Siwy1911 Opublikowano 3 Listopada 2022 Opublikowano 3 Listopada 2022 Witam, Mam problem z przeladowaniem w mojej audi. Wiem, że temat wałkowany od lat i za każdym razem trzeba czyścić turbo. Ale od początku. Po pierwszych objawach przeładowania, zrobieniu logów stwierdzono u mnie zapieczoną turbinę. Olałem czyszczenie stwierdziłem wymienię na nową (regenerowaną) będzie spokój na lata. Po wymianie wszystko ok fajnie auto śmiga. Po około roku (nie wiem dokładnie jak długo nie testowałem tego) problem powrócił podczas wyprzedzania wyłączyło turbo. Logi ponownie pokazały przeładowanie. Przegoniłem auto na autostradzie i było ok przez około 2 tygodnie. Problem powrócił. Przegoniłem jeszcze raz porządnie (droga powrotną z wakacji około 300km autostrada) również pomogło na około 2 tygodnie. Czy to możliwe że tak szybko zapieka mi się ta turbina? Dodam, że wiem jak obchodzić się z tym silnikiem. 70% jezdze po miescie, biegi zmieniam przy okolo 2,5 tys obrotow. Nie mule go itp. Nie może też tak być ze cały czas będę zmieniał biegi przy 4 tys obrotów bo na mieście to nie ma sensu. Zawor N75 odrzucilem, ponieważ po przegonieniu wszystko jest ok. Nie chcę pchać się w kolejna wymianę turbiny. Macie jakieś pomysły co może powodować moim zdaniem tak szybkie zapiekanie turbiny?
nik23 Opublikowano 5 Listopada 2022 Opublikowano 5 Listopada 2022 Podstawowe sprawy zmienić wężyki podciśnienia sprawdzić czy dobrze pozakładane nie pomylone nic. I do obejrzenia króciec na vacum albo wymiana tandem pompy
Siwy1911 Opublikowano 6 Listopada 2022 Autor Opublikowano 6 Listopada 2022 W dniu 5.11.2022 o 11:21, nik23 napisał(a): Podstawowe sprawy zmienić wężyki podciśnienia sprawdzić czy dobrze pozakładane nie pomylone nic. I do obejrzenia króciec na vacum albo wymiana tandem pompy Wszystko jest dobrze. Podciśnienie jest. Jak go przegonienie to kilka dni jest dobrze. Gdybym miał jakąś nieszczelnosc albo za niskie ciśnienie to by było niedoladowanie. A to mi przeladowuje. I faktycznie łopatki się zacinają bo jak przegonienie to jest ok. Pytanie co jest powodem że tak szybko się zapieka...
Tomnik Opublikowano 6 Listopada 2022 Opublikowano 6 Listopada 2022 1 minutę temu, Siwy1911 napisał(a): Pytanie co jest powodem że tak szybko się zapieka... Prawdopodobnie zmniejszenie się odstępu/dystansu pomiędzy bieżnią "muszli" strony gorącej turbiny, a kołem kierowniczek/żaluzji. Po rozbiórce turbiny, sprawdź bieżnie na okoliczność śladów, które zostawiają przycierające się kierownice. Turbina - czyszczenie kierownic - strona 50 - Poradniki i instrukcje - Passat Forum FORUM.VW-PASSAT.PL
Siwy1911 Opublikowano 7 Listopada 2022 Autor Opublikowano 7 Listopada 2022 20 godzin temu, Tomnik napisał(a): Prawdopodobnie zmniejszenie się odstępu/dystansu pomiędzy bieżnią "muszli" strony gorącej turbiny, a kołem kierowniczek/żaluzji. Po rozbiórce turbiny, sprawdź bieżnie na okoliczność śladów, które zostawiają przycierające się kierownice. Turbina - czyszczenie kierownic - strona 50 - Poradniki i instrukcje - Passat Forum FORUM.VW-PASSAT.PL Zmniejszenie odstępu/dystansu o którym piszesz może byc spowodowane np nagarem?
Tomnik Opublikowano 7 Listopada 2022 Opublikowano 7 Listopada 2022 Widzę, że czytałeś (nie czytałeś) wypowiedzi, do której podałem link. Prawdopodobnie jest to " wynikiem zmniejszania się długości(grubości) trzech dystansów(tulejek- przechodzą przez nie trzy śrubki typu torx) umiejscowionych, pomiędzy bieżnią "muszli" strony gorącej turbiny, a kołem kierowniczek. " Jest tam też podane jedno z rozwiązań problemu. To jest przyczyna braku regulacji ciśnienia doładowania, kiedy czyszczenie pomaga na krótka chwilę.
Siwy1911 Opublikowano 7 Listopada 2022 Autor Opublikowano 7 Listopada 2022 (edytowane) Godzinę temu, Tomnik napisał(a): Widzę, że czytałeś (nie czytałeś) wypowiedzi, do której podałem link. Prawdopodobnie jest to " wynikiem zmniejszania się długości(grubości) trzech dystansów(tulejek- przechodzą przez nie trzy śrubki typu torx) umiejscowionych, pomiędzy bieżnią "muszli" strony gorącej turbiny, a kołem kierowniczek. " Jest tam też podane jedno z rozwiązań problemu. To jest przyczyna braku regulacji ciśnienia doładowania, kiedy czyszczenie pomaga na krótka chwilę. Wybacz twój link uznałem za jakąś reklamę ? czyli nie tak do końca zregenerowana była moja turbina jak po roku moge mieć taki efekt. Nie pozostaje nic innego jak demontaż turbiny i to sprawdzić. Dzięki za pomoc. Będę miał więcej czasu to sprawdzę i dam znać. Pozdrawiam Edytowane 7 Listopada 2022 przez Siwy1911
Siwy1911 Opublikowano 18 Czerwca 2023 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2023 Odkopując temat... 🙂 podczas testu sztangi turbiny programem vcds sztanga pracuje w pełnym zakresie prawidłowo, otwiera sie i wraca do polozenia poczatkowego. Czy podczas zapieczonej geometrii nie powinna się zawiesic w pozycji otwartej albo nie do końca otworzyć? Pozdrawiam 🙂
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się