quattrofromaggi 0 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2023 czy to normalne przy tym przebiegu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1333 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2023 Raczej nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebss 0 Opublikowano 13 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2023 W styczniu tego roku kupiłem nową Q5 z tym samym oznaczeniem silnika (DTPA). W okolicach 10 tys km wyskoczył mi ten sam komunikat. Przy 2 tys km wymieniłem pierwszy raz olej. W ASO powiedzieli, że jest to możliwe przy docieraniu silnika. Dolałem litr oleju i przy 15 tys km wymieniłem ponownie olej i filtr. Aktualny przebieg to 19 400 km i poziom oleju jest na minimum. Wydaje mi się, że silniki z tym oznaczeniem mają chyba problem z olejem. Dodam, że wcześniej użytkowałem Audi A4 B9 z 2018 roku z oznaczeniem silnika DETA i tam z kolei co 15 tys km ubywał 1 litr oleju. Oczywiście co 15 tys wymieniałem olej więc jakoś szczególnie mi to nie przeszkadzało tym bardziej, że auto było wtedy intensywnie eksploatowane na polskich i niemieckich autostradach. Q5 też często jeździ po autostradach lecz już nie przy tak zawrotnych prędkościach jak to miało miejsce przy A4. Zaraz zadzwonię do ASO i zapytam się czy może coś wiedzą na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryciusz 4 Opublikowano 13 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2023 Zależy jeszcze ile było wlane podczas wymiany. Ja u siebie od wymiany zrobiłem też około 6 tyś i mam jeszcze 3/4. Ale miałem zalane na max. Szwagier jeździ służbowymi Skodami z 2.0 i we wcześniejszej dolewał litr oleju przy 25tyś. A teraz ma taką z 2022 i musi dolewać co 10tyś a nawet częściej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 39 Opublikowano 13 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2023 u mnie DETA na MMI nie wskazuje ubytków od wymiany do wymiany ale nie jeżdżę niemieckimi autostradami tylko w PL a prędkości zgodnie z przepisami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiruK 2 Opublikowano 14 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2023 U mnie przez 13-14 tyś.km (co tyle wymieniam) schodzi z full na 3/4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koalakm 14 Opublikowano 15 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2023 W dniu 13.11.2023 o 19:19, RALF76 napisał(a): u mnie DETA na MMI nie wskazuje ubytków od wymiany do wymiany ale nie jeżdżę niemieckimi autostradami tylko w PL a prędkości zgodnie z przepisami u mnie podobnie nie ubywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebss 0 Opublikowano 15 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2023 W ASO powiedziano mi, że od ostatnich 2 lat obserwuje się w nowych samochodach ubytki oleju przy stosunkowo niskich przebiegach. Ponoć problem ustaje po 30-40 tys km. Zobaczymy 🙃 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatal1ty 0 Opublikowano 7 Lutego Udostępnij Opublikowano 7 Lutego Witam, Panowie w swojej A4 B9 40 TDI mam identyczny silnik DTPA i od samego początku zużycie oleju na poziomie 1L/4 tyś km. Udało wam się coś w serwisie ugrać ? Ja już nie mam siły do ASO i ciągłego wspominania o tym barbarzyńskim zużyciu ... słyszę tylko jedno "Tak ma być, jest to normalne" nosz ku.wa ... Co chwile załącza się procedura wypalania ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 39 Opublikowano 7 Lutego Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 35 minut temu, Fatal1ty napisał(a): Co chwile załącza się procedura wypalania ... tzn co ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatal1ty 0 Opublikowano 13 Marca Udostępnij Opublikowano 13 Marca (edytowane) wypala się ok co 250-300km. Aktualnie mam 45 tys km przebiegu i spalanie oleju jeszcze bardziej wzrosło a mianowicie do 1L/3 tys km… dałem auto do bardzooo dogłębnej diagnostyki i nic nie znaleźli. Co gorsze ostatnio po trasie 1500km po odpaleniu na drugi dzień trzęsło całym autem, bardzo nierówno silnik pracował. A aso oczywiście problemu nie widzi wszystko jest w normie. Proponują plombować silnik …. Wg audi ten model ma dopuszczalne zużycie oleju 0,5L/1000km. Barbarzyństwo w biały dzień, jestem tak wku…. Nie wiem totalnie co robić. Daje sobie rok i po gwarancji bo niestety ale bardzo dużo kilometrów na codzień robię. jest to moje ostatnie auto ze stajni AUDI … szkoda tylko że im zaufałem i pokusiłem sie na nowy salonowy egzemplarz na dodatek w niemal najwyższym wyposażeniu… W dniu 15.11.2023 o 15:02, Sebss napisał(a): W ASO powiedziano mi, że od ostatnich 2 lat obserwuje się w nowych samochodach ubytki oleju przy stosunkowo niskich przebiegach. Ponoć problem ustaje po 30-40 tys km. Zobaczymy 🙃 @Sebss u ciebie jak to aktualnie wygląda ? Edytowane 13 Marca przez Fatal1ty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebss 0 Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca W dniu 13.03.2024 o 16:47, Fatal1ty napisał(a): u ciebie jak to aktualnie wygląda ? W poniedziałek oddałem auto na serwis przy 30 000 km. Oczywiście powiedziano mi, że mam jeszcze poczekać. Jeszcze dwie może trzy dolewki i będzie ok 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca musicie przywyknąc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się