Kowalski24011 Opublikowano 8 Stycznia 2023 Opublikowano 8 Stycznia 2023 Witam, mam problem z moim samochodem. A4 b5 silnik 1.6 Adp. Auto raz na jakiś czas przestaje reagować na rozrusznik, światła przygasają, nawiewy tak samo ale nie słychać nawet cykniecia przekaźnika lub tym podobne. Wymieniłem kostkę stacyjki, wyczyściłem masę, ustało na miesiąc i dzisiaj znowu wróciło. Co ciekawe po odpaleniu na pych i zgaszeniu auta wszystko wraca do normy i moge go odpalać do woli bez żadnego problemu, rozrusznik kręci szybko i bez problemu. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem i wie ewentualnie gdzie szukać przyczyny ? Z góry dzięki ;)
Kowalski24011 Opublikowano 9 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2023 Nawet jak kręci dobrze to może być uszkodzony ?
Langista Opublikowano 9 Stycznia 2023 Opublikowano 9 Stycznia 2023 W jaki sposób przestaje reagować? Przekręcasz na zapłon, próbujesz odpalić i zero reakcji? A kabel z masy od Aku do rozrusznika w jaki sposób czysciłeś? Ogólnie połączenia masowe jak czysciłeś, bo je trzeba papierem wyszlifować do czystej miedzi, tak samo miejsce gdzie jest kontakt z karoserią. Przed korozją możesz zabezpieczyć smarując smarem samą klamrę i miejsce styku.
Kowalski24011 Opublikowano 9 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2023 Przekręcam na zapłon, następnie daje na rozrusznik i przygasają mi światła i nawiewy się wyłączają i tyle. Nie słychać żadnej reakcji rozrusznika. Masa wyczyszczona do gołej blachy, zapsikana dodatkowo contact sprayem. Przed chwila znowu miałem taki przypadek, samochód ostygł i postał godzinę po czym bez problemu odpalił i znowu działa wszystko bez zarzutu
Kowalski24011 Opublikowano 9 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2023 Czy jest jakiś przekaźnik który ewentualnie mogę sprawdzić ? Bo nic innego mi nie przychodzi do głowy.
Langista Opublikowano 9 Stycznia 2023 Opublikowano 9 Stycznia 2023 Kontakt spray to jedno, ale samą blachę jakimś smarem, który przewodzi prąd trzeba zabezpieczyć. Rozumiem że klemę (blaszkę z oczkiem na końcu przewodu) też do czystej miedzi wyszlifowałeś? Tak samo na karoserię jak i przy rozruszniku? Jak tak, to faktycznie zostaje sam rozrusznik, nic innego winne być nie może.
Kowalski24011 Opublikowano 9 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2023 Tak, wszystko zrobione jak należy. orientujesz się może czy ciężko wymontować rozrusznik ?
Langista Opublikowano 9 Stycznia 2023 Opublikowano 9 Stycznia 2023 Dwie śruby i kable z rozrusznika, czy ciężko.. na pewno bez koziołków albo najazdów nie dasz rady.
Kowalski24011 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2023 Dzięki, w takim razie biorę się do pracy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się