na montaż :rolleyes:

Żona jest ze ślaska ale póki co mieszkamy w świętokrzyskim.

To co potrafię robię sam albo ze znajomym mechanikiem. Konwersję pompy oleju i ogólny przegląd silnika robiłem w Pio-Servis w miejscowości Babice koło Zatoru. Chłopak bardzo dobrze ogarnia VAGa.

Gregor10 mi go polecił jak w poprzedniej B7 1.8T chciałem robić 250KM+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Langista napisał:

Mój brat w 2.0T brał pompę z 1.8 i zmienił jej jedynie zębatkę na tą mniejszą właśnie.

A u mnie z uwagi na brak dostępności sprawnej pompy z 1.8T wleciała z 1.9TDI.

5 albo 6 używek nie nadawało się do niczego. Nawet ori używka za 450 zł była na śmietnik.

Wleciała nowa i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No on też właśnie nowy zestaw brał, jakoś za 700 zł Ori z napinaczem ale nadal był problem z ciśnieniem to wymienił zębatkę i jest ok. Ciekaw jestem tylko jak długo to wytrzyma l, bo pompa pracuje teraz z większą wydajnością jak była zaprojektowana i nie wiadomo kiedy się zużyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że pompy się zacierają to tylko wina słabej jakości oleju i rzadkich wymian.

Ja u siebie dołożę VFiz i będę monitorował ciśnienie oleju.

Oryginalna pompa też już miała słabe ciśnienie ale na tyle duże że czujnik nie pokazywał błędu na desce wynikiem czego są nowe panewki. 

I niestety 900 zł kosztuje sama ori pompa, więc jak zestaw za 700 zł to pewnie jakiś zamiennik pompy. 

Edytowane przez DubixPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było w poprzednim roku, no i miał lepszą cenę jak zwykły Kowalski :hi:

 

Ten zachwalany Vfiz to więcej problemów jak korzyści, wierz mi, kup sobie czujnik ciśnienia oleju z wyświetlaczem LED lub obdeleven i monitoruj sobie cokolwiek tylko chcesz za 1/6 ceny VFiza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, DubixPL napisał:

Ja u siebie dołożę VFiz i będę monitorował ciśnienie oleju.

Ciekawe gdzie go kupisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, DubixPL napisał:

A co nie tak z tym VFizem bo nie znam tematu? 

Chcesz to napisz adres e-mail na PW, prześlę Ci maila z reklamacją do qmatis, na którą od kilku miesięcy nie dostałem odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, pelonek1 napisał:

Ciekawe gdzie go kupisz?

VFizem interesowałem się 3 lata temu. Nie wiedziałem że już się nie da kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za granicą już nauczyli się żeby robić pełną konwersje pomp ,a nie połowiczną tzn. wymiana samej pompy oleju. Ponieważ na wolnych obrotach ciśnienie to jedno ,a na wysokich to drugie. I mieli cały czas problem ,bo przez zmianę pompy wywalało ciśnienie od 8 do 10 bar od 4/5 k obrotów.

Odkryto że regulacja jest w podstawie filtra oleju w 1.8T ,a w 2.0 tfsi w zespole pompy wraz z balanserami.

Świece radzę wymienić ,bo dużo zmienia wymiana wraz z nowymi cewkami. Ja zmieniałem na Denso PK22PR8 klasy ciepłoty 7 NGK ,latam już rok i nic się nie dzieje.

Bardziej mnie ciekawi czy tłoczek pompy HPFP  był zmieniony ,bo nie widzę w opisie.

Instalacja jest nie opłacalna w ogóle dla TFSI ,bo i tak będzie musiał co jakiś czas wytryskiwać paliwa by schłodzić wtryski. Wybrałeś zły silnik z myślą o LPG1019-heat-range-chart-1024x662.jpg.9f704ab70b843e49bcd62369b5a052e2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maxero

Cewki i świece są nowe. Niestety świece Denso i kuleją. Mechanik podmienił na swoje NGK i nie było problemu.

U mnie jest podstawa filtra z 2.0FSI właśnie z regulatorem. 

Do tłoczka pompy też zaglądał i jest nowy.

 

Według sprzedającego został wymieniony konwerter skrzyni, olej skrzyni i filtr, tłoczek pompy, świece i cewki, rozrząd przód i tył (dlatego założony jest tylko nowy pasek),  odma (niestety zamiennik który nadawał się na śmietnik), termostat.

Póki co wychodzi na to że sprzedający nie kłamał.

Co do LPG to muszę jeszcze przemyśleć. Wiem że 1.8T lepsze do gazu ale miałem i żadnej rewelacji za te kosmiczne kwoty co ludzie wołają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat z podstawą FSI jeszcze nie myślałem. Więc mógł byś temat trochę rozjaśnić co i jak zastosować oraz jak się to sprawdza.

Denso u mnie śmiga i nic. Więc zależy co się trafi. Odmę to z ASO zakładałem wraz z 3 plastikowymi ringami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa filtra oleju z 2.0 FSI 150KM np. Seat Leon II ma w sobie regulator ciśnienia oleju który ogranicza maksymalne ciśnienie jak dobrze pamiętam na 7 barów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona porwała B7 na weekend ? Fura wyczyszczona, fota zrobiona, czyli jest w dobrych rękach. Narazie delikatnie, pełna korekta czeka ją po lakierowaniu. Zjebka od żony była zaraz po kupnie. Jak to określiła: "jakiś debil polerował tą maskę", ale powiedziała, że uratuje sytuację.

received_1298939507506191.thumb.jpeg.95081cd98d85e42a9f4c436c5e5660e7.jpeg

received_868456074530384.thumb.jpeg.50aaa9be3723170321019b7564846a0e.jpeg

 

  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja. Zamontowane nowe świece NGK PFR7Q (poprzednie Denso niedomagały mimo, że były prawie nowe). Dodatkowo wpadły talerzyki z B5 (oryginalna guma pod sprężyną została na miejscu).

1666624468777.thumb.jpg.2c6f01104fc3f2840c22196c8348851b.jpg

 

Tuleje zawieszenia skręcone na opuszczonym aucie.

1666624468771.thumb.jpg.a48317ba9afb4eff95036ac1cfe546b7.jpg

 

A tu już efekt po wymianie talerzyków. Żona kręci głową, że koza. Także na wiosnę pewnie wpadnie gwint.

1666624645166.thumb.jpg.4b71d22b4156d835cbfba56fb104b445.jpg

 

Lakiernik niestety przełożył termin......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...