Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomiar bicia piast A4 B6


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez szpakuziom,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wymieniam tarcze z tylu, ponieważ stare maja bicie około 8 setek i bicie przenosi się na budę. Robiłem dziś pomiar Piast i zastanawiam się jak to diagnozować, ponieważ przy każdym otworze na śruby pojawia się bicie. Krótkie pytanie, czy te piasty to śmietnik? Piasty czyściłem szczotka czołowa na szlifierce kątowej.

 

Opublikowano

Zrób pomiar poniżej otworow

Opublikowano
17 godzin temu, Dev napisał(a):

Zrób pomiar poniżej otworow

Poniżej dziur czujnik pokazuje okolice 0,02

Opublikowano

za duzo

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Tego się obawiałem ;/  mam jeszcze pytanie, czy potrzebny będzie ściągacz do tych Piast, czy one schodzą w miarę dobrze?

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

zwrotnice musisz rwac

Opublikowano
2 godziny temu, szpakuziom napisał(a):

Tego się obawiałem ;/  mam jeszcze pytanie, czy potrzebny będzie ściągacz do tych Piast, czy one schodzą w miarę dobrze?

Nawet jak to wydłubiesz w jakikolwiek sposób, potrzebujesz prasy żeby nowe włożyć.

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Langista napisał(a):

Nawet jak to wydłubiesz w jakikolwiek sposób, potrzebujesz prasy żeby nowe włożyć.

Chcę wymienić od razu łożyska i chciałem kupić komplet z FAG'a, czy to przychodzi osobno? Z tego co widzę na zdjęciach niby razem jest zmontowane, gotowe do montażu. Mi chodzi o piasty na tylnej osi :)

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

W sumie jak masz FWD to powinieneś sobie ze ściągaczem poradzić ale różnie bywa. Daj znać jak Ci pójdzie. Pamiętaj żeby stożek na łożysko wypolerować dobrze włókniną, nie papierem ściernym ani żadną szczotką. Natłuść powierzchnię żeby łożysko weszło bez oporu i żeby nie rdzewiały obie powierzchnię styku. Tam chyba 145 Nm ta śruba od łożyska ma. Sprawdź przy okazji jak pracują prowadnice, wyciągnij je i zobacz jak wygląda smar, jak czarny i pełen brudu to wyczyść prowadnice i otwory na nie do suchego i nałóż nowy smar do hamulców.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Na tył piasty są już z łożyskiem, osobno nie dostaniesz. Jeżdżę od dobrych 3 prawie 4 lat na snr i są ok.

Odkręcasz śrubę, zdejmujesz starą piastę, wsadzasz nową i skręcasz. Żadnej filozofii nie ma.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

W ośce nie, tutaj jest Q

Opublikowano
2 godziny temu, MaTeo85 napisał(a):

Na tył piasty są już z łożyskiem, osobno nie dostaniesz. Jeżdżę od dobrych 3 prawie 4 lat na snr i są ok.

Odkręcasz śrubę, zdejmujesz starą piastę, wsadzasz nową i skręcasz. Żadnej filozofii nie ma.

SNR ma bardzo dobre łożyska teraz, prawie wszystkie lepszej jakości zestawy rozrządu ma rolki na ich łożyskach.

Opublikowano
Godzinę temu, Dev napisał(a):

W ośce nie, tutaj jest Q

kolega pisał że ma FWD i takie też dane ma w opisie, stąd pisze o FWD.

Opublikowano

jo, mój bład, cos mi sie we łbie poyebało

Opublikowano
14 godzin temu, Langista napisał(a):

W sumie jak masz FWD to powinieneś sobie ze ściągaczem poradzić ale różnie bywa. Daj znać jak Ci pójdzie. Pamiętaj żeby stożek na łożysko wypolerować dobrze włókniną, nie papierem ściernym ani żadną szczotką. Natłuść powierzchnię żeby łożysko weszło bez oporu i żeby nie rdzewiały obie powierzchnię styku. Tam chyba 145 Nm ta śruba od łożyska ma. Sprawdź przy okazji jak pracują prowadnice, wyciągnij je i zobacz jak wygląda smar, jak czarny i pełen brudu to wyczyść prowadnice i otwory na nie do suchego i nałóż nowy smar do hamulców.

Ok dzięki za cenne wskazówki :) W piątek zabieram się do roboty :) Dam znać

 

11 godzin temu, Langista napisał(a):

SNR ma bardzo dobre łożyska teraz, prawie wszystkie lepszej jakości zestawy rozrządu ma rolki na ich łożyskach.

Mam na przodzie NSR i potwierdzam, dobre łożyska, już zrobiłem ze 30tyś i cisza nic się nie dzieję.

Opublikowano

Łożyska z piastami wymienione, jest poprawa jeżeli chodzi o wibracje, ale nie do końca. Założone nowe tarcze Zimmermann, pomiar tarcz zrobiony, jedna strona 0,02, a druga 0,03 zaraz po montażu. Po jeździe próbnej ok 6km (nie hamowałem gwałtownie) zdjąłem koło i kolejny pomiar, jedna strona bez zmian 0,02, druga się zmieniła i jest 0,04mm, ale wydaje mi się, że przy takim biciu nie powinno telepać kierownicą, czy to normalne, kiedy się dociera?? Chyba, że to gdzie indziej jeszcze leży przyczyna.. Przód ma bicia max po 0,03

Opublikowano

Za mną już około 200km, a wibracje są nadal, drży pedał hamulca, kierownica i ogólnie cała buda, wibracje są nieregularne, tzn nieraz potrafi ich nie być np przy 100km/h, ale przeważnie są. Tarcze składałem na odtłuszczoną powierzchnie, od razu przykręcone śrubkami do piast, zaciski po regeneracji, wszystko nowe, bicie max po 0,03mm na każdej tarczy, czy to może być coś innego? Na co można zwrócić jeszcze uwagę?

Opublikowano

jak hamujesz czy jak jedziesz tak sie dzieje ?

Opublikowano
12 minut temu, Dev napisał(a):

jak hamujesz czy jak jedziesz tak sie dzieje ?

Jak hamuje, jak jadę, to nic się nie dzieję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...