Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy silniki DETA mają problem z "przybywaniem oleju" ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie czy w silnikach DETA może wystąpić problem z dostawaniem się paliwa do oleju? Dziś zauważyłem u siebie dziwną sytuację która mnie zaniepokoiła. Po przejechaniu na oleju około 8-10 tyś km (około miesiąc temu) sprawdzałem w MMI stan i z maxa zeszedł do 3/4. Dziś mam przejechane na oleju 12tyś km i sprawdziłem stan, MMI pokazało FULL :/ , tak jakby przybyło :(. Nie mam bagnetu więc dokładnie nie mam jak sprawdzić ile jest rzeczywiście, dlatego pytam.

Opublikowano

sprawdzałeś w takich samych warunkach dwa pomiary? (temp silnika i np: 2 min po zgaszeniu) oraz na prostym podłożu?

Opublikowano

U siebie przybywania oleju nie zauważyłem.

Może pomiar wykonałeś w różnych warunkach.

Opublikowano

Hmmm... nie pamiętam jak sprawdzałem wcześniej, ale dziś, jak pokazał full stan sprawdzałem zaraz po uruchomieniu silnika na zimnym (jak wyskoczyła informacja że olej do wymiany za 29 dni), sprawdzę jeszcze na rozgrzanym.

Opublikowano

Sprawdzałem dziś na rozgrzanym silniku i w jakich bym nie sprawdzał warunkach cały czas pokazuje max stan, martwi mnie to bo w lecie na pewno pokazywało około 3/4 stanu.

Opublikowano

3/4 a max stan to jest nie więcej jak 150-200ml

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, MiruK napisał(a):

Sprawdzałem dziś na rozgrzanym silniku i w jakich bym nie sprawdzał warunkach cały czas pokazuje max stan, martwi mnie to bo w lecie na pewno pokazywało około 3/4 stanu

obserwować nic się nie dzieje, jak będzie za dużo powinien być komunikat aby odessać co może oznaczać że dostaje się paliwo do oleju w większej ilości i rozrzedza

przerywana jest procedura wypalania dpf? jazda miejska w większości?

 

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

No właśnie, czy w silniku jest jakiś czujnik za dużego stanu oleju?

Staram się zwracać uwagę na procedurę wypalania i prawie nigdy jej nie przerywam, zdarzyło mi się z 2-3 razy przerwać jak nie miałem czasu czekać do końca. Co do jazdy to codziennie pokonuje dystans 15km z domu do pracy i 15km z powrotem, poza tym czasami jakaś dłuższa trasa 50-150km

Opublikowano
13 godzin temu, MiruK napisał(a):

No właśnie, czy w silniku jest jakiś czujnik za dużego stanu oleju?

Staram się zwracać uwagę na procedurę wypalania i prawie nigdy jej nie przerywam, zdarzyło mi się z 2-3 razy przerwać jak nie miałem czasu czekać do końca. Co do jazdy to codziennie pokonuje dystans 15km z domu do pracy i 15km z powrotem, poza tym czasami jakaś dłuższa trasa 50-150km

ile km do wymiany oleju?

Opublikowano (edytowane)

Na oleju przejechane 13 tyś. km, w grudniu mija rok więc będę wymieniał niedługo.

Edytowane przez MiruK
Opublikowano (edytowane)

to już czas na wymianę nawet  przy 12 tys, wymienić i obserwować

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Pyralem juz w innym watku ale apytam tez tu....

Zna ktos prawidlowe wartosci poziomu oleju, ktore mozna odczytac w VCDSie?

Dzis przypdkiem wlazlem w poziom oleju i zobaczylem komunikat zeby "zredukowac poziom oleju".

Musze troce odessac, tylko pytanie ile 🤔🤔

20240108_160346.thumb.jpg.c248cd1dd78c0558568d339140b0f6fb.jpg

Opublikowano

W rozszerzonych blokach pomiarowych będzie podane w mm ale jak to sterownik przelicza na pełny/pusty trudno powiedzieć.

 

Kiedy wymieniałeś olej?

 

Jeździsz krótkie odcinki? Jeżeli tak, to może przybywać paliwa w oleju od regeneracji dpf.

 

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, simon__75 napisał(a):

Musze troce odessac, tylko pytanie ile

0,5 lira i sprawdź ile pokazuje, zawsze możesz dolać świeżego

dbasz aby nie przerywać wypalania?

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

W rozszerzonych blokach pomiarowych będzie podane w mm ale jak to sterownik przelicza na pełny/pusty trudno powiedzieć.

 

Kiedy wymieniałeś olej?

 

Jeździsz krótkie odcinki? Jeżeli tak, to może przybywać paliwa w oleju od regeneracji dpf.

 

Raczej nie robię tras typu 5km.... Średnio w okolicy 30-35 km w jedną stronę i po robocie tyle samo w drugą.
Olej gdzieś w listopadzie byl wymieniany - i tu moj błąd że nie zerknąłem na jego stan :(

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, RALF76 napisał(a):

0,5 lira i sprawdź ile pokazuje, zawsze możesz dolać świeżego

dbasz aby nie przerywać wypalania?

Raz świadomie przerwałem ale nie miałem innego wyjścia. Zaczął się wypalać praktycznie pod budynkiem gdzie pracuje. A że było już średnio z czasem to musiałem gonić do roboty. Generalnie uważam żeby się wypalił ładnie.
Szkoda, że w MMI pokazuje za dużo a w aplikacji że stan jest OK. Szkoda też, że stary bagnet z B8 nie pasuje do B9 :(

Myślę, że na weekend odciągną trochę oliwy i zerknę jak to wygląda w MMI i w VCDSie.

Edytowane przez simon__75
Opublikowano

Pozostaje odessać i obserwować/kontrolować częściej.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał(a):

Pozostaje odessać i obserwować/kontrolować częściej.

Nic innego nie pozostaje.

Opublikowano

Aż specjalnie sprawdzę w swoim , kilka razy ostatnio zdarzyło mi się przerwać wypalanie DPF bo śmigło chodziło po zaparkowaniu. Na razie zimuje  w garażu.

Opublikowano

raz dwa przerwać na interwał wymiany oleju to nie powinno być kłopotu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...