mentos92 Opublikowano 2 Stycznia 2023 Opublikowano 2 Stycznia 2023 Witam. Mam dziwną sytuację ze swoją Audi A4 2.0tdi 2006r. Opiszę co mi się dzieję i mam nadzieję, że ktoś bd w stanie mi pomóc. A mianowicie autko jeździło bez najmniejszych zarzutów. Jednak w sylwestra wybrałem się na narty i w tamtą stronę było wszystko ok. Problem się zaczął gdy wracałem, nagle zaczęły mi wyskakiwać dwie kontrolki świec żarowych i kontroli trakcji wyskakiwały i gasły. Za trzecim razem wyskoczyły i auto zgasło. Od razu bez problemu odpalił i kawałek było wszystko ok aż dojechałem do miasteczka, w którym był próg zwalniający wjechałem na niego i auto zgasło bez żadnych błędów czy kontrolek, ale tak jak poprzedni odpaliłem i jechał dalej. Po chwili wjechałem na remontowaną drogę i znowu to samo zgasł bez powodu. Później już ok. 70km jechał bez problemu do domu. Gdy po raz kolejny wszedłem do auta i ruszyłem to na każdym zakręcie albo dziurce w drodze kontrolki te same znowu i gasł. Dzisiaj przejechałem 120km bez problemu. A gdy odwoziłem dzieciaka na zajęcia znowu prawie to samo. Prawie gdyż nie wyskakiwały kontrolki ale co jakiś czas tak jakby gasł, ale nie zdążył zgasnąć i się ocknął i jechał dalej, ale dzisiaj już mogła być prosta droga bez dziur i miał takie otchyly. Nie wiem w ogóle gdzie może leżeć problem. Z góry dzięki za podpowiedzi.
Langista Opublikowano 2 Stycznia 2023 Opublikowano 2 Stycznia 2023 A pod maskę to zaglądał chociaż? Czy mamy szklaną kulę wyciągnąć i wróżyć? Coś się musiało poluzować, może jakiś zwierz zagościł i szkód narobił. Zrób pełny skan sterowników w vcds czy VAG-COM.
Tomnik Opublikowano 2 Stycznia 2023 Opublikowano 2 Stycznia 2023 20 minut temu, mentos92 napisał(a): Nie wiem w ogóle gdzie może leżeć problem. My też nie. Twój opis, choćbyś nawet podał przejechane odcinki z dokładnością do jednego metra, w niczym nam nie pomoże. A mogłaby(tryb przypuszczający) na początek, informacja na temat błędów zarejestrowanych w sterowniku silnika, a najlepiej pełny autoscan ze wszystkich sterowników auta. Potem ewentualnie dane z logowania odpowiednich grup ster. silnika w chwili przed i w momencie występowania usterki.
Tomnik Opublikowano 2 Stycznia 2023 Opublikowano 2 Stycznia 2023 3 minuty temu, Langista napisał(a): Czy mamy szklaną kulę wyciągnąć i wróżyć? Przydałby się... tylko gdzie kupić taką działającą...? Te od chińczyków jakoś nie chcą.
mentos92 Opublikowano 2 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2023 Zaglądałem po maskę, ale nie widzę nic nie pokojacego. Pierwsza myśl moja to klemy na Aku, ale są ok. Na wieczór sprawdzę vag i dam znać. Przepraszam najmocniej jak kogoś uraziłem, że tak zacząłem wątek, ale pomyślałem, że może akurat komuś od razu coś wpadnie.
Pieterb Opublikowano 2 Stycznia 2023 Opublikowano 2 Stycznia 2023 10 minut temu, mentos92 napisał(a): ale pomyślałem, że może akurat komuś od razu coś wpadnie. Teraz auta sią troszku skomplikowane no może nie same auta a sterowanie poszczególnymi podzespołami i ich ilość. I po to jest właśnie diagnostyka by nie szukać po omacku a tym bardziej zdalnie bo powodów takiej samej usterki może być multum.
mentos92 Opublikowano 3 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2023 Teraz już prawdziwy wykres błędów
FishBB Opublikowano 3 Stycznia 2023 Opublikowano 3 Stycznia 2023 (edytowane) Czujnik położenia walu. Posprawdzaj sobie najpierw kable i kostke a jak tam bedzie wszystko ok to wymiana. Po wszystkim pokasowac bledy i zobaczyc co zostanie. Edytowane 3 Stycznia 2023 przez FishBB
mentos92 Opublikowano 3 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2023 Kostka znajduje się za zbiornikiem z płynem chłodniczym, tak? A wiesz może która to kostka bo są tam 3 obok siebie? Da się to wymienić w razie w bez ściągania niczego?
Langista Opublikowano 3 Stycznia 2023 Opublikowano 3 Stycznia 2023 Czujnik położenia wału trzeba robić przy wymianie sprzęgła, bo do wymiany trzeba dwumas zdemontować. Sprawdź najpierw czy się wtyczka nie odpięła, czasami ktoś tam graca, ręką zahaczy i bardzo łatwo ułamać tą wtyczkę. Jest przy łączeniu bloku silnika ze skrzynią biegów.
mentos92 Opublikowano 3 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2023 Ani nie strasz. Od wtyczki za zbiornikiem płynu chłodzącego po kablu dojde gdzie to jest?
Langista Opublikowano 3 Stycznia 2023 Opublikowano 3 Stycznia 2023 Te wtyczki nie są połączone, ta jest pod wybierakiem, lub w jego okolicy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się