Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pobieranie prądu A4 b6 1.8T


Rolexx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jest problem pobiera mi prąd.
1.Odłączyłem minus zamknąłem wszystko nawet klapę by było tak jak na postoju samochodu mierzyłem miernikiem i wyszło 0.11/0.12 A. 2.Ruszyłem na bezpieczniki tak samo zamknąłem auto ale ku mojemu zdziwnieniu światełko od awaryjnych po upływnie 30 sekund dalej się świeciło,i w pewnym momencie zgasło ale zaraz znowu się zaświeciło sprawdzałem bezpieczniki i taki sam prąd pobiera mi na klimatyzacji 0.12,czy jest to możliwe że ten prąd jest od tego światła.Akumulator po nocy stania ledwo co kręci. Proszę o pomoc bo mi już rece opadaja na początku myślałem że to wina akumulatora i podłaczyłem pod prostownik na 3,4h ale rano dalej to samo, zrobiłem jeszcze pomiar na zimnym nie odpalanym samego napiecia aku ale możliwe że świeciło się światełko od awaryjnych i pomiar wyszedł 12 V bardzo mało. Nie mam już pomysłów gdzie co sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile robisz dziennie? Jak poniżej 10km to nie dziwota, że aku padł. 3-4h ładowania to nic, trzeba ładować minimum 12-16h w zależności od stopnia rozładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy to normalne że mi cały czas pobiera 0.12A nie powinno nic brać no niestety dziennie może 20 km robię,czy akumulator śmietnik?
Dodam że mam jeszcze te błedy jeden bład to wgl nie związany z tym.

322027057_530524189128121_2130660001252485284_n.jpg

320717771_2539061916243853_5748482973728036193_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 18010 świadczy o za niskim napięciem na akumulatorze i występuje zawsze jak akumulator jest na wyczerpaniu. Pobór na poziomie 0,12a to stanowczo za dużo, w spoczynku winno być koło 0,03A. Moje auto traktuje jako hobby i jeżdżę nim naprawdę rzadko (do codziennej jazdy mam inne auto), w okresie od 03.2021 do 03.2022 (okres między przeglądami) moje audi przejechało 800km, od 03.2022 do teraz zrobiłem może koło 400km (wyjeździłem pół baku) i jak dotychczas akumulator ładowałem raz (mój Aku ma 3lata), auto stoi na zewnątrz - nie mam garażu - wczoraj odpalił "od kopa"

Więc myślę że jeżeli ty robisz dziennie 20km to Aku przy prawidłowym napięciu ładowania i normalnym poborze prądu na postoju powinien być w super kondycji.

Poza tym możesz podejść do pierwszego lepszego elektryka lub nawet sklepu motoryzacyjnego i poprosić o sprawdzenie kondycji swojego akumulatora jakimś testerem.

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dosyć świeży temat więc się podłączę. Zna ktoś prawidłową wartość poboru prądu na postoju/ po uśpieniu systemów, w Audi A4 B6 2001r. (1.8T - AVJ). Coś rozładowywuje mi akumulator, ale pobór prądu jest chyba w granicach normy. U mnie jest (bez centralnego) 0.03A = 35.5mA po zamknięciu centralnym wacha się od 0.03 - 0.04A = 34.5 - 48mA wachanie wynika z migającej diody w drzwiach kierowcy, która sygnalizuje prawidłowe zamknięcie samochodu. WYCIĄGAŁEM po kolei wszystkie bezpieczniki ze skrzynki bezpieczników, odłączałem wtyczkę alternatora, sprawdzałem wszystkie żarówki w aucie, ale nie udało mi się obniżyć w sposób znaczący tej wartości. Czy sam komputer pokładowy może brać tyle prądu?

 

@Rolexx rozwiązałeś problem z twoim poborem prądu?

20230112_093130.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być więcej jak 150mA. Najczęściej pobór jest 50-100 mA.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 150mA to już bardzo dużo. U mnie jest 35.5 - 48mA na zamkniętym aucie centralnym, i zastanawiam się czy to poprawny/normalny pobór jak na ten samochód? ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2023 o 17:55, damiandp007 napisał(a):

@Muskel1 150mA to już bardzo dużo. U mnie jest 35.5 - 48mA na zamkniętym aucie centralnym, i zastanawiam się czy to poprawny/normalny pobór jak na ten samochód? ???

Po zamknięciu samochodu miga ci  trójkąt od świateł awaryjnych cały czas czy za około 30 sekund gasnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak trójkąt świeci to pobór jest około 80mA, ale trójkąt gaśnie po 30sekundach i miga tylko czerwona dioda w drzwiach kierowcy sygnalizująca prawidłowe zamknięcie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, damiandp007 napisał(a):

Jak trójkąt świeci to pobór jest około 80mA, ale trójkąt gaśnie po 30sekundach i miga tylko czerwona dioda w drzwiach kierowcy sygnalizująca prawidłowe zamknięcie samochodu.

W pośpiechu źle trochę przeczytałem post.Też kiedyś miałem problem z poborem pradu po 2 dniach w zimne dni aku rozładowany problemem okazał się zamek w drzwiach kierowcy ten który jest zintegrowany razem z silniczkiem do podnoszenia szyby po zmianie jak reka odjąl.Dodam że sposób z bezpiecznikami żeby wyjmować po kolei i sprawdzać pobór prądu kiedy spadnie nie zdał egzaminu dopiero po wypięciu kostki między słupkiem a drzwiami pobór spadał więc wiedziałem że coś jest nie tak w tym module.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kali 4444 A komputer pokazywał jakieś błędy tych drzwi z uszkodzonym zamkiem? Pamiętasz jaki miałeś pobór prądu przed naprawą tych drzwi? I czy po zaryglowaniu/zamknięciu tych drzwi świeciła Ci się lampka w boczku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, damiandp007 napisał(a):

@Kali 4444 A komputer pokazywał jakieś błędy tych drzwi z uszkodzonym zamkiem? Pamiętasz jaki miałeś pobór prądu przed naprawą tych drzwi? I czy po zaryglowaniu/zamknięciu tych drzwi świeciła Ci się lampka w boczku?

Sam się zdziwiłem bo nie było żadnego błędu.Niestety nie pamiętam jaki był pobór a lampka w boczku przed  czy po usunięciu usterki zawsze migała po zaryglowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miga dioda na górze boczku;) A ja pytam o tą lampkę która świeci jak otwierasz drzwi? Sprawdzałeś wtedy czy gaśnie jak są zamknięte drzwi? (Żeby to sprawdzić to na otwartych drzwiach, trzeba wymusić zaryglowanie zamka np. śrubokrętem przestawić zapadke tak, żeby na fisie nie było komunikatu o otwartych drzwiach. I czy po tym zabiegu lampka w boczku gasła?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, damiandp007 napisał(a):

Miga dioda na górze boczku;) A ja pytam o tą lampkę która świeci jak otwierasz drzwi? Sprawdzałeś wtedy czy gaśnie jak są zamknięte drzwi? (Żeby to sprawdzić to na otwartych drzwiach, trzeba wymusić zaryglowanie zamka np. śrubokrętem przestawić zapadke tak, żeby na fisie nie było komunikatu o otwartych drzwiach. I czy po tym zabiegu lampka w boczku gasła?)

Nie sprawdzałem tego wiem że teraz napewno gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, damiandp007 napisał(a):

Ok. A wiesz jaką wartość poboru prądu masz na chwilę obecną ?

Niestety niewiem nie sprawdzałem od kiedy wynienilem ten moduł drzwi bo po tym było wszystko ok nie rozladowywalo już aku a było to w tamtym roku więc już nic nie robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ogarnietę wymiana akusa pomogła stary akumulator miał wydajność na poziomie 38% 

Edytowane przez Rolexx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...